globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bouračka a jak teď řešit opravu?
 
26.9.2016 v 13:08
Tak mě cestou na Distinguished Gentlemans Ride zrakvil děda, co se rozhodl otáčet na dálničním nájezdu zrovna v době, kdy jsem ho objížděl (zastavoval u krajnice) a byl jsem vedle něj. Snažil jsem se to strhnout doleva, ale mé přítomnosti vedle jeho dveří nedbal a fouknul mi to do boku. Proběhli policajti, jeho vina, předběžná škoda 60 tisíc.

Teď bych ale potřeboval radu, jak řešit škodu. Viditelné věci (výfuky, padáky, blinkry, páčky, stupačky, atd.) umím vyčíslit a objednat, ale utrhnul jsem mu závěs kola (volant má natočenej úplně doleva), buď padákem nebo stupačkou, oboje je pevně spojený k rámu. Všechno umím vyměnit sám, ale jde mi o to, že pokud to budu řešit rozpočtem a ukáže se třeba prasklina na rámu nebo hnutý vidle, jde požadovat další plnění? Nebo to mám prostě fláknout do Sušic a nechat proplatit fakturu? Díky. Pro zvědavce přidávám pár foto.






















2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

26.9.2016 v 22:22 | Nahoru | #31

cuir píše: pokud ponizi cenu (takzvane zamortizuji) tak jednaji protipravne. Musi ti dat takove penize aby sis mohl koupit tu samou vec za cenu jaka je nyni na trhu.
Cili pokud helma stala 10 000kc a nyni po X letech pouzivani se nova helma prodava za 7000kc tak by jsi mel dostat 7000kc a ne ze si reknou ze uz je X let pouzivana a proto ti jeste 2000kc odectou a vyplati jen 5000kc. Za to si totiz pak tu samou helmu nekoupis a co je ti po tom, ze jsi helmu pouzival..pouzival jsi ji dal kdyz by te dedula nesundal a nestalo by te to ani viorla..takze neni jedinej duvod proc platit navic aby jsi mel tu samou vec k uzivani znovu.
v rychlosti jsem nasel kratky clanek.. ale urcite je na netu k dohledani mnoho podobnych temat...

https://www.dtest.cz...neho-vozidla [/quote]

Hradí se způsobená škoda. Takže stejně tak, jako 10let stará motorka nemá hodnotu nové, tak x let stará helma nemá hodnotu také nové. Proto zrovna u helmy, oblečení,atd... je amortizace v pořádku.

Bouračka a jak teď řešit opravu?

26.9.2016 v 22:24 | Nahoru | #32
Tak jestli to chceš mít i nadále hezký a bez velkých starostí, tak určitě na fakturu do servisu.

1 reakcí na tento příspěvek Bouračka a jak teď řešit opravu?

26.9.2016 v 22:29 | Nahoru | #33
...zase preci jen ta nabourana 10let stara motorka ma nizsi hodnotu nez 10let stara nenabourana motorka at byla opravena sebelip..

Ono se tak nejak nezohlednuje ani v zadnem pojisteni, ze pojistovna pokrati plneni - za vsechny auta se plati jako by byla nova ne? A najednou nekdo zacne zkoumat, co ma jakou hodnotu v zavislosti na stari...

Naposledy editováno 26.09.2016 22:29:42

(reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

26.9.2016 v 22:47 | Nahoru | #34

assassin píše: Kolik ma ta motorka hodnotu ? Na kolik odhadujes cenu opravy? Je nezajima ze je to cenenej kus apod, podle tabulek to hodi na totalku a nazdar...



Cena tak 150-200, takze totalka urcite ne. Oprava odhad 50, pokud neni nic s ramem. Ale je to osemetny v tom, ze jakmile se neda nejakej dil koupit (stupacky treba), tak jak ho likvidator naceni? Jako praci na soustruhu na x hodin?
K tomuhle asi budou tabulky dost k nicemu

Naposledy editováno 26.09.2016 22:53:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

26.9.2016 v 22:50 | Nahoru | #35
assassin: Ohledně toho už tuším existuje judikatura NSS, že poškozený nemá tratit na tom, že používá starší věc. Nikdo po něm nemůže vyžadovat, aby si koupil jeté hadry a použitou přilbu, kterou mu pokryjí pokrácené prachy od pojišťovny. Proč by měl doplácet na to, že ho někdo jiný naboural? Což logiku má, jenže pojišťovny to zkoušejí pořád dokola.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

26.9.2016 v 23:03 | Nahoru | #36

1100Virago píše: assassin: Ohledně toho už tuším existuje judikatura NSS, že poškozený nemá tratit na tom, že používá starší věc. Nikdo po něm nemůže vyžadovat, aby si koupil jeté hadry a použitou přilbu, kterou mu pokryjí pokrácené prachy od pojišťovny. Proč by měl doplácet na to, že ho někdo jiný naboural? Což logiku má, jenže pojišťovny to zkoušejí pořád dokola.



Hradí se způsobená škoda. To snad se dá pochopit?

Naposledy editováno 26.09.2016 23:07:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

26.9.2016 v 23:17 | Nahoru | #37
AndělČK: Dá. Otázka je, jakou metodou se způsobená škoda stanovuje.
Představ si, že máš na autě RZ na přání. Kus stojí 5000 kaček, na autě máš dvě, takže náklady jsou 10000 Kč. Jednu značku ti ukradnou. Je způsobená škoda 5000 Kč (hodnota jedné značky), nebo 10000 Kč (protože druhá značka je ti po kradeži té první na hovno)?

(reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

26.9.2016 v 23:58 | Nahoru | #38

AndělČK píše: Hradí se způsobená škoda. Takže stejně tak, jako 10let stará motorka nemá hodnotu nové, tak x let stará helma nemá hodnotu také nové. Proto zrovna u helmy, oblečení,atd... je amortizace v pořádku.



amortizace neni v poradku u niceho.
Je rozdil porizovaci cena v dobe koupe nove veci a porizovaci ceny veci v dobe kdy byla poskozena.

Nemuzou udelat to,ze nova helma stala pred 2ma lety 10000kc, nyni po dvou letech pouzivani se ta sama helma da koupit za 7000kc,ale protoze by to byla helma nova tak tam flaknou amortizaci a vyplati jen 5000kc. toto je proste spatne a jestli to chapu spravne tak jednaji protizakone. Viz odkaz na clanek ktery jsem postoval. Vyplatit by meli 7000kc. Aby si poskozeny mohl koupit stejnou vec. Protoze asi jen tezko by sehnal 2 roky jetou helmu , nebouranou za 5000kc. A pokud by uplatnili amortizaci a vyplatili jen 5000kc tak je poskozeny stale poskozeny a neni mu nahrazena skoda v plne vysi, protoze stale nema helmu,ktera spada do vyssi tridy, ale za 5000kc si koupi helmu ve stredni az nizssi tride. Cili na tom bude bit.
Ale pokud to chapu spatne a nekdo je tu z oboru a uvede veci na spravnou miru budu jedine rad...

(reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 00:02 | Nahoru | #39

1100Virago píše: AndělČK: Dá. Otázka je, jakou metodou se způsobená škoda stanovuje.
Představ si, že máš na autě RZ na přání. Kus stojí 5000 kaček, na autě máš dvě, takže náklady jsou 10000 Kč. Jednu značku ti ukradnou. Je způsobená škoda 5000 Kč (hodnota jedné značky), nebo 10000 Kč (protože druhá značka je ti po kradeži té první na hovno)?



krasnej priklad... jeste lepsi jak ten muj....
a ani bych to nevztahoval na kradez... proste nehoda. Kde vinik nedobrzdi,znacku na prani zesrotuje a ta se na miste nehody nepodari nalezt....a jaka je tedy skoda? jedna znacka 5k. ale musis mit dve znacky, druhou takovou jako nahradu za rozbitou a nenalezenou ti neudelaji,cili aby jsi mel nove znacky na prani musis vyvalit 10k.

proste si myslim,ze pojistovny zkouseji a kdo se necha tak dobre mu tak...

2 reakcí na tento příspěvek Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 06:19 | Nahoru | #40
Nevím, moc se v tom nevyznám, někdo tu zmiňoval Sušice, ale není náhodou rozhodující který servis bude mít pojišťovna jako smluvní? Aby potom nenarazil, že to nebudou chtít zaplatit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 07:10 | Nahoru | #41

AndělČK píše: Hradí se způsobená škoda. Takže stejně tak, jako 10let stará motorka nemá hodnotu nové, tak x let stará helma nemá hodnotu také nové. Proto zrovna u helmy, oblečení,atd... je amortizace v pořádku.



To je pičovina. Už i ústavní soud tuto problematiku řešil s výsledkem, že pojišťovna je povinná ti uhradit uvedení poškozených věcí do stavu před poškozením nebo lepšího.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 07:22 | Nahoru | #42

shewcza píše: Nevím, moc se v tom nevyznám, někdo tu zmiňoval Sušice, ale není náhodou rozhodující který servis bude mít pojišťovna jako smluvní? Aby potom nenarazil, že to nebudou chtít zaplatit.


Smluvní servis mají pojištovny na opravu aut,ted zrovna řeším škodu s Generalli,na motorky tam žádný smluvní servis nemají.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 07:35 | Nahoru | #43
maco> aha, to jsem nevěděl. Díky

(reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 08:58 | Nahoru | #44
shewcza> To mi pripomina, jak jsem jel do Prvni Kozi na letosni Guzzi demo tour a pichnul jsem. Mam priplacenou asistenci, tak volam do Allianz a oni ze me odtahnou do nejblizsiho smluvniho servisu. A rika Takze Moto Guzzi? Uz to hledam, v Pribrami nic, v okoli taky ne (pro milovniky Cerv. trpaslika mi to pripomnelo Zadavam extra velky radius, extra extra velky radius...) a asi po minute ticha rika: Odvezte si to kam chcete

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 09:22 | Nahoru | #45

kubacech píše: To je pičovina. Už i ústavní soud tuto problematiku řešil s výsledkem, že pojišťovna je povinná ti uhradit uvedení poškozených věcí do stavu před poškozením nebo lepšího.



Tak znova. Hradí se způsobená škoda.
To znamená, že maximálně mám nárok na tolik, jakou hodnotu měla věc před nehodou.(I když NOZ už zná i nemajetkovou újmu, která se dá nahradit peněžitě) Ten tvůj rozsudek se věnuje defakto zhodnocování věcí opravou, kterou pojišťovna obhajuje ponížení vyplacené částky. To je opak amortizace.

A nebo mi chceš tvrdit, že když ti někdo nabourá třeba 20let starou felicii, tak máš nárok na náhradu hodnoty nového vozidla? To znamená nová stála 250tis kč + inflace za 20let = cca 450tis Kč. ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 09:29 | Nahoru | #46
AndělČK> kde jsem něco takového tvrdil?
psal si tady

AndělČK píše: Proto zrovna u helmy, oblečení,atd... je amortizace v pořádku.



Takže mi chceš říct, že když tě trefí děda ve fábce co ti nedá přednost, ty si při pádu poničíš svoji helmu co si před pěti lety koupil kolem desítky (třeba nějakou shubertku, protože je tichá) a potom ti pojišťovna řekne, že máš nárok jen na 4000, protože helma byla stará, tak si s úsměvem na tváři půjdeš koupit nějakou Caberg vyklápěšku co ti urve uši? I když bys jinak v té staré klidně mohl dalších 5 let jezdit...

A toto je přesně ten případ toho nárazníku. Nemůžou tě nutit aby sis sháněl starší helmu, nebo nějakou horší a musel riskovat své zdraví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 09:30 | Nahoru | #47

AndělČK píše: Tak znova. Hradí se způsobená škoda.
To znamená, že maximálně mám nárok na tolik, jakou hodnotu měla věc před nehodou.(I když NOZ už zná i nemajetkovou újmu, která se dá nahradit peněžitě) Ten tvůj rozsudek se věnuje defakto zhodnocování věcí opravou, kterou pojišťovna obhajuje ponížení vyplacené částky. To je opak amortizace.

A nebo mi chceš tvrdit, že když ti někdo nabourá třeba 20let starou felicii, tak máš nárok na náhradu hodnoty nového vozidla? To znamená nová stála 250tis kč + inflace za 20let = cca 450tis Kč. ?



Pokud ti naboura 20let starou feldu tak ji v podstate znehodnoti na nulu i opravena novejma dilama nebude mit hodnotu jako pred nehodou - takze by vubec nemeli plneni kratit. Coz je taky duvod proc se to snazi hodit na totalku, aby to zapadlo do toho modelu co pises...

1 reakcí na tento příspěvek Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 09:32 | Nahoru | #48
Assassin mi to vzal z úst. Dva modely - zaplatit opravu pro uvedení do předchozího stavu či lepšího. Pokud to nelze za rozumný peníz, totálka a vyplacení aktuální tržní hodnoty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 09:40 | Nahoru | #49

KubaNěco píše: Assassin mi to vzal z úst. Dva modely - zaplatit opravu pro uvedení do předchozího stavu či lepšího. Pokud to nelze za rozumný peníz, totálka a vyplacení aktuální tržní hodnoty.



Druhej pripad je ale pro vetsinu lidi dost neprijemnej - ta trzni hodnota podle pojistovny je obvykle velice nizka a to starsi auto se za ni neda vubec koupit. Me treba u e36 to dalo nejakejch 30tis minus 15tis hodnota vraku - a uz v te dobe na trhu nebylo stejne auto pod 50t a to ten stroj za 50t mel 300tis najeto a vybrakovanej interier - urceno na drifty...

Ono kup pak solidni auto za 20-30tis, zvlast kdyz v tom u tehle stroju musis zapocitat ekopoplatek 10tis kterej to plneni taky nereflektuje...

Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 09:42 | Nahoru | #50
To už jsme zase jinde. Vezmi si hypotéku, kup si pouze nové auto a podpoř ekonomiku(=zámožné), plať poplatky, buď hodný občan. A nečum, nebo ti useknu ruku.

(reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 09:45 | Nahoru | #51
assassin> to jsem ted řešil, táta měl bouračku sice relativně s novým autem ale vyplatili tak 1/2 ceny..takže právník tam jim napsal dopis jak jako k tý ceně přišli, že ty auta i takhle ojety se pohybují jinde a jestli se nevyjadří do 5 dnu jde to na soud..za dva dny přišel zbytek na učet bez keců a jako argument se použili inzeraty jiných aut a věta, že pokud pojištovna za ty peníze sežene stejné auto v podobném stavu velice rádi ho od nich koupíme

(reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 09:52 | Nahoru | #52

assassin píše: Pokud ti naboura 20let starou feldu tak ji v podstate znehodnoti na nulu i opravena novejma dilama nebude mit hodnotu jako pred nehodou - takze by vubec nemeli plneni kratit. Coz je taky duvod proc se to snazi hodit na totalku, aby to zapadlo do toho modelu co pises...



A kdo mluví o nějakém krácení plnění?

Já od začátku píšu o amortizaci vozidla, helmy, oblečení.... A ta se uplaťnuje.

Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 09:58 | Nahoru | #53
Kdyz jsem boural pred x lety, tak co se obleceni tyka, tak si likvidator vyfotil uctenky a poslal plnou castku.

2 reakcí na tento příspěvek Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 10:23 | Nahoru | #54
Ahoj,

Oni ti v pojistovne reknou ze Cena pred havarii je tolik, nove dily stoji tolik, po armotizaci (na kterou maji tabulky) ti strhneme z ceny noveho dilu tolik a tolik. Pr. svetlo 15000kc (novy dil) amortizace za 10let 10000kc. Takze ti daji 5000kc a ty jsi desitku doplatis ze sveho. Argumentem je ze ti preci nebudou zhodnocovat stare vozidlo. Pokud se ti to nelibi mas se na vinika obratit v obcansko pravnim sporu a rozdil castek na nem vymahat soudne (smesny - proc pak platis zakonne pojisteni...).
Obleceni, prilba, kufry atp je to same a to jen v pripade ze dokladujes pomoci uctu kolik danna vec stala. Pak je jeste mozne napsat cestne prohlaseni, ale na to bych nespolehal.

Pokud nekomu z vas pojistovna zaplatila u 5+ stareho stroje kompletni opravu do puntiku, tak prosim uveddte jak jste toho dosahli.

Cau
Tomas

Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 10:26 | Nahoru | #55
100% pro servis... Jeho pojišťovna ti to zaplatí a máš aspoň jistotu v nějaký záruce náhr. dílů a provedených oprav. Pokud to pořešili cajti a označili viníka řidiče fáblije, neměl by být problém. Pokud ti to tedy likvidátor neodhadne na totálku... Pak si to budeš muset opravit sám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 10:29 | Nahoru | #56
T0m4s> No tak tady je specificka situace v tom, ze se jedna o 50 let starej stroj, takze podle tabulek amortizace ma hodnotu nula
Taktez "nove dily stoji tolik" je problem, protoze ne vsechny jsou k sehnani, nektere se budou muset vyrobit.

Podle me nastanou dve situace - kluci v kozach to opravi, sezenou po Evrope dily vsude mozne, vystavi fakturu a pokud to nebude nesmyslna morda, tak si pojistovna oddechne, ze nemusi kalkulovat cenu a vyplati to.
Nebo to prohlasi za totalku, cenu vemou ze zahranicni inzerce, nechaji v aukci vydrazit "vrak" a vyplati rozdil, to by meli uplne bez prace.

(reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 10:35 | Nahoru | #57
T0m4s> většinou, jak již zaznělo, stačí pohrozit soudem. Tam ví že by stejně prohrály a stále je to ještě více. I tak to zkouší kdo si to nechá líbit.

(reakce na) Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 10:37 | Nahoru | #58
Redguy>
Jo to je pro ne nejprijatelnejsi a nejsnazsi reseni, ale ty s nim nemusis souhlasit. Pak ti tedy vyplati odhadnutou cenu minus cenu ya kterou byla motorka vydrazena (absurdne se proto dostanes do pozice ze by jsi mel vyherci aukce jeste zaplatit za odvoz ).
Me v pojistovne rekli ze jete dily mi neproplati, jak by to bylo s jejich pripadnou vyrobou to nevim, ale protoze to bude drahe tak muj nazor je ze se budou hodne cukat.
Pokud by meli hodnotu 0,- tak se bud muzes soudit s nejistym vysledkem a nebo to opravit za svy a mit klid :)

Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 10:40 | Nahoru | #59
Volil bych moznost B mel bys jistotu ted jen jak pojistovna bude chtit platit

1 reakcí na tento příspěvek Bouračka a jak teď řešit opravu?

27.9.2016 v 11:00 | Nahoru | #60
už skrz proměření rámu a záruku na opravu bych to nechal vše na servisu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist