Dnes jsem byl na špici neznámé skupiny střelců, z nichž jeden byl nalepený za mým zadním kolem jako na okruhu během moto GP. Byl dokonce tak blízko, že jsem jej neviděl ani ve zpětném zrcátku, i když jsem se do něj opakovaně díval asi 2 minuty, během kterých jsem nabyl dojmu, že jej za sebou nemám. Náhle bylo potřeba snížit rychlost. Maximálně 0.5s poté, co jsem přibrzdil se prohnal kolem mne, přičemž mne sejmul ramenem. Oba jsme to naštěstí ustáli, nicméně moc nechybělo a mohli jsme se oba válet
A proto, když jedete ve skupině, dodržujte bezpečný odstup. Nikdy nevíte co ten před vámi udělá. Silnice nejsou závodní dráha, kde máte všechny přečtené
Podobné pravidla platí i pro předjíždění. Jestliže nemáte jistotu, že ten před vámi o vás ví, tak počítejte s tím, že se toreticky může stát, že vám tam vjede právě ve chvíli kdy to budete nejméně čekat.
Teď píšu zejména těm, kteří jezdit umí (rozuměj "ovládat motorku"), ale zapomněli základy.
I když obvykle nemám ve zvyku někoho poučovat takovouto formou, snad přečtení tohoto příspěvku zachrání někomu zdraví
Naposledy editováno 20.09.2015 16:05:17
2 reakcí na tento příspěvek Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...
2 reakcí na tento příspěvek Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...
(reakce na) Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...
Jednou kamarád ve skupině nevím kam koukal.
Obočovali jsme do prava a v křižovatce mě podjel a jel rovně.(Předjel z prava).Naštěstí bez nehody.
Jindy mi zase někdo nadával,že jsem brzdil v zatáčce a že on to neumí.
Ať si drží odstup,když neumí brzdit v zatáčce.
Pak to dopadá takhle :
Jinak porstě nemůže člověk vidět díry, bordel, atd....
na moto by měl řidič prostě vidět co nejdál to jde....
1 reakcí na tento příspěvek Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...
(reakce na) Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...
1 reakcí na tento příspěvek Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...
Nejhorší je jet za někým ,kdo trasu nezná a letí, aby držel krok.
Když sme svištěli do Jeseníku, kámoš se furt cpal předemě s 2V tak sem ho nechal, ať si užije ten pocit že je rychlejší. Na rovince tahal zodpovědně, ale 2x sem ho malém sundal v zatáčce, kdy prostě vletí na hulvata a pak neví jak dál, zaklapne nebo hrábne po brzdě a já už za ním s kolenem na zemi hledal centimetry kde ho minout, no musel sem mu ujet na chvost, dosti nebezpečný, zas ten kraval akrapů a smrad gumy v každé vracečce stál za to
Jinak jak je víc jak 4-5 bajků a chytneš nějakýho zodpovědnýho,co jede na 50 max 45,strašně se to na světlech roztrhá a furt se někde na někoho čeká. Skupina jede 60 ,předposlední projede na oranžovou, ten vzornej samo zastaví a celá tlupa musí čekat,aby se neztratil, stejně většinou z5 jede sám, páč to lidi nebaví
Naposledy editováno 21.09.2015 07:59:02
(reakce na) Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...
MarkusRetrp píše: proste cikcak kdyz se loudame a nebo se rekne nejakej bod vetsinou nejaka pumpa jedem svojim tempem kazdej a kdo je prvni kupuje kafe
Takže všichni jednou jak nejpomaleji můžou aby nemuseli kupovat
1 reakcí na tento příspěvek Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...
Jízda v koloně je vždycky o hubu - tak malý rozestupy (jako jsou při těhle skupinovejch blbinách standartní) si v běžným provozu nikdo nelajzne - všichni se spolejhaj na to, že se nic nestane, ale vidět skrz kolonu dopředu není a těch průserů už jsem taky pár viděl. Cikcak formace je dobrá leda na široký rovný silnice. Najezdil jsem v chopperspanilejch jízdách přes 10tisíc km, jízdní požitek nulovej, jen je tam ta počáteční euforie z toho, že je nás hodně - chvíli to baví, pak se to okouká. Z pozice diváka je to vzrušující zábava, z pozice řidiče je to útrpná jízda ucpanou silnicí. Pokud je člověk dostatečně soběstačnej, aby dokázal vymyslet, kam chce jet a nezabloudil při tom - tak si chce podle sebe a ne nepřetržitě čučet do zrcátek, hlídat rozestupy a vymetat povinně v rámci zachování formace díry při krajnici. Snesitelná skupinka je do tří motorek a nelepit se na sebe jak buzeranti. Teď když už jedu v partě, tak jsme vždycky domluvený na trase a záchytným bodě a jezdíme "na dohled" - každej svým stylem a svojí ideální stopou, žádná cik cak formace, rozestupy mimo obec 40 - 200m. Nikdy jsme se sobě neztratli, každej si jedeme svý, při zastávce dáme klábos a hlavně nikdo nikomu nenutí jak má jezdit. Motorku si každej kupuje pro radost ze svobody, tak proč se svazovat dalšíma omezujícíma pravidlama, už takhle je jich dost. V koloně si člověk nesjede - je tam jen součást divadýlka pro okolí.
Souhlas- napsáno přesně bez potřeby dalších diskuzí. Jen tě obdivuji, že jsi vydržel najezdit v kolonách 10 tis.km. Nikomu neberu potřebu jezdit v chopperspanilejch jízdách, kde ani nezbývá než striktně dodržovat jízdu v zipu a pravidla kolony, ale dle mého názoru víc jak pět motorek v jedné skupině na silnici do běžného provozu prostě nepatří !!!
(reakce na) Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...
10tisíc se v koloně najede snadno, na to stačí 2-3 sezony s partou. Chopper byla moje první a vysněná motorka - chtěl jsem ji jako prostředek k zábavě a k tomu u mě patří i lidi, protože v práci jich kolem mě bylo naprostý minimum a do hospody nelezu. Ze začátku jsem jinak než skupinově nejezdil - včetně všech dřívějších dovolenejch v Alpách, proto ty kvanta kilometrů ve skupině (tím nemyslím jen ty monstrkolony 50 motorek a víc - do toho už jde jen ryzí masochista). Nějak jsem si to bez toho pokecu s lidma dřív nedoved představit. Dneska už mě ale spíš baví jezdit po svým a nemuset bejt nikde na čas, dohadovat se kam a kdy pojedu, kdy se vrátím, poslouchat že už někoho bolí prdel, že má hlad, že jedu moc rychle, že tahle cesta moc drncá a podobný nesmysly. Někomu kolona asi vyhovuje, já už mám svý odježděno, za ručičku vodit nepotřebuju a v zácpách na silnicích strávím pracovně taky dost času - tak proč tam lézt ještě ve svým volnu s motorkou.
Opět nemohu než s tebou souhlasit. U mě to bylo podobně. První motorka chopper - honda shadow 1100vt. Najezdil jsem na ní asi 30.000 km za tři roky a vlastně jak tak přemýšlím tak jsem těch kilometrů v kolonách najel asi taky docela dost. Já jsem myslel že jsi těch 10 tisíc najezdil jen v monstrkolonách ( proto ten obdiv, že jsi to vydržel )
Kldr napsal:
Dneska už mě ale spíš baví jezdit po svým a nemuset bejt nikde na čas, dohadovat se kam a kdy pojedu, kdy se vrátím, poslouchat že už někoho bolí prdel, že má hlad, že jedu moc rychle, že tahle cesta moc drncá a podobný nesmysly. Někomu kolona asi vyhovuje, já už mám svý odježděno, za ručičku vodit nepotřebuju a v zácpách na silnicích strávím pracovně taky dost času - tak proč tam lézt ještě ve svým volnu s motorkou.
Tak, tak