1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
Fananek-Jarda píše: Itall> Ty jsi ale kokot .............precti si něco z historie a zjistis co znamenalo ve svete slovo Jawa
Z historie jsem něco četl, kokote, Jawa (i ČZ) byla hlavně výrobce jednoduchých, levných a solidních motorek, kterých bylo hodně. V 50. létech byla snad největší světový výrobce, stroje moderní konstrukce a uhlazeného vzhledu. V určité době byla úspěšná ve sportu, sériové dvoutakty z válečného tajného vývoje se daly upravit pro sportovní účely, podvozky dále vylepšeny v 50. letech (soutěže, motokros - 50. léta), soutěžní Jawa 250 z konce 50. let byla nejen úspěšná, ale i dnes, alespoň na mě, působí jako hezká motorka - tehdy mimořádný zjev. Když nestačily typy vycházející ze série, byl vyvinut ještě jeden úspěšný motor, který po dalším vývoji dal základ úspěchům 60. a 70. let (už spíše jen soutěže, zjm. ve spojení s Květoslavem Mašitou, ale i dalšími). Na silnici se nejprve vyšlo z jediného sériového 4T Jawa 500 OHC, koncem 50. let byl vyvinut opět jeden další i mezinárodně úspěšný motor ve třech objemových třídách, nejlépe dopadla derivace 350 ccm, spojená hlavně se jménem F. Šťastného. Následný 2T 350 ccm čtyřválec dosáhl i mezinárodních úspěchů a brzy skončil. Plochodrážní stroje jsou jiná historie, která dodatečně dostala jméno Jawa. To je asi v kostce podstatné. Pomíjím další sportovní typy a různé prototypy, které se nevyráběly nebo v několika kusech více či méně úspěně zasáhly do sportu. Určitě je to slavná a obdivuhodná historie, ale že by si z toho většina sedla na zadek, neřku - li svět, si nemyslím. Já, a nejen já, posuzuji značku podle toho, co je schopna nabídnout zákazníkovi. Jawa nabízela moderní motorku naposledy na přelomu 50. a 60. let minulého století. Pak se pokusila v tomto století, bez valného úspěchu.
Naposledy editováno 26.02.2015 11:15:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
Kynklačka píše: Jo, málem jsem upadl z motorky jak jsem čuměl. Konečně to vypadá jako moderní fabrika a ne jako léty omšelá, klasická industriální stavba z 50. let s tím, že motorky montovali někde vedle v plechové boudě. Netvrdím že si novou jawu poběžím koupit, ale jsem docela zvědavý a fandím jim...
Potěmkinova vesnice......
Cesta Kateřiny II. na Krym v roce 1787, na níž ji doprovázel i rakouský císař Josef II., byla součástí diplomatických příprav na společný rusko-rakouský útok na Osmanskou říši, současně se mělo rakouskému císaři a početnému doprovodu cizích diplomatů z nejrůznějších zemí ukázat bohatství a moc Ruska. Carský výlet na Krym se připravoval několik let. Na každém místě, kde měla carevna nocovat, byl postaven skvělý palác, vyspraveny cesty, opravovány fasády atd.
Avšak finanční prostředky impéria byly limitované a změnit pustinu v kvetoucí kraj nedokázal ani všemocný vicekrál G. Potěmkin. Aby vytvořil iluzi skvělého rozmachu nedávno k Rusku připojených oblastí, pozval z Petrohradu na čtyřicet malířů, zběhlých v tehdy módní tzv. perspektivní malbě. Ti pak podél Dněpru, po němž plulo několik desítek korábů s carskou suitou, namalovali kulisy vesnic, kolem nichž se pásl dobytek, svátečně oblečení venkované mávali a zpívali písně.
Z dálky nebylo vidět, že dobytek sotva stojí na nohou, neboť carevně ukazovali pětkrát či šestkrát totéž stádo, které v noci hnali vždy na nové místo. Podobně bylo vidět i několik pluků, které se pro větší efekt přesunovaly a defilovaly tak před panovnicí několikrát. Po cestách jely vozy naložené pytli s obilím (ve skutečnosti se však jednalo o písek), před dekoracemi vesnic stáli jako vesničané opět převlečení vojáci Potěmkinových pluků.
Ve vsích nebo městech, kudy průvod přímo projížděl, byly „pravé“ jen hlavní ulice, v průčelí bočních ulic stály opět jen kulisy. Ve vesnických chalupách se pak carevna a její doprovod nestačily divit tomu, že na stole vždy stála pečená husa. Byla to opět jedna a táž pečeně dle potřeby přenášená přes zadní dvorky. Při námořní přehlídce v Sevastopolu obstály jen první řady válečných lodí, v posledních řadách byly již jen lodě obchodní „upravené“ na bitevní koráby…
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
Manzak píše: milan1963> Nejake foto jak to tam ted vypada by nebylo?
Nějaké fotky jsou myslím na fejsbůku Jawy. Já fotky mám, ale nemám je jak překopírovat do počítače...
http://zpravy.aktual...5900fea04/v~nahledy/
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
už asi všici vime že Jawa 1000 sice je ale tim to začalo a tim také skonči.
Mne jde ale o jinou vec.
Celý život modelařim, a občas přestavuji, či stavím od nuly (tedy vetšinou eroplány)
Jawa 1000 at je to s ni jak je, mne uchvátila (nikoli v dobrem ) natolik že bych si ji straaašně rad postavil bud v 1/12 nebo 1/24
Jenže k tomu bych potřeboval foto opravdu z boku. Ten zbytek už by se dle toho co prosáklo dal odhadnout.
Vcelku všici vime že motorky vyrobeny byly, že v Jawě sou, a tak nevidim duvod proč stále dělat že nic neexistuje.
Nemáte někdo nápad jak tu fotku z boku sehnat???
Předem dik za myšlenky jak na to
DeCarli píše: Váženi,
už asi všici vime že Jawa 1000 sice je ale tim to začalo a tim také skonči.
Mne jde ale o jinou vec.
Celý život modelařim, a občas přestavuji, či stavím od nuly (tedy vetšinou eroplány)
Jawa 1000 at je to s ni jak je, mne uchvátila (nikoli v dobrem ) natolik že bych si ji straaašně rad postavil bud v 1/12 nebo 1/24
Jenže k tomu bych potřeboval foto opravdu z boku. Ten zbytek už by se dle toho co prosáklo dal odhadnout.
Vcelku všici vime že motorky vyrobeny byly, že v Jawě sou, a tak nevidim duvod proč stále dělat že nic neexistuje.
Nemáte někdo nápad jak tu fotku z boku sehnat???
Předem dik za myšlenky jak na to
Jdu do toho s Tebou. V noci tam vnikneme, stejně je tam jen vrátná bezpečnostní služby Blesk mám :)
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
Nee, vážně by nekdo neměl aspon bokorysovej náčrt, neco z čeho mužu chytat rozměry, tvary...
Jestli to nekdo nechce publikovat, muže mi sim napsat soukromně
Já to chci fak jen k vyrobě 1 kousku do sbirky
2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
dedek_new píše: Nova ceska motorka FERAT2 za symbolickou cenu 2 000 000 Kc.
To by mne teda zajímalo, co na tom dělali 5000hod. To jsou přepočteno na pracovní dny 3 roky . Pokud takovou dobu někdo dělá kapoty s nádrží na existující motorku ze záměnou páru hotových komponentů, nedivím se, že Jawě ten litr trvá nekonečně dlouho.
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
http://zpravy.aktual...1e69966002590604f2e/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
Kdo nad tímto napíše "Fujtajxl!", tak si neváží cizí práce a jen tak bezděky plácá do větru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
Tvy motorky mam na mysli ty Calify co prestavujes z 250 a 350, to jsou pekny kousky.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba | 125ccm | 27 | 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K |
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba | derryn | 44 | 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA |
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba | Fidlous | 32 | 24.10.2018 v 06:34 MartinED250 |
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba | Roman2bk | 239 | 18.5.2015 v 00:03 markus |
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba | wrag | 33 | 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973 |