2 reakcí na tento příspěvek Jawa 20 asi zadření motoru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru
Anti píše: Ono z toho jeho příspěvku člověk neví esli neměl olej v motoru nebo v benzínu.Podle toho co píše to vypadá že si myslí že olejem v motoru namaže kliku a válec...
Pincek vmotoru olej nemá,přeci. Olej se leje do převodovky a do benzínu. Motor se maže mastnou směsí benzínu a oleje. Takže z motoru mu asi nevytekl, ale z převodovky.
Sagaty - Jde motor protočit startpákou? Pokud jo, zadřel jsi něco v převodech, nejspíš nějaké ložisko. Nebo zkus potlačit stroj se zařazenou rychlostí a drž spojku. Pokud nepůjde, platí ta převodovka. Pokud ano, bude problém v motoru - píst, kruhy, klika, ložiska.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 20 asi zadření motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru
Anti píše: Zadřený píst...
a jak se na trojku uvolní?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru
1)Zřejmě mu na trojku klouže spojka.Co by se mělo uvolňovat?Píše že za jedna s vypnutou spojkou se kolo točí,se sepnutou ne.
2)Co je na tom k nepochopení?V úvodním příspěvku autor píše,že mu vytekl olej.Ten mohl vytéct akorát z motoru.Ale když píše o bloknutí kola,domnívám se že zadřel píst protože neměl olej v benzínu.
A teď mi napiš jestli si psal ty příspěvky aby si autorovi pomohl,nebo aby sis na mě vylepšil ego...
Naposledy editováno 13.12.2015 12:56:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru
Naposledy editováno 13.12.2015 13:10:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru
1)Zadřel píst.S tím nenadělá nic jiného než že sundá válec a alespoň uvolní kroužky,případně přebrousí "prasátka" ve válci
2)Nikde netvrdím že nalitím oleje opraví zadřené ložiska.Většinou ale v motoru zůstane alespoň trochu oleje které stačí na namazání převodovky.U kuličkových ložisek chvilku trvá než se vysype klec,u kluzných se začne odebírat materiál ale funkce i když s vůlí zůstane zachována.Nalitím oleje předejde dalšímu poškození a pokud tam alespoň nějaký olej byl,bude převodovka fungovat dál.Což potvrzuje fakt,že k blokování kola nedojde při zařazení,ale až sepnutím spojky.
3)Každému kdo alespoň trochu ovládá fyziku je jasné,že nejmenší(nejpomalejší) převod přenáší z primáru na sekundár nejméně otáček a nejvíc kroutícího momentu.Pokud se snažíš roztočit motorem tlačením je to naopak.Čím větší kvalt,tím delší(rychlejší)převod,což znamená že při tlačení nepřevádíš tolik síly(krouťáku) na otáčky a proto na primár(spojku) vyvíjíš sílu větší než u menšího kvaltu.Kdybys sis občas zkusil roztlačit motorku,pochopil bys...
4)Děkuji že jsi alespoň přispěl radou.Nicméně pokud by to dotyčný dokázal rozdělat,nešel by pro rady sem.
Naposledy editováno 13.12.2015 14:00:12
Anti píše: nemako>
1)Zadřel píst.S tím nenadělá nic jiného než že sundá válec a alespoň uvolní kroužky,případně přebrousí "prasátka" ve válci
2)Nikde netvrdím že nalitím oleje opraví zadřené ložiska.Většinou ale v motoru zůstane alespoň trochu oleje které stačí na namazání převodovky.U kuličkových ložisek chvilku trvá než se vysype klec,u kluzných se začne odebírat materiál ale funkce i když s vůlí zůstane zachována.Nalitím oleje předejde dalšímu poškození a pokud tam alespoň nějaký olej byl,bude převodovka fungovat dál.Což potvrzuje fakt,že k blokování kola nedojde při zařazení,ale až sepnutím spojky.
3)Každému kdo alespoň trochu ovládá fyziku je jasné,že nejmenší(nejpomalejší) převod přenáší z primáru na sekundár nejméně otáček a nejvíc kroutícího momentu.Pokud se snažíš roztočit motorem tlačením je to naopak.Čím větší kvalt,tím delší(rychlejší)převod,což znamená že při tlačení nepřevádíš tolik síly(krouťáku) na otáčky a proto na primár(spojku) vyvíjíš sílu větší než u menšího kvaltu.Kdybys sis občas zkusil roztlačit motorku,pochopil bys...
4)Děkuji že jsi alespoň přispěl radou.Nicméně pokud by to dotyčný dokázal rozdělat,nešel by pro rady sem.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 20 asi zadření motoru
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 20 asi zadření motoru
Naposledy editováno 26.12.2015 22:20:51
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 20 asi zadření motoru
Anti píše: nemako> Podle mě zjistil že v převodovce není olej a spojuje to s tím,že zadřel.Jinak souhlasím,nejlíp bude když se pokusí podívat dovnitř.Mohlo se stát cokoliv.Rozletěný magneto,cizí objekt ve válci,kouslý ložisko na klice...Já začínal rovnou na panelce a neměl k dispozici ani dílenskou příručku.Dneska díky si manuálům a rozkladům na netu troufnu na cokoliv.
já fakt moc nechápu,co vlastně píše. půlka půlky,na trojku zadní kolo jede,to jsou informace dost na hovno.Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Problém se světly Jawa 50/20 Pionýr | Alees69 | 5 | 30.10.2024 v 19:38 ja1 |
Oprava tachometru Jawa 50/20 Pionýr | Tomid23 | 10 | 14.10.2024 v 08:10 1100Virago |
Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr | FJRPEPA | 4 | 8.7.2024 v 06:09 FJRPEPA |
Jawa Pionýr kovový zvuk v motoru př... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 5 | 7.7.2024 v 20:11 Mirekdoda |
Pionýr nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr | DachlAdam | 15 | 3.7.2024 v 08:40 Drakl |