2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola
fockewulf píše: Dněprák> Top je snad potřeba polovina dráhy letiště aby někdo rozjel motorku na 50km/h? Krom toho, kdo u zkoušek ověří, že jel opravdu 50km/h? Asi nikdo, pokud teda u zkoušek nebudou mít zároveň měření rychlosti i PaChové
Tak ta Yamaha potřebuje zhruba 130 m a komisař u nás již má zakoupený radar, aby věděl zda rychlost byla taková jako má být.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola
Dněprák píše: Tak ta Yamaha potřebuje zhruba 130 m a komisař u nás již má zakoupený radar, aby věděl zda rychlost byla taková jako má být.
Poměrně by mě zajímalo kdo a z čeho to zaplatí, radar není úplně levná sranda.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek Autoškola
Jinak já neříkal, že to tak musí být, ale může být-nikde není povinnost aby výcvik žák absolvoval sám/část výcviku jezdil sám(to neznamená, že to je super řešení, jen je to prostě možné a teoreticky pro autoškoly i výhodné, nejen z důvodu snížení nákladů, ale když žák neuspěje, tak bude muset opakovat, dokupovat jízdy atd.)
Naposledy editováno 03.03.2016 06:24:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola
TomElefant750 píše: Poměrně by mě zajímalo kdo a z čeho to zaplatí, radar není úplně levná sranda.
Čau, Tom
Radar Speed V-MAXX stojí 3 734 Kč včetně DPH. A to není pro odbor dopravy, který má z každého žáka 700 Kč ( úplná zkouška) žádná závratná suma.
Koupil jsem ho do autoškoly také.
Zkoušel jsem kolik místa je potřeba na získání rychlosti 50km/h u motocyklu Yamaha 125 YBR pro nácvik a zkoušku vyhýbacího manévru.
V podstatě se jednalo o sprint a nakopat to tam co nejrychleji. 50 km/h se mi podařilo dosáhnout po ujetí 68 m. A teprve nyní následuje úsek pro vyhýbací manévr.
Když jsem si vyzkoušel variantu, že tam sedí absolvent skupiny A1, který rozhodně sprint neovládá dostal jsem se na 50 km/h po 82 m. Po sečtení této dráhy a potřebných metrů na vyhýbací manévr jsem se dostal na celkových 104 m. A ještě je potřeba nějaký prostor na zastavení.
A jenom dodatek k vyhýbacímu manévru. Nevím čím se inspirovali odborníci, kteří stanovili rozměry na provedení jednotlivých úkonů. Konkrétně od kuželů ukončující nájezd k vyhýbacímu manévru k vlastní mezeře kam se má žák trefit je 7m. V knížce Dokonalá jízda na motocyklu, která je přeložena z německého originálu Perfekt fahren mit Motorrad a kde jsou poznatky z výcviku motoškoly ( ne autoškoly) mají tento úsek dlouhý 10 m.
A pokud si představíte začátečníka, který má hlídat tachometr aby jel 50 km/h , trefil se mezi dva kužely, které jsou 1 m od sebe a po 7 metrech už mít za sebou vyhýbací manévr, nevím, nevím. Pokud budou komisaři opravdu bez pardonu chtít těch 50 km/h, tak to pro velkou většinu žadatelů bude znamenat finanční zátěž, protože si budou muset přikupovat hodiny na další nácvik.
Naposledy editováno 03.03.2016 06:45:07
1 reakcí na tento příspěvek Autoškola
A co se tyce navysovani hodin? Osobne mi nejvic vyhovoval system ve Statech, kde se vubec nespojuje zkouska a skola. Proste kdo umi, zajde na inspektorat (se svoji motorkou), prihlasi se ke zkousce a tu do par hodin absolvuje. Kdyz umi, dostane papiry (ja..:)), kdyz neumi, nedostane. Jenze to by asociace autoskol u nas prisla o zakonem vyzadovany vyvar.
jiresva píše: Dněprák> je někde k dispozici přesný nákres pro ten úhybný manévr? z údajů v článcích co jsem k tomu našel pořád nemám přesnou představu, chci si to jet na letiště vyzkoušet..
takhle jsem si to zkoušel kreslit, tak jestli jsem se do toho trefil
http://www.cspsd.cz/...prakticke-jizdy-moto
2 reakcí na tento příspěvek Autoškola
manévry ve vyšší rychlosti, zde by opět mělo stačit cca 55m pro jednotlivé úkony nebo cca 54-66m*8-16m pro úkony ve vyšších rychlostech seřazených za sebou - str. 36
Moje pointa je, že tohle se dá cvičit skoro kdekoli, kecy autoškol, že si musí pronajmout cvičiště se zlatým povrchem jsou liché a jen účelové k obhájení přehnané ceny (někde až 2-3 násobně). Krom toho skoro každé větší město nějaké cvičiště má a nájem tam asi nebude stát balík.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola
1 reakcí na tento příspěvek Autoškola
Při sledování posledního dění každý normální člověk vidí, že se něco nepovedlo. Autoškoly tápou, magistráty nejsou připraveny, uchazeči mají oprávněné obavy. Pár "podnikavých" autoškol operativně zareagovalo nesmyslným zvýšením cen na trojnásobek. To je asi jediná skupina, která ministerstvu blahořečí. Můj názor na zavedené novinky je, že je určitě užitečné zkusit si slalom, vedení a ovládání motorky, proti tomu nic nemám. Jen bych z toho vyhodil vyhýbací manévr, který je pro žáka vyloženě nebezpečný a který nezvládne ani velké procento letitých motorkářů, natož motoucho po 13 x 45 minutách jízdy. Asi bude zajímavé sledovat následky, až si nějaký uchazeč při tomto manévru způsobí úraz. Pokud se tato situace stane v reálné dopravě, kdo je viník? Pokud na cvičáku, kdo je viník zde? Co na to pojišťovna, pracovní neschopnost, ... Žák nemůže přizpůsobit rychlost dané situaci, svým zkušenostem, ... musí jet 50, i když se na to v tomto případě necítí. Za mě tedy tento úkon do zkoušky autoškoly nepatří.
Je zarážející že ke zbrojáku se můžete přihlásit pokud si myslíte že jste dostatečně znalí věci kdyžto pro řidičák MUSÍSÍTE absolvovat kurz v autoškole. Proč? Kdyby to tak nebylo ale kurz byl dobrovolný věřím že teprve pak by se hrálo na nějakou kvalitu výuky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola
fockewulf píše: Když se dívám na vyhlášku , stranu 33 (příloha 7), tak pro manévry rychlosti chůze stačí plac cca 20 metrů dlouhý, když se ty jednotlivé úkony seskládají za sebou, aby plynule navazovaly, tak 50*6m musí stačit - str. 35
manévry ve vyšší rychlosti, zde by opět mělo stačit cca 55m pro jednotlivé úkony nebo cca 54-66m*8-16m pro úkony ve vyšších rychlostech seřazených za sebou - str. 36
Moje pointa je, že tohle se dá cvičit skoro kdekoli, kecy autoškol, že si musí pronajmout cvičiště se zlatým povrchem jsou liché a jen účelové k obhájení přehnané ceny (někde až 2-3 násobně). Krom toho skoro každé větší město nějaké cvičiště má a nájem tam asi nebude stát balík.
Ještě jednou to napíšu.
Zkoušel jsem kolik místa je potřeba na získání rychlosti 50km/h u motocyklu Yamaha 125 YBR pro nácvik a zkoušku vyhýbacího manévru.
V podstatě se jednalo o sprint a nakopat to tam co nejrychleji. 50 km/h se mi podařilo dosáhnout po ujetí 68 m. A teprve nyní následuje úsek pro vyhýbací manévr.
Když jsem si vyzkoušel variantu, že tam sedí absolvent skupiny A1, který rozhodně sprint neovládá dostal jsem se na 50 km/h po 82 m. Po sečtení této dráhy a potřebných metrů na vyhýbací manévr jsem se dostal na celkových 104 m. A ještě je potřeba nějaký prostor na zastavení.
A jenom dodatek k vyhýbacímu manévru. Nevím čím se inspirovali odborníci, kteří stanovili rozměry na provedení jednotlivých úkonů. Konkrétně od kuželů ukončující nájezd k vyhýbacímu manévru k vlastní mezeře kam se má žák trefit je 7m. V knížce Dokonalá jízda na motocyklu, která je přeložena z německého originálu Perfekt fahren mit Motorrad a kde jsou poznatky z výcviku motoškoly ( ne autoškoly) mají tento úsek dlouhý 10 m.
A pokud si představíte začátečníka, který má hlídat tachometr aby jel 50 km/h , trefil se mezi dva kužely, které jsou 1 m od sebe a po 7 metrech už mít za sebou vyhýbací manévr, nevím, nevím. Pokud budou komisaři opravdu bez pardonu chtít těch 50 km/h, tak to pro velkou většinu žadatelů bude znamenat finanční zátěž, protože si budou muset přikupovat hodiny na další nácvik.
1 reakcí na tento příspěvek Autoškola
1 reakcí na tento příspěvek Autoškola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola
celé znění je: § 19 Zkouška z praktické jízdy, odst 1) písm.b
3. provést jízdu ve vyšších rychlostech zahrnující slalom v rychlosti
nejméně 40 km.h-1 a vyhýbání se překážce při rychlosti nejméně 50
km.h-1 (u skupiny vozidel AM při rychlosti 45 km.h-1),
a obrázek s definicí vypadá takto
průběh podle mě-naberu rychlost 50, pokud tam bude radar, tak v momentě kdy ho minu pustím plyn, nebo to úplně zavřu, seru na tachometr, soustředím se na úkon, projedu mezi kužely ty 3m, provedu úhyb, ven a mám splněno.
Naposledy editováno 03.03.2016 10:46:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola
juraaa píše: fockewulf> uz si nekdy ucil nekoho na motorce, kdo na tom v zivote nesedel? Pokud ne, tak jsou tvy teorie naprosto k nicemu. Je rozdil plac na zkousku - kde se predpoklada, ze uz dotycny motorku ovlada....a plac na uceni, kdy ti zak zacne zmatkovat a vse co si mu kdy rekl zapomene a chova se naprosto nepredvidatelne. Tam proste potrebujes vic mista, aby se ti nekde nerozstipal....ale co ja o tom muzu za tech 9 let vedet
Jestli jsou učitelé v autoškolách na tom tak blbě, že umí číst, ale nechápou obsah, tak je asi něco špatně. Psal jsem x krát, že potřebná plocha prostě k dispozici je snad vždy-ať už to je cvičiště města k tomu určené nebo odlehlé parkoviště nebo třeba cesta kolem továrny, kde v době 6:30-13:59 je totální mrtvo...stejně se časem bude muset i to největší poleno naučit dané úkony provádět na požadované délce trasy.
Pokud se to nenaučí, tak třeba dojde k naplnění mého snu a papíry nedostane každý, kdo má do prdele díru.
Sory, že to beru podle sebe, já se učil na ploše před bývalým Svazarmem, neměla snad ani 50m na délku, byl tam štěrk, díry, kolem příkop a stromy. První dvě jízdy jsem tam cvičili sami, bez instruktora, ten na nás řval z nákladní plošiny co máme dělat. Ano, i tehdy už tam byli dementi, co to přepískli a poslali to do příkopu, ale bylo jich kolik, jeden?(který už dělal v podstatě druhý kurz) ze skupiny cca 8-9?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola
fockewulf píše: Ano, i tehdy už tam byli dementi, co to přepískli a poslali to do příkopu, ale bylo jich kolik, jeden?(který už dělal v podstatě druhý kurz) ze skupiny cca 8-9?
blbý je fakt, že ten jeden nement to pošle do příkopu a zbylých X, co tu autoškolu dělají, nebude moct jezdit, protože bude motorka v opravě
Dalaz> zase až tak tragicky bych to neviděl, píše se nájezdová rychlost, takže radar za překážkou silně pochybuju.. při tom manévru vždycky ztratíš rychlost, zavřít plyn prostě musíš, to bys musel najíždět aspoň 60 ale jestli smíš, nebo nesmíš sahat na brzdy, to si netroufám hádat - rozhodující stejně bude, jak to pochopí komisař, pochybuju, že mu tam bude nějaký vyklepaný 16ti-letý ucho vysvětlovat, že si tu vyhlášku špatně vyložil