1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
To ze jsi od zacatku hovoril jen o hodnotach na klice je fajn, ale prijde mi to v tematu venujicimu se prevodum lehce mimo ...
Naposledy editováno 21.12.2015 12:51:06
1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
stejně tak jako jsem s tím momentem a klikou reagoval na výrok o max. zrychlení v bodě max . výkonu...proč už si tedy již tam neopravoval Roca? Vždyť ten je ještě dál od pravdy...?A taky nic nespecifikoval... odpory, převody
je dobrý číst jen to co je napsáno. ..a event. Dopnit...a ne se zamícháním karet snažit ten, jinak pravdivý výrok, vyvrátit.
A ještě. .. abys měl klid...u tý energie, jsem ujel v řádu...a ve finále i uznal...
ale tohle mě za a) vlastně živi. ..mechanika...a za b) se o to zajímám fakt odmala...tím nechci říct že by mi někdo nemohl něco dopnit... leč tyto omyly prezentovány některými diskutujícími byly fakt dost zjevný. ..
Ja porad mam pocit, ze se tu par lidi (nerikam ze jen ty) snazi ten pripad idealizovat - jasne kdyz pojedu na jednu rychlost, je jasny kde je zrychleni nejvetsi a nema cenu na tom ale nic resit - a ani nam to nic nenapovi o volbe prevodu...
Pokud vezmu jizdu i s razenim tak jak se normalne jezdi tak je bliz pravde johny s tim puvodnim elaboratem. Podle me snad kazda motorka bude zrychlovat lip na dvojku pobliz maximalniho vykonu nez na trojku pobliz maximalniho kroutaku - tohle teda rozporujes nebo ne? Ja uz se v tom ztracim...
Jinak uz v tom svem prvnim prispevku jsem psal ze to co pise johny vystihuje realnou jizdu na motorce presneji nez jen uvazovat prubeh motoru a neresit prevody - ale rovnou jsem tam psal, ze to rozhodne nerozporuje to to tvoje tvrzeni o motoru a akceleraci...
Naposledy editováno 21.12.2015 13:56:46
1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
a) Na začátku jsme se evidentně nepochopili, když t_freedom mluvil o akceleraci na daný rychlostní stupeň a já o akceleraci z dané rychlosti. Tímto se mu tedy omlouvám za možná zbytečně jízlivý tón svého prvního příspěvku. Také je pravda, že jsem se měl od začátku vyjadřovat přesněji a zmínit, že rozebírám dynamiku motocyklu, což jsem považoval za samozřejmé. I tak ovšem budu opět nesouhlasně reagovat na příspěvek 117.
b) „nejvyšší "akceleraci" (tedy produkovanou sílu od motoru)“ – akcelerace není síla od motoru! Akcelerace je síla od motoru mínus síla jízdních odporů. To je docela rozdíl. (pozn. na okraj – do hry ještě vstupuje hmotnost motocyklu a jezdece)
c) „lidi hodně zaměňovali sílu (točivý moment) - jedinou rozhodující veličinu pro akceleraci“ nebo „Jinak řečeno, to co pociťuje clověkj při akceleraci není výkon ale točivý moment“ nebo „Výkon de facto nepociťuješ...“ –tohle značí naprosté nepochopení problematiky. Ten motor nemá „výkonovou charakteristiku“ a „momentovou charakteristiku“, ale jen jednu „výstupní“ charakteristiku, kterou lze popsat buď křivkou výkonu nebo křivkou točivého momentu Pokud mám k dispozici jen jednu z těchto křivek, mohu si tu druhou jednoduše dopočítat. To svědčí o tom že, výkon a točivý moment jsou jen dvě strany stejné mince! Doposud jsme vše počítali přes síly na zadním kole a tedy přes momenty, ale mohli bychom to počítat i přes výkony (porovnávali bychom výkon motoru a výkon odporu vzduchu). Je to složitější, ale jde to.
d) Pokud bych vzal tvrzení t_freedoma vážně, že pro akceleraci potřebuju jen krouťák, výkon mě nezajímá, tak Harley z mého příkladu by měl zrychlovat lépe než 600 supersport, protože má větší moment. O tom, jak by souboj Sportstera s CBRkem dopadl v reálu asi není třeba pochybovat. (pozn. pro rýpavé - pokud by měly motory Sportstera a CBR600 stejné momenty setrvačnosti pohyblivých dílů, a zrychlovali by na stendu proti stejnému konstantnímu odporu, skutečně se vytočí rychleji H-D. Sami zavžte, zda takové srovnání je k něčemu dobré...)
e) Motorka má motor, primár, převodovku, sekundár a zadní kolo. Všechny tyhle komponenty jsou určující pro její dynamiku (ano, převodová čísla primáru, převodvého stupně a sekundáru je výhodné sloučit). Pokud jeden komponent vypustím, úlohu si nepřípustně zjednoduším a o dynamice motocyklu se nedozvím nic. t_freedom uvažuje pořád akceleraci motoru na zkušební stolici, ale ta sama o sobě nemá pro dynamiku motocyklu (o kterou nám předpokládám z praktického úhlu pohledu jde) dostatečnou vypovídací hodnotu. Přidáním převodovky z toho tedy nedělám bramboračku, ale úlohu se smysluplným výstupem.
f) Abychom se aspoň v něčem shodli, tak ta odkazovaná kniha od pana Mackerleho je vážně dobrá a rovněž ji doporučuji k přečtení.
Naposledy editováno 21.12.2015 15:53:04
JohnnyS08 píše: d) Pokud bych vzal tvrzení t_freedoma vážně, že pro akceleraci potřebuju jen krouťák, výkon mě nezajímá, tak Harley z mého příkladu by měl zrychlovat lépe než 600 supersport, protože má větší moment. O tom, jak by souboj Sportstera s CBRkem dopadl v reálu asi není třeba pochybovat. (pozn. pro rýpavé - pokud by měly motory Sportstera a CBR600 stejné momenty setrvačnosti pohyblivých dílů, a zrychlovali by na stendu proti stejnému konstantnímu odporu, skutečně se vytočí rychleji H-D. Sami zavžte, zda takové srovnání je k něčemu dobré...)
tak už se na to vykašlete.
pro pobavení
Pokud je výkon a moment ta která strana stejné mince... v čem se tedy přeme?
Motor má i tak větší sílu v maximu krouťáku a ne výkonu. .. kdykoli v jednom rychlostním stupni. Proboha je snad jasný, že pokud podřadím tak vyvinu větší krouťák na kole...ale to je jako kdybys řekl že muší váha s podkovou v boxerce je lepší než Kličko když ho dobře trefí a pošle k zemi. Prostě nevim co tě tolik irituje na tvrzení že motor má nejvíc síly v maximu krouťáku a ne výkonu... jinak řečeno nejvic síly na kole (čistě pro tebe je na první rychlostní stupeň ) v maximu krouťáku..ale to už jsem tu taky psal...opět si to asi neviděl. ..promiň
Ohledně jízdní dynamiky ... to co je za motorem je doplněk který se dá lehce dopočítat přes převody. ..nic co by zásadně měnilo charakteristiku pohonné jednotky...
no a ohledně toho závodu mezi chopperem a superportem...viz. Stev...to video jsem ti sem chtěl dát. .. a věř že to tak dopadne velmi často. ...do rychlosti blížící se kilu...kilu pade...
Naposledy editováno 21.12.2015 17:57:09
1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Ad ten HD vs sport - jestli tam ma fakt jen 70hp - tak je to jen tim ze ten tatar na sbk se neumi rozjet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Hoši. ..ještě jednou...proč se nevzedmula vlna vašich korekcí ...když Roco napsal to že to akceleruje v nejvyšším výkonu? ...proč to proboha mám odsrat já když píšu pravdu...reakci na něj?
A to s tím HD je o něčem jiným... je to o využitelnosti spektra otáček. ..zatímco řada jde motat...dlouhozdvih ne... o ničem jiným. .. do rychlostí nepřesahující kilo a kousek bude mít SSko s dobrým silným dlouhozdvihemo o stejný váze (např Buell) dost velkej problém....to je realita a ne fabulace.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Jinak 70 hp v tom konkrétním případě mohlo klidně stačit, byl to závod na pár metrů, 1/4 míle by neměl šanci. Navíc motorka se 180 koňma musí mít dlouhou jedničku, aby to vůbec bylo k použití.
1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Naposledy editováno 21.12.2015 18:51:48
Pokud napíšeš, že motor nejlépe akceleruje v maximu krouťáku, tak k tomu dodávám, že to platí při zatěžování konstantním odporem, čili pouze v laboratorních podmínkách.
Pokud napíšeš, že motocykl v rámci zvoleného rychostního stupně nejlépe akceleruje v maximu krouťáku, tak k tomu dodám, že to platí pouze pro rychlostní stupně, na které se dosahuje nízkých rychlostí (podle mě odhadem tak do 100km/h).
Doufám, že na tomhle už jsme se shodli
"Kde bys nechal...Při jakejch otáčkách variátor měnit plynule převodový poměr pro dosažení maximální akcelerace?...tohle by leccos mohlo osvětlit. .." - Jen se ujistím, bavíme se o maximální akceleraci motou nebo skůtru? Pokud se bavíme o akceleraci skůtru, tak samozřejmě při otáčkách maximálního výkonu, ty snad ne?
Naposledy editováno 21.12.2015 19:30:18
2 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Naposledy editováno 21.12.2015 23:52:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
BorisVTR píše: Ja ked sem mal VTR FireStorma tak sem dal na zadnu rozetu o 4 zuby navic. V predu 16zubu a v zadu 45zubu. Moto bilo o dodne divokejši a tam kde sem jezdil na štirku z origo kitem tak z lehčim prevodem sem jel petku. A spotreba šla si myslim o pul litru ešte dole. Toš moja skušenost.
To je dost podobny 15/43 co taky lidi davaj. Muze to vyhovovat, ale treba 3,4 ma pak stejnej vystup jako 2,3 origo (jestli se dobre pamatuju). Takze se skoro da rict ze tahle zmena je tak velka, ze si prisel o sestku a z dvojky udelal jednicku. Kdybys na origo prevodu jezdil o stupen min, bylo by to dost podobny, nerikam uplne stejny.
U spotreby je mozny ze se snizi kdyz to vic tocis, storm ma typicky bohaty pasmo 3-6 protoze to tak jezdi nejlip s tema velkejma karburatorama. Kdyz se jede ostreji (nizsi prevod - vyssi otacky), klidne se to muze na spotrebe projevit pozitivne.
1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Naposledy editováno 26.12.2015 22:29:09
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr první motorky [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm | mprofa | 43 | 1.10.2024 v 19:29 Animals21 |
Výkon 72 vz 78 Honda VTR 1000F Firestorm | Nakamito | 13 | 17.7.2024 v 21:00 Nakamito |
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm | djbell | 86 | 28.6.2024 v 22:13 ..Roko.. |
Hledám zkušenosti od starších Honda VTR 1000F Firestorm | Forgys69 | 23 | 19.6.2024 v 11:49 Stev |
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... | AlbiVTR | 32 | 6.4.2024 v 08:26 Krovak |