paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 20 asi zadření motoru
7.12.2015 v 13:23
Ahoj, Potřeboval bych pomoc! Pravěpodobně jsem zadřél .. Nevšim jsem si že nemám olej a vytekl mi .. Nešlo by to nějak opravit ? Jsme začátečník .. Něčemu rozumím ale chtěl bych se zeptat někoho kdo to umí .. :/ Jel jsem v pohodě .. A zachvíli mi to zdechlo .. chtěl jsem to znova nahodit .. A Seklo se zadní kolo .. Tak jsem zkusil protočit motor .. A prostě to nejde .. Jsem hodně zklamaný .. potřebuji pomoc ! :) Předem děkuji ...

Jawa 20 asi zadření motoru

7.12.2015 v 13:32 | Nahoru | #1
Zkus do motoru nalít olej.Pokud si zadřel převodovku,mělo by to jít rozhýbat a teoreticky i dál fungovat.Záleží co všechno se vysypalo.Jestli jsi ale nezadřel spíš píst.Olej v benzínu jsi měl?

Jawa 20 asi zadření motoru

7.12.2015 v 15:46 | Nahoru | #2
Jo ale zbytkový Tak pul pulky .. Ale myslím si že by nemněl být problé .. Vždy jsem líl více ..

Jawa 20 asi zadření motoru

7.12.2015 v 18:28 | Nahoru | #3
Dej to nekomu kdo tomu alespon trosku rozumi.

Jawa 20 asi zadření motoru

7.12.2015 v 18:44 | Nahoru | #4
no tak jsi to zadřel,no.
...rozeber/nech rozrbrat....,a vyměnit poškozené díly a život jde dál,ne?na fihtlu to jsou stokorunové položky.

...jo a si kokod,jezdit bez oleje.....,vždyď ta převodovka musela ječet jak hyena....

Jawa 20 asi zadření motoru

7.12.2015 v 18:46 | Nahoru | #5
olej ti vytek z prevodovky nebo z čeho?

Jawa 20 asi zadření motoru

7.12.2015 v 19:33 | Nahoru | #6
To bude diferák v zadním kole když odtud vytek olej

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 20 asi zadření motoru

7.12.2015 v 19:53 | Nahoru | #7
Vono z toho jeho příspěvku člověk neví esli neměl olej v motoru nebo v benzínu.Podle toho co píše to vypadá že si myslí že olejem v motoru namaže kliku a válec...

Jawa 20 asi zadření motoru

7.12.2015 v 21:54 | Nahoru | #8
Hele chlape, vem odvahu, poplácej tátu po rameni a vem ho do garáže, určitě Ti rád pomůže a fichtla dáte spolu dokupy, nic na tom není...
Jestli z jakéhokoli důvodu tátu ne, tak mi písni..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru

7.12.2015 v 23:52 | Nahoru | #9

Anti píše: Ono z toho jeho příspěvku člověk neví esli neměl olej v motoru nebo v benzínu.Podle toho co píše to vypadá že si myslí že olejem v motoru namaže kliku a válec...


Pincek vmotoru olej nemá,přeci. Olej se leje do převodovky a do benzínu. Motor se maže mastnou směsí benzínu a oleje. Takže z motoru mu asi nevytekl, ale z převodovky.
Sagaty - Jde motor protočit startpákou? Pokud jo, zadřel jsi něco v převodech, nejspíš nějaké ložisko. Nebo zkus potlačit stroj se zařazenou rychlostí a drž spojku. Pokud nepůjde, platí ta převodovka. Pokud ano, bude problém v motoru - píst, kruhy, klika, ložiska.

(reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru

8.12.2015 v 07:25 | Nahoru | #10
Vladaz> A převodovka není v motoru?Dyk to píšu.A on zas píše že se mu seklo zadní kolo a že nejde protočit motor.Spíš zadřel píst,převodovka se dokáže točit i bez oleje...

Jawa 20 asi zadření motoru

8.12.2015 v 07:46 | Nahoru | #11
Máš jedinečnou šanci něčemu se přiučit. Vyndej motor, podle videonávodu na youtube motor rozeber, najdi příčinu, vyměň poškozené díly a podle videonávodu motor zase slož. Až to budeš dělat potřetí, bude to už bez Internetu a budeš na sebe pyšnej

Jawa 20 asi zadření motoru

8.12.2015 v 16:11 | Nahoru | #12
Všem díky za rady :)

(reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru

13.12.2015 v 10:11 | Nahoru | #13
Vladaz> Zařadím 1 držím spojku a pohybuju se sním .. Ale pustím ji a zadní kolo se zaseklo.. zařadím na 3 a držet spojku nemusím zadní kolo jede .. :)

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 20 asi zadření motoru

13.12.2015 v 11:15 | Nahoru | #14
Zadřený píst...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru

13.12.2015 v 11:53 | Nahoru | #15

Anti píše: Zadřený píst...

a jak se na trojku uvolní?

(reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru

13.12.2015 v 11:58 | Nahoru | #16

Anti píše: Vono z toho jeho příspěvku člověk neví esli neměl olej v motoru nebo v benzínu.Podle toho co píše to vypadá že si myslí že olejem v motoru namaže kliku a válec...

už jsi někdy viděl,aby někomu vytek olej z benzínu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru

13.12.2015 v 12:55 | Nahoru | #17
nemako>
1)Zřejmě mu na trojku klouže spojka.Co by se mělo uvolňovat?Píše že za jedna s vypnutou spojkou se kolo točí,se sepnutou ne.
2)Co je na tom k nepochopení?V úvodním příspěvku autor píše,že mu vytekl olej.Ten mohl vytéct akorát z motoru.Ale když píše o bloknutí kola,domnívám se že zadřel píst protože neměl olej v benzínu.
A teď mi napiš jestli si psal ty příspěvky aby si autorovi pomohl,nebo aby sis na mě vylepšil ego...

Naposledy editováno 13.12.2015 12:56:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru

13.12.2015 v 13:06 | Nahoru | #18
Anti> radíš blbosti,jako například,že nalitím oleje se opraví zadřený ložisko a ptáš se,odkud mu vytekl olej,když jinde než v převodovce žádnej není. jen jsem chtěl naznačit,aby na tvoje rady nedal. spojka na jedničku neklouže,na trojku jo,to je další hovadina. prostě mu nezbyde,než to rozebrat,to je jediná rozumná rada.

Naposledy editováno 13.12.2015 13:10:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru

13.12.2015 v 13:57 | Nahoru | #19
nemako>
1)Zadřel píst.S tím nenadělá nic jiného než že sundá válec a alespoň uvolní kroužky,případně přebrousí "prasátka" ve válci
2)Nikde netvrdím že nalitím oleje opraví zadřené ložiska.Většinou ale v motoru zůstane alespoň trochu oleje které stačí na namazání převodovky.U kuličkových ložisek chvilku trvá než se vysype klec,u kluzných se začne odebírat materiál ale funkce i když s vůlí zůstane zachována.Nalitím oleje předejde dalšímu poškození a pokud tam alespoň nějaký olej byl,bude převodovka fungovat dál.Což potvrzuje fakt,že k blokování kola nedojde při zařazení,ale až sepnutím spojky.
3)Každému kdo alespoň trochu ovládá fyziku je jasné,že nejmenší(nejpomalejší) převod přenáší z primáru na sekundár nejméně otáček a nejvíc kroutícího momentu.Pokud se snažíš roztočit motorem tlačením je to naopak.Čím větší kvalt,tím delší(rychlejší)převod,což znamená že při tlačení nepřevádíš tolik síly(krouťáku) na otáčky a proto na primár(spojku) vyvíjíš sílu větší než u menšího kvaltu.Kdybys sis občas zkusil roztlačit motorku,pochopil bys...
4)Děkuji že jsi alespoň přispěl radou.Nicméně pokud by to dotyčný dokázal rozdělat,nešel by pro rady sem.

Naposledy editováno 13.12.2015 14:00:12

(reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru

13.12.2015 v 14:12 | Nahoru | #20

Anti píše: nemako>
1)Zadřel píst.S tím nenadělá nic jiného než že sundá válec a alespoň uvolní kroužky,případně přebrousí "prasátka" ve válci
2)Nikde netvrdím že nalitím oleje opraví zadřené ložiska.Většinou ale v motoru zůstane alespoň trochu oleje které stačí na namazání převodovky.U kuličkových ložisek chvilku trvá než se vysype klec,u kluzných se začne odebírat materiál ale funkce i když s vůlí zůstane zachována.Nalitím oleje předejde dalšímu poškození a pokud tam alespoň nějaký olej byl,bude převodovka fungovat dál.Což potvrzuje fakt,že k blokování kola nedojde při zařazení,ale až sepnutím spojky.
3)Každému kdo alespoň trochu ovládá fyziku je jasné,že nejmenší(nejpomalejší) převod přenáší z primáru na sekundár nejméně otáček a nejvíc kroutícího momentu.Pokud se snažíš roztočit motorem tlačením je to naopak.Čím větší kvalt,tím delší(rychlejší)převod,což znamená že při tlačení nepřevádíš tolik síly(krouťáku) na otáčky a proto na primár(spojku) vyvíjíš sílu větší než u menšího kvaltu.Kdybys sis občas zkusil roztlačit motorku,pochopil bys...
4)Děkuji že jsi alespoň přispěl radou.Nicméně pokud by to dotyčný dokázal rozdělat,nešel by pro rady sem.

kde jinde by se to měl učit,než na fichtlu,kde je to blbuvzdorný a levný? nemám zlatý vlasy,abych s jistotou tvrdil,kde se to kouslo,ale většinou se kroužky po vystydnutí pustí. taky by mohl napsat,kudy mu ten olej vytek, a jestli se ten motor na trojku točí. já to pochopil tak,že jo. informaci o oleji v benzínu vůbec nechápu,protože asi půlka půlky mi žádnej poměr nedává. kousnout se to dá poměrně snadno i když je v benzínu oleje dost,mockrát se mi to stalo. nepamatuju,že by se to někdy kouslo ve válci a nepustilo,asi mám kliku. rozhodně bych zkusil zvednout kolo do vzduchu a pocukat s ním rukou sem tam. (zadní kolo)

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 20 asi zadření motoru

13.12.2015 v 15:12 | Nahoru | #21
Dobře, nevím na jakou radu mám dát ale budu se snažit udělat všechny..

(reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru

13.12.2015 v 15:14 | Nahoru | #22

Sagaty píše: Dobře, nevím na jakou radu mám dát ale budu se snažit udělat všechny..

když to tlačíš na trojku,motor se točí? nakopávačkou s tím jde otočit?

Naposledy editováno 13.12.2015 15:15:28

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 20 asi zadření motoru

13.12.2015 v 15:34 | Nahoru | #23
J

Naposledy editováno 26.12.2015 22:20:51

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru

13.12.2015 v 15:41 | Nahoru | #24
CAG> nám to taky pomáhali opravovat dědci. nejužitečnější byl soused,kterej byl šéfkuchař v čkd tam se dalo udělat všechno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru

13.12.2015 v 15:47 | Nahoru | #25
nemako> a ještě jsi dostal doboru svačinu od šéfkuchaře

(reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru

13.12.2015 v 15:50 | Nahoru | #26

roula píše: nemako> a ještě jsi dostal doboru svačinu od šéfkuchaře

já né,to ten dělník,kterej brousil válce jako o život,jak jsme to v lese furt kurvili

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru

13.12.2015 v 16:37 | Nahoru | #27
nemako> Podle mě zjistil že v převodovce není olej a spojuje to s tím,že zadřel.Jinak souhlasím,nejlíp bude když se pokusí podívat dovnitř.Mohlo se stát cokoliv.Rozletěný magneto,cizí objekt ve válci,kouslý ložisko na klice...Já začínal rovnou na panelce a neměl k dispozici ani dílenskou příručku.Dneska díky si manuálům a rozkladům na netu troufnu na cokoliv.

(reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru

13.12.2015 v 16:50 | Nahoru | #28

Anti píše: nemako> Podle mě zjistil že v převodovce není olej a spojuje to s tím,že zadřel.Jinak souhlasím,nejlíp bude když se pokusí podívat dovnitř.Mohlo se stát cokoliv.Rozletěný magneto,cizí objekt ve válci,kouslý ložisko na klice...Já začínal rovnou na panelce a neměl k dispozici ani dílenskou příručku.Dneska díky si manuálům a rozkladům na netu troufnu na cokoliv.

já fakt moc nechápu,co vlastně píše. půlka půlky,na trojku zadní kolo jede,to jsou informace dost na hovno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problém se světly Jawa 50/20 Pionýr Alees69 5 30.10.2024 v 19:38 ja1
Oprava tachometru Jawa 50/20 Pionýr Tomid23 10 14.10.2024 v 08:10 1100Virago
Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr FJRPEPA 4 8.7.2024 v 06:09 FJRPEPA
Jawa Pionýr kovový zvuk v motoru př... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 5 7.7.2024 v 20:11 Mirekdoda
Pionýr nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr DachlAdam 15 3.7.2024 v 08:40 Drakl

TOPlist