Téma: Problém se zapalovanin
29.7.2015 v 22:06
Zdravím chlapy..mám problém a rád bych ho vyřešil..koupil sem motor 250 perák.. Mám ho zapojeny jen aby jel( jen baterka civka svicka..problém je že chci nabudit dynamo a když vyndam uhlík a pripojim kostru tak zhori pojistka (10A) dal sem 15A a zhorela taky..skusil sem prohodit uhlíky ale dělo se to samy..asi po 2-3 vteřinách se zpalila pojistka...a u toho relé se potom má (prstem) párkrát na pár vterit stisknout kotva aby se nabudilo dynamo- JENZE : kotva na dynamu je už přitáhla směrem do motoru a dá se sní hýbat na druhy kontakt ( směrem ke karteru, k sobě)... Nevíte co stim? Kde by mohla být chyba že to pálí pojistky? Popřípadě popsat kde hledat zavadu a jak ji řešit ...Předtím poprvé bez pojistky mi motor šlapal ale nedobijel a nešel moc do toček...
Motor mám zatim jen ( na zemi ) v udelanyn rámu aby držel...samozřejmě je na rámu cívka takže je všechno uzemneny jako by byl v origo rámu...kondik je na dynamu takže ukostreny je...
No ale když je na kostře (+)tak si to mužů prepolovat na (-) a to chci ..z borcem odtud ( J.M.K) sem to řešil a říkal že je to lepší mít kostru (-) ..jenže to pálí pojistky hned po zapojení kostry... Rozvod mám : z baterky přes pojistku na dynamo na cvok 51..další kabl jde z baterky přes pojistku na cívku na kontakt 15 a z cívky z kontaktu 1 na dynamo na cvok 1.. A to relé je teda v pořádku? Když ho mám přitáhly jakoby k motoru?
No ale když je na kostře (+)tak si to mužů prepolovat na (-) a to chci ..z borcem odtud ( J.M.K) sem to řešil a říkal že je to lepší mít kostru (-) ..jenže to pálí pojistky hned po zapojení kostry... Rozvod mám : z baterky přes pojistku na dynamo na cvok 51..další kabl jde z baterky přes pojistku na cívku na kontakt 15 a z cívky z kontaktu 1 na dynamo na cvok 1.. A to relé je teda v pořádku? Když ho mám přitáhly jakoby k motoru?
1 reakcí na tento příspěvek Problém se zapalovanin
No tak uhlíky bys tam mít měl, přes uhlíky se uzavře elektrickej obvod dynama. Ale JMK z Jindřichohradce zase elektrice rozumí víc než dobře, na rozdíl ode mne, takže jestli ti psal že je třeba na to opačný nabuzení dynama mít uhlík venku, asi věděl proč. Koukni ještě na dynamo co je na něm napsaný, jestli kostření + nebo - nemusí tam už být původní dynamo. Já osobně bych nechal dle originálu - každej se většinou koukne na dynamo když do neznámýho stroje ondí baterku nebo se hrabe v elektrice, aby věděl jak to má být kostřené - starý motorky to mívaly plusem, pak bylo přechodný období kdy i starý kulatýá z konce výroby to měly kostřený - a pak už od hranatejch zetek a jawek vše kostřený mínusem dodnes. Jestli to nepálí pojistku proto že je někde něco blbě zapojený? Že se to šlusuje. Máš doufám baterku šestivoltovou ???? Tyhle starý motory byly šestivolty.
Bimbam> ano mám 6 voltovou novou baterku...na dynamu je + ale podle lidí na fóru co sem četl psali že prepolovavat dynamo se muze klidně (kazdej) den...tak sem to zapojil na ukostreny minus- minulého majitel si to mohl klidně prepolovat a podle J.M.K je to bezpečnějši...takže bych to tak chtěl...zapojeny to mám určité dobře..posílal sem foto kolegovi do témata ZAPOJENI ELEKTRA ..napsal že to mám správně....skusim to doma otočit a uvidim...pak sem nápisů jak sem dopadl
Zdarec byl sem pryč tak píšu až teď..motor se teda přehodil na kostru +podle originalu a frci to v pohodě ,ani pojistku nepali..kotvu relé sem povolil aby byla tak jak má být..akorát mi to nedobiji ..zkoušel sem dynamo nabudit(vydal sem uhlík a kotvu párkrát na pár vteřin zmáčkl) a bohužel to nedobiji..nevíte proč? Asi relé? Nebo problém v dynamu?
1 reakcí na tento příspěvek Problém se zapalovanin
Ok skzsim to..moc tomuhle motoru nerozumim.. Na co je tam vůbec ta kotva? Co se děje když si kotvu cívka jakoby přitáhne? A kdy se tak děje?
Pokud nedobiji tak myslím, ze je špatný rotor, ale bývá to i tím,ze je někde zoxidovanyn kontakt,jednou jsem měl na J250 dynamo v opravě a stačilo jediné,kabel od uhliku dat na jiné místo na dynamu- kostré a bylo hotovo. To původní místo asi díky oxidum prostě nevedlo proud, po přepojení pod jiný šroub na dynamu to dobijelo parádně.
http://dynama.netstranky.cz/
tenhle pán ti to opraví a seřídí doporučuji
tenhle pán ti to opraví a seřídí doporučuji
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nová kniha - Motocykly v Českoslove... [1, 2] ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 34 | 16.10.2024 v 08:52 Dolin |
prosba o pomoc s určením motoru-sta... Jawa 250 Pérák | mengeles | 2 | 29.7.2024 v 19:39 ren-old |
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van | Kyselizeli | 36 | 8.4.2024 v 07:05 prcek123 |
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák | tatrula | 314 | 4.4.2024 v 14:35 Dolin |
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |