začalo mi drhnout přední kolo na ER-6n 2010.
Musel jsem v koloně najednou prudce zabrzdit, jel jsem sice asi jen 20km/h, ale chytnul jsem za brzdu, co to dalo, parkrát cuklo ABS a stál jsem prakticky na místě.
Od té doby přední brzda při brzdění nepatrně klepe do páčky. Skutečně nepatrně, nicméně předtím to nedělalo.
Co mě vadí víc, že i při běžné jízdě slyším, jak předek drhne. Například jedu 30km/h, vymáčknu spojku a slyším takové přerušování sykání od předního kola. Jako by byl křivý kotouč a v některých místech drhl.
Když zvednu přední kolo a rukou ho roztočím. Slyším, jak drhne a před zastavením se otočí jen tak 3-5x.
Je možné ohnout kotouč při brzdění z 20km/h? Je otočení 3-5x při roztočení rukou ok, nebo drhne příliš?
Kotouče mají stále téměř svých originálních 5mm. Najeto 18k km (4k km moje). 90% brzdím motorem.
Brzdu mám hlučnější, když se mi tam dostane bordel. Vždy, když dané místo projíždělo třmenem, bylo to slyšet. Jednou už to byl bohužel i ohnutý kotouč - cítil jsem zpětné vibrace. Nejlepší bude moto zvednout, odpojit levý případně pravý třmen a najít konkrétního viníka. Není, opakuji, NENÍ to žádná věda a zvládne to každý s příslušným vercajkem. Třmen bude na šroubu/dvou/třech. Hadice nesundavej, nebo budeš zbytečně ovzdušňovat/doplňovat.
Občas to chce vyčistit třmeny, zasekávají se destičky. Opět to není žádná věda. Měl jsem na to nějakou teplotě odolnou měděnou pastu od kamaráda ze servisu. Pokud se pustíš i tohohle, nelekej se, že ti třmeny nepůjdou zpět. To je v pořádku, hlavně když si ze zvědavosti zmáčkneš páčku. Má to řešení, velkým plochým šroubovákem si zatlač písty zpátky.
Než cokoliv namažeš, přemýšlej! Můj bratr jednou z nepozornosti nastříkal plochu destiček. Lidé píšou, že brzdy jsou důležité. A mají pravdu. Ale kdo si neumí provést základní diagnostiku alespoň pohledem...
Pak je třeba OKAMŽITÁ výměna brdzových destiček, než dojde ke zničení kotouče.
V této souvislosti musí být samozřejmostí vyčtění a rozhýnámí pístků třmenů a každé 2-3 roky vyměnit také brzdovou kapalinu.
Všechny destičky mají 3mm, kromě jedné. Vnitřní destička v pravém brzdiči je až na kov.
Jak se to mohlo stát? Vždy jsem myslel, že se budou opotřebovávat aspoň přibližně stejně?
Kotouč z postižené strany naštěstí vypadá zhruba stejně, jako na druhé straně, tak se snad nic víc nestalo.
Co teď s tím? Vyměnit všechny destičky?
1 reakcí na tento příspěvek ER-6 drhnou přední kotouče
Nechápu to s těmi visícími pístky... kdyby se nezasunuly, budou snad opotřebené obě destičky v daném brzdiči, je to tak?
Naposledy editováno 07.09.2015 18:06:48
1 reakcí na tento příspěvek ER-6 drhnou přední kotouče
Existuje nějaký hromadný vyhledávač vhodných destiček? Kde zadám typ motorky a ono mi to vyplivne typy, které tam sedí, od různých výrobců?
...samozřejmě hledej ER-6,ale možná budou stejné.
rozpůlit třmeny, omrknout těsnění, prachovky, pístky... a zase složit.. vyměnit destičky, všechno vypucovat a jezdit...
i když, jak říká gugo, nejdřív omrknout to uložení třmene.... to je tak když nikdo nečistí čas od času brzdy...
1 reakcí na tento příspěvek ER-6 drhnou přední kotouče
http://www.brzdy-nis...zdove-desticky-260ns