globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dvoutakt - čas na preventivní generálku?
29.11.2015 v 15:22
Cau, je po sezone a resim, jestli nechat na svem Gas Gasu EC 300 udelat preventivne generalku - nechat vymenit pist, ojnici a loziska kliky. Duvody proc ji nechat udelat vidim v tom, ze mi asi cinka ojnice (servisak v Gas Gasu ale rikal, ze je to Gasu normalni a za poslednich 150 mth se to nezhorsilo) a druhy duvod je to ze, pist uz ma najeto pres 150 mth, mozna az 200 nebo 300 mth, spodek motoru je asi puvodni a ma najeto tak tech 300 mth. Duvod proc ji zatim nedelat vidim v tom, ze motor funguje bez jedineho problemu, chyta na jedno slapnuti a pist i valec vypadaji pri pohledu od vyfuku v dobrem stavu. Duvodem je asi to, ze motor vubec nedostava zabrat, snazim se ho setrit a plny vykon skoro nikdy nevuziji. Poradil by prosim nekdo se zkusenostmi s dvoutakty, jestli je lepsi to nechat udelat nebo je to zatim zbytecne? Kolik se tak u tristovkovych endur na vrsek a spodek motoru najizdi? Prikladam foto pistu.

















Trosku uz se mi zda prerusene to vroubkovani na pistu svislymi carami - jak velke je to opotrebeni?

Naposledy editováno 29.11.2015 15:29:19

1 reakcí na tento příspěvek Dvoutakt - čas na preventivní generálku?

29.11.2015 v 16:23 | Nahoru | #1
Jako pokud má najevo možná 300mth a slysis že zvoní ojnice tak bych to udělal ono to že píst vypadá dobře skrs vejfukovou díru neznamená že je OK
Jen tak pro pobavení nedávno se mi tady vysmivali když jsem napsal že píst ostrého2t endura může vydržet i 150mth a že nemenim po 40mth tak jak doporučuje vyrobce pokud člověk nejezdí závody ale jen tak pro zábavu pole louky les tak to jde

Naposledy editováno 29.11.2015 16:24:56

(reakce na) Dvoutakt - čas na preventivní generálku?

29.11.2015 v 16:33 | Nahoru | #2

ZAZAJ píše: Jako pokud má najevo možná 300mth a slysis že zvoní ojnice tak bych to udělal ono to že píst vypadá dobře skrs vejfukovou díru neznamená že je OK
Jen tak pro pobavení nedávno se mi tady vysmivali když jsem napsal že píst ostrého2t endura může vydržet i 150mth a že nemenim po 40mth tak jak doporučuje vyrobce pokud člověk nejezdí závody ale jen tak pro zábavu pole louky les tak to jde



I servisy to tusim meni az po 100 mth. A vetsina mrdalu jako ja to tam nechava jeste mnohem dele. S tou ojnici jsem si take drive lamal hlavu, ale potom co mi rekl servisak, ze je to v pohode a najel jsem na tom takovych motohodin tak uz to nepovazuji za vazne, chci se ridit spise tim pistem, ktery se mi zda mozna uz malicko nacaty.

1 reakcí na tento příspěvek Dvoutakt - čas na preventivní generálku?

29.11.2015 v 21:11 | Nahoru | #3
Mi jsme dělali ho na exc 250 ve 130mth píst byl bez jakéhokoliv poškození vše čistě a namazane bez vůlí přesto jsme vyměnili pro klid duše
Ono na těch tvých fotkách toho zas tolik vidět není ale jestli tam jsou skrabance tak už bude nacatej asi bych to přece jen pro jistotu udělal ale gase neznám třeba je to u něj taky normální

Naposledy editováno 29.11.2015 21:12:21

(reakce na) Dvoutakt - čas na preventivní generálku?

29.11.2015 v 21:29 | Nahoru | #4

ZAZAJ píše: Mi jsme dělali ho na exc 250 ve 130mth píst byl bez jakéhokoliv poškození vše čistě a namazane bez vůlí přesto jsme vyměnili pro klid duše
Ono na těch tvých fotkách toho zas tolik vidět není ale jestli tam jsou skrabance tak už bude nacatej asi bych to přece jen pro jistotu udělal ale gase neznám třeba je to u něj taky normální



Skrabance tam nejsou, nazivo vypadal jak novej ale ted na tech fotkach vidim v jednom miste preruseni tech vroubku. Normalne bych v takovemhle pripade vymenil pist, ale je asi blbost menit samotny pist, kdyz cinka ojnice. Takze si rikam bud to udelat cele ted nebo jeste chvili jezdit a pak to udelat cele.

Btw kdyby nekdo znal dobry servis se zkusenostmi s generalkami dvoutaktu ve Strednich Cechach nebo Usteckem kraji tak prosim doporucte.

1 reakcí na tento příspěvek Dvoutakt - čas na preventivní generálku?

29.11.2015 v 21:38 | Nahoru | #5
Zdar,
podle mě píst vypadá na ty hodiny co uvádíš hodně dobře, kdejakej po 1OOmth by mu mohl závidět :) Za mě : Nic nezkazíš tim, že sundáš válec a necháš přeměřit ovalitu, je dost možný že válec bude potřebovat jen přehonovat s novym pístem. A když už to budeš mít dole, tak zjistíš jak je na tom ojnice když za ni zataháš. Můžeš to zkusit i přes zápalko, když bude motor ještě v kupě, odhalí ti to vůli na okách ojnice.
Jinak co se týká nájezdu mth na ostrých 2T, jak psal kolega výše, k smíchu sou potom ty co nevěřej nájezdu 300mth na kliku, při hoby ježdění, čistotě nasávaného vzduchu, správého mazání i základů ježdění s 2T motorem ty mth není problém najet. Já mám exc s 230mth, motor nikdy nepůlenej, jen nikasil a píst v 112 mth. Mám tam 2. píst

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoutakt - čas na preventivní generálku?

29.11.2015 v 22:00 | Nahoru | #6

SojkinXR6R píše: Zdar,
podle mě píst vypadá na ty hodiny co uvádíš hodně dobře, kdejakej po 1OOmth by mu mohl závidět :) Za mě : Nic nezkazíš tim, že sundáš válec a necháš přeměřit ovalitu, je dost možný že válec bude potřebovat jen přehonovat s novym pístem. A když už to budeš mít dole, tak zjistíš jak je na tom ojnice když za ni zataháš. Můžeš to zkusit i přes zápalko, když bude motor ještě v kupě, odhalí ti to vůli na okách ojnice.
Jinak co se týká nájezdu mth na ostrých 2T, jak psal kolega výše, k smíchu sou potom ty co nevěřej nájezdu 300mth na kliku, při hoby ježdění, čistotě nasávaného vzduchu, správého mazání i základů ježdění s 2T motorem ty mth není problém najet. Já mám exc s 230mth, motor nikdy nepůlenej, jen nikasil a píst v 112 mth. Mám tam 2. píst



Problem je, ze si na sundani valce netroufnu. A ve chvili, kdy to kvuli tomu dam do servisu, tak uz je to asi rovnou lepsi nechat cele udelat, nez dat nekolik tisic za informaci, ze je to v pohode Na spravnem mazani a jezdeni s dvoutaktem si zakladam, s cistotou vzduchu uz to asi tak slavne nemam, obcas za filtrem najdu trochu bordelu. Coze uz po 112 mth nikasil? Ja doufam, ze ten muj puvodni bude i po tech 300 mth v pohode.

1 reakcí na tento příspěvek Dvoutakt - čas na preventivní generálku?

30.11.2015 v 00:27 | Nahoru | #7
asi se Ti nebude líbit co napíšu:) ale je to můj názor.
výfukovým kanálem toho moc nepoznáš, pokud by to na tom pístu bylo poznat, bylo by to už hodně špatný.
Ano píst na enduru najede až 150 mth, ale je to počátek konce nikasilu.
Píst se mění po sjetí cca 0,01mm z toho důvodu že pokud je mezi válcem a pístem větší vůle než 0.08-0.09 mm dochází poškozování válce výtluky.
Krom toho že se píst může uštípnout ....

pokud Ti cinká spodní čep na ojnici tak je to opravdu dobrý vyměnit, už jenom z toho důvodu že jak se spodní čep opotřebovává tak z něho jdou kovové špony a zase Ti to nadělá paseku na nikasilu, pístu ložiskách...
Mimo toho že časem ta ojnice ulítne.
Ojnice neni drahá cca 3000 kč + cca 500 za vyvážení, ale je to i koupit rovnou ložiska a sadu těsnění.
Jinak je to chvilka práce.

Správně by jsi měl ted sundat válec změřit mikrometrem píst (včetně ovality) a změřit šupitem válec(taktéž včetně ovality) a pokud bude ovalita válce větší než 0.01 mm tak ho přehonovat.
Koupit nový píst na rozměr válce tak aby vůle byla max 0.08mmm

Ale já osobně bych udělal 100% i ten spodek protože origo nikasil máš jen jeden a válec stojí cca 20tis.
Jinak na válci pokud se člověk o tu motorku dobře stará není problém najet cca 500mth, ale já osobně zastávám měnit píst na trati pro motokros 40mth enduro, pole louky 70mth, po třech pístech ložiska a ojnici...

Naposledy editováno 30.11.2015 08:13:48

(reakce na) Dvoutakt - čas na preventivní generálku?

30.11.2015 v 17:30 | Nahoru | #8
SirIndy>
Bohužel, musel sem ten Nikasil nechat udělat, ale poslal sem to do Itálie, něco stál, ale kvalitní. Jinak to nešlo, holt ten předemnou stačil zkurvit jen tohle naštěstí.
Hele, nic na tom neni, je to doslova pár šroubů a válec máš dole. Sundej nádrž a uvidíš jak to na tebe všechno vykoukne, jednoduše :) párkrát to obejdeš a pak na to skočíš, hodinka práce max :) A můžeš jim to tam odvíst jen to co je potřeba, min. litra ušetříš..
Ale je to na tobě..

(reakce na) Dvoutakt - čas na preventivní generálku?

30.11.2015 v 20:18 | Nahoru | #9
V9king> Proc by se mi to nelibilo? Ja tady chci prave presvedcit, ze ta generalka ma cenu, ze ji neudelam zbytecne. Mit tam co nejdele origo nikasil je muj cil. Nevim jiste jestli klepe spodni cep ojnice, muze to byt i neco jineho.

Muj optimisticky odhad je:

pistni sada 4000,-
ojnicni sada 3000,- (mene znama znacka 2000,-)
loziska kliky 1000,-
tesneni 2000,-
prace 5000,- ???

Problem je, ze nemam servis, kteremu bych to bez obav sveril...

Dvoutakt - čas na preventivní generálku?

30.11.2015 v 20:32 | Nahoru | #10
sirindy: muzes zkusit v praze-suchdole Martina - motomechanik.cz

Dvoutakt - čas na preventivní generálku?

15.3.2016 v 20:33 | Nahoru | #11
Tak moto je po generalce. Na spodnim cepu ojnice byla vule. Pist vypada takhle, je tam videt opotrebeni na tech mistech, kde chybi vroubkovani, ale nikasil pry byl v pohode.

























1 reakcí na tento příspěvek Dvoutakt - čas na preventivní generálku?

16.3.2016 v 15:41 | Nahoru | #12
Tak teď hurá do nastávající sezony :)

(reakce na) Dvoutakt - čas na preventivní generálku?

18.3.2016 v 18:58 | Nahoru | #13

SojkinXR6R píše: Tak teď hurá do nastávající sezony :)



Jedine co me znervoznuje je, ze ten zvuk, ktery jsem povazoval za cinkajici ojnici, nezmizel. Tak musim doufat, ze je to neco jineho, neskodneho.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyplatí se v dnešní době kupovat ga... Husqvarna WR 250, Gas Gas EC 300, Husqvarna TE 250, ... Olihňos 7 27.7.2023 v 08:12 wagusss
Vyplatí se Gas gas Gas Gas EC 300 Ferdator 16 24.7.2023 v 15:27 Sally06
Enduro hobby závody Gas Gas EC 300 Vincátko3 8 30.9.2022 v 16:19 Vincátko3
ISDE 2021 [1, 2, 3] Gas Gas EC 300, Honda CRF 450X, Husqvarna WR 300, Be... Kohlstein 71 31.8.2022 v 22:12 Ariete
Gas Gas EC 300 přívěra Gas Gas EC 300 Vlastik177 7 29.4.2021 v 23:46 Weezer


TOPlist