a taky by mě zajímalo když u stříkaček vypne vstřiky aby se nehromadil benzín ve výfuku jak je to u karbeců ? je mi jasný že palivo prostě pujde dál, ale nestřílí to nějak moc ?
mě zaujal tento http://qs.vyrobce.cz/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
StiefTomas píše: Pokud nejezdíš Brno pod 2:20, tak nevím k čemu ti bude v klasickým provozu quickshifter. Aby jsi si zničil převodovku, tak to můžeš řadit rovnou bez spojky.
jaka je souvislost mezi tempem na okruhu a jezdenim v provozu?
seikos píše: jsem nevěděl že s BMW R1200GS se počítá na okruhu.
Jinak podle mého názoru, z logiky principu spojky a převodovky, je úplně fuk jestli řadíš se spojkou, nebo bez spojky - pokud to umíš. Spojka má za úkol přerušit příděl kroutícího momentu na převodovku. Pokud se naučíš řadit bez spojky a umíš to opravdu dobře, tak není důvod proč by ti měla převodovka zamávat. Na stejném principu funguje i QS.
Z logiky principu spojky a prevodovky to prave neni vubec pravda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
Veverčák píše: jaka je souvislost mezi tempem na okruhu a jezdenim v provozu?
No pac ty zkusenosti z okruhu aplikuje v praxi mezi autama
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
StiefTomas píše: No pac ty zkusenosti z okruhu aplikuje v praxi mezi autama
nemyslim . Okruhovi rychlici obvykle uz na silnici nejezdi a my pomalejsi se vyblbnem na okruhu a na silnici jedem pianko
1 reakcí na tento příspěvek quickshifter
Je tu nekdo kdo ma zkusenosti s opravama prevodovek jeste nez se to orve uplne ? :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
Veverčák píše: nemyslim . Okruhovi rychlici obvykle uz na silnici nejezdi a my pomalejsi se vyblbnem na okruhu a na silnici jedem pianko
Taky to tak mam. Jen kdyby bylo trochu vic casu a clovek se na ten okruh dostal casteji. A kdyby Abrham nebyl takovej zidak za vlezny a jeste se zeptam, kolik je pro tebe cca pianko??? 200++
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
StiefTomas píše: Taky to tak mam. Jen kdyby bylo trochu vic casu a clovek se na ten okruh dostal casteji. A kdyby Abrham nebyl takovej zidak za vlezny a jeste se zeptam, kolik je pro tebe cca pianko??? 200++
kdyz rikam pianko myslim pianko . Obvykle jezdim po okreskach cca 140 na pohodu, jen uz tolik neubiram v zatackach. teda, co to placam, maximalne 90 a v obci 50
RAMIR píše: Hele kdyz teda rikate abych rasi repasoval prevodovku nez kupoval tohle tk mu reknte kdo mi zrepasuje prevodovku do 10 000 kc
Je tu nekdo kdo ma zkusenosti s opravama prevodovek jeste nez se to orve uplne ? :D
Pokud budes mit kolecka tak dodesitky ti to udela hodne servisu :) to ne hele. Chce to rozdelat a kouknout na opotrebeni a dle toho pak soudit. Ale do desitky se to da u delat. Nesmi tam byt spatna i kulisa, vidlicky apod...
Veverčák píše: kdyz rikam pianko myslim pianko . Obvykle jezdim po okreskach cca 140 na pohodu, jen uz tolik neubiram v zatackach. teda, co to placam, maximalne 90 a v obci 50
Ajo vlastne taky jsem puvodne chtel napsat 90-- tak to ja na okreskach jezdim o neco malinko vic. Ale jak rikas, kdyz se vyblbnes na okruhu neni to tak markantni
Qs má jedinou výhodu a to tu, že pokud je správně nastaven tak nedělá chyby kterých se člověk dopouští.
Všechno má pro a proti, ale řadit na trati nebo na okruhu se spojkou (jedním prstem) moc lidí asi nedá:)
Dokonce "pokud by to člověk bral do detailu" pokud při přeřazování použiješ spojku tak nemáš možnost plynem přesně vyrovnat otáčky motoru a zadního kola a je to pro převodovku ještě horší...
Ono u motorky to není moc poznat, protože setrvačná síla spoky není tak velká, a kvalty jsou blízko u sebe, ale kdysi v pravěku když v převodovkách nebyly synchrony tak šlo řadit pouze dvěma způsoby.
Bud s dvojím vymáčknutím spojky a nebo bez spojky, kvůli tomu aby jsi srovnal otáčky...
S jedním vymáčknutím spojky to bylo to nejhorší co jsi mohl udělat.
Dnes mají samozřejmě v autech převodovky synchrony a na kolech jsou šikmé zuby, ale na motorkách se používají převodovky bez sychronů.
1 reakcí na tento příspěvek quickshifter
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
pak je spojka a převodovka:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
V9king píše: assassin> motor bylo myšleno kliková hřídel
pak je spojka a převodovka:)
no stejne nerozumim tomu ze kdyz pouzijes spojku tak nemas moznost otacky vyrovnat, kdyz ji nepouzijes tak jo? jak?
se samovolně může točit pomaleji nebo rychleji.
Ona to samozřejmě není tak úplně pravda protože tření ve spojce je větší než její kinetická hmotnost, ale pokud řadíš pomalu tak už tam k rozdílu dojde a v tomto případě by bylo lepší řadit bez spojky
jo a pokud ji nevymáčkneš tak logicky plynem:)
Naposledy editováno 11.10.2016 13:31:35
2 reakcí na tento příspěvek quickshifter
Ale seriózne si sa pýtal na opravy: podľa stavu v akom to je, sa to niekedy dá opraviť celkom slušne tzv. podkosením bočných zubov (teda ak je problém v tom), čiže nemusíš tie kolesá meniť za nové. Na mojej moto to bolo tak, že trojkové koliečka cca 70E väčšie, 40E menšie, čiže tak cca 100-120E za prevod. Ale opravou bočných zubov to chlapík spravil asi za ~200-250Eur celé, viacero prevodov bolo treba opraviť. Je to v podstate len čas a strojový výkon. A samozrejme tesnenia a guferá, iný materiál nejde.
Ale možno máš zodratú radiacu vidličku, alebo prihnutú, alebo vybehaný radiaci valec, ktovie čo s tým je? Kým sa to neotvorí, sa nezistí.
Naposledy editováno 11.10.2016 13:47:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
RAMIR píše: Ze sem se ptal :D ja uz ani nvm jestli vubec radit :D asi se na to vyseru budu norm radit bez spojky jako driv a koupim nahradni prevodovku :D
Já měl qs na třech moto a nic se s převodovkou nikdy nestalo. Občas max zazobila el. nebo nastavení, které se doladilo.. Klidně si ten QS tam dej, vždyt ho nemusíš používat, řaď se spojkou nebo s ubraním plynu a když budeš chtít zařad s využitím qs. Taky to tak dělám.. QS začíná být i u běžně moto do provozu docela standart (někdy i s downshiftem). Už to není záležitost jen moto na okruh. Je to o tom jestli tě ty el. fičury baví. Zejména na nových moto je prodleva qs nastavena na docela velkou prodlevou, takže o nějakém velkém opotřebení nemůže být řeč.
QS je věc, která mě na moto hodně baví, zejména na okruhu, v provozu jsem v klidu a použ. to jen občas..
3 reakcí na tento příspěvek quickshifter
Převodovka to vydrží, ale na životnost to musí mít určitý vliv.
- řazení bez spojky je postupná vražda převodovky, jelikož posouváte oz. kola pod plným záběrem motoru.
- QS musí take snižovat životnost, odpojíte sice zapalování, ale stále působí setrvačné síly roztočeného motoru.
- jedině řazení se spojkou bezpečně odpojí motor od převodovky.
Je třeba si uvědomit, že řazení bez spojky je docela masakr, na jedno kolo působí roztočený motor celou svojí silou a na druhé setrvačné síly sekundárního převodu se zadním kolem.
Móda je jedna věc a fyzika druhá, výrobcům je to jedno, či naopak. Vy si půjdete koupit novou převodovku po 50tis km, proč ne
Ale kdo chce kam, pomozme mu tam....
Naposledy editováno 11.10.2016 15:05:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
nikod píše: Já měl qs na třech moto a nic se s převodovkou nikdy nestalo. Občas max zazobila el. nebo nastavení, které se doladilo.. Klidně si ten QS tam dej, vždyt ho nemusíš používat, řaď se spojkou nebo s ubraním plynu a když budeš chtít zařad s využitím qs. Taky to tak dělám.. QS začíná být i u běžně moto do provozu docela standart (někdy i s downshiftem). Už to není záležitost jen moto na okruh. Je to o tom jestli tě ty el. fičury baví. Zejména na nových moto je prodleva qs nastavena na docela velkou prodlevou, takže o nějakém velkém opotřebení nemůže být řeč.
QS je věc, která mě na moto hodně baví, zejména na okruhu, v provozu jsem v klidu a použ. to jen občas..
mě by hlavně zajímalo jakej to byl třeba ročník a jestli už neco najeto :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
Kawa75 píše: QS: nevím jestli existují i nějaké jiné, ale dle mého soudu Quick Shifter je pouze přerušovač zapalování. (někdo zde psal o přerušování vstřiků, což se mi moc nezdá...)
Převodovka to vydrží, ale na životnost to musí mít určitý vliv.
- řazení bez spojky je postupná vražda převodovky, jelikož posouváte oz. kola pod plným záběrem motoru.
- QS musí take snižovat životnost, odpojíte sice zapalování, ale stále působí setrvačné síly roztočeného motoru.
- jedině řazení se spojkou bezpečně odpojí motor od převodovky.
Je třeba si uvědomit, že řazení bez spojky je docela masakr, na jedno kolo působí roztočený motor celou svojí silou a na druhé setrvačné síly sekundárního převodu se zadním kolem.
Móda je jedna věc a fyzika druhá, výrobcům je to jedno, či naopak. Vy si půjdete koupit novou převodovku po 50tis km, proč ne
Ale kdo chce kam, pomozme mu tam....
Různí výrobci, různá řešení. Třeba QS se systémem vypnutí vstřiků dělala (nebo možná ještě dělá) Kawa u GTR. Že prý je to jemnější a tolik to nekope. Vypnutí zapalování dělá třeba moderní BMW - proto ti při přeřazení střílí do výfuku.
Cituji: - řazení bez spojky je postupná vražda převodovky, jelikož posouváte oz. kola pod plným záběrem motoru.
...a proč by proboha někdo rval vyšší kvalt pod plným zatížením motoru? Když řadíš bez spojky, chvilkově povolíš heft, aby se ti motor od převodovky odlehčil. Všechno se dá nacvičit a přeřazení je potom sametově hladké
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
Zde je např. část rozhovoru o převodovkách. A co platí u auta platí i u moto. Je hezké, že ti to neklape, ale ty síly tam prostě jsou, zuby dostávají na prdel až se nakonec ulomí. to je celé.
P.S. převodovka vydrží hodně, jen ji tím vaším super řazením při zavírání plynu zkrátíte výrazně životnost.
Spojka tam prostě není jen pro rozjíždění.
---------------
"Začíná to třeba důsledným vymačkáváním spojky.
Některým se to může zdát jako příliš primitivní rada, na druhou stranu jako první věc to zmiňuje šéf vývoje převodovek ve Škodě Auto Bohuslav Novotný.
„Když zákazník při řazení nedůsledně vyšlapuje spojku, tedy nesešlapuje ji až k podlaze, tak vnitřní díly převodovky jsou enormně zatěžovány. Doporučuji nezařazovat zpátečku při pohybu vozidla vpřed. Nejprve ho zastavte, potom zařaďte zpátečku a teprve potom začněte couvat,“ doporučuje."
Naposledy editováno 11.10.2016 16:38:04
NĚKTERÁ Z FATÁLNÍCH POŠKOZENÍ MOTOREK .
•Poničená kazetová převodovka - řazení bez promáčknutí páčky spojky (dle slov pána takto řadil pouze vyšší rychlostní stupně - jak se zdá, tak to nebyl dobrý nápad).
Mnoho štěstí při likvidaci Vašich motorek...
Někteří jezdci urychlují přeřazení tlakem na řadící páku a ve vhodný okamžik ubráním a následným přidáním plynu. Při dobrém načasování dochází k minimálnímu opotřebení. Přesto je nutno brát jakýkoliv nestandardní postup za možné poškození motoru (toho se ale často ve sportovním použití nevyhneme, otázkou je jen jaké opotřebení je ještě přípustné). Tímto postupem řazení je doba přeřazení cca 0,6s.
Kawa75 píše: seikos> hele říkej si co chceš, já mám strojárnu a nás to takto prostě učili. Pokud to nemá poloautomat jako Jawa, tak ji prostě ničíš.
Zde je např. část rozhovoru o převodovkách. A co platí u auta platí i u moto. Je hezké, že ti to neklape, ale ty síly tam prostě jsou, zuby dostávají na prdel až se nakonec ulomí. to je celé.
P.S. převodovka vydrží hodně, jen ji tím vaším super řazením při zavírání plynu zkrátíte výrazně životnost.
Spojka tam prostě není jen pro rozjíždění.
---------------
"Začíná to třeba důsledným vymačkáváním spojky.
Některým se to může zdát jako příliš primitivní rada, na druhou stranu jako první věc to zmiňuje šéf vývoje převodovek ve Škodě Auto Bohuslav Novotný.
„Když zákazník při řazení nedůsledně vyšlapuje spojku, tedy nesešlapuje ji až k podlaze, tak vnitřní díly převodovky jsou enormně zatěžovány. Doporučuji nezařazovat zpátečku při pohybu vozidla vpřed. Nejprve ho zastavte, potom zařaďte zpátečku a teprve potom začněte couvat,“ doporučuje."
Ve skole mne ucili spoustu blbosti, ktere nejsou pravda nebo jsou pravda jen za urcitych podmínek, ktere nam zapomneli rict . Treba soucet uhlu v trojúhelníku
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... | enusim2 | 11 | 22.4.2023 v 21:04 Lech |
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... | jásumotorkář | 28 | 21.4.2023 v 21:47 Phajatos |
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja | Phajatos | 8 | 21.4.2023 v 21:01 Phajatos |
Písty ZX9R Kawasaki ZX-9R Ninja | Radovanh1 | 1 | 16.12.2022 v 02:27 hondaman1 |