Téma: honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Ahoj. Jen si chci vysondovat jestli s tím má někdo zkušenost Chtěl bych na svou Hondu VTR 1000 F po skončení životnosti řetězové sady při výměně za novou použít větší sekundární kolečko a menší rozetu a samozřejmě nový řetěz . Mělo by to být více do "rychlosti" respektive při vyšší rychlosti méně otáček na motoru tudíž i menší "spotřeba" sice o něco méně síly, ale na VTR by to tak znát být nemělo Díky za názory anebo rovnou zkušenosti

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 12:36 | Nahoru | #121
;

Naposledy editováno 21.12.2015 12:44:08

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 12:42 | Nahoru | #122
Není třeba to dávat do překladače, byl bys za hlupáka, ani to není latina . Vývojáři webovek budou vědět

Je to "text o ničem", stejně jako tato debata, ale slíbil jsem, že už tady žertovat nebudu. Vysvětlit jsem to ale musel.

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 12:48 | Nahoru | #123
Freedom: pises ze i kdyz uvazujes prevodovku tak ze stale plati ze nejvetsi zrychleni je pri nejvetsim momentu - chce tedy rict ze motorka bude nejvic zrychlovat na rychlost ktera spadne do otacek nejvetsiho momentu motoru a ze neni mozne aby bylo vetsi zrychleni na nizsi kvalt - ne kterej treba otacky vylitnou pobliz otacek max vykonu?

To ze jsi od zacatku hovoril jen o hodnotach na klice je fajn, ale prijde mi to v tematu venujicimu se prevodum lehce mimo ...

Naposledy editováno 21.12.2015 12:51:06

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 12:52 | Nahoru | #124
Bohus: to neni hadka, ale diskuze. Ano muzeme to smaznout tim at toci heftem a neresi prevody - ale to tu muzem takhle resit vzdy a vsechno - kdo zacne resit pneu, tak mu muzem rict at se nauci jezdit, protoze i ty nejvetsi krusky bohate staci umeni 99% pilotu atd atd...

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 13:13 | Nahoru | #125
muj nazor je, ze menit pomer do rychla je nesmysl....

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 13:18 | Nahoru | #126
assassin> ty jsi nečetl ten elaborát nahoře?. ..víš Honzo někdy mi přijde, že" jako" náhodou nechápeš co jsem napsal a snažíš se opět podsunout něco co bys mi mohl jako pitomečkovi vyvracet...stává se to poměrně často.
stejně tak jako jsem s tím momentem a klikou reagoval na výrok o max. zrychlení v bodě max . výkonu...proč už si tedy již tam neopravoval Roca? Vždyť ten je ještě dál od pravdy...?A taky nic nespecifikoval... odpory, převody
je dobrý číst jen to co je napsáno. ..a event. Dopnit...a ne se zamícháním karet snažit ten, jinak pravdivý výrok, vyvrátit.
A ještě. .. abys měl klid...u tý energie, jsem ujel v řádu...a ve finále i uznal...
ale tohle mě za a) vlastně živi. ..mechanika...a za b) se o to zajímám fakt odmala...tím nechci říct že by mi někdo nemohl něco dopnit... leč tyto omyly prezentovány některými diskutujícími byly fakt dost zjevný. ..

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 13:51 | Nahoru | #127
Freedom: ja chapu, ze to vypada jako ze te prudim, ale opravdu to tak neni - eleborat jsem cetl a prave tam pises ze ikdyz vezmes v uvahu prevody, plati to porad dal - s tim ze rikas ze akceleruje to nejvic v bode nejvetsiho momentu - jen uz jsi tam jaksi nenapsal momentu kde - nejvetsi moment na kole proste pro danej okamzik jizdy muze byt mimo nejvyssi moment na motoru - o to tu jde o d zacatku.

Ja porad mam pocit, ze se tu par lidi (nerikam ze jen ty) snazi ten pripad idealizovat - jasne kdyz pojedu na jednu rychlost, je jasny kde je zrychleni nejvetsi a nema cenu na tom ale nic resit - a ani nam to nic nenapovi o volbe prevodu...

Pokud vezmu jizdu i s razenim tak jak se normalne jezdi tak je bliz pravde johny s tim puvodnim elaboratem. Podle me snad kazda motorka bude zrychlovat lip na dvojku pobliz maximalniho vykonu nez na trojku pobliz maximalniho kroutaku - tohle teda rozporujes nebo ne? Ja uz se v tom ztracim...

Jinak uz v tom svem prvnim prispevku jsem psal ze to co pise johny vystihuje realnou jizdu na motorce presneji nez jen uvazovat prubeh motoru a neresit prevody - ale rovnou jsem tam psal, ze to rozhodne nerozporuje to to tvoje tvrzeni o motoru a akceleraci...

Naposledy editováno 21.12.2015 13:56:46

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 13:57 | Nahoru | #128

MARTlN píše: muj nazor je, ze menit pomer do rychla je nesmysl....



To si tu mysli vetsina (pokud nejde o nejakou specialni aplikaci a pripadne kdyby se provadela naka zasadni uprava motoru - prevrtani, preplnovani atd)

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 15:51 | Nahoru | #129
Ach jo, nerad bych, aby to vypadalo, že v mých reakcích na t_freedoma jde o nějaký nesouhlas z principu nebo snahu vyvolat flame, ale nemůžu se nezdržet dalšího komentáře.

a) Na začátku jsme se evidentně nepochopili, když t_freedom mluvil o akceleraci na daný rychlostní stupeň a já o akceleraci z dané rychlosti. Tímto se mu tedy omlouvám za možná zbytečně jízlivý tón svého prvního příspěvku. Také je pravda, že jsem se měl od začátku vyjadřovat přesněji a zmínit, že rozebírám dynamiku motocyklu, což jsem považoval za samozřejmé. I tak ovšem budu opět nesouhlasně reagovat na příspěvek 117.
b) „nejvyšší "akceleraci" (tedy produkovanou sílu od motoru)“ – akcelerace není síla od motoru! Akcelerace je síla od motoru mínus síla jízdních odporů. To je docela rozdíl. (pozn. na okraj – do hry ještě vstupuje hmotnost motocyklu a jezdece)
c) „lidi hodně zaměňovali sílu (točivý moment) - jedinou rozhodující veličinu pro akceleraci“ nebo „Jinak řečeno, to co pociťuje clověkj při akceleraci není výkon ale točivý moment“ nebo „Výkon de facto nepociťuješ...“ –tohle značí naprosté nepochopení problematiky. Ten motor nemá „výkonovou charakteristiku“ a „momentovou charakteristiku“, ale jen jednu „výstupní“ charakteristiku, kterou lze popsat buď křivkou výkonu nebo křivkou točivého momentu Pokud mám k dispozici jen jednu z těchto křivek, mohu si tu druhou jednoduše dopočítat. To svědčí o tom že, výkon a točivý moment jsou jen dvě strany stejné mince! Doposud jsme vše počítali přes síly na zadním kole a tedy přes momenty, ale mohli bychom to počítat i přes výkony (porovnávali bychom výkon motoru a výkon odporu vzduchu). Je to složitější, ale jde to.
d) Pokud bych vzal tvrzení t_freedoma vážně, že pro akceleraci potřebuju jen krouťák, výkon mě nezajímá, tak Harley z mého příkladu by měl zrychlovat lépe než 600 supersport, protože má větší moment. O tom, jak by souboj Sportstera s CBRkem dopadl v reálu asi není třeba pochybovat. (pozn. pro rýpavé - pokud by měly motory Sportstera a CBR600 stejné momenty setrvačnosti pohyblivých dílů, a zrychlovali by na stendu proti stejnému konstantnímu odporu, skutečně se vytočí rychleji H-D. Sami zavžte, zda takové srovnání je k něčemu dobré...)
e) Motorka má motor, primár, převodovku, sekundár a zadní kolo. Všechny tyhle komponenty jsou určující pro její dynamiku (ano, převodová čísla primáru, převodvého stupně a sekundáru je výhodné sloučit). Pokud jeden komponent vypustím, úlohu si nepřípustně zjednoduším a o dynamice motocyklu se nedozvím nic. t_freedom uvažuje pořád akceleraci motoru na zkušební stolici, ale ta sama o sobě nemá pro dynamiku motocyklu (o kterou nám předpokládám z praktického úhlu pohledu jde) dostatečnou vypovídací hodnotu. Přidáním převodovky z toho tedy nedělám bramboračku, ale úlohu se smysluplným výstupem.
f) Abychom se aspoň v něčem shodli, tak ta odkazovaná kniha od pana Mackerleho je vážně dobrá a rovněž ji doporučuji k přečtení.

Naposledy editováno 21.12.2015 15:53:04

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 16:24 | Nahoru | #130
Čtyři stránky o tom, že oba dva tábory mají v principu pravdu. Jenže jeden píše o voze (motorce jako celku) a druhý o koze (samotném motoru)

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 16:30 | Nahoru | #131

JohnnyS08 píše: d) Pokud bych vzal tvrzení t_freedoma vážně, že pro akceleraci potřebuju jen krouťák, výkon mě nezajímá, tak Harley z mého příkladu by měl zrychlovat lépe než 600 supersport, protože má větší moment. O tom, jak by souboj Sportstera s CBRkem dopadl v reálu asi není třeba pochybovat. (pozn. pro rýpavé - pokud by měly motory Sportstera a CBR600 stejné momenty setrvačnosti pohyblivých dílů, a zrychlovali by na stendu proti stejnému konstantnímu odporu, skutečně se vytočí rychleji H-D. Sami zavžte, zda takové srovnání je k něčemu dobré...)



tak už se na to vykašlete.

pro pobavení

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 17:54 | Nahoru | #132
Johny...nevím jestli už to ždímeš záměrně nebo neumíš číst. .. přečti si můj poslední elaborát zejména stran odporů ještě jednou...dvakrát. A opět jako obvykle se nesnaž vzbudit dojem že to tam není.

Pokud je výkon a moment ta která strana stejné mince... v čem se tedy přeme?
Motor má i tak větší sílu v maximu krouťáku a ne výkonu. .. kdykoli v jednom rychlostním stupni. Proboha je snad jasný, že pokud podřadím tak vyvinu větší krouťák na kole...ale to je jako kdybys řekl že muší váha s podkovou v boxerce je lepší než Kličko když ho dobře trefí a pošle k zemi. Prostě nevim co tě tolik irituje na tvrzení že motor má nejvíc síly v maximu krouťáku a ne výkonu... jinak řečeno nejvic síly na kole (čistě pro tebe je na první rychlostní stupeň ) v maximu krouťáku..ale to už jsem tu taky psal...opět si to asi neviděl. ..promiň
Ohledně jízdní dynamiky ... to co je za motorem je doplněk který se dá lehce dopočítat přes převody. ..nic co by zásadně měnilo charakteristiku pohonné jednotky...
no a ohledně toho závodu mezi chopperem a superportem...viz. Stev...to video jsem ti sem chtěl dát. .. a věř že to tak dopadne velmi často. ...do rychlosti blížící se kilu...kilu pade...

Naposledy editováno 21.12.2015 17:57:09

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 18:14 | Nahoru | #133
Freedom: ale o ty prevody a razeni prece v tomhle tematu jde? Sam napises ze kdyz podradis, ze je jasny ze to akceleruje vic - ale to je prece to o co tu od zacatku jde - ze motorka vzdy neakceleruje nejlip v otackach max kroutaku - ale casto ve vyssich otackach o kvalt niz.

Ad ten HD vs sport - jestli tam ma fakt jen 70hp - tak je to jen tim ze ten tatar na sbk se neumi rozjet.

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 18:15 | Nahoru | #134
to video jsem dal vážně jen pro pobavení v kontextu s tím co johny psal, nic jím dokazovat nechci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 18:25 | Nahoru | #135
assassin>
Hoši. ..ještě jednou...proč se nevzedmula vlna vašich korekcí ...když Roco napsal to že to akceleruje v nejvyšším výkonu? ...proč to proboha mám odsrat já když píšu pravdu...reakci na něj?
A to s tím HD je o něčem jiným... je to o využitelnosti spektra otáček. ..zatímco řada jde motat...dlouhozdvih ne... o ničem jiným. .. do rychlostí nepřesahující kilo a kousek bude mít SSko s dobrým silným dlouhozdvihemo o stejný váze (např Buell) dost velkej problém....to je realita a ne fabulace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 18:36 | Nahoru | #136
t_freedom> já už to četl podruhý a nic co by psal Roko a s čím by se dalo nesouhlasit jsem nepostřehnul. Asi proto že se nepouštěl do zbytečnejch technickej detailů, ostatně já se taky radši omezoval na základní tvrzení

Jinak 70 hp v tom konkrétním případě mohlo klidně stačit, byl to závod na pár metrů, 1/4 míle by neměl šanci. Navíc motorka se 180 koňma musí mít dlouhou jedničku, aby to vůbec bylo k použití.

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 18:45 | Nahoru | #137
Hele Johny...napadlo mě něco. ...
Kde bys nechal...Při jakejch otáčkách variátor měnit plynule převodový poměr pro dosažení maximální akcelerace?...tohle by leccos mohlo osvětlit. ..

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 18:47 | Nahoru | #138
Páánové tak to je mazec takovou diskuzi jsem tedy nečekal. Budu se muset prokousat vašimi příspěvky, jen mám obavu, že z toho nakonec budu jelen

Naposledy editováno 21.12.2015 18:51:48

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 18:47 | Nahoru | #139
Stev> souhlas... dokud nezačne bejt naobtíž prodleva v každým přeřazení vlivem polovičního spektra otáček. ... ale na první dva kvalty to bude dost vyrovnaný i s těma 80hp

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 18:48 | Nahoru | #140

Milda46 píše: Páánové tak to je mazec :D takovou diskuzi jsem tedy nečekal. Budu se muset prokousat vašimi příspěvky, jen mám obavu, že z toho nakonec budu jelen


Dozajista ...pořiď si variátor. ..a máš to z krku...

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 19:23 | Nahoru | #141
t_freedom> Pokud napíšeš že "motor má nejvíc síly v maximu krouťáku a ne výkonu" tak s tím samozřejmě bez výhrad souhlasím. Oprav mě jestli se pletu, ale takhle formulované to tu dnes večer od tebe zaznělo poprvé.

Pokud napíšeš, že motor nejlépe akceleruje v maximu krouťáku, tak k tomu dodávám, že to platí při zatěžování konstantním odporem, čili pouze v laboratorních podmínkách.

Pokud napíšeš, že motocykl v rámci zvoleného rychostního stupně nejlépe akceleruje v maximu krouťáku, tak k tomu dodám, že to platí pouze pro rychlostní stupně, na které se dosahuje nízkých rychlostí (podle mě odhadem tak do 100km/h).

Doufám, že na tomhle už jsme se shodli

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 19:28 | Nahoru | #142
"Proboha je snad jasný, že pokud podřadím tak vyvinu větší krouťák na kole..." - no, to jsem rád, že dnes už je to jasný, v sobotu odpoledne to ještě tak jasný nebylo - "tvoje výpočty ovšem dokazují že maximum kroutícího momentu je však na rychlostní stupeň 1...což je trochu mimo..." (příspěvěk 46)

"Kde bys nechal...Při jakejch otáčkách variátor měnit plynule převodový poměr pro dosažení maximální akcelerace?...tohle by leccos mohlo osvětlit. .." - Jen se ujistím, bavíme se o maximální akceleraci motou nebo skůtru? Pokud se bavíme o akceleraci skůtru, tak samozřejmě při otáčkách maximálního výkonu, ty snad ne?

Naposledy editováno 21.12.2015 19:30:18

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 20:57 | Nahoru | #143
znám,udělat HD na dvaceti metrech je hroznej problém,ta roztočená obrklika je vystřelí slušně a navíc se tolik nemusí bát,že to přehoděj

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 21:21 | Nahoru | #144
Hildo na HD ratbike se do tohoto vlákna pěkně hodí - i tady je to Hildo vs. Ricky, tedy chopperista vs. sportbiker

Až na výjimky všichni melou v podstatě to samý, jen si musí dokazovat že zrovna tahle interpretace je jediná správná

2 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 22:58 | Nahoru | #145
Ja ked sem mal VTR FireStorma tak sem dal na zadnu rozetu o 4 zuby navic. V predu 16zubu a v zadu 45zubu. Moto bilo o dodne divokejši a tam kde sem jezdil na štirku z origo kitem tak z lehčim prevodem sem jel petku. A spotreba šla si myslim o pul litru ešte dole. Toš moja skušenost.

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

21.12.2015 v 23:46 | Nahoru | #146
Já bych řekl, že u ss platí, že zrychluje nejvíc na špici krouťáku i na předposlední kvalt (řeč je samozřejmě o jízdě na jen na ten jednotlivej kvalt). Jak je to u šestky nevím, ale to by se snad dalo vyčíst z charakteristik výkonový a momentový křivky, ne? Plus zanést do grafu i rychlost, popř. z ní odvozenej odpor vzduchu. Tady se by to asi bylo zajímavý porovnání s hodnotama na brzdě. Předpokládám, že na brzdě má 6 největší zrychlení při nejvyšším M.

Naposledy editováno 21.12.2015 23:52:34

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

22.12.2015 v 00:15 | Nahoru | #147
Já bych to ukončil tím, že motorka nejvíce zrychluje při největším kroutícím momentě na zadním kole.
Největšího momentu na zadním kole ,ale většinou nedosahuje při největším momentu motoru, ale při největším výkonu motoru.

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

22.12.2015 v 00:31 | Nahoru | #148
"skoro" Vánoce volové Každej svůj motor využíváme tak, jak nám vyhovuje, pokud si myslíme, že ne, tak převodujeme, ladíme průběh krouťáku a maximum výkonu. Teď sice nikoho nezajíma, osobní pocit, ale dobrat se pravdy Nadruhou stranu aspoň konečně debata o něčem důležitým, srance typu , kterou vybrat a co na A2 už mě fakt nudily

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

22.12.2015 v 06:02 | Nahoru | #149

BorisVTR píše: Ja ked sem mal VTR FireStorma tak sem dal na zadnu rozetu o 4 zuby navic. V predu 16zubu a v zadu 45zubu. Moto bilo o dodne divokejši a tam kde sem jezdil na štirku z origo kitem tak z lehčim prevodem sem jel petku. A spotreba šla si myslim o pul litru ešte dole. Toš moja skušenost.



To je dost podobny 15/43 co taky lidi davaj. Muze to vyhovovat, ale treba 3,4 ma pak stejnej vystup jako 2,3 origo (jestli se dobre pamatuju). Takze se skoro da rict ze tahle zmena je tak velka, ze si prisel o sestku a z dvojky udelal jednicku. Kdybys na origo prevodu jezdil o stupen min, bylo by to dost podobny, nerikam uplne stejny.

U spotreby je mozny ze se snizi kdyz to vic tocis, storm ma typicky bohaty pasmo 3-6 protoze to tak jezdi nejlip s tema velkejma karburatorama. Kdyz se jede ostreji (nizsi prevod - vyssi otacky), klidne se to muze na spotrebe projevit pozitivne.

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

22.12.2015 v 11:41 | Nahoru | #150
M

Naposledy editováno 26.12.2015 22:29:09
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr první motorky [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm mprofa 43 1.10.2024 v 19:29 Animals21
Výkon 72 vz 78 Honda VTR 1000F Firestorm Nakamito 13 17.7.2024 v 21:00 Nakamito
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 86 28.6.2024 v 22:13 ..Roko..
Hledám zkušenosti od starších Honda VTR 1000F Firestorm Forgys69 23 19.6.2024 v 11:49 Stev
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak

TOPlist