Téma: edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
 
17.11.2011 v 00:22
Jelikož se tu stále objevují dotazy "jak to tedy bude" a zároveň se stále opakují "zaručené" NEpradvy zakládám toto 589.vlákno na téma řidičáky na moto ...

6.9.2011 vyšel dlouho omýlaný a spekulovaný zákon 297/2011sb. který se týká nejen změn ve skupinách řidičských oprávnění a podmínek jejich udělování dle evropské směrnice 126/2006.

Pokusil jsem se polopaticky jednoduše popsat všechny staré i nové skupiny řo na motocykly a základní podmínky jejich udělování včetně FAQ.

Pokud budete přispívat do tohoto vlákna nějakými komentáři či dotazy tak si prosím přečtěte alespoň následující "tabulku".

M (A1 150) - opravňuje k řízení motocyklů do 50ccm bez omezení rychlosti a výkonu. Tato skupina byla vydávána do konce r.2000 a v současné době se značí jako sk. A1 s omezením do 50ccm, nebo jako A1 + harmonizační kód 150
- nevydává se

AM - opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h
- minimální věk 15let

A1 - opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 ccm a o výkonu nejvýše 11 kW
-minimální věk 16let

A s omezením - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg
- tato skupina bude vydávána do 19.1.2013
- minimální věk 18let
od 19.1.2013 opravňuje i k řízení motocyklů zařazených do sk A2

A2 - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 35 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.
- tato skupina bude vydávána od 19.1.2013
- minimální věk 18let

A bez omezení - opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj
- minimální věk 21let do 19.1.2013 bez dalších omezení
- minimální věk 20 let od 19.1.2013 s podmínkou dvouleté praxe v řízení slabšího motoycyklu sk. A s omezením, nebo sk.A2 (dokládá se držením příslušné sk. řo)
- minimální věk 24let od 19.1.2013 bez dalších omezení

od 19.1.2013 Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg . Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A1 opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW , s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3 .“

B - krom čtyřkolových vozidlel do 3,5t opravňuje k řízení:
- mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h (AM)
- od 19.1.2013 opravňuje k řízení:
- motocyklů zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou
- opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A
- minimální věk 18let

FAQ:

POZOR ZMĚNA
Budu moct od r. 2013 řídit motorku do 35kw když mám oprávnění do 25kw ? - ANO dle vyjádření MD bude původní ŘO do 25kw opravňovat i k řízení motocyklů sk A2 toto vyjádření je na str.9 příspěvek #245

Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud již mám nebo si udělám řidičák do 25kw v.r. 2012 ? - ANO viz. str.9 příspěvek #245

Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (bude možné řídit poze motocykl u kterého nebyl snížen výkon více než o polovinu původního výkonu)

Budu moct v 18ti řídit motorku s 25kw která byla seškrcena z více než 50kw pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (motocykl byl upraven z motocyklu s více než dvounásobným výkonem) - stanovisko Ministerstva dopravy k tomuto problému naleznete v příspěvku #70 na str.3

Budu moct rozšířit na neomezenou už ve 20ti pokud mám nebo budu mít A do 25kw ? - ANO

Budu moct řídit skútr do 125ccm když mám jen sk B (A1 + 150) ? - ANO

další FAQ klidně dopíšu...


Naposledy editováno 15.01.2013 21:41:10
Anketa: Souhlasíte s novým rozdělením skupin a podmínkami jejich vydávání
ANO
59%
208
NE
20%
70
je mi to jedno
22%
77

1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

27.7.2016 v 19:02 | Nahoru | #421
jak je to tedy pokud mám bandita s 25kw ve velkym tp kde není záznam o škrcení (prostě tak nejspíš sjel z linky) můžu to řídít s A2 ?

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

29.7.2016 v 15:49 | Nahoru | #422
Telďas> Podle vydání ŘO...
A s omezením - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg
- tato skupina bude vydávána do 19.1.2013
- minimální věk 18let
od 19.1.2013 opravňuje i k řízení motocyklů zařazených do sk A2

A2 - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 35 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.
- tato skupina bude vydávána od 19.1.2013
- minimální věk 18let

Naposledy editováno 29.07.2016 15:50:18

edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

1.8.2016 v 11:06 | Nahoru | #423
felixxx > taky mam takovej tachometr

1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

30.8.2016 v 08:36 | Nahoru | #424
Ahoj všichni.

Měl bych na Vás otázku.

Mám řidičské oprávnění A2. Příští rok, to budou dva roky, co jsem si řidičské oprávnění udělal a tedy jsem splnil dvou letou praxi a mohu si udělat řidičské oprávnění na A. Moje otazka zní. Až budu absolvovat přezkoušení v autoškole, čekají mě taky ty nové jízdy které se letos zavedli?

Moc děkuji za odpověď.

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

30.8.2016 v 09:03 | Nahoru | #425
Hemy-11> pochopitelne ano

2 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

8.9.2016 v 14:01 | Nahoru | #426
Ahoj, od příštího týdne si budu dělat řidičák. Nicméně se nemůžu rozhoudnout jaký... V autoškole tvrdí, že každopádně A1. Nicméně na silnici se pohybovat umím, mám 15 let B, pár sezón jsem jezdila na skútru, tak mi přijde škoda být omezená pro A1. Jsou zkoušky na motorku opravdu tak těžké, jak se říká? Je takový problém udělat zkoušku?

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

8.9.2016 v 14:41 | Nahoru | #427
LenkaR> pokud budeš mít dobrého učitele, problém to není

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

8.9.2016 v 21:05 | Nahoru | #428
LenkaR> Netuším, proč tě chtějí omezovat jen na A1. Snad jedině proto, abys mohla brzy zase zaplatit rozšíření. Věk splňuješ. Jsi malá? Nebo příliš křehké figury, že by měli strach, že tě silnější stroj zlomí? I tak je to tvé rozhodnutí a oni by ho měli respektovat. Napřed tě posadí na dvácu a až uvidí, že to zvládneš, pustí tě na silnější. A na čem pak budeš jezdit po zkouškách se už rozhodneš sama a je to za jedny prachy a jedny zkoušky. Takže rozhodně neomezené A.

1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

9.9.2016 v 09:00 | Nahoru | #429
ukazovala jsem průběh zkoušky kamarádovi a říkal, že je to mazec. Malá jsem, mám 160 cm, ale mám sílu. V pondělí začínám, tak si tam zajdu s předstihem a domluvím se s nima osobně.
Díky za názory :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

9.9.2016 v 09:17 | Nahoru | #430
LenkaR> nebuď zbytečně vyděšená dřív než je to nutné
Mazec to není, normálně si nacvicis par disciplin jak na olympiádu a pak jim to tam ukazes za deset bodů

Výška sice nic moc, ale já mám jen o 8cm víc a taky jezdim.. Btw, mas kluka?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

9.9.2016 v 10:28 | Nahoru | #431

dva_hrnce píše: LenkaR> nebuď zbytečně vyděšená dřív než je to nutné
Mazec to není, normálně si nacvicis par disciplin jak na olympiádu a pak jim to tam ukazes za deset bodů

Výška sice nic moc, ale já mám jen o 8cm víc a taky jezdim.. Btw, mas kluka?



no, přesvědčujete mě, že asi zkusím tu A2.
k tvojí otázce, ne, na zvedání motorky nikoho nemám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

9.9.2016 v 14:05 | Nahoru | #432
LenkaR> pokud te lanari "pouze" na A1, muze k tomu byt nekolik duvodu ... a na jedne strane spektra je vychcanost (= ceka, ze za par mesicu si u nich budes delat rozsrireni) ... a na ty druhy je tvoje dobro v pripade, ze se na A1 delaji jizdy na lehky malorazce, zatimco plny A se dela na dospely motorce s hmotnosti kolem 200 kilo.
Zrovna o par vlaken vedle se resi, ze nekdo ma u zkousek problemy s manipulaci motorky na miste (tlaceni atd.) ... a tohle si ne uplne kazdej uvedomi, ze pro metrakovyho chlapa je to tak nejak prast jako uhod, ale pro spoustu drobnejsich adeptu tohle muze byt pruser.
Samosebou, kdyz si udelas plny Acko, je to prakticktejsi a v podstate pro tebe i levnejsi z hlediska motorek (malorazky jsou cenove dost natazeny ve srovnani s peti/sestikilama), ale je dobry si to napred nekde osahat. Pokud to mas za sebou a mas pocit, ze to das, jdi rovnou do velky.

btw, u koho to planujes delat?

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

9.9.2016 v 15:07 | Nahoru | #433
Sim> dneska jsem ještě volala do Kreditu, kde mi řekli, že dělat A1 je nesmysl. Že u nich ženský nemají problém s vyšším Ačkem. Takže půjdu na A2. Neomezený A je podle mě zbytečný, protože to si stejně pořizovat nebudu, s mojí výškou 162cm :) Jezdila jsem pár sezon na skútru, Béčko mám 15 let, takže na silnici se udržím. U Šimka mi přesto nedoporučili dělat A2 a výš. Ale už jsem se rozhodla, půjdu na A2 do Kreditu. Motorky jsou v Plzni.

1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

9.9.2016 v 15:50 | Nahoru | #434
A1 motocykl do 125 ccm 8 900 Kč
A2 motocykl do 35 kW 8 900 Kč
A motocykl bez omezení výkonu 9 800 Kč
Doplňková zkouška rozšíření A do 25 kW na A nad 25 kW 4 000 Kč

Fakt nechapu kdyz mas vek, proc si neudelat rovnou A a uz to nemusit nikdy resit, at uz budes jezdit na cemkoli. Ale zensky holt myslej asi nejak jinak, nebo ja nevim :/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

9.9.2016 v 18:28 | Nahoru | #435
Ozzy_> co naděláš, ženský nemají tak vyvinutej mozek jako chlapi

1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

9.9.2016 v 20:24 | Nahoru | #436
Co to má společného s mozkem?

Btw, by jsme se k sobě hodili
A jestli je zvednout motorku jediný požadavek, tak jsem happy man

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

9.9.2016 v 20:46 | Nahoru | #437

LenkaR píše: Ozzy_> co naděláš, ženský nemají tak vyvinutej mozek jako chlapi



tak se necerti ....

edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

9.9.2016 v 23:40 | Nahoru | #438
však se nečertím, konstatuju. Vím, že tak silnou motorku nechci, páč na ni nemám sílu a nechci se s ní prát na zkouškách, když se můžu vyjezdit na slabší a za dva roky si za 2000,- udělat zkoušku na max. to je můj způsob uvažování. nebudu se cpát někam, na co se necítím

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

9.9.2016 v 23:41 | Nahoru | #439
dva_hrnce> no, nevím, podle čeho tk usuzuješ. ale třeba se někdy někde potkáme :)

edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

9.9.2016 v 23:41 | Nahoru | #440
končím v tomhle vlákně, protože to sem nepatří

1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

10.9.2016 v 00:41 | Nahoru | #441
No ja myslim ze je to nahodou docela dobra diskuse... Hrnek sroti na zkousky takze jeho rozptyleni tady v te teoreticke rovine chapu. Ozzy je pragmatik a jeho pohled na cenik je zcela pochopitelny. Lidi od fochu jako ja nebo dneprak k tomu vlastne nemame co rict protoze tyhle veci sice resime denodenne ale resime to v praxi na tom konkretnim place a na tech konkretnich motykach s tema konkretnima devcatama/chlapcema. Nejde rict ze ze zenzka 160/50 (to neni rozmer pneu) to nezvladne - stejne tak ze ze chlap 180/80 to zvladne... Je to tak individualni ze veskery internetovy diskuze o tom kdo by mel delat jakou skupinu maj vypovidajici hodnotu 0...

Za svou karieru uz mam za sebou par stovek spis tisicovek kusu a troufam si rict ze podle internetovy diskuse fakt nelze urcit kdo to zvladne na A1 kdo na A2 a kdo na A... Vek vaha a vyska jezdce jsou irelevantni. Praxe na skutru a v provozu v aute nicmene muze byt nezanedbatelnou vyhodou. Jen letos jsem mel par na prvni pohled nadejnych adeptu na A co byli radi ze zvladli A1. A take par kousku u kterych jsem A povazoval za nerealne a nakonec to dali easy... Nekdo se uci fakt rychle a nekdo se sekne a neda se s tim moc dal hnout.

Nicmene pro vsechny zucasnene je myslim dobry to ze dnes uz neni ridicak na motorku "zadarmo" a ten zak by mel tu motorku opravdu zvladat aby zkousku udelal...

Na postupnem nabirani praxe a rozsirovanim skupin nevidim nic spatneho a vubec nejde o "kseft" s rozsirovanim... Stejne tak nikomu kdo na to ma nebranim si udelat rovnou A bez omezeni...

Naposledy editováno 10.09.2016 01:20:53

edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

10.9.2016 v 07:57 | Nahoru | #442
já ještě dodám, že přesto, že jsem chytla nové těžší testy, naprosto s nimi souhlasím. To, jak se člověk chová na silnici, úměrně souvisí s tím, jak dokáže zvládat svojí motorku/auto, takže za mě

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

10.9.2016 v 17:54 | Nahoru | #443

Maty_Kolin píše: No ja myslim ze je to nahodou docela dobra diskuse... Hrnek sroti na zkousky takze jeho rozptyleni tady v te teoreticke rovine chapu. Ozzy je pragmatik a jeho pohled na cenik je zcela pochopitelny. Lidi od fochu jako ja nebo dneprak k tomu vlastne nemame co rict protoze tyhle veci sice resime denodenne ale resime to v praxi na tom konkretnim place a na tech konkretnich motykach s tema konkretnima devcatama/chlapcema. Nejde rict ze ze zenzka 160/50 (to neni rozmer pneu) to nezvladne - stejne tak ze ze chlap 180/80 to zvladne... Je to tak individualni ze veskery internetovy diskuze o tom kdo by mel delat jakou skupinu maj vypovidajici hodnotu 0...

Za svou karieru uz mam za sebou par stovek spis tisicovek kusu a troufam si rict ze podle internetovy diskuse fakt nelze urcit kdo to zvladne na A1 kdo na A2 a kdo na A... Vek vaha a vyska jezdce jsou irelevantni. Praxe na skutru a v provozu v aute nicmene muze byt nezanedbatelnou vyhodou. Jen letos jsem mel par na prvni pohled nadejnych adeptu na A co byli radi ze zvladli A1. A take par kousku u kterych jsem A povazoval za nerealne a nakonec to dali easy... Nekdo se uci fakt rychle a nekdo se sekne a neda se s tim moc dal hnout.

Nicmene pro vsechny zucasnene je myslim dobry to ze dnes uz neni ridicak na motorku "zadarmo" a ten zak by mel tu motorku opravdu zvladat aby zkousku udelal...

Na postupnem nabirani praxe a rozsirovanim skupin nevidim nic spatneho a vubec nejde o "kseft" s rozsirovanim... Stejne tak nikomu kdo na to ma nebranim si udelat rovnou A bez omezeni...



Kdy se musí na pevno rozhodnout, na co si člověk bude dělat řidičák? Až když shání termín s komisařem na magistrátu?
Slalom je 24.?

1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

10.9.2016 v 18:57 | Nahoru | #444
Dle zakona musi odjezdit 2. a 3. Etapu na motocyklu zarazenem do dane skupiny vozidel. Takze min 11h. 1. etapa se da jezdit na slabsim stroji.

Slalom 24.9. v Koline

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

10.9.2016 v 20:33 | Nahoru | #445

Maty_Kolin píše: Dle zakona musi odjezdit 2. a 3. Etapu na motocyklu zarazenem do dane skupiny vozidel. Takze min 11h. 1. etapa se da jezdit na slabsim stroji.

Slalom 24.9. v Koline



A může jezdit žadatel první etapu i na silnějším stroji?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

11.9.2016 v 12:26 | Nahoru | #446
Mr.Dreamer> jak to myslis? Jako ze by si dal nekdo prihlasku trba na A2 a jezdil na motorce co je ve sk. A? To nejde bez predchozim nahlasenim zmeny vycviku na urad... Kdyby se stal maler tak je to jednoznacne poruseni zak. ze strany autoskoly...

Spus to obcas resim opacne. Napr. pride drobna zenska a chce velke A. Zacnem na slabsim stroji coz lze. Pak zkusime sednout na velkou ale kdyz se zjisti ze "na to nema" a silnou motorku by nezvladla nahlasi se zmena a pokracujem s vycvikem na A2 nebo na A1.

Naposledy editováno 11.09.2016 12:27:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

11.9.2016 v 13:36 | Nahoru | #447

Maty_Kolin píše: Mr.Dreamer> jak to myslis? Jako ze by si dal nekdo prihlasku trba na A2 a jezdil na motorce co je ve sk. A? To nejde bez predchozim nahlasenim zmeny vycviku na urad... Kdyby se stal maler tak je to jednoznacne poruseni zak. ze strany autoskoly...

Spus to obcas resim opacne. Napr. pride drobna zenska a chce velke A. Zacnem na slabsim stroji coz lze. Pak zkusime sednout na velkou ale kdyz se zjisti ze "na to nema" a silnou motorku by nezvladla nahlasi se zmena a pokracujem s vycvikem na A2 nebo na A1.



Jj, mě zajímalo, jestli zákon umožňuje třeba 18 letému pilotovi v autoškole vyzkoušet Ačkovou motorku. Byla to kdysi dávno paráda, když v autoškole měli pro Ačko starého (tedy celkem nového) SRADa a já se na něm mohl projet, ale tehdy se moc neřešilo, co se může a nesmí .
To s tou změnou z A2 na A1 nebo A na A2, pokud to někdo nezvládá, mi připadá jako super nápad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

11.9.2016 v 15:26 | Nahoru | #448

Mr.Dreamer píše: Jj, mě zajímalo, jestli zákon umožňuje třeba 18 letému pilotovi v autoškole vyzkoušet Ačkovou motorku.


Cece to je zajimava uvaha na kterou nemam jistou odpoved. Teoreticky muzes zahajit vycvik 18mesicu pred dovrsenim veku... Jenze vek pro A je 24... Je otazka jestli by se dal zahajit doplnkovy vycvik na A i kdyz jezdec nema dvouletou praxi na A2. Zkusim to nekdy zjistit... Pak by mohl na A sednout pod dohledem ucitele reoreticky v 18,5...

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

11.9.2016 v 16:37 | Nahoru | #449

Maty_Kolin píše: Cece to je zajimava uvaha na kterou nemam jistou odpoved. Teoreticky muzes zahajit vycvik 18mesicu pred dovrsenim veku... Jenze vek pro A je 24... Je otazka jestli by se dal zahajit doplnkovy vycvik na A i kdyz jezdec nema dvouletou praxi na A2. Zkusim to nekdy zjistit... Pak by mohl na A sednout pod dohledem ucitele reoreticky v 18,5...



Ne, tím se vůbec netrap, to jsem jen zase jednou přemýšlel o nesmrtelnosti chrousta a pak uviděl klávesnici .

1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

5.10.2016 v 10:12 | Nahoru | #450
A1 - 150 by měli možnost řídit 125 s automatem, protože dělali jízdy s řazením a umí daleko líp ovládat moto než řidiči s B, kteří nikdy na motu neseděli.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist