1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
2 reakcí na tento příspěvek Benzín
2 reakcí na tento příspěvek Benzín
čzťák píše: Taky mi Zetka po zimě s N95 nechytla, od té doby beru 100 OMV a všechno v pořádku. Leju to i do Bandita, těch pár korun navíc mě už nezrujnuje... Ale jestli i do 100vek mají začít přidávat biolíh, tak je to v háji! Není to náhodou zase nějaký fake?
Já to někde slyšel a když jsem hledal bližší info, narazil jsem jen na toto:Novela také zpřísňuje podmínky pro přimíchávání biosložek do běžných pohonných hmot. Nově budou muset být v určité míře v každém litru. Vláda původně výrazně omezila možnost, aby distributoři mohli část biosložky prodat zvlášť, a tím by povinnost přimíchávání také splnili. Poslanci ale schválili pozměňovací návrh rozpočtového výboru, který tuto možnost zcela vypouští.
Takže nevím a proto pátrám.čzťák píše: Taky mi Zetka po zimě s N95 nechytla, od té doby beru 100 OMV a všechno v pořádku. Leju to i do Bandita, těch pár korun navíc mě už nezrujnuje... Ale jestli i do 100vek mají začít přidávat biolíh, tak je to v háji! Není to náhodou zase nějaký fake?
Klid, v těchto benzínech biosložka už dávno oficiálně je. Ale je ve formě ETBE, což je výrobek z ethanolu, který nemá jeho negativní vlastnosti. Používá se to i jako zvyšovač oktanového čísla.
A je tam už od té doby, co se přestaly přidávat tetraethyl a tetramethyl olova.
Takže klid, žádný převrat se v tomto směru neděje. Bioethanol je v 98 benzínu jen v Polsku. Ostatně jak jinak, žádné překvapení.
1 reakcí na tento příspěvek Benzín
1 reakcí na tento příspěvek Benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
selkie píše: Není to tak dlouho, co jsem zde nabízel výkup starého benzínu a byl jsem označen za podvodníka
Otázka je ? co je pro někoho starý benzím, pro mě už ten půl roční.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
PEPAFJR píše: Otázka je ? co je pro někoho starý benzím, pro mě už ten půl roční.
my vykupovali po zimě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
PEPAFJR píše: ...ale na dně zůstalo tak 3 mm tmavě hnědý tekutiny, která se chovala jako olej a smrděla hrozně...
A po dalším stání se z oleje stává lepivý karamel, který zasírá trysky v karburátorech a vstřikovače. Biopřísady jsou koncentrované zlo!
1100Virago píše: A po dalším stání se z oleje stává lepivý karamel, který zasírá trysky v karburátorech a vstřikovače. Biopřísady jsou koncentrované zlo!
Ale kupříkladu v autě mě to vstřiky nezasralo, vyndal jsem celou lištu a vstřiky fungovaly perfektně, akorát to prostě po roce na tu sračku vůbec nechytlo. po výměně benzínu motor chytil na první otočení.
Jo a ještě je zajímavý,že se toto nestane s benzínem natankovaným v Rakousku.
Naposledy editováno 18.11.2015 09:21:11
1 reakcí na tento příspěvek Benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
LovoXXX píše: Já půjdu asi trochu proti davu Když jsem zdědil starou Corollu, tak ta stála 5 let v garáži. Byl v ní ještě speciál, asi půlka nádrže a i po těch 5 letech to naskočilo a jelo to
To nejdeš proti davu to jen záleží na tom kde a v jaké kvalitě byl ten benzín natankován.
PEPAFJR píše: To nejdeš proti davu to jen záleží na tom kde a v jaké kvalitě byl ten benzín natankován.
Tak kde to bylo tankováno už fakt netuším, ale mám za to, že v tom roce 2007, kdy se to auto odstavilo, se do toho benzínu prostě ještě nedávalo tolik ekos*aček jako dnes... A částečně taky na tom možná má podíl to, že je to ještě kus poctivého auta a je tak starý, že by klidně jelo na uhlí1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
splasenytrubky píše: Kolik let zpět? Ten líh se tam do toho zas až tak dlouho nemíchá.
Benzín tankovenej 2010, vyjížděl jsem ho 2011.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
RussellCZ píše: Benzín tankovenej 2010, vyjížděl jsem ho 2011.
to se sice ethanol už přimíchával, ale myslím že jen cca 2-3%. To s benzínem nic moc neudělá. Ethanol jen váže vodu, a v téhle koncentraci moc ničemu nevadí. V benzínu je větší problém degradace olefinů na pryskyřice. To je ta lepkavá sračka, co zalepuje karburátory. A právě proti tomu, kromě jiného, pomáhají aditiva. Pokud to co jsi měl, byl jakýkoliv benzín od Benziny, tak tenkrát tam byl komplet aditivovaný všechen 95 natural. Aditivovaly i jiné firmy, ale Benzina nejvíc. Dneska se běžná 95tka neaditivuje skoro vůbec, všichni šetří.
A specielně v tvejch končinách kupuješ většinou benzín z Rakouska nebo ze Slovnaftu, takže rozhodně není českej. A rok starý benzín nic není, to běžně vydrží prakticky každý.
Naposledy editováno 18.11.2015 22:01:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
splasenytrubky píše: to se sice ethanol už přimíchával, ale myslím že jen cca 2-3%. To s benzínem nic moc neudělá. Ethanol jen váže vodu, a v téhle koncentraci moc ničemu nevadí. V benzínu je větší problém degradace olefinů na pryskyřice. To je ta lepkavá sračka, co zalepuje karburátory. A právě proti tomu, kromě jiného, pomáhají aditiva. Pokud to co jsi měl, byl jakýkoliv benzín od Benziny, tak tenkrát tam byl komplet aditivovaný všechen 95 natural. Aditivovaly i jiné firmy, ale Benzina nejvíc. Dneska se běžná 95tka neaditivuje skoro vůbec, všichni šetří.
A specielně v tvejch končinách kupuješ většinou benzín z Rakouska nebo ze Slovnaftu, takže rozhodně není českej. A rok starý benzín nic není, to běžně vydrží prakticky každý.
Musím Tě zklamat rok starý benzín mě rok teda nevydržel.
2 reakcí na tento příspěvek Benzín
Pak mám ráno horší starty a výkon na benzín jde dolů. Tak jsem nucen po cca 10tis km zase natankovat za 200Kč benzínu.
V létě jsem sjížděl 40l benzínu, který byl z roku 2008. A jelo celkem dobře.
Problémy se starým benzínem byly už tenkrát, ne že ne.
Motorku jsem dal na zimu do garáže, fungovala jako z praku (..zrovna) a na jaře to nastartovat nešlo. Když se to stalo poprvé, kontroloval jsem všechno. Od dobytí baterky, jestli svíčka hází jiskru, benzín teče do motoru...
Navedl mě až soused, který tehdy jezdil denně do práce na motorce. V palivové hadičce byly bublinky a i když benzín tekl a chvilkama naskočil motor, bylo zjevné, že s benzínem není něco v pořádku. Vyndali jsme filtr z nádrže (košík přímo nad ventilem) a byl olepený drobnými hnědými granulemi. Něco jako jemný hnědý cukr. To samé jsme pak našli v karburátoru.
Vzal jsem jemný hadřík a zcedil přes něj obsah nádrže do velké láhve od okurek. Po pár hodinách se všechno usadilo, dole v lahvi byl vidět jakýsi "rosol", což nebyla jiná věc než voda nasbíraná do benzínu po dobu odstávky. Hadr byl potom zanesený oním hnědým bordelem.
Za komoušů bylo běžnou praxí, že se benzín vyráběl syntetickou cestou - tak, jak to dělali skopčáci za okupace, když už jim docházely zdroje ropy. Naučili se dělat benzín z uhlí prakticky ve stejné kvalitě, při okamžitém použití, jako by byl z původních surovin. Jelikož si komunisti nasrali kde koho, museli si po válce pomáhat podobnou cestou - neměli totiž devizové zdroje na nákupy v zahraničí. Tedy alespoň takto jsme to chápali.
Syntetický benzín ale není tak stabilní, jako ten originální a pokud dlouho zůstane v nádrži, začnou se v něm srážet ty částice, které pak ucpou filtry a karburátor. A absorpce vody je normální. Kdo byl na vojně, tak ví, že odkalování nádrží (...a kradení paliva při té příležitosti) bylo standardní částí údržby odstavených vozidel v autoparku.
Čelit se tomu dá tak, že nádrž musí být před uložením plná po hrdlo, aby byl nad hladinou paliva minimální objem vzduchu. Pak to tolik vody nevezme. Pokud je benzín nekvalitní, záleží, k jaké ZNAČCE pumpy jezdíme, tj. jestli mají v receptuře nejen přimíchání biosložek, ale jestli to také nemíchají se syntetikou. Podle toho, co se tu píše, je mi to strašně povědomé....
No a také to chce stálou teplotu v garáži, aby nedocházelo k opětovné kondenzaci vodních par. To je nakonec živná půda i pro korozi...
A nějak jsem se rozkecal, tak už mlčím. Ale rozhodně neplatí, že za komoušů nebo před 15 lety byl jen dobrý benzín, atd. Spíš se občas někde objeví ještě horší a je třeba s tím počítat při zazimování.
Milosek.m píše: No já při likvidaci pozustalosti dostal sud 15 let staryho benzinu a ekologicky ho zlikvidoval ve svém aute euro4 bez nejmenšího problemu:D
nečetl jsem tady vše, tak sory jestli papouškuju, ale možná to bude těma zasranejma biosložkama....
Já sem v motorce vyjezdil 5 litrů N95, kterej předtim ztrávil skoro 5 let v nádrži vyřazenýho auta. Natankován do auta v prosinci 2007 a motorka ho sežvejkala v létě 2012
edit: aha, tak už jsem topřečetl celý, a tím to asi není. Tak nevím. Ale jelo to normálně. A startovalo taky.
Naposledy editováno 20.11.2015 08:49:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
AndělČK píše: Jezdím na LPG(celkově cca 400tis km) a nikdy jsem neměl problém, že by benzín něco zanesl a nebo zničil . Jen prostě po pár měsících, co ho palivové čerpadlo honí sem tam, něco ztratí.
Pak mám ráno horší starty a výkon na benzín jde dolů. Tak jsem nucen po cca 10tis km zase natankovat za 200Kč benzínu.
V létě jsem sjížděl 40l benzínu, který byl z roku 2008. A jelo celkem dobře.
cože? Jak, že po deseti tisících natankuješ za dvě kila?
selkie píše: cože? Jak, že po deseti tisících natankuješ za dvě kila?
No normálně. Dojedu na benzínku, vezmu pistoli a natankuji za 200Kč benzín N95. Více nemá smysl, protože se mi stejně zkazí v nádrži, než ho stačím vyjezdit.
Na benzín jen startuji a pokuď je chladící směs teplejší než -10°C (což je prakticky skoro vždy), tak se mi to automaticky přepne na LPG.
Naposledy editováno 21.11.2015 00:09:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
PEPAFJR píše: Musím Tě zklamat rok starý benzín mě rok teda nevydržel.
nejsem zklamanej, mě benzín nevydrží kolikrát ani den. Strašně rychle mizí.
Minulý rok jsem zas řešil že mi benzín slepoval membránový karburátor a ten nechtěl přidat plyn u fungl nového motocyklu, po asi měsíčním nevyjetí, musel jsem do toho za jízdy s otevřenou plynovou rukojetí klepnout a až pak se to uvolnilo a přidalo plyn, ale potom jsem nasadil VIF do benzinu, nalil velfobin, potom vyjezdil několik nádrží N95 s Vif a už to od té doby neudělalo.
U staré motorky yuki 125 jsem tankoval speciál 91, protože nato jela nejlépe a potíže s benzínem jsem tam nikdy nepoznal, akorát že ten speciál už se sakra blbě sháněl v posledních letech, což byl důvod, proč jsem ji prodal po 10 letech, myslím že někde na Vysočině jezdí dotěď.
Je to ale hrozné s tou biosložkou, žádná úspora ropných zásob to není, protože její pěstování a výroba spotřebuje více paliva, než se tím získá a líh v benzínu váže vodu, způsobuje úsady a korozi v palivovém systému, čímž ničí motory, ale hlavně že je to dobrý kšeft pro jeho producenty a tunel v neprospěch nás spotřebitelů.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kotouče na FJR 1300 Yamaha FJR 1300 | FJRPEPA | 20 | 6.5.2024 v 21:29 Pedl |
Niečo so spojkou FJR 1300 - 2007 Yamaha FJR 1300 | Fitipaldi33 | 10 | 2.4.2024 v 20:58 Iceman111 |
Zaslepky usazení bočních kufru na F... Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 20 | 26.3.2024 v 18:02 Wolf33 |
Zapojení doplňkového ukazatele rych... [1, 2] Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 35 | 25.3.2024 v 13:30 assassin |
Ostrov Brač [1, 2] Yamaha FJR 1300 | tryk | 43 | 18.2.2024 v 10:27 Šroubovák |