globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nejde do otáček (max 5k)
Ahoj,
asi dva měsíce zpět jsem se jel projet do obchodu. Motorku jsem nijak nezimoval, ale chytla celkem v pohodě. Zahříval jsem ji max 2 minuty na sytič a pak jsem vyjel. Cukalo to jako by se to neohřálo (nikdy to nedělalo) a po chvíli to úplně chcíplo. Po několika pokusech se to podařilo na chvíli nastartovat, ale vždy to chcíplo. Čerstvý benzín nepomohl a tak jsem se dal do přípravy na sezónu.
Vyčistil jsem vzduchový filtr a namazal, vyměnil olej v motoru, seřídil ventily, vyčistil jsem karburátor, dobil baterku, pro jistotu jsem vyměnil startovací relé (když to nechtělo pořádně startovat). Následně jsem to nahodil a motorka chvilku blbnula jako před tím (nechtělo to moc startovat, neudrželo to volnoběh), ale nakonec se mi to povedlo rozchodit tak, že to nechtělo jet do otáček.
Normálně to startuje, dokonce se i rozjedu, ale každý kvalt jde jen max do pěti tisíc otáček. Takže jezdit se s tím dá, ale hodně pomalu. Nemá to úplně zdravý zvuk jako před tím. Zní to, jako by to v určitých otáčkách nedávalo jiskru. Na volnoběh to zní normálně. Všiml jsem si, že za chodu motoru z fajfky přeskakuje na žebra hlavy jiskra (celkem silná - viditelnější než na svíčce). Vyměnil jsem zapalovací cívku i se silovým kabelem a fajfkou a stále ten samý stav = nejde pořádně do otáček a přeskakuje jiskra. Svíčka je zánovní (na podzim kupovaná) a zkoušel jsem i tu starou, která byla vyměněná pouze z prevence. Svíčkou by to tedy nemělo být. Jinak při současném stavu se svíce zabarví do černa úplně celá (nespálená směs). Se směsí by neměl být problém. Přeskakuje jiskra z fajfky, takže mám podezření na stator a potom jedině CDI.
Za 5 let, co TRko mám, tak takový problém nebyl a fakt nevím jak tomu přijít na kloub.
Poradíte, co by mohlo způsobovat ten přeskok jiskry a tím pádem i omezené otáčky?

Jinak závit svíčky mažu decentně vazelínou, abych nepoškodil závit hlavy při dotahování (při šroubování se svíce pak nezadrhává). Měl jsem dojem, že pak vzniká velký elektrický odpor mezi hlavou a svíčkou a tak svíčka nepálí. Proto jsem to vyčistil a bez namazání zašrouboval, ale nic se nezměnilo (jen se svíce hůře šroubila).

Hrůza co zima dokáže udělat s motorkou... kéž by moto sezóna nikdy nekončila

Nejde do otáček (max 5k)

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2016 v 10:13 | Nahoru | #1
kup si gumovou fajfku jako jsou na motokrosových motorkách a novou svíčku

1 reakcí na tento příspěvek Nejde do otáček (max 5k)

9.3.2016 v 13:09 | Nahoru | #2
Tak zkusit to můžu. Trochu podezřívám svíčku, ale aby dvě funkční svíčky začaly blbnout je divný. A u te fajfky nevím, protože proč před tím ti s tou fajfkou jelo úplně v poho? Ok vážím si rady a vyzkouším. Pak dám vědět.

(reakce na) Nejde do otáček (max 5k)

9.3.2016 v 14:06 | Nahoru | #3
Lifer> mohla zmoknout a následně se prošlehnout,,jako svíčka..ztratila izolaci a ted utíká proud nejkradší cestou na kostru

1 reakcí na tento příspěvek Nejde do otáček (max 5k)

9.3.2016 v 15:17 | Nahoru | #4











Tak jsem tak vyzkoušel a mám progress: Moto sice nejede naplno, ale rázem mi funguje speciální 360° svíce se třemi jiskřišti. Ta svíčka mi kdysi nefungovala (pálila venku, ale v motoru ne), ale teď funguje asi díky nové zapalovací cívky, nebo díky neprobíjející fajfky. Použil jsem starou fajfku značky Tesla z Pionýra a tu z Yukči dám na pincka jako tuning (pincek to snad pobere) :D
No každopádně teď motorka nedělá ten výpadkový zvuk jako předtím, ale stejně nechce jet naplno. Karburátor mám nastevený jako vždy 2,5 otáček šroubku směsi ven. Nicméně svíce se barví po chvilce do černa. Zkusím to na karburátoru ochudit. Je pravda, že když jsem šteloval ventily, tak jsem to dělal na rychlo (v garáži je hrozná kosa přes zimu). Na volnoběh motor jde celkem do vysokých otáčkách, ale na omezovač stejně nedosáhne.
Šteluji ventily a karbec už dlouho, ale nikdy to nemělo tak fatální vliv na výkon.
Je možné, že špatným nastavením ventilové vůle a směsi na karburátoru to jede o dost hůře? Případně na co se zaměřit?

Edit: Já jen, že pokaždé šteluji ventily a karbec stejně už 5 let a nikdy nebyl problém, ale letos se prostě motorce nějak nechce. Nemyslím, že chyba je ve mě, ale jsem taky jen člověk. Taky jsem si všiml, že ze zapalování vedou kablíky (z levé strany krytu motoru od statoru alternátoru) které jsou v místě ohybu odizolovány (bužírka se rozpadla). Kablíky nejsou odpojeny, ale napadlo mě to jako možná příčina problému.
A ještě dodám, že funkce sytiče je v pořádku. Startuji na něj a po zahřátí jej vypínám, abych nejel s volnoběhem o 4000 otáčkách.

Naposledy editováno 09.03.2016 15:31:59

Nejde do otáček (max 5k)

9.3.2016 v 18:56 | Nahoru | #5
Zaměřil bych se na ty ventily. Vzhledem k tomu, že jsi je šteloval v zimě a kov má určitou tepelnou roztažnost, tak bych řekl, že se ty vůle určitě trochu rozhodily. Měl bys to štelovat normálně v "pokojové" teplotě. Je otázka zda se mohla vůle rozhodit tak, aby to způsobilo tvůj problém, ale to uvidíš.

(reakce na) Nejde do otáček (max 5k)

9.3.2016 v 18:58 | Nahoru | #6
Lifer> a ted si představ tu radost až tam dáš tu svíčku co tam patří a ono to bude i točit do omezovače.

Nejde do otáček (max 5k)

9.3.2016 v 19:01 | Nahoru | #7
ventily se štelují na studeném motoru, nejlépe ráno před startem

Nejde do otáček (max 5k)

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2016 v 20:00 | Nahoru | #8
Ja si myslím že to bude v elektrice černá svíčka už je jenom dusledek .Předpokládám že na ventilech nejaka vule je karbec je opravdu čistej ( ten co tam je je dost nachylnej i na jemnej bordel ) memebránu v karbcu máš ok ? Prošel bych kontakty všechny hlavně dráty co jdou ze snimače změřil napětí na primaru indučky , dobré by bylo mít možnost si pujčit ŘJ s sm/tr třeba i ze 125 je tam stejná.

Nejde do otáček (max 5k)

9.3.2016 v 21:53 | Nahoru | #9
Karbec jsem důkladně vyčistil. Mémbrány nepoškozené. Vůle je taková, že nic neklepe, ale dotáhnuté na 0,07 podle měrky. Taky si myslím, že ventily by se měly štelovat v nějaké normální teplotě, ale hold na to nemám podmínky. Tu ŘJ bych rád vyzkoušel, záleží, kdo bude tak ochotný, aby ji půjčil. Každopádně díky za postřehy.

Nejde do otáček (max 5k)

10.3.2016 v 23:18 | Nahoru | #10
Myslím že by mohla být večí ale daval jsem i na 0,05 na 125 aby to nekřapalo ted sám nevím kolik tam mám ale beztak taky tak nejak ... Já pojedu do ostravy na kontrolu do fakultky klidně ti ju vezmu :) protože zkoušet s plně funkční motorky je opravdu to jedine co na tyhle stroje platí , jeste ted vzpomínám jak sem na vistě rozebral cely vrch motoru ktomu 10x karbec kvuli vadné indučce , nebo co bylo nervu ze sportkou a gy2 dvojkou kvuli polovadné řj a ješte bych moh pokračovat o statoru na cross 125 :D na 200 jedina porucha že mi na tvrdo klekla faja od te doby jezdím jenom neodrušene ... Ale ten karbec je taky pěknej prevít :D

Nejde do otáček (max 5k)

11.3.2016 v 03:21 | Nahoru | #11
To bys byl moc hodny, kdyby sis na mě udělal čas s ŘJ. Trochu podezřívám stator kvuli těm drátkům, ale ta řídící jednotka by to taky mohla byt. Člověk by nerad kupoval dvě věci naráz. Karbec jsem čistil skoro v laboratorním prostředí, tak snad by se tam někde neobjevilo smítko.

Nejde do otáček (max 5k)

11.3.2016 v 08:18 | Nahoru | #12
Ty máš předepsanou stejnou vůli na sací i výfukovej ventil???

Nejde do otáček (max 5k)

11.3.2016 v 08:44 | Nahoru | #13
V manuálu to tak není, ale na mychinamoto.com nějací borci vychytali nejlepší ventilovou vůli. Jezdí s těmi stejnými motardy okruhy a všelijak to ladí. Ty jejich vůle aspoň necinkají.

Nejde do otáček (max 5k)

Skvělá odpověď, děkuji! 11.3.2016 v 15:48 | Nahoru | #14
No ono v manualu jsou hlavně vule jak na traktor :) Jedina co muze byt za porucha uvnitř motoru co se elektriky tyče je vadnej snímač nebo protočene magneto ale to se dá zkotrlovat jestli ti v H.U sedí rysky magneto - víko . Změř jeho odpor ( mel by byt okolo 100 ohm) a na vystup dej led diodu nebo raději dve do serie mela by blikat když točíš motorem jenom nesmíš mít zmačklej chcípák ten skratuje proti kostře signál . Jinak do ostravy pojedu až 7.4 kdyby si stím nemohl hnout udelam si vylet když bude pekne a přijel bych na moto i dříve .

Nejde do otáček (max 5k)

18.3.2016 v 11:28 | Nahoru | #15
Tak dnes jsem udělal ventily v teplejších prostorech a udělal jsem to co nejpečlivěji to šlo. Ještě zkusím ten karbec, ale moc tomu nedávám. Motorka takhle jezdí, ale jakmile se motor vytočí cca do 5 tisíc otáček, tak pak už vůbec netáhne a jakoby to mělo tendenci vynechávat. Díky tomu vytáhnu na pětku pouze nějakých 55 km/h

Nejde do otáček (max 5k)

19.3.2016 v 21:12 | Nahoru | #16
no uvidíš jestli se ukaže že ti klekla jednotka hned kupuju a montuju na motorku založní

Nejde do otáček (max 5k)

7.4.2016 v 15:42 | Nahoru | #17
Taková blbost to byla... Membrána karburátoru nebyla celá zapadlá v drážce. Asi při smontování se to stalo. Příště musím všechno zkontrolovat alespon dvakrát. Gozer mi pomohl k tomu dojít. Díky moc!

Nejde do otáček (max 5k)

7.4.2016 v 16:19 | Nahoru | #18
Aspoň že tak
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vidlice yuki tr 125 Yuki TR 200 yukitr125cross 2 12.5.2020 v 22:14 MungoJerry
Koupím Yuki TR200 Yuki TR 200 Minister 14 7.2.2020 v 19:14 spacy
Tupe enduro na obcasne cestovani KTM LC4 Adventure, Yamaha XT 660 R, Yuki TR 200, AJP... DoctorOutdoor 5 25.7.2018 v 23:43 seikos
Zvýšenie výkonu 125 Yuki TR 125, Yuki TR 200 AlexDolin 22 14.5.2018 v 21:50 AlexDolin
Uchytenie rozety yuki 125 tr Yuki TR 125, Yuki TR 200 AlexDolin 7 19.4.2018 v 22:03 Matko1


TOPlist