Komentujte to tu a přidávejte další příspěvky, ať se všichni pokocháme, co kdo vytvořil
Dávám sem fotky, na které jsem narazil hlavně tady v databázi (Motorkáři).
Někdy stačilo přebarvit, nebo přidat třásně, jindy je to komplet přestavba...
edit: minimálně na 2 fotkách nejsou přestavby
(hledejte a pak si níže přečtěte, které to jsou)
Naposledy editováno 24.01.2011 06:58:24
1 reakcí na tento příspěvek nejšílenější přestavby Jawy 250
1 reakcí na tento příspěvek nejšílenější přestavby Jawy 250
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nejšílenější přestavby Jawy 250
Sériový bitrak měl: jinou nádrž, sedlo, blatníky, karburátor atd.
Ano, takovéto věci si jezci na motorky montovali, ale nelze to potom vydávat za produkt továrny. Obvykle jsou takhle "renovované" motorky poskládané z toho, co na nich bylo někdy používané, ale to je pak stroj, který je skládačka bez historie, t.j.na takové motorce nikdo nikdy závody nejezdil. Například hliníkové tlumivky. Ty, krom reprezentantů, měl v té době málokdo. Teď jsou k vidění poměrně často.
Tož tak.
1 reakcí na tento příspěvek nejšílenější přestavby Jawy 250
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nejšílenější přestavby Jawy 250
Naposledy editováno 08.06.2016 22:42:37
1 reakcí na tento příspěvek nejšílenější přestavby Jawy 250
Vpředu byl blatník ČZ, vzadu laminát.
Tlumivka byla z ocelového plechu. Jiný karburátor na "továrních" motocyklech se montoval proto, že se dal líp naladit - je k němu více dílů (šoupátka, jehly, komínky, trysky...) než k Jikovu.
Protože obvykle do "továrního" motoru byly provedeny nějaké zásahy.
Nebyla to tedy otázka ceny.
Na druhou stranu dlužno říct, že i Jikov se dal naladit a výsledek byl mnohdy lepší, než s Bingem či s Mikuni, to, že to s cizím karbecem "jelo jako prase" nemusí být vždycky pravda.
Většího efektu se dalo dosáhnout montáží jiných klapek, zejména planžet s jinou tuhostí, tím se bez zásahu do válce dala charakteristika motoru a průběh výkonu přizpůsobit líp potřebám jezdce.
Na této fotce stroje v popředí, st. č. 160 je vidět charakteristický tvar sériové nádrže, sedla, sériové tlumivky i zadního blatníku...
Naposledy editováno 09.06.2016 11:29:48