6.9.2011 vyšel dlouho omýlaný a spekulovaný zákon 297/2011sb. který se týká nejen změn ve skupinách řidičských oprávnění a podmínek jejich udělování dle evropské směrnice 126/2006.
Pokusil jsem se polopaticky jednoduše popsat všechny staré i nové skupiny řo na motocykly a základní podmínky jejich udělování včetně FAQ.
Pokud budete přispívat do tohoto vlákna nějakými komentáři či dotazy tak si prosím přečtěte alespoň následující "tabulku".
M (A1 150) - opravňuje k řízení motocyklů do 50ccm bez omezení rychlosti a výkonu. Tato skupina byla vydávána do konce r.2000 a v současné době se značí jako sk. A1 s omezením do 50ccm, nebo jako A1 + harmonizační kód 150
- nevydává se
AM - opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h
- minimální věk 15let
A1 - opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 ccm a o výkonu nejvýše 11 kW
-minimální věk 16let
A s omezením - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg
- tato skupina bude vydávána do 19.1.2013
- minimální věk 18let
od 19.1.2013 opravňuje i k řízení motocyklů zařazených do sk A2
A2 - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 35 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.
- tato skupina bude vydávána od 19.1.2013
- minimální věk 18let
A bez omezení - opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj
- minimální věk 21let do 19.1.2013 bez dalších omezení
- minimální věk 20 let od 19.1.2013 s podmínkou dvouleté praxe v řízení slabšího motoycyklu sk. A s omezením, nebo sk.A2 (dokládá se držením příslušné sk. řo)
- minimální věk 24let od 19.1.2013 bez dalších omezení
od 19.1.2013 Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg . Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A1 opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW , s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3 .“
B - krom čtyřkolových vozidlel do 3,5t opravňuje k řízení:
- mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h (AM)
- od 19.1.2013 opravňuje k řízení:
- motocyklů zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou
- opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A
- minimální věk 18let
FAQ:
POZOR ZMĚNA
Budu moct od r. 2013 řídit motorku do 35kw když mám oprávnění do 25kw ? - ANO dle vyjádření MD bude původní ŘO do 25kw opravňovat i k řízení motocyklů sk A2 toto vyjádření je na str.9 příspěvek #245
Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud již mám nebo si udělám řidičák do 25kw v.r. 2012 ? - ANO viz. str.9 příspěvek #245
Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (bude možné řídit poze motocykl u kterého nebyl snížen výkon více než o polovinu původního výkonu)
Budu moct v 18ti řídit motorku s 25kw která byla seškrcena z více než 50kw pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (motocykl byl upraven z motocyklu s více než dvounásobným výkonem) - stanovisko Ministerstva dopravy k tomuto problému naleznete v příspěvku #70 na str.3
Budu moct rozšířit na neomezenou už ve 20ti pokud mám nebo budu mít A do 25kw ? - ANO
Budu moct řídit skútr do 125ccm když mám jen sk B (A1 + 150) ? - ANO
další FAQ klidně dopíšu...
Naposledy editováno 15.01.2013 21:41:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
D6O píše: rancher> To je mi jasné, ale proč ne 125 s automatem, když umím ovládat moto daleko líp než řidič s B, který dostane automaticky řidičák na 125 s automatem a neumí jezdit třeba ani na kole. V 15 kdy jsem tento řidičák dělal jsem musel udělat i jízdy na Pincku před komisí.
Ty treba jo, ale dalsich placnu 80% lidi kteri maji v ridicaku napsanou A1 s kodem 150 nebo 79 dostalo tu puvodni sk. M (do 50ccm bez omezeni rychlosti) "zadarmo" k "Becku" i kdyz na zadny motorce nikdy nesedeli...
Jinak ty muzes na 125 s automatem taky tak nevim co resis...
Naposledy editováno 05.10.2016 11:20:45
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Delam si prdel, hodne stesti ... a nezapomen ze papirama to nekonci ale zacina .... a na motorce jsi porad jednou nohou v rakvi ...
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
2otazka viem ze Acko uz sa moze mat teoreticky od 20tky, a potom bud osobitnyvycvik alebo osobitná skuska ak vie zdokladovat 2roky"praxe"
ale co ak by som zrobil v 23ke a2 kupil nieco mensie a ked by som mal 24 tak by som siel len na osobitnu skusku alebo vycvik? aj ked by som nemal 2roky praxe,ale mal by som 24r .takao to asi nefunguje vsak?
žiarčan píše: zdravím , mam 2otazky 1.ake mate skusenosti s predajom 300viek typu r3,ninja300,respektive cbr500r,da sa to vobec predat?
2otazka viem ze Acko uz sa moze mat teoreticky od 20tky, a potom bud osobitnyvycvik alebo osobitná skuska ak vie zdokladovat 2roky"praxe"
ale co ak by som zrobil v 23ke a2 kupil nieco mensie a ked by som mal 24 tak by som siel len na osobitnu skusku alebo vycvik? aj ked by som nemal 2roky praxe,ale mal by som 24r .takao to asi nefunguje vsak?
Tak jsem to napoprvé napsal úplně špatně (díky Maty za upozornění). Pokud máš A2, ale nemáš s touto skupinou 2 roky praxe, čeká tě rozšiřující výcvik, což znamená 7 hodiny jízdy, zkoušky jsou z teorie i praxe.
Pokud počkáš do 25 let, kdy budeš mít 2 roky praxe, děláš pouze doplňkovou zkoušku, není tam předepsaný počet jízd a neděláš teorii.
Pokud ani nerozšiřuješ, tak je to 13 hodin jízd.
Doufám, že už jsem to napsal všechno správně, ale pokud chceš, můžeš si ještě počíst tady, a není na škodu se ujistit v autoškole, kde budeš výcvik absolvovat.
K těm malorážkám, jasně, že se prodávají, do města je to fajn stroj. počítej s tím, že u nových motorek padá cena dolů sakra rychle, takže na začátek, pokud řešíš finance, bych vzal něco ve stylu GS 500 na ten první rok, ta za rok moc ceny neztratí a až si doděláš ŘP, budeš už mít lepší představu, co pořídit na trvalo.
Naposledy editováno 29.01.2017 17:44:03
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
žiarčan píše: Zaujimave informacie.ohladom tych 300viek som myslel ci sa da potom vobec toho zbavit
Všechno si najde kupce, ale u nového stroje počítej jen tím, že vyjedeš od prodejny -30% z ceny a dále to bývá tak 5-10% za rok. Zatím co něco jako GS 500, ER5, CBF500 (ty dvě nejsou vždy pod 35kW) prodáš klidně za stejnou cenu, za jakou jsi je koupil, navíc tak nemrzí, když ti někde při popojíždění spadne.
Esi chces neco na nalitani desetitisicu rocne, je to fuk. Ale kdyz na tom vyjedes tri vikendy v roce, radsi porid neco starsiho, co prodas za podobnou cenu.
Naposledy editováno 02.05.2018 22:34:19
No, a žiju do dnes.
Je to v hlavě,ne v papírech.
No, a žiju do dnes.
Je to v hlavě,ne v papírech.
No, a žiju do dnes.
Je to v hlavě,ne v papírech.
No, a žiju do dnes.
Je to v hlavě,ne v papírech.
No, a žiju do dnes.
Je to v hlavě,ne v papírech.
No, a žiju do dnes.
Je to v hlavě,ne v papírech.
No, a žiju do dnes.
Je to v hlavě,ne v papírech.
No, a žiju do dnes.
Je to v hlavě,ne v papírech.
No, a žiju do dnes.
Je to v hlavě,ne v papírech.
No, a žiju do dnes.
Je to v hlavě,ne v papírech.
No, a žiju do dnes.
Je to v hlavě,ne v papírech.