Mimochodem, zmíněný VIF jako jediný je vyvinutý přímo na míru pro benziny, jaké se u nás prodávají, proto také skutečně funguje, na rozdíl od všelijakých zahraničních "univerzálních" srágor, které neudělají ani placebo efekt a navíc někdy mohou i oddělat motor.
Pokud je tedy pravda, že Optimal je více aditivovaný tak je to dobře. Ještě jsem slyžel, že "premiové" benzíny vyšších oktanových čísel také neobsahují tolik biosložky (některé asi žádnou), ale to tam lejt nebudu. Mám dokonce v papírech jen N91.
Jak jsem zmínil, taknování lepších benzínů mi pomohlo ještě před čištěním karbeců a motka potom jezdila dobře. Asi na tom něco bude.
Máš pravdu, že dneska je skladování paliv těžce v prdeli. A bude hůř.
Takže, pokud se motor, stavěný na N95, nakrmí "stooktanem", bude to podobný případ, sice ne s tak markantním projevem, ale minimálně o dost stoupá riziko silného dohořívání směsi až ve svodech, se všemi riziky pro ventily, sedla a svody (o katu, pokud je přítomen, nemluvě). Někdo sice tvrdí, že ve "stooktanu" není ten zasraný biošpitirus, ale to také bohužel není vždy pravda, byly i případy, kdy z takové pistole reálně opět tekl N95. Takže člověk pak vlastně neví, co reálně tankuje, proto fakt nemá význam si těch všelijakých "premiumpaliv" všímat. U té slavné "arctic" nafty od ÖMV už také byly případy, kdy zamrzla dříve, jak "obyčejná" nafta od jiné značky. A smutným faktem na závěr jest, že to zmíněné aditivum VIF se musí přidávat proto, aby se vlastnosti benzinu vrátily tam, odkud je to současné přidávání BB (babišovo biosraček) rozkurvilo. Nebo spíše se benzin svými vlastnostmi hodně přiblížil starému dobrému BA96. Hlavně ale ta trvanlivost - mám doma malou (5.5k motor, OHV 196ccm, alternátor 2kVA) centrálu, kterou jsem díkybohu zatím nemusel použít, takže, ač koupena před 12 lety, je v ní stále ještě zbytek původního benzinu, co tam byl ještě z krámu - a čapne na druhé zatažení!!! Nalít tam dnešní "benzin" a nepřidat VIF, tak je palivo za pár měsíců v hajzlu a motor ani neblafne, ještě to jakýmsi "karamelem" zalepí karbec. Degradaci dělá hlavně to, že se v benzinu rozkládají nízkovroucí složky, které právě mají zásadní vliv na úspěšný start studeného motoru.