V motorce mam baterku 12V, kapacita 10Ah. Dal jsem si tam panel pro 12V zasuvku na nabijeni telefonu.
Ted ta otazka:
Kapacita telefonu je 2500mAh a nabiji se pri cca 3,6V. O kolik spadne kapacita 12V baterky, kdyz budu telefon nabijet z 0 na 100% pri vypnutem motoru?
Dik za odpoved.
edit: sry za blbe zarazeni do diskuze, melo to byt v "Ostatnich ostatních"
Naposledy editováno 03.03.2016 13:27:24
co se nabíjení mobilu týče tak se přikláním k výpočtu uvedenému nahoře:
12 V * 10 Ah = 120 Wh baterka, 3,6 V * 2,5 Ah = 9 Wh mobil * 1,3 na ztráty při nabíjení (30%) = 12 Wh, takže 1 nabití cca -10% aku?
až na to že ztráty bych neviděl tak zle a počítal bych tak 5 až 10%. dále bych počítal s tím že baterii nechceš vybít úplně abys nastartoval a aby nenastala sulfitace desek. počítej tedy s tím že mobil můžeš 6x až 7x nabít za předpokladu že je baterie v moto v dobré kondici....
4 reakcí na tento příspěvek Nabijeni telefonu z motobaterky
Naposledy editováno 04.03.2016 08:39:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabijeni telefonu z motobaterky
ja1 píše: baterie je z principu složení sama schopna chemickým procesem se zregenerovat ,,nabíjením jen zkrátíš čas obnovy do původního stavu.
Mám to chápat tak, že když nechám vybitou baterii ležet dost dlouho, že se zase sama nabije? To asi nemyslíš vážně, že ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabijeni telefonu z motobaterky
Kyselinova "nabijeci" baterie v moto je sekundarni clanek a opravdu se sama pres noc magicky nenabije. Primarni clanky (tuzkovky v ovladaci) funguji na jinem principu a nejdou nabijet.
Je to presne tak jak pise tomino.
Naposledy editováno 04.03.2016 18:15:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabijeni telefonu z motobaterky
1100Virago píše: Mám to chápat tak, že když nechám vybitou baterii ležet dost dlouho, že se zase sama nabije? To asi nemyslíš vážně, že ne?
pokud neklesne napětí v článku pod 1,7 v tak za pár hodin se oživí a nastartuješ
Zkus si v autě přepojit elektroinstalaci tak, aby alternátor nedobíjel baterii a živil jen elektroinstalaci vozidla a baterie aby se používala jen na startování. Po pár startech (odhaduju maximálně na desítky) už nenastartuješ i kdybys čekal na regeneraci celé dny.
Už 4roky mám a používám v autě narychlo umotanou nabíječku, když mi tenkrát cca 400km daleko od domova, klekla kupovaná do zapalovače na navigaci. V autě jsem prohrabal přihrádky a našel stabík 7805 v pouzdru TO220. To bylo radosti. Kvalitním kouceným spojen jsem napojil drátky, zamotal izolačkou a vyrazil k domovu.
Jinak celkové ztráty ,při nabíjení do plně nabité baterie a při použití nízkoztrátové nabíječky se budou určitě blížit 30%. Dalo by se to i docela přesně spočítat, ale na to už dnes nemám mozkovou kapacitu.
1 reakcí na tento příspěvek Nabijeni telefonu z motobaterky
Naposledy editováno 04.03.2016 22:31:21
Máš pravdu, že já nepamatuju doby kdy se měnily desky v akumulátorech, ale viděl jsem jak vypadají desky který jsou už nějakej ten pátek jetý a hlavně časosběrný záběry na detail těch desek pod mikroskopem při nabíjení a vybíjení. Při nabíjení na tý desce roste monolytická vrstva usazenin, která se při vybíjení opět rozpouští. Nikdy se nerozpustí všude úplně, zůstavají tam zbytky kterejch se nezbavíš (vlivem difuze castic z desek do narostly vrstvy vznikaji intermetalicky slouceniny nerozpustny elektrolyzou). Tím vzniká pokles kapacity počtem cyklů (LI a NI akumulátory). S tímhle olověný akumulátory takovej problém nemají, tam je důležitější dekradace olověných desek , kdy se uvolňuje olovo do elektrolytu (zase difuze castic v prechodu deska a narostlá vrstva). Takže starý desky z akumulátorů jsou takový šedý porovitý a v extrémním případu se ti můžou za jízdy vysypat (to už se mi stalo). V podstatě výměnou desek a kyseliny získáváš novej akumulátor.
Proč ti po odstátí točí, sem popsal již výš, je to v podstatě to stejný jako když máš funglovku kterou zaleješ, taky musíš nechat odstát aby se připravila.
Ještě takovej detail, jen pro ujasnění, akumulátor="nabíjecí baterie" a baterie=klasická, na jedno použití. Ale sám to často pletu dohromady, i když se snažím to rozlišovat.
ja1 píše: baterie je z principu složení sama schopna chemickým procesem se zregenerovat ,,nabíjením jen zkrátíš čas obnovy do původního stavu. asi jsem chodil do jiný školy nebo jste zrovna chyběli. již ve starém egyptě znali baterie kde místo elektrolytu používali kvašené víno baterky do ovladače taky nabíjíš?? myslím obyčejné kyselinové
Prosím tě, do které školy jsi chodil? Jen abychom tam náhodou neposlali naše dítě ...
ja1 píše: ...a to ještě na vojně v zimě jsme před startem museli chvíli svítit,aby se baterka nabudila..a světe div se fungovalo to jste asi jiná generace,,my počítače neměli a vše se učili sami praxí nebo od starších
Ale tohle se dělá v mrazu! Protože zmrzlý akumulátor má snížený výkon, takže tím svícením ho protékající proud zahřeje a výkon paradoxně stoupne víc, než když se startuje hned se zmrzlým akumulátorem. To není žádný zázrak, jen prostá fyzika. V létě je to zbytečnost která ničemu nepomůže.
Naposledy editováno 04.03.2016 23:09:08
Naposledy editováno 04.03.2016 23:11:40
1 reakcí na tento příspěvek Nabijeni telefonu z motobaterky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabijeni telefonu z motobaterky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabijeni telefonu z motobaterky
Ale vse podstatny uz bylo receno. Kazdej kdo rozumi elektrice by mel byt upalen na hranici za spolceni s dablem
Edit: me tak napada blba otazka. Ten nabineci proud telefonu bude korespondovat s proudem kterej pyde z baterky? Jestli jo, tak asi nebude fungovat charliho vyklad.
Edit2: sedim v hospode a jsem pod vlivem sry za gr.chyby
Naposledy editováno 05.03.2016 23:50:41
1 reakcí na tento příspěvek Nabijeni telefonu z motobaterky
edit: si tak rikam ze mi nedoslo ze tam mas regulaci od vyrobce ze si ji nenavrhujes sam. Takže to co sem psal platí pouze pro ten malej regulátor, ne pro celou zásuvku. Sorry za matení.
Naposledy editováno 06.03.2016 02:18:41
Ztraty v dobijeni se urcuji bezne na 30%, jak bylo spravne napsano.
Nejedna se v zadnem pripade o ztraty v nabijecce, v prevodniku napeti stepdown apod... ty maji dalsich treba 5, 10%...