Tady je ukázka, jak to zhruba proběhlo:
Trošku to popíšu, ať se zasmějete a případně poučíte.
Jezdím do práce cca 2 km na moto.
Včera taky, pohoda, kraťasy, triko, rychlost elektrokola.
Na cokoliv delšího se oblékám do motohadrů.
Po práci jsem jen přejel kousek dál.
Odjíždím zpět domů a neměl jsem lepší nápad, než že se rozjedu trochu ostřeji.
Pak už jsem chtěl pokračovat piánko v klidu. Jen ten rozjezd jsem chtěl trochu oprasit, no...
Kawa Z750S.
Tak rozjezd.
Rovina, za 1 jsem podržel zhruba někde blíže k červenému.
Řadím za 2. Full gas.
Řekl bych, že hned při tom přeřazení, nebo nepatrně po jsem přejel nějaké vlnky na asfaltu.
Nic moc velké, spíš směšně malé, při normál jízdě snad i neznatelné.
Ale jak bylo po přeřazení na 2 přední kolo odlehčené, tak zničeho nic se mi rozvibrovaly řidítka.
Nic pozvolného, celkem v mžiku dost silně. Jen mi blesklo hlavou, že se to snad hned uklidní.
Ani prd.
Rozvibrovalo se to tak, že jsem lehnul.
Nijak se to vybojovat nedalo.
Celé to vibrování trvalo cca 1 s, déle snad ani ne.
Prostě fofr.
Naštěstí rovinka, tam jsem se já i moto, každý zvlášť, smýkali rovně středem cesty.
Já se hrnul po asfaltu cca 50 metrů.
Moto ještě o cca 50 metrů dál. Po mém zastavení jsem ještě viděl, jak moto pořád klouže na boku.
Moto relativně v pohodě, odřená pravá strana, spojkové víko, výfuk, kapota trochu, brzdová páčka, závažíčko ztracené, šroub z něj ležel kousek od moto.
Moto pojízdná v pohodě, jen prostě dodřená. Později dodám foto, moto je schovaná na tom místě u lidí.
Já v tom triku, kraťasech, polosandály, přilba, motorukavice, batoh.
Jak jsem lehnul, tak mi besklo hlavou, že se nesmím šoupat po asfaltu bez hnutí.
Že bych se prodřel na kost.
Tak jsem se úplně vědomě snažil kutálet jako poleno, abych prostě nedřel jen nějakou část.
To válení sudů se mi celkem dařilo, taky to trvalo celkem dlouho, furt jsem jel a kutálel se dál a dál, těch asi 50 metrů.
No jasně, jsem dodřený skoro všude, kolena, lýtko, bok, půlka prdele, předloktí, loket, trochu břicho.
Záda uchránil batoh, vím že jsem chvíli jel po něm.
To bylo fajn, ale ucítil jsem tu prdel, tak jsem zase zkusil válet ty sudy, což se podařilo.
Ohadem jsem jel po zemi tak 5 - 10 s, celkem jsem u toho stihl i přemýšlet.
Nic nemám prodřené nějak fatálně do hloubky, prostě jen kůže.
Moc se mi dobře nespalo, nebylo jak ležet.
Před nehodou moto v pohodě, řidítka jsem mohl pustit kdykoliv, v jakékoliv rychlosti.
Držely vždy rovně, klidně.
Jediné rozvibrování jsem zaznamenal asi 3x na výjezdu s ostřejší zatáčky na 2, když tam byly nějaké nerovnosti.
Ale to se vždy hned uklidnilo, myslím že jsem vždy ubral.
Tak jsem doufal i tentokrát, ale na nějaké ubrán asi nedošlo, ty vibrace přišli fofrem a moc silné.
To je tak asi vše.
Připojuji anketu.
Mě se to stalo pořádně jen jednou a hnědý trenky byly, až jsem z toho založil vlákno o nebezpečným místě Bylo to tak rychlý, ze se to uklidnilo samo, já jen dál projížděl zatáčku
e: jo a když se to prilepi, tak zakapat betadinou, nechat chvíli a pak pomalicku odlepovat
Naposledy editováno 01.07.2016 15:34:16
1 reakcí na tento příspěvek Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek
A jinak třeba tamhle v Miami se v hadrech asi vůbec nejezdí
1 reakcí na tento příspěvek Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek
Takže dalo by se obecně říct, že na tento jev budou náchylné sportovní mašiny?
Další faktory musí být přítomny také. Moto musí být cestující na tu správnou rychlost. Rovněž musí zatáčet, s náklonem v určitém úhlu. Tyto prvky společně umožňují vertikální oscilace způsobené hrboly na silnici, aby se stal zesíleny a přenášeny do řízení motocyklu - jako ladička aplikuje na kytaru struny. Magická kombinace sady odpoutá neviditelné síly, které stojí za Slapper nádrže."
v originále celý článek tady
Tak jak se to stalo.
Prudká akcelerace, přeřazení na 2 hned do plného plynu.
Takže přední kolo se asi dotýkalo země jen tak tak, prostě lehce.
Přesně ty nenápadné vlnovky na pár metrech.
A nebyla to absolutní rovina, ale mírná pravá.
Tady to bylo
První bod je rozjezd.
Druhý bod jsou vlnky a zřejmě zároveň řazení na 2. A začátek vibrací řidítek.
Třetí bod. Položení moto.
Čtvrtý bod - tady jsem se doklouzal.
Pátý a poslední bod - tady doklouzala moto.
Naposledy editováno 01.07.2016 23:08:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek
Carcharot píše: Spousta lidí píše že už se jim tohle stalo, jak to vyřešli, ale nikdo nepíše proč se tohle děje? Špatná geometrie, pneumatika....?
Příčin může bejt několik, mě to vyřešilo přezutí na nový pneu. Můžou to bejt ložiska, tlumiče....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek
Vendous píše: Příčin může bejt několik, mě to vyřešilo přezutí na nový pneu. Můžou to bejt ložiska, tlumiče....
Takže tobě to na tý tvý těžký krávě udělalo taky? No myslel jsem že my majitelé strojů vážících skoro 300 kg jsme podobných ,,efektů" ušetřeni...
...prodává se i menší balení než to z odkazu...
Naposledy editováno 02.07.2016 12:53:44
1 reakcí na tento příspěvek Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek
Nikdy bych neřekl, že pár kilo s tím tak zacvičí.
2 reakcí na tento příspěvek Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek
Celkem všechno dobrý, jen předloktí mi mokvá a hnije.
VladaM píše: Jojo, Hemagel jsem patlal.
Celkem všechno dobrý, jen předloktí mi mokvá a hnije.
hele a jak ho dáváte, stejně to musíš něčím přikrýt, ne? Tam nemá snad vůbec přijít vzduch k ráně, aby se to nejlíp hojilo
V podstatě bez následků, jen nová kůže je někde ještě taková růžová jak u prasátka.
Ale to už je maličkost.
Jen se chráním před Sluncem, buď oblečením, nebo teď už jen krémem.
Na hnisavý zánět pomohla mast Fucidin + polykání antibiotik (už nevím, co to bylo).
Po zvládnutí zánětu jsem furt mazal novou kůži i strupy.
Nějakou doma vyrobenou, tuším, že měsíčkovou mastí.
Díky stálému promazávání byly strupy furt měkké, vláčné.
Postupně víceméně samy odpadávaly, bez vzniku nových strupů.
Moto v pohodě, zatím jsem jen dokoupil prodřené sklíčko blinkru.
Odřené víko spojky jsem jen zahladil ty nejhorší otřepy a nechám tak.
Z třetiny obroušenou kuličku na brzdové páčce jsem jen trochu zakulatil.
Ještě budu shánět ztracené závažíčko. Hliníkové moc nechci, raději bych ocelové, jako originál.
Nejhůře asi dopadla pravá polokapota.
Že je odřená, to mi tak nevadí. Jinak drží pohromadě.
Ale jsou tam tři praskliny, to budu muset nějak slepit.
Ještě nevím jak, nebo kde.
První jízda byla sakra nejistá, kdejakáminimální nerovnost, kamínek, cokoliv...to se mi srdce rozbušilo, že se to zase rozvibruje.
Další jízdy lepší a lepší pocit.
Na závěr snad rada: Pokud pojedete po městě jen tak v triku, tak nedělejte ani náznak kravení a mějte alespoň motorukavice a ne jen sandály. Já bych bez motorukavic měl obroušené klouby prstů a to by bylo fakt kritické.
Ty ostatní odřeniny jsou proti tomu prd.
Carcharot píše: Takže tobě to na tý tvý těžký krávě udělalo taky? No myslel jsem že my majitelé strojů vážících skoro 300 kg jsme podobných ,,efektů" ušetřeni...
Mě to dělal autobus Karosa ŠL11, asi velké vůle v přední nápravě, volant nešel udržet, kdybych nechal palce uvnitř věnce volantu, tak by mi je příčka volantu urazila, stačilo přejet nějaký hrbol nebo důlek na silnici a nastalo peklo, vždycky jsem musel skoro zastavit, aby kmitání přestalo. Takže hmotnost vozidla na vznik toho kmitání nemá vliv.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek
Carcharot píše: Je fakt že kufr, pokud je narvanej něčí těžkým, dost zahýbe s ovládáním motorky... Minulý týden jsem vezl nákup, vážil něco přez deset kg v kufru a po cestě domů jsem zdaleka nemohl jet tak jak jezdím v zatáčkách normálně, nebyl jsem stavu se udržet ve svým pruhu při rychlejším průjezdu zatáčkou, přišlo mi jako by od předku nebyla taková odezva, jako by to šlo do vzduchu... po vyložení vše opět O.K.
Nikdy bych neřekl, že pár kilo s tím tak zacvičí.
To máš asi choulostivou motorku, když mají někde Kofolu v akci, tak nasadím na Tenerku (XT660 Z) boční kufry, naložím 18 dvoulitrových flašek (po šesti do každého kufru) a jede to zatáčkama normálně, akorát je to línější.
Maxipes_Fík píše: To máš asi choulostivou motorku, když mají někde Kofolu v akci, tak nasadím na Tenerku (XT660 Z) boční kufry, naložím 18 dvoulitrových flašek (po šesti do každého kufru) a jede to zatáčkama normálně, akorát je to línější.
to neni az tak o motorce :) ....my co přetěžujeme motorku stabndardně bychom mohl vyprávětťedy v ramci cca 20kg
kdyz jsem nakladal poctivě na Romania Tour , yrobil jsem podložky pod pera aby to bylo řiditelný a rám se kroutil jako žvýkačka....ale to jsem někde přes 120 kg plus polujezdec
Koukám, zase jsem vykopal mrtvolu.
Naposledy editováno 24.03.2021 22:43:16