je to sice fórum o motorkách, ale snad mě neukamenujete. Před měsícem jsme dávali auto do servisu na velkej servis, všechno od rozvodů, přes spojku, filtry až po brzdy. S autem jezdí především sestra a začala si postupně stěžovat, že prej auto špatně startuje, snažil jsem se to ignorovat, ale po pár tejdenech jsem s autem potřeboval někam jet a opravdu, špatně startuje.
Hledal jsem příčinu, diagnostika nic neřekla, ale po otevření kapoty na mě vykouklo sání, ze kterého na vrchu sacího potrubí prosakoval olej, stejně tak olej prosakoval okolo odvětrávání motoru.
Podíval jsem se na měrku a hladina je cca 8mm nad maximem. Auto od doby co bylo v servisu ujelo cca 1650km. Za jízdy funguje vše v pořádku.
První věc co mě napadla bylo to, že tam servis musel nalejt víc oleje než měl. Volal jsem servisákovi a ten mi řek, at mu tam to auto ve středu přivezu, že musí zjistit, kde se tam ten olej vzal. Naznačil jsem, že to třeba mohli přelít oni, on se naštval, řekl že je to naprosto vyloučeno. A at to tam přivezu, že to tam někudy musí téct.
Mam pocit, že ze mě dělá debila, ale rád bych znal názor někoho zkušenějšího.
Auto je škoda octavia II 1.6MPI benzín.
Díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu
MattiK píše: konecne trochu rozumne vysvetleni...
ok, ale pokud je odvetrani nahore ve viku, tak tam se olejova mlha, ktera vznika pod pisty nedostane, navic je tam ve viku to kryti, ktere zabranuje nadmernemu dostavani se oleje do toho odvetrani, pak jinak bych tam strikalo i z vacek zejo...
Ano přesně, oil mlha se tam nedostane a navíc je v odvětrání síto a labyrynt a to vše funguje při správné hladině ol. při přelití, opravdu víření násobně vzroste a výše popsané prvky už nedokážou oil mlhu zachytit a dopadne to přesně takto...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu
PETARDAK píše: Ano přesně, oil mlha se tam nedostane a navíc je v odvětrání síto a labyrynt a to vše funguje při správné hladině ol. při přelití, opravdu víření násobně vzroste a výše popsané prvky už nedokážou oil mlhu zachytit a dopadne to přesně takto...
tohle se ale teda deje, kdyz se klika doteka hladiny oleje, jinak nema duvod vireni vzrustat, maximalne kdyz nestihne olej stect zpet do vany... kdyz uvazim, ze pri behu motoru je treba jeste litr oleje v obehu, tak to by muselo byt prelity aspon o 2cm ne-li vic... samozrejme zalezi na konkretnim typu motoru...
2 reakcí na tento příspěvek Přelití motoru olejem v servisu
Spis se priklanim k tomu, ze olej v sání zalepil nějaký čidlo nebo volnobeznej ventil.
Prostě je to háklivý konstrukční problém, který přelitím oleje notně zhoršíš Né pro srandu je na olejové měrce řady moderních aut: horní+dolní ryska a upozornění: nikdy oil nepřeplňujte přes rysku!
Naposledy editováno 11.08.2015 14:52:24
3 reakcí na tento příspěvek Přelití motoru olejem v servisu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu
MattiK píše: bezne si do auta leju cca o pul cm nad horni rysku a to schvalne, kvuli moznemu odliti oleje v zatacce.... v zadnem z mych aut to neudelalo nikdy nic... nedelal bych to, kdyby se memu kolegovi neodlil olej v zatacce na okruhu - a to mel olej na horni rysku presne...
Co měl za auto kolega s kterým se mu to stalo?
1 reakcí na tento příspěvek Přelití motoru olejem v servisu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu
rozdiel medzi min a max byva u aut cca 10-15% naplne a tam je brutalne vysoka tolerancia. Preto sa tomu hovori max aby sa to neprelievalo. max uroven sa neprelieva, je lepsie olej castejsie kontrolovat (ci uz u moto alebo u auta) pri jazde vo vysokych otackach (kazdy motor ma vysoke otacky definovane inak) proste ubuda viac. Ale nebudem ho tam liat cez rysku pre to aby som na to nemusel x-tisic km cumiet nie je moc spravny pristup
Gahan37 píše: To jel bez víčka ne
Některý motory na tohle dost trpěj. Hlavně 3,0 od volva co se podívalo do mkIII mondeo v provedení ST220 a taky do Jaguaru X-type a S-type, s volvem jezdíš jako po mrtvici, ale když máš sportovní podvozek tak to ten motor nedal a v zatáčkách se na férovku nemazal nebo když tak nedostatečně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu
Skalik píše: Co měl za auto kolega s kterým se mu to stalo?
honda prelude 2.2vtec olej byl na maximu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu
MattiK píše: bezne si do auta leju cca o pul cm nad horni rysku a to schvalne, kvuli moznemu odliti oleje v zatacce.... v zadnem z mych aut to neudelalo nikdy nic... nedelal bych to, kdyby se memu kolegovi neodlil olej v zatacce na okruhu - a to mel olej na horni rysku presne...
Jasné, ale nevis kolik ho tam bylo když nám to ten servis předával. Ted je ho tam o 8mm víc. Ale předtím to mohlo bejt třeba o centimetr a půl nebo o dva.
Komorerth píše: MattiK> odliti oleja v zatacke? to s tym autom jazdis okruhy?
rozdiel medzi min a max byva u aut cca 10-15% naplne a tam je brutalne vysoka tolerancia. Preto sa tomu hovori max aby sa to neprelievalo. max uroven sa neprelieva, je lepsie olej castejsie kontrolovat (ci uz u moto alebo u auta) pri jazde vo vysokych otackach (kazdy motor ma vysoke otacky definovane inak) proste ubuda viac. Ale nebudem ho tam liat cez rysku pre to aby som na to nemusel x-tisic km cumiet nie je moc spravny pristup
ber v uvahu, ze auto i motor je puvodne konstruovan na serivej podvozek + seriove pneumatiky atd atd.. kdyz upravis auto, muzes pak narazit na takovejhle problem, jeden nas zakaznik s s2000 mel uplne stejny problem, a to bych rekl ze je auto v podstate na sport jizdu delane...
Hippieguy píše: Jasné, ale nevis kolik ho tam bylo když nám to ten servis předával. Ted je ho tam o 8mm víc. Ale předtím to mohlo bejt třeba o centimetr a půl nebo o dva.
jasne, ale zase beru v uvahu cenu oleje atd atd, kdyby do kazdyho auta nalili o 2litry vic tak by si moc nevydelali
1 reakcí na tento příspěvek Přelití motoru olejem v servisu
Naposledy editováno 11.08.2015 17:43:08
Hippieguy píše: Tak tady se to ale rozjelo. To špatný startování se projevuje jinak. Zqcnu startovat, motor třeba na pul sekundy chytne a hned zase chcipne. Takže staruju znova. Ale většinou chytne napotřetí. Benzin v oleji to bejt nemůže. S autem se jely během te doby čtyři trasy, každá cca 200 km. To by se musel dávno vyparit.
Spis se priklanim k tomu, ze olej v sání zalepil nějaký čidlo nebo volnobeznej ventil.
Jakou máš spotřebu?
Tohle startování může způsobovat vadný teplotní čidlo, přisávání falešného vzduchu do sání a případně větší opotřebení pístů.
Možná bych pro sichr zkontroloval olej v převodovce. Jeden nikdy neví
Spiš než přeplněny to bude doředěny benzinem.
BTW vy když přebíráte auto ze servisu, tak nekontrolujete co tam dělali a jakej je stav provozních kapalin?
Naposledy editováno 11.08.2015 18:03:56