Téma: BMW GS 650 Dakar Po chvilce se rozsvítí kontrolka přehřátí motoru
3.7.2016 v 14:19
Ahoj ... cca před měsícem jsem si udělal radost a koupil si Dakar ale po pár jízdách kdy se mi rozsvítila kontrolka přehřátí ( většinou při rychlejší jízdě po dálnici ) a následně zhasla při jízdě ve městě . Tím pádem jsem problém neřešil pokud při pomalejší jízdě zhasla tak pohoda . Dnes jsem vytáhnul přítelkyni na projížďku a po chvilce jízdy po dálnici se opět kontrolka rozsvítila a po chvilce mi vystřelila chladící kapalina na nohy , helmu a prostě všude . Po chvilce zkoumání jsem viděl že uletělo gumové víčko od přepadu chladící kapaliny . S moto jsem dojel domu ale rád bych našel příčinu . Kdo můžete a máte zkušenosti poraďte . Díky moc . AHOJ
Bez urážky, ale brát to tak, že "když po zpomalení zhasne, nebudu to řešit", je celkem "blbcoidní" přístup a je na místě být rád, že to dopadlo jen takto a ne hůř pro motor - ale zase pozor, aby se časem neukázalo, že to několikeré přehřátí třeba prohnulo hlavu. K závadě jednoznačně dochází při větší zátěži motoru - takže chlazení zkrátka nemá dostatečný výkon. Jako první je "na ráně" chladič zvenku zacpaný bordelem, pak vadný termostat (neotevírá naplno), vadná vrtulka čerpadla. Prvně vyčistit chladič (hlavně ne wapkou, to by jej zničilo, pouze "normální" hadicí s tryskou), pak případně vyndat termostat a v hrnci s vodou, postupně zahřívanou a teploměrem kontrolovanou, jej otestovat, při jaké teplotě se začne otevírat a při které se otevře naplno - v dílenské příručce by mělo být uvedeno, o kolik se má přepínací element, ovládaný vlnovcem, pohnout.
Gregislav: Že by malý Géeso Dakar byl zrovna prototyp stavěný na trhání rekordů na dálnici asi už víš... Zbytek napsal JMK, ale motorku po tobě bych teda nechtěl... ignorovat kontrolku přehřívání a pak se projíždět bez vody... hmmm to si Dakárek jistě liboval....
Naposledy editováno 03.07.2016 22:01:51
Naposledy editováno 03.07.2016 22:01:51
Hoši .. kontrolka se rozsvítila a následně zhasla tak jsem jel dál . .. po okreskách můžu s moto jezdit celej den bez zastavení a kontrolka se nezozsvítí. Jen při delší jízdě ve větších otáčkách se tento problém objeví . Každopádně děkuji za rady a zkusím se na to podívat
I tak se ale rozsvícení kontrolky nesmí podceňovat. A jen potvrzuješ, že chlazení při vyšším výkonu prostě nestíhá. Takže jak už bylo psáno, prvně sundej saharu (větrák, už nevím, zda tam nejsou dva) a žebra chladiče proudem vody zezadu vypláchni od nachytaného hmyzu, prachu a bordelu, pokud to nepomůže, zkontroluj termostat, při té příležitosti dej rovnou novou chladicí náplň - kor máš-li motorku z druhé ruky a nevíš, co se s ní předtím dělo a zda tam není jedna "nemrzka" 10 let.
Nerad bych strašil, ale v horším případě by mohlo být fouklé těsnění pod hlavou, nebo dokonce hlava prasklá, tím pádem unikají spaliny do vodního okruhu a i to může způsobit přehřívání - logicky při plném plynu to bude foukat do vody víc. Poznáš to podle trvalého bublání v expanzce a po otevření chladiče (neotvírat při horkém motoru!!!) budou z náplně cítit spaliny.
Nerad bych strašil, ale v horším případě by mohlo být fouklé těsnění pod hlavou, nebo dokonce hlava prasklá, tím pádem unikají spaliny do vodního okruhu a i to může způsobit přehřívání - logicky při plném plynu to bude foukat do vody víc. Poznáš to podle trvalého bublání v expanzce a po otevření chladiče (neotvírat při horkém motoru!!!) budou z náplně cítit spaliny.
Jdou pri pridani plynu bubliny do chladice, je nasedlej olej pripadne se v chladivu objevujou cerny vlasenkovy flusance? Pokud jo, je to tesneni pod hlavou. Pokud ne, muze to byt bud thermostat a nebo cerpadlo pripadne jeho vrtulka jak pise J.M.K...
K tomu, co psal nade mnou kolega Slávek - je-li víčko chladiče klasické přetlakové (a exzpanzka beztkaková), jako na většině aut, tak je-li vadné těsnění pod hlavou, nebo hlava, bude po obvodu těsnění víčka nasedlý hnědý šlem. Ten svědčí o úniku spalin a trochy oleje do chladicího okruhu. To je ještě furt lepší případ, jelikož, je -li netěsnost tak velká, že se chladicí směs dostává do oleje, tak těžko říct, jak u směsí na bázi glykolu, ale u klasických směsí na bázi lihu (Fridex) byl průser v tom, že taková směs ve styku s olejem vytvářela žmolky, které byly štonc ucpat mazací kanály a následky pro motor jsou potom snad jasné.
Děkuji za reakce Zatím na to nebyl čas ale když jsem s moto dojel tak jsem alespoň zkoušel prohmatávat hadice z chladiče a nebyla v nich ( na omak ) voda ... jen byly vařicí ale když jsem je zmáčkl tak tam byl pouze vzduch jen v jedné bylo trochu vody ale žádná sláva ... tak nevím a při zastavení motorky z důvodu ochlazení tak při vypnutí motoru chladič vydával prazvláštní zvuky ( divné bublání ) :-/
"Chladič vydával divné bublání" - je tam holt málo vody a vařila, možná je i vadné víčko chladiče, které neudrží tlak, takže voda pak vaří hned. Chtělo by to sundat plasty, dostat se tak k chladiči, sundat víčko (při studeném motoru), dolít vodu tak, aby byla asi 3 - 5 cm pod rantlem víčka, motor natočit a jestli to začne během minuty v chladiči bublat a bude to smrdět výfukem (ne jako moderní laufy s katalyzátorem, ale asi jako škodovka), tak bohužel to fouká do vody - fouklé těsnění pod hlavou, nebo v horším případě prasklá hlava, nebo válec. Bez zkušeností ale motor nerozebírat, nechat to na dílně. Pokud totiž bude těsnění fouklé, je třeba hlavu a blok přeměřit, zda nejsou prohnuté a případě orovnat na brusce na plocho.
1 reakcí na tento příspěvek BMW GS 650 Dakar Po chvilce se rozsvítí kontrolka přehřátí m...
Tak vyčistit chladič, zkontrolovat termostat, dát novou náplň, pozorně odvzdušnit a uvidí se.
Tak nakonec jsem závadu nenašel tak jsem to Dakar hodil do servisu a pod přepadem je ve spáře prasklej chladič dirka pár milimetrů :-/ takže lepit to prej nedoporučujou takže budu hledat celej chladič ... náhodou pokud někdo ví o nějakém tak napište díky všem
Gregislav> ty hele, ne ze bych te chtel strasit, ale dirka v chladici urcite nebyla pricinou vystreleni vicka a vycakani vody z chladice (protoze tam evidentne chladivo bylo, kdyz ti skoncilo na kalhotach). Tam bude jeste neco jinyho, obavam se...
Zitra si pro moto jedu tak uvidim no . Sehnal jsem jiný chladic . V servisu ( Yamaha ) říkali že i při miniaturní dírce v chladiči se chladící kapalina dostane daleko dřív do varu než při uzavřeném ( neporouchaném chladiči ) sahara je v pořádku a těsnění pod hlavou také tak doufám že tam nic jiného nebude protože jsem do toho nasypal 6.tis. a mrzelo by mě kdyby to tam muselo zpátky . Doufám že autorizovanej servis ví co dělá a pán mechanik s více než 20tetou praxí jak tvrdil také
(reakce na) BMW GS 650 Dakar Po chvilce se rozsvítí kontrolka přehřátí m...
J.M.K.> cau,jak se to ma odvzdusnit?Ja treba na BMW f650 mam jen sroub vypousteci.Vzdy po doliti do chladice 1,5 mm po hrdlo mi po jizde vytece neco malo vody prepadem a jedna hadice je podtlakem splostela,ze tam nemuze skoro nic proudit.
1 reakcí na tento příspěvek BMW GS 650 Dakar Po chvilce se rozsvítí kontrolka přehřátí m...
A je to fakt přepadem? Není to odvětráváním u vodní pumpy? Tam občas proteče chladivo přes gufero - opotřebovává ho hřídelka vrtulky.
(reakce na) BMW GS 650 Dakar Po chvilce se rozsvítí kontrolka přehřátí m...
Slávek-TDM> tam je to v poho,menil sem vrtulku i s guferem.Vrtulka mela tehda uz vakl v cepu.Dnes uz hadice zplostela po prijezdu nebyla.Neco malo sem znovu dolil a uvidim.Treba uz ta bublina vybehla.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Karnet - CDP (Carnet de passage) - ... [1, 2] BMW F 650 GS Dakar | kovrcek | 37 | 24.10.2024 v 17:48 kovrcek |
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... | hatrson | 5 | 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal |
Bmw F650GS dobíjení alternátorem BMW F 650 GS Dakar | Avčoun | 11 | 4.5.2024 v 19:30 Borntobewild |
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar | Avčoun | 6 | 17.4.2024 v 11:20 MedWed |
Bmw F650GS nestartuje s teplým motorem BMW F 650 GS Dakar | Avčoun | 2 | 17.4.2024 v 09:24 ja1 |