Aprilia uvadi spec. k oleji 15W-50 , API-SG , CCMC-G4
Je dostacujici olej, ktery ma spec. : 15W-50 , API-SG , JASO-MA , jako napriklad REPSOL (na Slovensku se prodava verze 15W-50 , v Cechach jsem to nevidel)
Jde mi o absenci normy CCMC-G4 , kterou udava opravdu malokdo.
Diky
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia
pokud nechceš nic zkazit nalej tam motul 15w-50 za 250 kaček litr a můžeš bejt úplně v klidu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia
zdenik>pokud je to 15w-50 a je určený pro motocykly tak jo
pokud nechceš nic zkazit nalej tam motul 15w-50 za 250 kaček litr a můžeš bejt úplně v klidu
No jestli myslíš Motul 5100 Ester, tak ten bych tam moc nelil...do nějakého cestovního čtyřválce klidně, ale jinak raději Motul 300 V 4T Factory line, tam je cena okolo 400 kč za litřík.
Naposledy editováno 18.03.2008 08:36:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia
Tech par kacek me navic nazabije, kdyz uz tam ma byt 7500 km(!) a vim jak ten motor dostava zabrat. Mam aspon potom dobry pocit.
Ale kamos lije ten Agip 15W50 techno.(polosynt.)
Je to na kazdem
Naposledy editováno 18.03.2008 12:37:25
FiZzeR>Co třeba tenhle? http://jsmoto.exper...-15W-50-baleni-1litr Ale není tam, jestli je do motorek s mokrou spojkou...
je to polosyntetika. :o
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia
FiZzeR>NickSlaughter> A proč né ten 5100 Ester? Právě jsem se ho chystal kupovat :\
Denicol PRO 2000 je v pohodě, ale raději Racing 4-stroke.
Tady mrkni na ten motul: http://www.motul.cz/oillist.asp?typ=200
Shell Ultra 4T 15W 50 dává Ducati Prague.
Naposledy editováno 18.03.2008 12:55:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia
FiZzeR>NickSlaughter> OK, objednal jsem Denicol
Samozřejmě, že mezi oleji jsou velké rozdíly, pokud ale splňuje předepsanou specifikaci, tak není co řešit. Důležitější je koupit kvalitní filtr(raději originál nebo ověřenou značku) a včasné výměny oleje.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia
Geoffrey>Nic, ten tam mám teď lol
já taky už po třetí a v pohodě
zdenik>Geoffrey>Nic, ten tam mám teď lol
já taky už po třetí a v pohodě
Nic proti němu nemám, používal jsem ho běžně. Ale do Ducati mi ho už nedoporučil známý, dělá v petrochemickém průmyslu, dělají rozbory olejů a tak. Jelikož je Ducati vzduchem + olejem chlazená, tak náročnost na kvalitu oleje je vyšší, proto se snažím používat to nej za ještě dostupné peníze (okolo 500 kč litr).
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia
SAE 15w 50 do Aprilki a též je velmi vhodný do Ducatek
1l této tekutiny nás stojí cca 380kč
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia
Že by byl potřeba do litrové Aprilky nějaký výrazně lepší olej o tom mi není nic známo, naopak, ta motorka je co se týče oleje dost nenáročná a pokud na to nemám nějaké extrémní nároky (profi stunt, profi racing), tak pochopitelně běžně dostupné oleje 15W-50 plně stačí.
Tvrdit, že Shell Advance Ultra 4 je prostě to nej a jediné vhodné je prostě nesmysl. Zkus si schválně NickSlaughtere zjistit v jaké rafinerce ho vyrábí a kteří další výrobci identický olej pod jiným názvem prodávají. S kým má Ducati Prague dobrej kšeft a tudíž, co lejou do motorek je mi taktéž jedno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia
Samozřejmě je to jeden velký obchod, vždyť Ducati jedině Agip, najednou Shell.
Ester 5100 jsem normálně používal, ale do Ducati bych ho nedal...možná je to pouze proto, že se bojím, že motor nevydrží to, co u japonce
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia
Jen takové info, báze všech olejů opravdu víceméně stejná je, to je svatá pravda, ale aditiva si pochopitelně každý výrobce NEdodává své. Ve světě je pouze několik aditivářů od kterých kupují všichni.
Plejba jr.>O.K. souhlasím, každý vybírá dle toho, co je blíž jeho peněžence či dle oblíbené značky.
Jen takové info, báze všech olejů opravdu víceméně stejná je, to je svatá pravda, ale aditiva si pochopitelně každý výrobce NEdodává své. Ve světě je pouze několik aditivářů od kterých kupují všichni.
Myslím, že Shell je jedním z dodavatelů aditiv, jestli si dobře pamatuji
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia
1.Ducati pouziva o tridu lepsi olej,bo je chlazena vzduch+olej
2.Protoze to pouziva Ducati,doporucujete to i do Aprilky,ktera je ovsem chlazena vodou ,ale takova koncepce motoru snese o tridu horsi olej.
3.Radsi date kvalitnejsi olej.
4.Repsol 4T Moto 15W-50 tam muzu nalit (JA mam opravdu v manualu API-SG a ne SH) , coz tento Repsol splnuje.
O.K. ja jsem pro a myslim ze lepsi olej nemuze uskodit,ale je to zbytecne,zadny efekt to nema.
A nebo to nechapu vubec
Diky za nazory
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia
NickSlaughter>Plejba jr.> Není nevhodný, já bych ho pouze nepoužil, nic víc, myslím si, že mnou jmenované oleje jsou opravdu o třídu výše. Báze všech olejů je vpodstatě stejná, to souhlasím, ale aditiva si každý výrobce dodává své.
Samozřejmě je to jeden velký obchod, vždyť Ducati jedině Agip, najednou Shell.
Ester 5100 jsem normálně používal, ale do Ducati bych ho nedal...možná je to pouze proto, že se bojím, že motor nevydrží to, co u japonce
v případě aprilie je motor rotax a ten je podle mě kvalitnější, než leckterý japonec, díly jsou předymenzované, snadno se dá ladit a zvyšovat výkon s pcmdr až na 160 HP na zadní kole, třeba motor ze sv 1000 je proti tomu šidítko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia
samozrejme delaji se nejake 11tkove kity apod., ale ja se bavim o standardnim litrovem rotaxu, co je v techto RSVckach.
napr. navysovani vykonu ted hodne podrobne resi momentalne kluci z dvouval naked racing teamu No. 199 (www.cec.cz), kteri jedou letosni zavody s tuonama. takze nerad ti beru iluze, ale 160HP na zadni kolo fakt nedostanes ani kdyby ses postavil na hlavu vem si, ze standardni mille (napr. kterou mam ja) ma papirove nejakych cca 128 koni - NA MOTORU. uz chapes?
Naposledy editováno 19.03.2008 08:05:27
bagr12>
O.K. ja jsem pro a myslim ze lepsi olej nemuze uskodit,ale je to zbytecne,zadny efekt to nema.
Přesně tohle jsem měl na mysli amyslím, že používání kvalitnějšího oleje se projeví v menším opotřebení po dlouhodobém užívání, ale jen můj názor.
Ne každá Ducati je chlazena vzduchem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia
ad bagr: tvoje dedukce je nesmysl. ducati nepouziva O TRIDU lepsi olej, protoze je chlazena vzduchem. vsechny znacky doporucuji zrovna ten olej toho vyrobce, se kterym maji podepsany kontrakt - viz zminka o tom, ze ducati chvili pouzivala shell, pak agip apod. je dulezite do motorky davat olej, ktery je predepsany v manualu od vyrobce, tzn. jeho oznaceni. napr. 15W50 polosyntetika. na zavody tam muzes lit i plnou syntetiku, ale na normalni jezdeni se hodi opravdu pouzivat co doporucuje vyrobce v manualu k motorce. ja osobne bych napr. do aspiritu poslal kontrolu primo z tovarny aprilie, protoze ti tam i do novych motorek liji (a doporucuji) jiny olej (tusim ze 14W50?? ted si nejsem uplne jistej) nez ktery je napsan v manualu...
takze to muzu shrnout tvymi slovy - tzv. lepsi olej nemuze uskodit,ale je to zbytecne,zadny efekt to nema.
Naposledy editováno 19.03.2008 08:14:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia
Qbi-C>2nickslaughter> bylo by vhodne, abys vysvetlil, jak vis ze tebou jmenovane oleje jsou O TRIDU vyse. zatim jsi nezminil zadne racionalni duvody, proc bys 15W50 od napr. motulu do sve ducati nedal. motul, motorex, shell, agip - pokud nejses konkretne fanda nejake znacky, rozdil v kvalite ci ve zpracovani je nulovy. viz testy ruznych laboratori na maziva, co si ostatne sam muzes vygooglovat.
Nejsem fanda, ale zaměstnanec značky
O značku samozřejmě neběží, tu má každý svou...rozdíl mezi syntetikou Ester 5100 a olejem vyrobeným dvojitou syntézou bude, proto pokud to finance dovolují raději koupím 300 V Factory line. Nic tím prostě nezkazíš, to víš sám.
Já třeba leju do závodní Aprilie lehkoběžnou 10W-50, protože má o něco nižší odpor a větší mazací stabilitu při extrémním zatížení. Na druhou stranu je mi zcela jedno, že nevytěsňuje tak dobře vůle a tudíž je spotřeba oleje vyšší a že opotřebení motoru bude o fous větší kvůli mazaní za studena.
160 koní na kole u Aprilie pomocí Commanderu bych chtěl vidět, zřejmě lepší tuningový oddíl
Ale popravdě, 170 koní na kole měl Corser na té, s kterou lítal světové SBK. V roce 06 byla k vidění při závodě AA v Brně, jel na ní Veghini. Ty "drobné" úpravy by stály několikanásobek pořizovací ceny nového stroje. Když sem se po závodě bavil s Veghinim, tak jí kupoval za 50t EUR kompletně připravenou po repasi.