paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Problémy s novým strojem
24.9.2015 v 07:22
Zdravím, jsem čerstvým majitelem horneta 2004 a mám takové dva problémy. První je, že v motorce jak jsem si později všiml, když zmačknu spojku přestane chrastit. Je to nepatrný, ale slyšet to je. Už jsem něco hledal a mohlo by to být spojkové ložisko? Má cenu to opravovat? Další věc dost mi problikává při přidávání plynu podsvícení i ten digitální ukazatel v budíkách, ale i ve vyšších otáčkách. Nebo je to normální? Napadl mi regulátor nebo alternátor. Jinak motorka má opravdu najeto jen necelých 19 tisíc a kromě klasické údržby se naní nic nedělalo, předchozí 2. majitel jí měl 8 let. Jede pěkně, brzdí krásně kotouče téměř nejetý. O to víc mi vrtá v hlavě ta spojka, na druhou stranu já slyšim i trávu růst . Časem jsem dám nějaké foto, ale letos už se asi moc nesvezu. Díky za rady
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Problémy s novým strojem

26.9.2015 v 09:13 | Nahoru | #31

Harry007 píše: to jste mi to kluci teda nandali ale na druhou stranu uznávám, že hornet je motorka, ze které stojí za to dělat úloženku



O tom to přeci není. Sám mám Horneta, co měl pr. roční nájezd 1550 km. A vím to dobře, jelikož jí znám od koupení a první registrace
A také vím, že se mnou to bude mít podobné. Takže až bude na prodej, budu muset nějaké km přidat, ať nejsem podezřelý

Problémy s novým strojem

26.9.2015 v 10:14 | Nahoru | #32
naměřili jsme 13,2V což je málo, chce to alespoň 13,8 řikal kamarád elektrikář. A nedá se to nějak zjistit, jestli je to regulátor nebo altík? Asi to změříme taky u tý patice. Jinak origoš regulátor stojí skoro 4 litry, což mi přijde zbytečný. Já už to víko sundaval, ale jak začal téct olej tak jsem to zase zašrouboval, ale taky to nebude problém. Ale motorka normálně startuje, zatim.

Naposledy editováno 26.09.2015 10:15:21

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s novým strojem

26.9.2015 v 11:28 | Nahoru | #33
tak 13,2 je sice malo, ale jeste porad vic nez ma normalne baterka (12.6-12.8) takze to dobiji

13.2 to melo na volnobeh?

rozpoj patici a zmer altik - odpory mezi fazema a vuci zemi kazdou fazi (pri chciplym motoru), a pak kolik dava mezi fazema stridavy napeti pri behu (volbobeh a treba 5tis otacek), to mas hned zmereny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s novým strojem

26.9.2015 v 13:40 | Nahoru | #34
Bubrak-ZX10R> TeĎ jsme to měřili znova a bylo to jinak nechápu. Nicméně na volboběh snad 14,2 ale po přidání okamžitě klesne na 12,8 a míň. Ještě jsem koukal na baterku a má jenom 6 Ah. to má simson, neni to málo?
edit: ta kapacita je zřejmě v pohodě. Já nemůžu najít ten kabel kam vede od altíku. neví někdo kam to vede?

Naposledy editováno 26.09.2015 13:47:55

(reakce na) Problémy s novým strojem

26.9.2015 v 16:29 | Nahoru | #35

Hanz4405 píše: Bubrak-ZX10R> TeĎ jsme to měřili znova a bylo to jinak nechápu. Nicméně na volboběh snad 14,2 ale po přidání okamžitě klesne na 12,8 a míň. Ještě jsem koukal na baterku a má jenom 6 Ah. to má simson, neni to málo?
edit: ta kapacita je zřejmě v pohodě. Já nemůžu najít ten kabel kam vede od altíku. neví někdo kam to vede?



ok, 12,8 a min je blbe

kabel od altiku vede primo do regulatoru, tam je konektor

takze jak odpojis regulator, je tam konektor s 5 draty nejspis (nekdy byva 6, ale budes mit 5 asi), 3 jsou stejny, asi zluty ci bily, ty vedou do/od altiku, a 2 sou + a -, tj asi cernej a modrej nebo tak neco (ty vedou do baterky a do kostry), cili budes merit ty 3 zluty, oznacime je L1,L2,L3 a zmer:

pri zastavenym motoru:
odpory mezi
L1-L2,
L2-L3,
L3-L1

odpory mezi
L1 - kostra
L2 - kostra
L3 - kostra

pak nastartuj a pri volnobehu a pri 5000 otackach zmer
odpory mezi
L1 - L2
L2 - L3
L3 - L1

odpory mezi
L1 - kostra
L2 - kostra
L3 - kostra

a stridavy (AC) napeti mezi
L1 - L2
L2 - L3
L3 - L1

a to nam sem napis, pak ti rekneme vic

Problémy s novým strojem

26.9.2015 v 16:30 | Nahoru | #36
6Ah je docela malo, ale neni to ted duvod resit, kapacita je dulezita pro startovani a dobijeci cykl baterie, nemusi ted byt zadny problem

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s novým strojem

26.9.2015 v 19:12 | Nahoru | #37
Baterka na horneta by měla být 8-10 Ah, přesně to nevím! Přesně to bude v manuálu a ta špatná kapacita baterie by to mohla dělat! Baterie se rychle dobije na max kapacitu a pak relé rozpíná a spíná dle nabití a stavu baterie !

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s novým strojem

26.9.2015 v 19:58 | Nahoru | #38
Ty hodnoty už nenaměřim, páč už jedu do Prahy, ale kdyžtak příští víkend. No je to zajímavý, ale v manuálu píšou normálně 6Ah. Ale stejně jsme zkoušeli 10 Ah z bandita a dávalo v otáčkach 13.5, cože je málo ale mělo by to stačit a už to skoro neproblikává nebo nekolísá. Asi to vypadá, že ta baterka bude třeba načatá od toho regulátoru, ten altík je až poslední možnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s novým strojem

26.9.2015 v 21:13 | Nahoru | #39

udinar píše: Baterka na horneta by měla být 8-10 Ah, přesně to nevím! Přesně to bude v manuálu a ta špatná kapacita baterie by to mohla dělat! Baterie se rychle dobije na max kapacitu a pak relé rozpíná a spíná dle nabití a stavu baterie !



jaky rele ?? to slysim poprvy v zivote

(reakce na) Problémy s novým strojem

26.9.2015 v 21:13 | Nahoru | #40

Hanz4405 píše: Ty hodnoty už nenaměřim, páč už jedu do Prahy, ale kdyžtak příští víkend. No je to zajímavý, ale v manuálu píšou normálně 6Ah. Ale stejně jsme zkoušeli 10 Ah z bandita a dávalo v otáčkach 13.5, cože je málo ale mělo by to stačit a už to skoro neproblikává nebo nekolísá. Asi to vypadá, že ta baterka bude třeba načatá od toho regulátoru, ten altík je až poslední možnost.



muze byt vadna baterie, nicmene altik promeris za 5 minut, tak to udelej v kazdym pripade

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s novým strojem

27.9.2015 v 22:56 | Nahoru | #41
Bubrak-ZX10R> I když je na stroji alternátor a není tam klasické relátko jako na dynamech, má ten usměrňovač stejnou funkci jako relátko, to znamená, že usměrňuje střídavý proud na stejnosměrný a reguluje napětí a maximální proud. Přebytečný výkon alternátoru pak převádí přes odpor na kostru. I když je to vše prováděno elektronicky, stejně tam dochází k tzv. proudovým špičkám, kdy na chvilku napětí v síti může přesáhnou maximum a pak dochází k problikávání, hlavně pokud je někde v rozvodu studený spoj!

(reakce na) Problémy s novým strojem

28.9.2015 v 00:49 | Nahoru | #42

udinar píše: Bubrak-ZX10R> I když je na stroji alternátor a není tam klasické relátko jako na dynamech, má ten usměrňovač stejnou funkci jako relátko, to znamená, že usměrňuje střídavý proud na stejnosměrný a reguluje napětí a maximální proud. Přebytečný výkon alternátoru pak převádí přes odpor na kostru. I když je to vše prováděno elektronicky, stejně tam dochází k tzv. proudovým špičkám, kdy na chvilku napětí v síti může přesáhnou maximum a pak dochází k problikávání, hlavně pokud je někde v rozvodu studený spoj!



ok, to uz zni lip

nicmene 6Ah nebo 8Ah, ta baterka muze byt dobita do plna v obou pripadech a problikavat stejne. i kdyz samo vyssi kapacita je lepsi z viceroduvodu, urcite to neni zasadni problem co je treba resit (pokud samo baterka neni nacata a neodchazi do kopru, to u 6Ah muze driv)

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s novým strojem

28.9.2015 v 12:21 | Nahoru | #43
Tak sem dávam nějaké ty hodnoty pri zastavenym motoru:
odpory mezi
L1-L2,
L2-L3,
L3-L1
0,2Ohm

odpory mezi
L1 - kostra
L2 - kostra
L3 - kostra
(bez baterie kabely +-spojeny)
123kOhm

stridavy (AC) napeti mezi
L1 - L2
L2 - L3
L3 - L1
cca 12V
napětí jedné fáze proti zemi 8,2-8,9V AC

Při nabité baterce (6Ah) dobíjí na volnoběh 13,8V a při vyšší ot. už jen 13,47V.
Ale byl připopojenej ten regulátor, takže ty hodnoty asi budou blbě. Jenom jsme odhalili kabely, pak to zase zaizolujem.

pak nastartuj a pri volnobehu a pri 5000 otackach zmer
odpory mezi
L1 - L2
L2 - L3
L3 - L1
odpory mezi
L1 - kostra
L2 - kostra
L3 - kostra

tohle je elektrikáři měřit proti srsti , jelikož když měříš odpor pomocí měřáku, tak to využívá tu vnitřní 9V baterku v něm a připojením k nějakým nejspíš 18V by to nemuselo dopadnout dobře. Možná to jde, ale nechce riskovat měřák. Takhle mi to bylo řečeno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s novým strojem

28.9.2015 v 23:50 | Nahoru | #44

Hanz4405 píše: Tak sem dávam nějaké ty hodnoty pri zastavenym motoru:
odpory mezi
L1-L2,
L2-L3,
L3-L1
0,2Ohm

odpory mezi
L1 - kostra
L2 - kostra
L3 - kostra
(bez baterie kabely +-spojeny)
123kOhm

stridavy (AC) napeti mezi
L1 - L2
L2 - L3
L3 - L1
cca 12V
napětí jedné fáze proti zemi 8,2-8,9V AC

Při nabité baterce (6Ah) dobíjí na volnoběh 13,8V a při vyšší ot. už jen 13,47V.
Ale byl připopojenej ten regulátor, takže ty hodnoty asi budou blbě. Jenom jsme odhalili kabely, pak to zase zaizolujem.

pak nastartuj a pri volnobehu a pri 5000 otackach zmer
odpory mezi
L1 - L2
L2 - L3
L3 - L1
odpory mezi
L1 - kostra
L2 - kostra
L3 - kostra

tohle je elektrikáři měřit proti srsti , jelikož když měříš odpor pomocí měřáku, tak to využívá tu vnitřní 9V baterku v něm a připojením k nějakým nejspíš 18V by to nemuselo dopadnout dobře. Možná to jde, ale nechce riskovat měřák. Takhle mi to bylo řečeno.



cau,

ten altik se musi merit odpojenej, viz i zde, je to tam tucne
http://www.previjeni...-mereni-alternatoru/

ty odpory pri behu altiku je pravda, to se omlouvam, na to jsou specialni meraky

jak pisou "Proti kostře motocyklu musí být proud kterékoliv fáze nulový. " cili i to napeti co uvadis vuci kostre musi byt nulove, ale to je mozna prave kvuli zapojenemu regulatoru, musite to rozpojit (!)

(reakce na) Problémy s novým strojem

2.10.2015 v 22:53 | Nahoru | #45
Bubrak-ZX10R> Díky za návod. Tak jsme to změřili bez toho regulátoru a altík bude v pohodě, protože motorka dává na volnoběh 15V, je to trochu na hraně ale dobrý a při 5 tisících cca 60V, už to neklesá jako s regulátorem, ale pořád stoupá. Takže asi neni co řešit nebo v to spíš doufam . Regulátor bych vzal nejradši od VAPE R106-1 a bude pokoj (akorát nemá konektor) nebo jsem ještě našel od RICK'S MOTORSPORT ELECTRIC a nebo nějakej MOTO MACHOS, je nejlevnější, ale vypadá dost čínsky

Naposledy editováno 02.10.2015 22:58:47
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Součásti systému vstřikování paliva... Honda CB 600F Hornet, Yamaha SR 400, Yamaha FZ6 Faze... Mufiozo 6 Včera v 14:27 Krautkopf
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti


TOPlist