iDnes - Zmražené desítky miliard na investice. Stát odloží stavbu nových dálnic
si myslím, že naprojektované dálnice a silnice se v ČR nezačnou stavět nejen další rok (2017), ale ani další nejbližší roky , úředníci zase něco zkazí a eko-teroristé si zase najdou nějakou další možnost, jak dlouhé roky zdržovat a to dohromady půjde stále dokola a donekonečna....
Na prvním místě ale vidím chybu v úřednicích, protože okolní státy (nebo všechny státy v EU) mají nejspíš úplně stejné podmínky a u nich se staví, kdežto u nás ne. Prostě švejkův národ.....
V diskusi je taky jedno info, které jsem v podobném znění už někde četl,
týká se to asi let 2007-2013, kdy u nás se postavilo JEN 36 km dálnic,
Slováci stihli postavit 150 km !!!!
tedy 4x více
a Poláci dokonce 2000 km !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tedy 55x více
Jak je to možné ??????????????????????
Celkem tomu i věřím, jel jsem přes Polsko (směr Litva) v r.2009 a 2013 a na trase mezi námi (Ostravou) a Varšavou to byl pořádný rozdíl.
Jasně, někdo řekne že Poláci to mají jednodušší, staví po rovině, ale ukazuje se, že největší brzdou není profil krajiny a tvrdost skály, ale vyřízení všech potřebných povolení a v tom jsme prostě mnohonásobně horší.
Navíc Slováci mají hornatější krajinu a také staví rychleji než my.
Vyplývá mi z toho jediné, že jsme jako národ neschopní
Možná někteří napíšete, že jako motorkáře mě to nemusí štvát, ale beru to tak, že čím více bude dokončená dálniční síť v ČR, tím bude méně kamionů a aut na ostatních silnicích a my na motorkách budeme mít pro sebe více prostoru.
Dále když už naší úředníci neumí vyřídit dálnice (nebo pokud na dálnice nejsou peníze), mohli by se zaměřit aspoň na výstavbu nových silnici 1. třídy, nebo aspoň obchvatů, aby tyto silnice nevedly přes řadu měst a obcí a pak se člověk po silnici 1.třídy nepohyboval v kolonách rychlostí 50km/h i mimo města a obce...... (myslím autem). Jmenovat úseky nemá cenu, jsou jich v ČR desítky
Naposledy editováno 26.03.2016 08:27:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou
stráťa píše: No oni taky slováni těch dálnic moc nemají, to se pak staví snadno. U nás je hodně rozsestavěných a plánovaných dálnic ale pořád máme asi 3x víc kilometrů než slováci.
Na jednu stranu jo, máš pravdu, ale na druhou stranu tím že to mají jednodušší, tak si myslím že mají procentuálně splněno více než my, myslím tím že Slovákům stačí do cílového stavu postavit daleko méně kilometrů dálnic, než nám.
V podstatě jim zbývá pár procent délky (sice nejtěžších) a budou mít spojenou Bratislavu s Košicemi, to je podle plánku hlavní plán.
Na severu ještě dodělají napojení na Polsko (Žilina, Čadca, Bielsko-Biala) a na východě Košice-Ukrajina.
No a mohou se věnovat takovým špekům, jako velký dálniční okruh kolem Bratislavy
- dálnice do Prahy byla vybudována už za společného státu, navíc na Slovenském území toho moc nebylo, navíc jen rovina
- a dálnice do Vídně a do Budapešti ? Jednoduché jak facka, stačilo se dvěma krátkými úseky napojit na dálnici Vídeň-Budapešť a vyřešeno
To je ale dáno tím, že Bratislava leží blízko hranic dvou vedlejších států
kratkej01 píše: No vono postavit takovejhle veletoč stojí hromadu peněz,zajímavé by bylo kolik by se postavilo rovný silnice
třípatrovej kruhák pár metrů od labe
K tomu křížení na 3 patra - protože je to nejen křížení dálnice a rychlostní silnice (Hradec-Pardubice), ale navíc k této křižovatce jsou připojené další 4 cesty, 2 ze severu a 2 z jihu), tak aby se dalo jet odkudkoliv kamkoliv, tak nevím jestli by to šlo udělat jinak....
Jinak u té křižovatky u Opatovic nad Labem jde zrovna o to, aby ta dálnice vpravo nekončila v poli, ale byla protažená až do Mohelnice a na Olomouc, ci přeje celá severní polovina Moravy (a Slezsko).
Až to bude totiž hotové, tak nikdo odtud nebude mít důvod jet do Prahy "naokolo" přes Brno, prostě to bude kratší a rychlejší do Prahy možná i pro většinu obyvatel Moravy a Slezska a další velkou výhodou bude to, že v zimě to je na D1 přes Vysočinu někdy o hubu, někdy se to tam i zastaví, kdežto na trase mezi Pardubicemi a Mohelnicí tak velké kopce nejsou, takže se dá předpokládat, že to bude vždy lépe průjezdné.
Tady je mapa s intenzitou dopravy a jde vidět, jak je to intenzivní z Prahy do Brna a dál na Olomouc (resp. do severní části Moravy), takže je jasné, že až tu dálnici Praha-Olomouc dodělají (někdy za desítky let), tak hodně dopravy z D1 se přesune sem.
Naposledy editováno 27.03.2016 09:33:43
Merhaut píše: Mám enduro, takže mě to netrápí, spíš těší A prokoučovala se hlavně rekonstrukce železniční sítě. Na jeden vlak naložíš padesát kamionů a životnost dálnic a silnic se nehorázně prodlouží
No tak určitě. Pojezdíš mimo asfalt a je to.
Jinak než dojedeš třeba do Rumunska nebo Albánie, tak vůbec nikde na přesun nepoužiješ dálnici ani silnici? (ani pokud je zdarma a spěcháš?)
georgeCZ píše: Me štve úsek D3 z Prahy do Tábora. Takové kolony co jsou tam, jsem nikde jinde nezažil, víkend co víkend furt stejný. I v týdnu je to peklo a defakto to byl pro mě i důvod začít jezdit na motorce.
Nejhorší je, že se mělo stavět a teď po letech začínají úplně znova s návrhem trasy. No šílený
No jo, to je výhoda a nevýhoda u vás v Čechách, že se rozhodlo že všechny dálnice povedou centralizovaně přímo do Prahy. Výhodou je to, že až se to postaví, všichni to budete mít přímo do Prahy. Nevýhodou to, že na stavbu tolika dálnici najednou (najednou např. během 50 let..... v naších podmínkách) nejsou peníze, takže smůla, tak brzo to nebude.
Podívej se na tuto mapu,
vždyť dálnice má u vást v Čechách vést pomalu do každého města, které si o ní řekne....
spočítej si to:
Plzeň, Karlovy Vary, Chomutov, Ústí nad Labem, Liberec, Hradec Králové, Brno, České Budějovice a Písek = 9 dálnic z jediného města !
To myslím nemá ani žádné město v bohatém Německu.... ne?
Navíc v některých směrech vedou dvě dálnice vedle sebe.... část trasy mohla vést jedna, ne?
Vypadá to, jako kdyby se začala stavět dálnice ke každému městu, které si o ní řeklo..... jestli na to byly prachy se asi neřešilo.....
zdroj mapy - rsd-mapa-vystavba-2016_v1_2016-02-24.pdf
Roman2bk píše: Na jednu stranu jo, máš pravdu, ale na druhou stranu tím že to mají jednodušší, tak si myslím že mají procentuálně splněno více než my, myslím tím že Slovákům stačí do cílového stavu postavit daleko méně kilometrů dálnic, než nám.
V podstatě jim zbývá pár procent délky (sice nejtěžších) a budou mít spojenou Bratislavu s Košicemi, to je podle plánku hlavní plán.
V tomto súhlasím so Stráťom.
1 reakcí na tento příspěvek nové dálnice a silnice nebudou
na Slovensko jezdím často (a rád ) a jak tak vzpomínám, tak jsem myslím žádné velké kolony jedoucí pomalu snad ani nezažil.... tedy když to porovnám s ČR. Tím samozřejmě nemyslím velké města, ale silnice kolem a přes střední a malé města a vesnice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nové dálnice a silnice nebudou
Rogerer píše: já bych se někdy rád dočkal obchvatu I/55 (Otrokovice - Břeclav), protože co je tady u nás za provoz, je někdy šílené Ale problémem jsou "zelení", kteří to brzdí na Bzenec - přívoz, kudy by měla silnice jít....
D55
Jj na to čekám už pěkných pár let. Nejlíp až do Vídně. Většina lidí jen projíždí, dálnicí by to bylo 3x rychlejší.