globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Lehký a malý stan(kvalitní)

11.1.2015 v 15:38
Zdravím ve spolek.Sice je tu dost témat o stanech ale už staršího data a nic moc jsem nedohledal,tak se chci zeptat jestli nemáte někdo tip na malý a lehký kvalitní stan co by se vešel např do batůžku,mám sporta a toho místa fakt moc nejni ,no a nějakej tip na spacák a karimatku by taky bodnul ,co nejmenší a nejlehčí,všem za případné tipy děkuju

8.3.2016 v 20:20 | Nahoru | #901
fidlimydli> Ja smulu nemam, ja mam stan
No a k tomu poncu, to je stejne na hovno vec kdyz fouka. Kdyz uz odlehcovat, tak k membranovy bunde kilt. Stan je domov, to tak proste je, a materialy pokrocily natolik, ze vubec nevidim duvod stan nebrat. Kdybych fakt chtel jeste vic odlehcovat, tak bych koupil ten 0,5 kg stan od Terra novy, co je sbalenej velkej jak alumatka.

8.3.2016 v 20:48 | Nahoru | #902
Manzak>
Tak já smůlu mám. Mám sice stan, ale průtokový a musím pořídit nový.
Nakonec jsem se rozhodl pro dva stany. Chtěl jsem ultralight pro dva, ale ten by byl na úkor životnosti a praktičnosti, tak pořídím nějaký lehčí z těch standardů na motorku s touto konstrukcí , protože ten vnitřní prostor je super. Stejně už víc najezdím, než nachodím. A až zase někam pojedu bez moto, koupím k tomu nějaký single ultralight.

8.3.2016 v 21:13 | Nahoru | #903
fidlimydli> Hele kdyz budes kupovat nejakou miniaturu, tak ti doporucim vchod bokem, protoze mam ten minima 1 a zalejzat tam pozadu jak rak neni zadna lahoda. Jako da se to, ale dnes uz bych volil z tohohle duvodu neco jinyho. A taky je tam malo mista, spatne se tam prevlikaj kalhoty, skoro nejdou skrcit nohy aby se nedotkly tropika. Ale kupodivu se tam da varit v desti s trochou opatrnosti. Ale to je dan za sbalitelnost a hmotnost. Mne se ted zalibila ta novinka od Terra nova Southern cross, to je proste bomba.

8.3.2016 v 22:24 | Nahoru | #904
Manzak> Ten vypadá dobře, jen mi tam připadá ventilace hrozně nízko. Kdo ví, jestli se tam nahoře nebude dost srážet voda. Nenašel jsem ho nikde u nás. Na kolik to vyjde?

Kdyby jsi o nějakém rozumném pro dva věděl, dej odkaz. Ten Pinquin se mi taky líbil, ale bohužel má uvnitř jen síťku a takový stan nezadýcháš. Je to prakticky jednoplášťovka. V normální ceně tak kolem 5t.

Jo, já jedině nastupování bokem i pro ten dvojitý. Abych si do úzké předsíně naházel věci a pak přes to skákal na hajzlík, na to mne neužije.

8.3.2016 v 23:16 | Nahoru | #905
fidlimydli> Terra Nova Southern cross delaji jednomistny i dvojmistny. Je to horka novinka, takze sotva zacli zavazet obchody. Levny to ale nebude, pocitam 400-500 euro. Ale tak to je furt polovicni cena toho Hillebergu, a taky polovicni vaha Ani na YT jeste nejsou videa, ten stan ale vychazi z toho jejich tunelu co se jmenuje myslim Laser, akorat ma navic tycku a je tim padem samonosny, ventilace a material vnitrku se teda bude dat odvodit od toho Laseru. Peknej a lehkej je i Vaude Lizzard, je to tunel staveny zvenku, takze je suchej i kdyz stavis v desti, je jednomistnej ale dost prostornej, mozna i dva se tam vyspi, byva dosti chvaleny.

9.3.2016 v 00:10 | Nahoru | #906
Tolik nedám.

Předběžně vybráno . Takové řešení vidím poprvé a maximálně využitý vnitřní prostor. Dobrá cena, dobrá váha. Na videu vypadá schopně.

Tady se mi zdá, že s tou váhou kecají . Kdyby to byla pravda, je to lehčí jak většina jednomístných.

9.3.2016 v 05:51 | Nahoru | #907
fidlimydli> Ten North face je ale giganticke baleni, to mi prijde furt lepsi ten Quickhiker z Decathlonu. Mountain Hardwear klidne muze tolik vazit, je to jedna z lepsich firem v UL stanech.

9.3.2016 v 07:28 | Nahoru | #908
Manzak>
Ten se mi nelíbí. Navíc na něm na všech obrázcích tropiko visí jako zdechlina.
Délku tyček neřeším. Zkrátím je a jednu přidám. Stejně bych to musel dělat u většiny, aby mi vlezl do kufru. Kdybych měl zohledňovat ještě tohle, nevyberu nikdy.
Ještě byl ve výběru tenhle od MSR. Ani jsem nevěděl, že jej dělají.

30.3.2016 v 11:09 | Nahoru | #909
fidlimydli> Tak jsem to prave minuly tyden rozlouskl. Takova impulsivni akce. Sel jsem a prodal moje 3 stany a koupil misto toho ten 2 mistny ultralight z Decathlonu. Bude na vsechno, pesky, na kole, i na motorce. Je to stan co mi vyhovuje vnitrnim usporadanim, a celkem barva je nenapadna. Je skladnej a ma pod 2 kg. Pro jednoho parada, clovek se tam uvelebi a rozkramuje, pro dva uz tesny, ale taky to lze. Dva vchody, takze v parnu dobry vetrani. Jestli se v prubehu pouzivani neobjevi nejaka slabina, napriklad extremni kondenzace, tak by mi mel vydrzet. A usetrim msto ve skrini K tomu bivvy bag na ty kratky vylety kdy spis pod sirakem a mas to jen pro jistotu v pripade deste. Nebudu experimentovat, mam uz Hunka od Alpkitu, je mi tesnej pres ramena, takze prijde Hunka XL a melo by to byt v cajku.

23.5.2016 v 16:43 | Nahoru | #910
Tak jsem se vratil z dovolene s timto stanem. A rekl bych spokojenost. Prostor tak akorat pro jednoho a jeho kramy, dva by se taky vesli, ale uz nic jinyho. Stavba a skladani jednoducha, vypnuti taky bez potizi, nevim co ty lidi delaj, ze to nejsou schopni poradne vypnout. Baleni kompaktni. Vetrani docela funguje, ale je pravda, ze jsem nemel zadny opravdu vlhky a dusny pocasi. Zadny opravdu velky chcanec jsem taky nemel, tak o nepromokavosti nemuzu podat hlaseni, ale nepredpokladam, ze by takovyhle stany mely mit problem.

24.5.2016 v 13:09 | Nahoru | #911
Manzak> ...Decathlon Quickhiker 2?

24.5.2016 v 13:25 | Nahoru | #912
Zdenalbenal> quickhiker ultralight, nebo tak nejak, proste ten sedivej tunel.

15.6.2016 v 16:40 | Nahoru | #913

Nakonec jezdim husky.bird 3...max.spokojenost

13.9.2016 v 06:53 | Nahoru | #914
Ahoj,
nemá někdo recenzi na Monviso 3?

13.9.2016 v 11:20 | Nahoru | #915
hondic77> A uz jsi v tom Husky zmokl?
Ja furt nechapu jak tahle nicemna firma dokaze prodavat ty svoje sracky, co vyrobi, to je ultrahnus, malo co od nich funguje tak jak ma.

13.9.2016 v 13:00 | Nahoru | #916
Když to vlákno ožilo, přidám svou zkušenost s novým vybavením, které jsem prověřil 14 dny v norských podmínkách včetně několikadenního deště, čili v dešti stavit, v dešti balit.

Stan Nothface Talus 2
Díky zvláštní konstrukci a díky tomu kolmým bočním stěnám je při půdorysu stanu pro2 reálně využitelné místo jako při klasické konstrukci stanu pro 3osoby.
Překvapivě je samonosný a lze postavit na skále.
Ani po několika dnech nepropustil vodu. I ložnice je impregnovaná a pokud při balení prší, stačí ji oklepat.
Vnitřní rosení je jen v horších podmínkách oproti Jurkovi, který by se rosil i kdyby jste v něm spali v obýváku.
Součástí je i podlážka, díky které lze postavit stan bez ložnice, nebo ji využít jako podklad. Nikdy jsem pod stan nic nedával, ale tahle podlážka mne to naučila. Už jen proto, že je veliká jako balíček papírových ubrousků. Na promočenou zem a do bláta se hodila.
Jen v katalogu kecali. Místo 2kg má 2,4, což ale za ten prostor stojí. Pořád o 1kg méně, než stan pro 3os.

Karimatka Klymit static V2
Geniální věc. Velikost plechovky od koly, nafouknutá na 10hlubokých nádechů, hmotnost 470g. Při tom všem plnoformátová. Žádná úzká mumie, kdy spíte půl noci na zemi. Mám rád, když někdo u práce přemýšlí a tady je to vidět. Zalomený V profil zabraňuje sklouznutí do boku a karimatka je dobře tvarovatelná aniž by se zlomila. Spodní strana má vyšší gramáž, je tedy odolnější proti poškození.

Pokud by chtěl někdo mrknout na nějaké další zkušenosti s cestovatelským vybavením, je něco málona mém webu.

A nějaké reklamní fotky z testovacího Norska s tropikem i bez:

Naposledy editováno 13.09.2016 13:10:44

13.9.2016 v 13:52 | Nahoru | #917
fidlimydli> diky za tip... neni tam malo mista v predsince/predsinkach?
diky

13.9.2016 v 14:33 | Nahoru | #918
Otázka co tam chceš dělat, Boty, přilba a motohadry tam vlezou. Pokud tam chceš vařit , je samozřejmě lepší Tvá varianta, ale stejně lepší vařit venku, aby pára nešla dovnitř. Já jsem šel hlavně po skladnosti, hmotnosti a maximálním vnitřním prostoru. V Norsku jsem vařil poprvé v životě kvůli drahému jídlu a to jen prvních pár dní. pak jsem stejně zůstal na suché stravě.

Už jsme to v tomto vlákně řešili. 100 lidí, 100 chutí. Někomu nevadí hmotnost a objem, ale chce v předsíňce pořádat párty.Doteď jsem jezdil se stanem jen s jednou předsíňkou a druhá mi nechyběla. Já mám rád zase vše uvnitř kufrů, tak hledím na objem. Rád chodím a díky mému vybavení dám stan, spacák, karimatku, 2L flašku, nějaké jídlo a mikinu do 20Lbatohu a můžu vyrazit od motorky na nocleh třeba na kopec. Na několikadenní trek jsem sbalen v 30L Batohu do 10kg, ale já řeším i váhu nože, který jsem si tento týden po letech absence koupil.

13.9.2016 v 15:41 | Nahoru | #919
fidlimydli> tak jde mi o ulozeni 2 paru motokufru... ale je fakt, ze ty budou v noci na motorkach a kdyz budeme mimo stan, tak budou uvnitr stanu... Jinak se mi proti tomu Colemanu zda delsi vystavba... za jak dlouho (cca) jsi se to naucil a zvladl postavit? (nesnasim staveni stanu v desti....)

13.9.2016 v 15:42 | Nahoru | #920
Jen tak pro ilustraci moje campingová výbava:
zleva: Kolíky, podlážka, karimatka, ložnice, tropiko, spacák. Pod jsou tyčky od stanu a nad PETka pro reálné měřítko. Celková hmotnost: 4,2kg.

13.9.2016 v 15:49 | Nahoru | #921
MedWed> Stavba se časově a náročností nijak neliší od klasické dvoupruté křížené konstrukce. Všechny pruty jsou zde spojeny dohromady, tak je jen podle gumek poskládáš.
Pro stavění v dešti je lepší Tvá varianta provlékaných tyčí vně, protože bývá tropiko s ložnicí v jednom kuse, tak Ti dovnitř nenaprší, ale já jsem to nechtěl, protože jsem zvyklý vozit kvůli skladnosti tropiko a ložnici zvlášť. Já se snažím podřídit vlastnosti četnosti užití. Popravdě jsem teď stavěl a boural stan v dešti asi podruhé v životě, ale do kufru jej cpu každý den.

13.9.2016 v 15:58 | Nahoru | #922
fidlimydli> ja samosebou nerikam, ze nemas pravdu... naopak, proto se ptam...
mas pravdu i v tom, ze casteji stavim stan mimo dest...

svoji vybavu fotit nebudu, smal by ses... nosim tak 3x vic ... 4x...

13.9.2016 v 16:20 | Nahoru | #923
MedWed> Já netvrdím, že mám pravdu, jen zdůvodňuji, proč jsem se rozhodl právě takto. Vidíš, že uznávám jiné konstrukce vhodnější pro jiné použití.

K této výbavě jsem se taky propracoval po letech cestování. Zjistil jsem co potřebuji a zbytek jsem vyloučil. Na měsíční pobyt v Indii jsem se sbalil do 7kg 30L batohu, který jsem měl jako příruční zavazadlo. (bez stanu, jen alumatka a spacák) Nevím proč, ale vždy se na letišti diví, kde mám kufr. V Izraeli jsem kvůli tomu musel jít na speciální pohovor, jestli nejsem jednorázový sebevražedný terorista, když nemám žádné kufry.

14.9.2016 v 21:46 | Nahoru | #924
fidlimydli> Talus 2 je pro me pozadavky maly... Talus 3 uz se neprodava... co Elixir ?

15.9.2016 v 11:20 | Nahoru | #925
MedWed> Taky jsem po něm koukal. Super konstrukce a s MSR nemůžeš šlápnout vedle.

15.9.2016 v 11:32 | Nahoru | #926
fidlimydli> objednáno... Dík!

Lehký a malý stan(kvalitní)

15.9.2016 v 12:15 | Nahoru | #927
Snad budeš spokojen.

15.9.2016 v 12:29 | Nahoru | #928
Nejmenší,nejlevnější a nejskladnější je ...igelitový pytel!!!

15.9.2016 v 18:46 | Nahoru | #929

Petr-Huska píše: Nejmenší,nejlevnější a nejskladnější je ...igelitový pytel!!!

Asi jako nejlevnější manželka je pravá ruka...

27.9.2016 v 19:30 | Nahoru | #930
Manzak> kamo toto leto jsem vnem spal v nekolika lijakach.nikdy ani kapka