globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot
23.8.2010 v 10:29
Malý problémek, motorka začala cukat pod 4500ot při mírnějším zrychlování. Servis před cca 3500km. Dneska jsem zkoušel vyndat špunty z výfuku zda není změněná směs ale vypadá to podobně.
Vyměněny svíčky, olej, vyčištěný vzduch. filtr, vyměněn olejový filtr. Na volnoběh běží krásně rovnoměrně. V nízkých otáčkách na první 2 kvalty trošku přidušené, takže motorka byla na brzdě a lambda vyšla dobře i s otevřenými výfuky a BMC filtem. Co by mohlo být příčinou cukání a přidušení v nízkých otáčkách? Svíčky jsou téměř nové. Chtěl jsem to nejdřv probrat než začnu rozebírat. Díky

Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

23.8.2010 v 10:32 | Nahoru | #1
Nejspíš budou chtít seřídit podtlaky v sácích hrdlech.

1 reakcí na tento příspěvek Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

23.8.2010 v 10:50 | Nahoru | #2
Jestli to "začalo" tak bych to tipoval na kontakty myješ wapkou?

(reakce na) Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

23.8.2010 v 10:59 | Nahoru | #3
karf> jen mokrou houbou, začalo to nedávno a to jsem ani nemyl a motorka byla pod střechou.
s tím přidušením je to asi od začátku.

Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

23.8.2010 v 11:33 | Nahoru | #4
dela to jen v 4500?a dal uz ne?trochu to rozved.

1 reakcí na tento příspěvek Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

23.8.2010 v 12:23 | Nahoru | #5
Při jemějším zrychlování si to tak 2x až 3x lehce škubne a od 4500ot je to už ok. Jinak další věcí je to tupější chování na přidání plynu na první 2 kvalty taky asi do 4500ot.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

28.12.2010 v 10:17 | Nahoru | #6
SVéčko> Vše vyřešeno, škubání bylo zasranýma vstřikama a tupější chování změnou předstihu v ŘJ pro tyhle kvalty, aby to nebylo tak ostrý. Přemýšlím nad ukazatelem GIPRO ATRE, umí přeladit předstih.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

28.12.2010 v 10:48 | Nahoru | #7
SVéčko> Ahoj,takže ted to máš úplně lineární?

(reakce na) Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

13.1.2011 v 13:31 | Nahoru | #8
Ďuričko> spíš se chová jak má a necuká že by mě chtěla shodit.

1 reakcí na tento příspěvek Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

16.1.2011 v 08:16 | Nahoru | #9
resil jsem to same na 1 3 kvalty maji omezen vykon v rj (emise) vyreseno odporem za 5kč a nemusis davat zadny ukazate za 1000

(reakce na) Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

3.5.2013 v 10:54 | Nahoru | #10
laja> zdarec, jak jsi to prosim te vyresil s tim cukanim? Odporem kam? Mam taky Raptora 1000 a je mi to nekdy dost neprijemny, nejhorsi je mesto a udrzet padesatku je fakt problematicky, na trojku pomalu, na dvojku divnej zvuk ale aspon to necuka, ... holt se nesmi pomalu plynule pridavat plyn, to je pak konec !!! Diky za info
Marek

Naposledy editováno 03.05.2013 11:46:18

Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

15.5.2013 v 08:04 | Nahoru | #11
Já cukání pod 4 tisíce zkusil vyřešit seřízením TPS. Rozhozený to bylo, tak sem to srovnal, testovací jízda dopadla líp než sem čekal, průběh se srovnal a škubání se dost omezilo. Od tý doby sem nejezdil, ale po 14 dnech sem na to neska vlez, a nevim proč, ale do těch 4 tisíc to teď jede mnohem hůř. Na volnoběh úplně vynechává jeden válec, při přidání plynu trvá půl dne, než se sesbírá. Nad 4 tisíce je to pořád stejný, jede jako předtim, tedy v pořádku. takže buď sem tps nedotáh a rozhodilo se to, nebo nevim, co to je zase za kokotinu.

Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

16.5.2013 v 10:53 | Nahoru | #12
Další postřeh, hrál sem si znova s tps. Současnej stav je takovej - na volnoběh jakoby blafá, jako když vynechává válec, otáčky klesnou cca o 500 (z 1500). Do 4000 absolutně netáhne, jen cuká, střílí do výfuku a blafá, rozjezdy sou peklo. Nad 4000 se to zlomí a jede jako z praku, žádnej problém, žádný cukání, střílení, nic. Prostě všechno ok. Občas, a to se mi ještě nepodařilo vypozorovat kdy a jak, táhne úplně v pohodě i od 2500 a plynule bez cukání. Než sem se vrtal v tps, tak to škubalo a střílelo míň, ale do těch 4000 pořád. Takže bych rád dosáhnul toho stavu, kdy ta svině jede od 2500 bez problému, ale ten je "nahodilej".

Naposledy editováno 16.05.2013 10:54:51

Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

16.5.2013 v 10:59 | Nahoru | #13
Razzor: diagnostika nesviti? Zapojil si cidlo podtlaku, resp hadicku z nej do jednoho z tech sacich hrdel? Ono to do 4tis jede podle toho snimace podtlaku, az pak to jede podle tps....

Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

22.8.2015 v 22:21 | Nahoru | #14
Zdar chlapi,
potřeboval bych poradit s cukáním Raptora. Trochu to popíšu:
Když pomalu a mírně zrychluju, tak kolem 4-5ti tisíc to netáhne, pocukává to. Když za to vezmu zprudka, tyhle problematický otáčky překlenu plynule. Když jedu na ty kritický točky bez akcelerování, taky je to OK, Když ale pomalu přidávám, je to na prd. Koupil sem Raptora asi před měsícem a problém s tím nebyl. Myslím, že to nastalo až po tom, kdy jsem měnil svíčky a vzduch. filtr. Svíčky tam byly Iridiové, nahradil jsem je předepsanými svíčkami (klasické 3x jiskřiště). Když jsem měl zvedlou nádrž, zrovna jsem prošel a prostříknul všechny svorkovnice (preventivně) - no a od tý doby je to v prdeli. Včera jsem znova zvedl nádrž a konektory znova prošel - cukání trvá stále. Co by s tím mohlo být? Ty podltakový hadičky se nikde skřípnutý nezdály. Pomohlo by třeba nastavit TPS?
Že sem na to vůbec šahal...
Jo a žádná kontrolka hlásící chybu nesvítí...

Moc díky za rady

P.S. K čemu je ta klapka pod filtrem a čím je řízená? (viz foto)

Libor





Naposledy editováno 22.08.2015 22:22:23

1 reakcí na tento příspěvek Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

22.8.2015 v 22:36 | Nahoru | #15
klapka privira vzduch - suzuki tvrdi ze je to kvuli vetsi rychlosti proudeni - lepsimu promiseni smesi v nizkejch otackach, ale neoficialne se rika ze je to kvuli tlumeni hluku v sani. je to otvirany postlakem a ridi to jednotka, otevre se to nekde mezi 3-4tis ot.

cukani v tomhle pasmu je u tohodle motoru docela bezny. pomuze pecliva synchronizace, kontrola nastaveni tps, pak trochu pomuze obvod ATRE a naposled doladit smes pomoci nejakyho udelatoru (yoshbox, power commander)

jestli to predtim nedelalo a ted jo... je to divny, to fakt leda ze bys nejakou operaci rozhodil tu synchronizaci. zkontroluj jeste jestli vse sedi kde ma... ten airbox si na hrdla seda dost blbe...

(reakce na) Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

22.8.2015 v 22:58 | Nahoru | #16
assassin> Díkes.

Ještě jedna technická. TPS, jak jsem se dočetl , překladu nějakýho příspěvku odtud, má mít tři úrovně a má být odkontrolovatelné na displeji pomocí tří rysek - prostřední OK. Jak ten test TPS vyvolám, aniž bych ho chtě nutně přenastavit a co to vlastně to TPS znamená ?

Tady je ten překled.. Snímač polohy škrticí klapky se nachází na N ° 2 karburátoru (Edit: s 'karburátorem ", myslí tím" uškrtit těla ").

Chcete-li získat příslušný signál ze snímače polohy škrticí klapky, základní polohy snímače je indikována na displeji
zobrazovací panel. Kód poruchy je uveden ve třech sloupcích. V přední části tří sloupců je dalším
sloupec, který ukazuje pozici s horní, střední nebo dolní řádek. V případě, že údaj je horní linie nebo nižší linka
když je motor otáčení při 1300 otáčkách za minutu, mírně otočte snímač polohy škrticí klapky a nastavte údaj,
prostřední řádek.
Za normálních podmínek, dorazový šroub škrticí klapky lehce tlačí na uzavírací klapce a označení je na
prostřední řady.
Přípravek
1) Připojte speciální přípravek (volič provozních režimů) na spojce režimu dealer na zapojení a zapněte motor.
2) Nastavte otáčky motoru na 1300 otáček za minutu.
3) Je-li třeba, upravte snímače polohy škrticí klapky uvolněním šroubů a otáčením senzor. Nastavte
Indikace ke střední linii.
4) Utáhněte šrouby k připevnění čidla

Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

22.8.2015 v 23:39 | Nahoru | #17
Drak: jednotka "davkuje" palivo ve dvou rezimech - 1) rezim pro male otevreni klapky(plynu) - podle podtlaku v sani (senzor podtlaku)
2) rezim pro vetsi otevreni plynu (podtlak uz se nemeni linearne) takze se to ridi senzorem natoceni klapky (throttle position sensor - TPS)

Nekde kolem tech 4tis prechazi jeden rezim do druheho .. Tam je prave to blby misto kde je potreba aby se vse seslo.

Sensor klapky se nastavuje v rezimu autodiagnostiky, pod sedlem je nezapojenej konektor ve kterm se propoji dva piny a na displeji se objevi cXX (XX = cislo, 00 je bez chyby) a pred tim je symbol "-" kterej ma tri polohy, motorka se nastartuje, nastavi otacky podle manualu (nekde kolem 1100) a mela by bejt carka uprostred. Je to dost citlivy - ja to serizuju aby carka skocila o pozici dolu kdyz se snizi otacky o stejnou hodnotu omkterou je potreba zvysit aby skocila o pozici nahoru (ladim to sroubem volnobehu)


Naposledy editováno 22.08.2015 23:42:45

Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

23.8.2015 v 20:04 | Nahoru | #18
Super, je vidět, že seš fachman... Zejtra se do toho dám - ať sou všichni svatí při tom stroji

Dík, pak dám vědět, jak to dopadlo.

Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

24.8.2015 v 20:22 | Nahoru | #19
Zdar, tak jsem se v povrtal. Na třetí pokus jsem to odladil, že to vůbec necuká (no, možná úplně nepatrně, ale to jsem spíš už paranoidní).Kdybych o tom nevěděl, tak by mě to uživatelsky vůbec nevadilo. Musel jsem ale TPS potočit trochu víc - na 1300 ot. jsem už na horní rysce. Myslíš, že to takhle můžu nechat? Jinak než jsem do toho zasáhnul, byla ryska na tyhle otáčky uprostřed - tedy OK? Co ty na to?

Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

24.8.2015 v 20:24 | Nahoru | #20
Zdar, tak jsem se v povrtal. Na třetí pokus jsem to odladil, že to vůbec necuká (no, možná úplně nepatrně, ale to jsem spíš už paranoidní).Kdybych o tom nevěděl, tak by mě to uživatelsky vůbec nevadilo. Musel jsem ale TPS potočit trochu víc - na 1300 ot. jsem už na horní rysce. Myslíš, že to takhle můžu nechat? Jinak než jsem do toho zasáhnul, byla ryska na tyhle otáčky uprostřed - tedy OK? Co ty na to?

1 reakcí na tento příspěvek Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

24.8.2015 v 20:25 | Nahoru | #21
Drak: me to prijde ok. Lepsi kdyz to maka ok pocitove nez podle manualu ale cuka to :)

(reakce na) Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

24.8.2015 v 22:03 | Nahoru | #22
assassin> Díky za spolupráci - budu dál sledovat, jak to maká.

Měj se a dík.

Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

16.9.2015 v 12:54 | Nahoru | #23
Takze v mym pripade jsem vymenil vzduchovy filtr za KN, nove svicky NGK, vycistena palivova soustava pripravkem na cisteni vstriku, mam Gipro ATRE s doporucenim nastaveni primo od vyrobce pro tento typ motorky kod 6 (je mozne navolit kody 1-6 nebo "-" bez upravy nastaveni predstihu podle palivove mapy). Pri propojeni na servisnim konektoru dvou pinu mi na displeji sviti -c00 a carka je uprostred pri 1100ot/min a i pri tomto nastaveni mi motor do 4000ot./min obcas cuka...kde i pri tomto nastaveni muze byt porad jeste chyba?
Diky

Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

16.9.2015 v 15:05 | Nahoru | #24




Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

18.9.2015 v 14:12 | Nahoru | #25
Zkus pootočit se senzorem TPS velmi lehce po směru otáčení hod. ručiček. Já se tímto cukání taky zbavil. Sice nemám dle displeje seřízení OK (čárka není uprostřed), ale když jsem si srovnal priority, měl jsem jasno ...

Raptorek aneb motor TL, SV1000 Cuká pod cca 4500ot

18.9.2015 v 14:15 | Nahoru | #26
Jak rika drak... Poladit malinkym pootocenim Tps senzoru... Klidne nekolik pokusu....

Naposledy editováno 18.09.2015 14:15:38
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Radialní brzdová pumpa Cagiva Raptor 1000, Cagiva Raptor 650 Davesv 6 25.6.2023 v 03:46 3KP
Raptor 1000 na prodej Cagiva Raptor 1000 3KP 7 9.6.2021 v 17:24 Gahan37
Vodítko řetězu Raptor 1000 Cagiva Raptor 1000 zoom 10 17.5.2021 v 22:15 3KP
Cagiva raptor kde najdem winko Cagiva Raptor 1000 ancaaa 9 7.4.2021 v 21:30 strakon
Regulátor dobíjení Raptor 1000 Cagiva Raptor 1000 Daniel37 14 10.11.2020 v 08:31 Ivos


TOPlist