Tady je třeba něco k výfukům: značení: původní i nepůvodní výfukové systémy u motocyklů nemusí být opatřeny homologační značkou (Ečko, a číslo schválení typu konstrukční části), pokud byly schváleny do provozu před 1.7.2001, nebo byli schválené do provozu individuálně, (stavba, dovozy z USA apod.)
Od 1.7.2001 musí být původní i nepůvodní tlumič výfukového systému označen značkou podle Předpisu EHK nebo Směrnice ES
Je nepřípustné používat na motocyklu neschválené komponenty pro náhradní výfukový systém nebo tlumič. Tento požadavek se nevztahuje na motocykly uvedené do provozu před 1.7.2001. Předepsaným označením nemusí být označeny trubky a úchyty.
Hluk: referenční hodnota hladiny vnějšího akustického tlaku (hluku) musí odpovídat požadavkům, které byly vyžadovány v době schválení vozidla do provozu.
Vyznačení hladiny akustického tlaku (hluku) - Motocykl, který byl schválen podle typu ES (směrnice 92/64EHS/24/ES), musí být od 14.6.1995 opatřen štítkem s vyznačenou hodnotou hladiny akustického tlaku stojícího vozidla při uvedených otáčkách za minutu.
Štítek s údaji musí být snadno čitelný, trvale upevněn na snadno přístupném místě. Štítek s vyznačenou hladinou akustického hluku může být umístěn samostatně, nemusí být součástí povinného štítku výrobce.
Výfukový systém musí vždy obsahovat funkční tlumič hluku.
Holé trubky: Pokud výfukový systém není vybaven tlumičem hluku (tzv. holé trubky), jedná se o neschválenou změnu.
Absorpční tlumič: je tvořen průchozí děrovanou trubkou, která je obalena tlumícím materiálem. Pro výfukové plyny je tlumič zcela průchozí a klade jen minimální odpor. Jeho účinnost z hlediska tlumení hluku je nízká a vozidla s tímto tlumičem zpravidla nesplňují hlukové limity. Proto je jeho použití v běžném silničním provozu považováno za neschválenou změnu výfukového systému.
Kontrola tlumiče hluku: neschválenou změnu tlumiče identifikujeme snadno pomocí vhodného nástroje (například drát s na konci s kuličkou o průměru 6mm), který zastrčíme do koncovky výfukového systému. Pokud lze nástroj zasunout do větší části výfukového systému, byl upraven a neodpovídá původním parametrům.
A ještě třeba toto : http://www.cenduro.cz/forum/viewthread. ... wstart=500
vyjímám:
Držáky zavazadel, padáky ale třeba ani opěrky zad nejsou neoddělitelná součást motocyklu. Pokud jsou vyrobené podle té direktivy (rozměry ve vztahu k rozměrům motocyklu, radiusy..) tak to projde s jednou vyjímkou - přední ochranné rámy všeho typu na všechny vozidla včetně jednostopých.
Z pohledu direktivy 2002/24/EC u motorek není podstatné, co je na motorce namontované pokud to nepřesahuje vnější rozměry vozidla (v tomhle případě dané šířkou řídítek). Takže rámy na kufry, padací rámy - pokud to není širší víc než řídítka a je to vyrobené v souladu s tím nařízením tak to schválí na COC bez výhrad. Dříve to platilo i o kufrech (pevně připevněné schránky na zavazadla nesměly přesahovat nejširší místo motocyklu bez nich a to i v případě topcase, kde topcase nesměl přesahovat vršek plexi a do rozměrů se nepočítaly boční nebo motorové ochranné rámy a zpětná zrcátka), od roku 2003 je změna a v principu to platí jen pro kufry, které jsou demontovatelné jen s použitím nářadí nebo jsou pevnou součástí motocyklů a neplatí to pro zavazadla, která se dají odejmout s použitím zámků apod. Montáž pomocí zámků, háků, závěsných mechanismů, čepů - není považovaná za za "pevné" z pohledu věty "všechny části vozidla a zejména všechny pevně připevněné komponenty rozšiřující do stran, nesmí přesáhnout rozměr daný dvěma paralelními linkami s podélnou osou vozidla..." plus obecné omezení 3.1.1. : 4m délka, 1m šířka pro mopedy, 2m pro ostatní vozidla, výška 2.5m.
Takže skutečně podle platných zákonů ve všech zemích EU můžeš provozovat motorky s kufry, které se dají demontovat bez použití nářadí i když přesahují ty dvě linky protnuté koncem řídítek. Rámy samotné nesmí ten obrysový obdélník překročit a musí mít určité stanovené radiusy a není na ně potřeba žádné EC značení ať jsou od výrobce motorky nebo kohokoliv jiného. Vzhledem k harmonizaci zákonů v rámci EU stačí, když je výrobek schválený v jednom členském státu a automaticky to platí pro všechny. I kdyby někdo chtěl CE značku třeba na sedla nebo na cokoliv kromě těch 21 vyjmenovaných kategorií výrobků z direktivy evropské komise, tak neexistuje prováděcí předpis, jak by mu jí někdo mohl vydat. V případě motorek se CE týká jen elektrických a elektronických komponent (světla a jednotlivé součásti světel včeně parabol, vypínače, jakékoliv řídící jednotky, atd.), cokoliv natlakovaného včetně pneumatik, komponentů vstřikování paliva... a především výrobků osobní ochrany a od letošního roku prakticky všeho, co má motocyklista na sobě (boty, rukavice, bunda, kalhoty, helma...). Nevím, jestli to nařízení už platí nebo teprve platit bude, na školení jsem byl vloni v létě a říkali, že to začne platit v roce 2016 ale nevím kdy. Do té doby se to týkalo jen ochranných prostředků (personal protective equipment) - chrániče např. Letos to bude na všechno co má člověk na sobě. A kromě toho je ještě certifikace [E.]/(e.) Vydávají se na to certifikáty pro konkrétního výrobce v konkrétní zemi (číslo za e značí tu zemi kde to bylo vydané). Všechno vydané do roku 2002 (myslím) je neplatné a e/E značka je povinná pro: motorová vozidla bez ohledu na to, jestli jde o auta, motorky... ale ne jejich doplňky s vyjímkou: čehokoliv elektrického (včetně světel a jejich součástí), zrcátek, pneumatik, kol, brzd, klaksonů, zabezpečovacích zařízení, veškerých skleněných výrobků pro automobilové použití a výfuků a jejich součástí. Tam je to požadované i když nejde o vozidlo jako takové ale jeho doplněk nebo příslušenství. O tomhle celkem nic detailního nevím, to je jiná agenda a nebyli jsme na to školení a vím jen tenhle rámec, co nám řekli v rámci školení CE. Je to víceméně záležitost pro výrobce vozidel jako takových a výrobce elektroniky. Takže třeba na tripmasterech, které vyrábí Touratech i pro silniční použití máme tu CE a e značku a v krabici kopii certifikátu, na verzích pro závodní účely není. U výfuků co děláme, je kopie certifikátu taky a taky tam jsou ty značky atd. Kdo se tím chce podrobně zabývat, tak se všechno dá najít na http://europa.eu/index_en.htm ale je to příšerný, protože jeden dokument odkazuje na další a ten na další atd.
Stačí?
Naposledy editováno 08.04.2016 14:57:22
Dablicek200Mph píše: No jo no, čoprem zasažená populace má po ptákách. Už žádný cinkrlátka.
To taky není tak jasné.Protože homolace dle toho co se píše musí být nastrojích po roce výroby 2001 a E na strojích od roku výroby 2007.Jasně třásně a ostatní ptákoviny by měli jít dolů.ale záleží opět na koho narazíš na silnici.PEPAFJR píše: Vítězslav_Máří> Tak to oblečení s homologací je dle mně nesmysl a nevěřím tomu.
Ono se nadá věřit spostě věcem,ale víš jak to tu dopadá.Nějaký papaláš od stolu rozhodne a starej se.Vítězslav_Máří píše: Ono se nadá věřit spostě věcem,ale víš jak to tu dopadá.Nějaký papaláš od stolu rozhodne a starej se.
Prijde mi divny, ze by mela byt povinna homologace na neco, co neni (zatim) povinny, takhle jak je to napsany, tak aby jedem mel homologaci na trenyrky, kdyz je ma na sobe...
PEPAFJR píše: Vítězslav_Máří> Tak to oblečení s homologací je dle mně nesmysl a nevěřím tomu.
dneska jsem byl 2x a kontrolovali homologaci osvětlení,rozměry gum a čísla,včetně typu motoru. padáky,držáky kufrů,plexi a podobný blbosti nikoho nezajímaly. zrcátka jen rozměr. do zrcátka se musí vejít kruh 80mm,kulatý minimálně 95 mm. kdo ho vyrobil je fukjeste ze mam uz jen veterany!
Vítězslav_Máří píše: PEPAFJR>Podle nového by jsi měl mít na sobě vše jen s homologací.Já vím je to opruz,ale je to tak.
Nejhorší je smrt z vyděšení.
§ 6 zák.č.361/2000 Sb., v posl. znění:
(1) Řidič motorového vozidla je kromě povinností uvedených v § 4 a 5 dále povinen
h) mít za jízdy na motocyklu nebo na mopedu na hlavě nasazenou a řádně připevněnou ochrannou přílbu schváleného typu podle zvláštního právního předpisu2) a chránit si za jízdy zrak vhodným způsobem, například brýlemi nebo štítem, pokud tím není snížena bezpečnost jízdy, například za deště nebo sněžení.
Pouze helma je povinná a musí být schváleného typu.
Rozhodně nebude nikdo kontrolovat a buzerovat jezdce za chybějící éčko na bundě - aspoň zatím
Čau, Tom
Naposledy editováno 08.04.2016 18:52:48
U komerčního (třeba úrazovýho) pojištění v tom nevidím takovej problém pokud to bude srozumitelně uvedeno v pojistnejch podmínkách, to už je na každým jestli to čte a co podepíše.
Čau, Tom
Mirek-JM píše: Ahoj tak ani cesťáci nepřijdou skrátka padací rámy (puky) nesmí být přídavná světla, přídavná zvýšená plexi prostě jen všechno originální
hovno dneska jsem byl na stk s krytem pod motorem,vysokým plexi,padákama a nikoho to nezajímá. jen rozměr zrcátek,homolohace osvětlení,rozměr gum a číslaMamlo píše: nemako> Správně nebejt posranej už doma v garáži!
Tvrďáku, než jsem sem napsal jediný slovo, stavěl jsem se na STK a komunikoval s Dekrou a zastoupením Yamahy, nejvíc záleží na lidech z STK...
Přídavná světla můžeš odpojit a nechat na ozdobu, -)) pracovní světla být můžou.
Plexi by nemělo být moc velké, to bych asi sundal.
Výfuk, záleží na tom či onom na STK, nechám, případně přehodím.
Jdu až příští rok, ono si to nějak sedne.
cortes píše: Boristajgr..předkop.,opěrka, nikdo neřeší(aspoň jsem to neslyšel), padák pokud není širší než řidítka taky ne.
Přídavná světla můžeš odpojit a nechat na ozdobu, -)) pracovní světla být můžou.
Plexi by nemělo být moc velké, to bych asi sundal.
Výfuk, záleží na tom či onom na STK, nechám, případně přehodím.
Jdu až příští rok, ono si to nějak sedne.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Route 66 Ostatní Chopper | Proskoč | 12 | 24.3.2024 v 11:58 Bigbear |
společné výlety Ostatní Chopper | cz444 | 2 | 12.12.2023 v 16:03 Juraj22 |
výměna Z750s Ostatní Chopper | Martin2712 | 12 | 7.7.2022 v 20:36 Martin2712 |
Hledám chopper s nakopávací pákou Ostatní Chopper | Maršál_ | 15 | 9.4.2022 v 20:56 Pedl |
Plastový kryt na kaslík na levé str... Ostatní Chopper | mil750 | 1 | 22.6.2020 v 12:30 zdenysrx6 |