Téma: pneu a kolik toho ještě snesou
Zdravím, mám možná hloupou otázku nicméně na ni neznám odpověď - tak se ptám...
Jak poznám při náklonu "hranici" kdy guma drží a bude držet a kdy už má "dost".
Když guma v zatáčce "kreslí" co ještě snese...
Jak poznám při náklonu "hranici" kdy guma drží a bude držet a kdy už má "dost".
Když guma v zatáčce "kreslí" co ještě snese...
1 reakcí na tento příspěvek pneu a kolik toho ještě snesou
Jo škrtám a položit to právě nechci
kolikrát mohu ukousnout z tatranky, než ve mně zmizí...?
záleží, co s ní v zatáčce děláš. jestli už ji meteš "přes hranu", pak nemůžeš zároveň brzdit nebo přidávat. nebo strašně opatrně.
taky záleží na tlaku, teplotě pneu i podkladu, hrubosti podkladu, zatížení, geometrii, výšky vzorku, vlhkosti a samozřejmě na značce, typu a stáří pneu
záleží, co s ní v zatáčce děláš. jestli už ji meteš "přes hranu", pak nemůžeš zároveň brzdit nebo přidávat. nebo strašně opatrně.
taky záleží na tlaku, teplotě pneu i podkladu, hrubosti podkladu, zatížení, geometrii, výšky vzorku, vlhkosti a samozřejmě na značce, typu a stáří pneu
záleží na hodně faktorech a buď to podklouznutí ustojíš,nebo ne a hlavně,pokud nejedeš s loktem na zemi a spíš máš jen motorku klopenou na max,tak bych povysedl trochu ven,vystrčil koleno,přeneslu váhu..tím pádem uvidíš,že motorku při stejné rychlosti nemusíš tolik klopit a pojedeš po větší ploše gumy
Pokud zkoušíš náklony na silnici, tak nejdůležitější je aktuální stav (suchý, teplý a rovný asfalt a hlavně bez oleje, písku apod). Obecně se dá říci, že náklon do těch 45° by zahřátá sportovní pneu měla snést, pokud silnice není úplné zrcadlo a pilot vede mašinu plynule. Potom taky záleží na drsnosti asfaltu, seřízení podvozku a při větších náklonech na běžné silnici už je to vždy riziko. Pokud guma v zatáčce už kreslí a to při nijak velké akceleraci (někteři to dělají úmyslně), tak už bych osobně více nezkoušel.
Posílám odkaz na foto, kde to borec celkem hezky klopí při cca 140- 150km/h.
http://mklr.pl/63367
Posílám odkaz na foto, kde to borec celkem hezky klopí při cca 140- 150km/h.
http://mklr.pl/63367
2 reakcí na tento příspěvek pneu a kolik toho ještě snesou
Trochu to tady zkusím oživit.
Měníte na mašině obě pneu současně nebo na to neberete ohled?
Já mám totiž už předek zralej na výměnu, ale zadek ještě s přehledem pár tisíc km dá, tak se ptám.
Měníte na mašině obě pneu současně nebo na to neberete ohled?
Já mám totiž už předek zralej na výměnu, ale zadek ještě s přehledem pár tisíc km dá, tak se ptám.
Juraj22 píše: Trochu to tady zkusím oživit.
Měníte na mašině obě pneu současně nebo na to neberete ohled?
Já mám totiž už předek zralej na výměnu, ale zadek ještě s přehledem pár tisíc km dá, tak se ptám.
Takze sjedes predek driv jak zadni gumu?
1 reakcí na tento příspěvek pneu a kolik toho ještě snesou
Jo přesně jak říkáš. Na předku jsou s bídou 2mm,prostě ta pneu už od pohledu nevypadá v kondici. Na zadku mám ještě nejmíň 4mm.
Juraj22 píše: Trochu to tady zkusím oživit.
Měníte na mašině obě pneu současně nebo na to neberete ohled?
Já mám totiž už předek zralej na výměnu, ale zadek ještě s přehledem pár tisíc km dá, tak se ptám.
menim co je potreba, ale mozna je to tim ze mam doma pneuservis tak me pak netrapi ze bych a 2 mesice mel nekam vozit kola nebo moto.
edit: jinak se me tedy jeste nepodarilo, ze by zadek vydrzel vic jak predek. Asi delam neco spatne.
Naposledy editováno 13.05.2023 23:23:37
Horší je když podkluzuje předek, většinou ta pneu varuje předem než ustřelí, proto jezdím jen dvě značky pneu, které znám a vím jak se chovají. Nejhorší je furt měnit značky a typy pneu, tam kde jedna drží jak židovská víra, tak tam druhá už třeba nedrží a jdeš na tlamu nebo se přebalit... Nejvíc se válej ti, kteří furt zkoušej různý gumy. Já jezdím nyní pouze Pirelli a max. upgradeuju na novější model. Předtím Continental Race a Sport Attack, ale tam je poslední dobou problém s dostupností...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.