Tank píše: J.M.K.>
Jinak pokud hledáš aditivaci do benzínu -dobře funguje i VIF . Mám většinou auta v LPG, benzín se v nádrži moc netočí, naučil jsem používat vif, a bez problémů.
Taky mam LPG, s benzínem problém nemam, ale na ten plyn to jede napiču
2 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E
1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E
Borci a vysvětlí mi tu někdo, proč mi motorka žere na vervu 100 o půl litru víc, než na v-power 95?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
SuperSic58 píše: jj, e85 lila sestřenice do fáčka napůl s naturalem. Pak v motoru zakukalo a ari vederci
Borci a vysvětlí mi tu někdo, proč mi motorka žere na vervu 100 o půl litru víc, než na v-power 95?
cece 0,5 l vic nebo min... to se podle me schova za chybu mereni... motor neni zadnej hitech predpokladam, takze by na tech 95 mel jet neznatelne lip, ale dejme tomu ze rozdil bude 1procento, to nemuze udelat 0,5litru rozdil...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
assassin píše: Dva hrnce: musis dat lpg do neceho co kdyz chcipne tricet koniku to nepozna :)
Hm, chybama se člověk učí, pristi auto bude minimalne 6 válec a třílitr
To i Trabant byl živější než ta filcka..
assassin píše: Dva hrnce: musis dat lpg do neceho co kdyz chcipne tricet koniku to nepozna :)
Nebo do něčeho, co normálně žere i trávu podle silnice...
Ale ted jsem měl trochu problém s benzínem i u auta, stálo po plechové záležitosti 3 měsíce po servisech, v nádtži benzín asi z konce září. No a trochu to "koktalo", nejelo na všechny válce. Dolil jsem VIF, doplnil nádrž do plné 100 Vervou (měla by být bez bio), a jede
Naposledy editováno 29.01.2014 11:02:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
dva_hrnce píše: Hm, chybama se člověk učí, pristi auto bude minimalne 6 válec a třílitr
To i Trabant byl živější než ta filcka..
když jsem měl ještě Filcku na plyn, jezdilo to na hovno, to je pravda, ale někdy pomohlo vyměnit kabely ke svíčkám i s rozdělovačem, navíc kdy jsi byl s Filckou naposledy na kalibraci s plynem, to taky může dělat paseku, neříkám, že po tom z toho bude raketa, ale třeba to trochu pomůže
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
Ale na nějaký zákrok musim stejně, na ten plyn to blbne, takže to bude chtit asi postelovat..
dva_hrnce píše: JardelT> ona je to spíš vlastnost toho auta, na benzín to jede uplne stejně
Ale na nějaký zákrok musim stejně, na ten plyn to blbne, takže to bude chtit asi postelovat..
a máš verzi 40 kW nebo 50 kW, já měl 50 kW a stejně to nejelo, ale by jsem s ní až na Makarské, celou cestu po dálnici jsem jel 140-150 km/h(tachometrových) a dala to bez problémů
Jo, tak kilo čtyřicet to dá taky, i podle navigace, po skopci i 170..
Me spíš vadí ze je s tím předjíždění takovy nahovno, sice pomůže dat tam v devadesáti trojku, ale stejně, silný auto je silný auto..
Zas za ty náklady co s tím Jezdim a občas servisuju je to zlatý, to jo..
2 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E
edit: písmenka
Naposledy editováno 29.01.2014 12:55:17
assassin píše: marex: nedavno tu nekdo (tusim cort) psal ze dotace jsou na hektar a je fuk co pestujes.. ze to neni vazany na repku... tak jak to teda je?
Borče. Nevyzná se v tom ani prase,ale určitě nemůžeš pěstovat co chceš, pokud chceš dotace. Dotace jsou podmíněny konkrétní plodinou,aby všichni nepěstovali to samé....
Takže když Němci budou pěstovat obilí, Rakušáci brambory a Poláci cibuli, budou Češi pěstovat řepku. Pochopitelně to banalizuji,ale jsou prostě kvóty, kolik hektarů dostane dotaci na to, či ono.
ALE!!! Znám osobně jednoho nejmenovaného týpka, který dostal nějakých 15 mega na traktor a pak ještě jednou nějakých pár (desítek) mega na kombajn atd. a nyní bere dotaci na to, že drží pole ladem. Z toho by se jeden posmááááál.
Když nechceš dotace, můžeš pěstovat co chceš. Osobně bych pole zalesnil. Vůbec bych neměl chuť na boj s větrnými mlýny.
JardelT píše: to jo, Filda byla poslední levný auto, od Fabie šel provoz(resp.náhradní díly) nahoru, já šel po Fildě do Oktávky 1,9 TDi a spokojenost
Na to tenkrát nadávala kupa řidičů, proč je podobně vypadající auto najednou tak drahé... jenže je třeba vzít v potaz, že zatímco Filcka je vlastně jen trochu zakulacený Favorit, tak Fábrle je vozem od základu novým. Navíc z pera konstruktéra, co potom odešel k RR, takže ten se také nechal zaplatit. Přitom ale v reálu tam moc "nového" není, je tam kupa koncernových prvků. Ochcávka je oficielně postavená na podvozku Golfu, ale kor při pohledu z boku je to Pasaat jako přes kopírák. A ten motor 1.9 je snad poslední nafťák, co se opravdu povedl.
assassin píše: cece 0,5 l vic nebo min... to se podle me schova za chybu mereni... motor neni zadnej hitech predpokladam, takze by na tech 95 mel jet neznatelne lip, ale dejme tomu ze rozdil bude 1procento, to nemuze udelat 0,5litru rozdil...
Je to měřený za delší období, vždy počítání po vyjetí nádrže. S v-power se výsledek po každý nádrži pohyboval mezi 3,3 a 3,4l. A na vervu 100 to vycházelo mezi 3,7 a 3,8l. Jezdim furt stejně. Motor je relativně moderní, vodník, stříkačka.
1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E
Mozna to ma lambdu a pak by to pri opatrne jizde mohlo delat v dusledku toho ze v tech ustalenejch rezimech do toho lambda keca ...
Pricina aby byla jednoznacna by se musela dokazat nakym vedectejsim merenim...
Stejne jako zas spousta lidi tvrdi ze jim to min zere na vpower apod....
knedlo píše: DucS (Hodnoty 890....1050 čeho? Měřeno čím?) asi diagnostikou ne? cim se to asi meri lopatou ne? inteligentni otazka
Je vidět,že ani netušíš o čem píšeš. Ptal jsem se v jakých to je jednotkách. 890...1050 může být cokoli. inteligentní odpověď
A co se týká diagnostiky,tak pokud tou diagnostikou myslíš zobrazení hodnot jak je vidí řídící jednotka motoru... to je pomocí sériové diagnostiky,což je vlastně jen taková "čtečka" tak ta ti o stavu lamdasondy moc neřekne. Stává se celkem často,že sériová diagnostika napíše několik závad a ve finále je zakopaný pes uplně jinde. Pak se klidně stane,že ti někdo...třeba i servis,vymění díly za několik tisíc a závada dál trvá. Stává se to dost často,když někdo slepě věří seriové diagnostice,nezná souvislosti a nedokáže si chybu ověřit.
Naposledy editováno 29.01.2014 23:47:01
assassin píše: ducS: tima detonacema ses si jistej? Podle me ma totiz lih vyssi oktanove cislo a treba lidi co upravuji preplnovany motory jezdi na smes prave s lihem protoze muzou jet vyssi plnici tlak bez detonaci ...
s těma detonacema jsem se špatně vyjádřil. Riziko poškození motoru je tam z důvodu chudé směsi při použití E85 ,navíc je třeba upravit i předstih zážehu...dál pak degradace oleje,koroze,atd.. Ne každý systém řízení motoru si s tím poradí a dostatečně obohatí směs na základě hodnot z LS,s předstihem si neporadí vůbec. To že někdo najede bez problémů X kilometrů neznamená že motor nedostává zabrat... Navíc kvalita u nás prodáveného E85 je většinou bída...s nádrží E85 natankujete taky půl kýblu vody.
Ale kdo chce kam....tak ať "šetří"
třeba ušetří,jak už tu někdo napsal: že jezdí za stejné peníze, ale míň to při studeném startu smrdí...no bodejť,když se mu půlka směsi vůbec nespálí a dostne se přes kroužky do oleje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
Pro J.M.K. :Benzín 96 /super/ se nedělá už dobrých 15 let. Moje Š 120 je LS, tedy má taky předepsán benzín Super 96 (olovnatý). Ten není, proto jezdím na Speciál (chutná jí) anebo Optimal. Vlastním ale předválečné auto a tam je problém....to sem už ale nepatří.
assassin píše: Supersic: prijde ti ze to na ten benzin jede hur? Ma to lambdu? Strikacka z principu dava porad stejne paliva, jen pokud to na nej jede mizerne tak davas vic plynu, ale musel bys poznat ze tahas o tech cca 20procent vic
Mozna to ma lambdu a pak by to pri opatrne jizde mohlo delat v dusledku toho ze v tech ustalenejch rezimech do toho lambda keca ...
Pricina aby byla jednoznacna by se musela dokazat nakym vedectejsim merenim...
Stejne jako zas spousta lidi tvrdi ze jim to min zere na vpower apod....
Lambdu nevim, je tam jakýsi O2 senzor ve výfukovym kanále, vede z něj kablík. Ale nevim, zda je to vyloženě lamda nebo jesli to plní stejnou funkci. Jinak na obě paliva jezdí moto výborně, rozdíl jsem nepoznal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
A jinak BA91 použít nemůžu. Pokud bych ubral předstih, tak by jej motor sice schroustal, ale stejně by se záhy zničil.
Ale ohledně toho předválečného vozu by mě to docela zajímalo... co je to za typ a o jaký problém jde? Má to snad ještě odparový karbec, takže je třeba míchat do benzinu ether?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E
Do Jarošova k pumpě jsem taky jezdil, dokud měli special. Ted' tam nejezdím.
A jinak vzpomínám, jak nám kdysi do F128 nalili nějaký obyčejný benzin (označení ani oktany si nepamatuju, je to dávno, ale určitě to muselo mít OČ menší, jak 90)) a muselo se to vycucnout - motor sotva šel natočit a už při náznaku sepnutí spojky hned zhasínal, neměl absolutně žádný tah.
1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E
2 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E
Jsou tu 3 stránky hovorů H a vesměs nikdo nic neví.
Já to tankuju už druhý rok, protože mám pumpu za garáží a zkušenosti zhruba takto:
Po koupi motorky, která dlouho stála, docházelo občas k cukání a motor se od určitých otáček dusil. Párkrát jsem natakoval "lepší" benzín a pak jen tento Optimal a od té doby klid, mašina jede pěkně (čtyřvál - karburátor). Spotřeba ani chod motoru se ale nijak neliší od jiných benzínů (netankuju jen tady). Trošku mě straší ta informace, že by v tom mohl být spíše vyšší podíl "lihu". To starým motorům - hlavně gumovým a plastovým částem nedělá dobře...