globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spotřeba energie při vypnutém klíčku
1.7.2015 v 20:25
Ahoj, GSRko si někde bere šťávu i při vypnutém klíčku. Nejdřív jsem si myslel, že je baterka po smrti, pak jsem podezíral regulátor, no a dneska jsem to proměřil. Napětí na baterce krásny, dobíjí taky nádherných 15 V, ale při vypnutym klíčku si řekně o 30 mA. Nemáte někdo typ co by to mohlo brát?
Předchozí
1 2
Následující

Spotřeba energie při vypnutém klíčku

1.7.2015 v 20:28 | Nahoru | #1
Odstroj to aby ses dostal ke všem konektorům, zapoj měřák a jeden po druhym rozpoj a spoj a pozoruj výkyv. Pokud tam teda není nějakej aftermarket alarm.

Spotřeba energie při vypnutém klíčku

1.7.2015 v 20:55 | Nahoru | #2
No pokud je to rok 2008, tak to bude mit predpokladam nejakou elektroniku. Muzu kouknout do schematu. JInac 30mA je prd. Ale 15V je na baterku uz docela dost. Jak jsi to meril, se ptat nebudu

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba energie při vypnutém klíčku

1.7.2015 v 21:27 | Nahoru | #3
Caute.mám problém že svým GSF 600 rv1998.pro volnobehu mi kolísají otáčky a někdy to chcipne.ale v tahu jede krásné.nevíte v čem by mohl dyt problém.dik

(reakce na) Spotřeba energie při vypnutém klíčku

1.7.2015 v 21:30 | Nahoru | #4

nebes píše: Caute.mám problém že svým GSF 600 rv1998.pro volnobehu mi kolísají otáčky a někdy to chcipne.ale v tahu jede krásné.nevíte v čem by mohl dyt problém.dik

Nastav volnobezne jehly.

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba energie při vypnutém klíčku

1.7.2015 v 21:36 | Nahoru | #5
No měřil jsem to klasik multimetrem. Při 5k otáčkách by to mělo dávat 14-15,5 V

Spotřeba energie při vypnutém klíčku

1.7.2015 v 21:37 | Nahoru | #6
Mi žraly elektriku budíky.Zkus odpojovat pojistky a sleduj měřák.Pak už se dá líp dohledat cesta.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba energie při vypnutém klíčku

1.7.2015 v 21:39 | Nahoru | #7

Jahvenok píše: No měřil jsem to klasik multimetrem. Při 5k otáčkách by to mělo dávat 14-15,5 V

14 beru, 15,5 je moc, oddelas baterku. Oddelana vlastne Co tam mas za baterku? JInac 30mA je fakt prd. Primej plus de do budiku, regulatoru a ridici jednotky. A pokud Ti regl dava 15,5V tak je neco nacatyho.

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba energie při vypnutém klíčku

1.7.2015 v 21:44 | Nahoru | #8
tutok
jinač tohle napětí jsem našel v servisním manuálu, tak nevim

(reakce na) Spotřeba energie při vypnutém klíčku

1.7.2015 v 21:54 | Nahoru | #9

Jahvenok píše: tutok
jinač tohle napětí jsem našel v servisním manuálu, tak nevim


No asi tak :
Poznámka: nabíjíte-li regulovatelným nabíjecím proudem, nabíjejte dle vzorce „I = 0,12 x C“ až do dosažení napětí 14,2V, po té snižte proud na polovinu a pokračujte až do konce (napětí dosáhne 14,4V)

Manual k teto baterii.

Naposledy editováno 01.07.2015 21:56:31

Spotřeba energie při vypnutém klíčku

1.7.2015 v 22:46 | Nahoru | #10
To co píšeš těch 30 mA tak to je imobilizer ,neblikne ti asi po 5 až 15s červená kontrolka?

Spotřeba energie při vypnutém klíčku

2.7.2015 v 07:29 | Nahoru | #11
Tak pár dalších poznatků:

Ampermetr co mám je k hovnu a hodnoty si háže jak se mu zlíbí. Zkoušel jsem ho dnes ráno na tatově dragsteru a tam ukazoval uplny nesmysly.
Nicnémě s baterkou co mám teď jsem najel maximálně 300 km.
Včera jsem ji nabil, motorku jednou nastartoval (abych změřil kolik dobíjí) a pak už ji nechal stát. No a dneska ráno jsem chtěl dle Fafa přeměřit to dobíjení a už jsem ji nenatočil. Akorát párkrát protočil motor a konec.

Spotřeba energie při vypnutém klíčku

2.7.2015 v 07:39 | Nahoru | #12
A abych teda to uvedl cely od začátku.

Po zimě jsem dělal běžnou údržbu, baterka byla vybitá, tak jsem dobil. Pokud motorka stála dýl jak týden tak se baterka opět vybila. Většinou jsem ji nastartoval přes kabely a po delší jízdě se opět dobila. Pak už se ale najednou přestala jízdou dobíjet, až se nakonec nenabila vůbec. Myslel jsem, že je KO, tak jsem koupil novou. Akorát jsem novou baterku napojil a jelo se na sraz, všechno v pohodě. Na sraze jsem ji několikrát startoval po kratších jízdách (vyjíďka, zastávka, cesta pro pivo...). V pohodě jsem nastartoval i následující den a dojel domů. Po týdnu jsem se chtěl jít projet a nastartoval jsem kulovy a řešit jsem to chtěl až se projedu. Tak opět kabely s tim že se baterka dobije. Ujel jsem asi 50 km a dal kouřovou . Pak jsem v pohodě nastartoval. Poté dojel dalších 50 km do obchodu, tam nastartoval a následoval přesun asi 100 metrů na další zastávku kde už jsem ji nenastartoval.

Spotřeba energie při vypnutém klíčku

2.7.2015 v 07:40 | Nahoru | #13
30mA ti to nemůže takhle rychle vybít

Spotřeba energie při vypnutém klíčku

2.7.2015 v 07:48 | Nahoru | #14
Muze to byt cokoliv. Zakladem je poradne promerit. To ze si dal novou baterku do ne dobre dobijeci masine, melo pravdepodobne za nasledek odkoureni nove batrerie.

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba energie při vypnutém klíčku

2.7.2015 v 07:50 | Nahoru | #15
Za ten tejden to už ale jo to je pak zase jiná. Takže teď pokud by byla baterka v pořádku tak ráno ještě nastartuješ. Po tejdnu už ale nee.

E: nemáš tam nějakou tu USB nabíječku nebo něco podobnýho ?

Naposledy editováno 02.07.2015 07:54:17

(reakce na) Spotřeba energie při vypnutém klíčku

2.7.2015 v 07:58 | Nahoru | #16

BladeRider píše: Za ten tejden to už ale jo to je pak zase jiná. Takže teď pokud by byla baterka v pořádku tak ráno ještě nastartuješ. Po tejdnu už ale nee.

E: nemáš tam nějakou tu USB nabíječku nebo něco podobnýho ?



Nee, nic neorigo. Musím sehnat normální neretardovanej měřák a změřit znovu.

fafo píše: Muze to byt cokoliv. Zakladem je poradne promerit. To ze si dal novou baterku do ne dobre dobijeci masine, melo pravdepodobne za nasledek odkoureni nove batrerie.



To bude asi pravda. Jenže já blbec si myslel, že je akorát špatná baterka

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba energie při vypnutém klíčku

2.7.2015 v 08:07 | Nahoru | #17
Me teda prijde 30mA hodne, muj mozek nema po ranu uplne ten spravnej vykon, ale jestli pocitam dobre tak tenhle proud tu 10Ah baterku vymlati za 14dni do nuly a to urcite neni normalni.
Motorka bez imo obvykle na multimetru ukaze 0, pokud tam je imo tak bych jako ok bral tak 4mA ....

Prvni v podezreni jsou aftermarket veci - alarm, pridavny budiky, ukazatel kvaltu....

Spotřeba energie při vypnutém klíčku

2.7.2015 v 08:14 | Nahoru | #18
USB adaptér do zásuvky rád baterku vybíjí a vyjde to přesně na ten cca týden/dva, můžeš se mě zeptat jak to vím

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba energie při vypnutém klíčku

2.7.2015 v 09:21 | Nahoru | #19

assassin píše: Me teda prijde 30mA hodne, muj mozek nema po ranu uplne ten spravnej vykon, ale jestli pocitam dobre tak tenhle proud tu 10Ah baterku vymlati za 14dni do nuly a to urcite neni normalni.
Motorka bez imo obvykle na multimetru ukaze 0, pokud tam je imo tak bych jako ok bral tak 4mA ....

Prvni v podezreni jsou aftermarket veci - alarm, pridavny budiky, ukazatel kvaltu....



tak tak, podle servisního manuálu si má vzít max 3 mA (což bude imobilizer)

nicméně můj ampermetr ukazoval stejnou spotřebu u dalších dvou motorek, z toho jedna bez immo. Takže musím počkat do večera a po práci splašit jinej měřák

(reakce na) Spotřeba energie při vypnutém klíčku

2.7.2015 v 13:08 | Nahoru | #20

Jahvenok píše: tak tak, podle servisního manuálu si má vzít max 3 mA (což bude imobilizer)

nicméně můj ampermetr ukazoval stejnou spotřebu u dalších dvou motorek, z toho jedna bez immo. Takže musím počkat do večera a po práci splašit jinej měřák


Doporučuju vyměnit baterii v tom měřáku...

(reakce na) Spotřeba energie při vypnutém klíčku

2.7.2015 v 16:41 | Nahoru | #21
To bude fakt v dobíjení i kdyby se ti jednou povedlo jí vybít těma 30mA nemyslim si že by jí to odvařilo do tohohle stavu. Ten odběr bude jen problém měřáku.

Spotřeba energie při vypnutém klíčku

3.7.2015 v 08:07 | Nahoru | #22
Tak jsem si k pořádnymu funknčnímu měřáku půjčil i kamoše elektrikáře a zjistili jsme, že nakonec si moto bere jen 1,5 mA. Potom jsme nastartovali a měřili kolik dobíjí - 14,3 V, což je taky dobry. Jenže už po pouhých 20 vteřinách byl regulátor tak horkej, že se na nej nedalo ani šáhnout. Takže výsledek je asi špatný regulátor. Nahrává tomu i fakt, že v roce 2011 na něj měli svolávačku. Dneska zkusím zavolat do suzuki jestli mi ho vymění v rámci té svolávačky (pokud by už nebyl vyměněný) a uvidím

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba energie při vypnutém klíčku

3.7.2015 v 20:16 | Nahoru | #23
30mA ti 10Ah baterku vymlátí komplet za 14 dní, jak píše assasin. A abys nastartoval, to bude tak 4-5 dní. A 30mA klidovej odběr je strašně moc. Na autě kde mám 56Ah baterku jsem měl klidovej odběr okolo 15mA a za 14 dnů mi už neodemkl centrál (blbě zapojený autorádio).

Regulátor se hřát bude, obzvlášť když nebudeš mít puštěný světla a podobný věci - od toho je to zktratový regulátor, přebytečnej proud z alternátoru dává do zkratu, tím vzniká teplo. Spíš se zaměř na to, jestli i po delší době (kdy je regulátor horkej) pořád naměříš správný napětí, se světlama i bez.. Fundovaní členové mě jistě doplní

(reakce na) Spotřeba energie při vypnutém klíčku

3.7.2015 v 20:20 | Nahoru | #24
Martin.z.brna> on má ale klidovej odběr 1,5 mA a to je v pořádku 30mA bylo chybou měřáku viz. příspěvek nad tebou.

Jinak teplota může bejt klidně 90°C já na tom měl ale 60.

E: zkoušel si ten regulátor měřit ještě znovu už funkčnim měřákem ?

Naposledy editováno 03.07.2015 20:44:53

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba energie při vypnutém klíčku

3.7.2015 v 21:50 | Nahoru | #25

fafo píše: 14 beru, 15,5 je moc, oddelas baterku. Oddelana vlastne Co tam mas za baterku? JInac 30mA je fakt prd. Primej plus de do budiku, regulatoru a ridici jednotky. A pokud Ti regl dava 15,5V tak je neco nacatyho.



30mA je málo?, za den 750mAh, za týden přes 5Ah. Z 12Ah baterky půlka pryč a motorka už po týdnu nestartuje. Za 14 dní baterka vybitá na nulu, za dalších 14 dní jí hodit do koše. Koukám, je to tady samej odborník...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba energie při vypnutém klíčku

3.7.2015 v 22:05 | Nahoru | #26
atheris>chlapi čtěte sakra pořádně 30mA je málo na to aby byla KO po pár hodinách. Za jak dlouho se mu vybije jsme mu dávno spočítali i bez vás a proto se nakonec zjistilo že je odběr pouhejch 1,5 mA a to se vám zdá snad moc ???

Koukám že tady je to samej případ pro oční

Naposledy editováno 03.07.2015 22:08:00

(reakce na) Spotřeba energie při vypnutém klíčku

3.7.2015 v 22:20 | Nahoru | #27

atheris píše: 30mA je málo?, za den 750mAh, za týden přes 5Ah. Z 12Ah baterky půlka pryč a motorka už po týdnu nestartuje. Za 14 dní baterka vybitá na nulu, za dalších 14 dní jí hodit do koše. Koukám, je to tady samej odborník...


Neni co komentovat. Az budes chtit poradit, tak se prihlas.

(reakce na) Spotřeba energie při vypnutém klíčku

3.7.2015 v 23:47 | Nahoru | #28

BladeRider píše: atheris>chlapi čtěte sakra pořádně 30mA je málo na to aby byla KO po pár hodinách. Za jak dlouho se mu vybije jsme mu dávno spočítali i bez vás a proto se nakonec zjistilo že je odběr pouhejch 1,5 mA a to se vám zdá snad moc ???

Koukám že tady je to samej případ pro oční



No jo, nečetl jsem to až dokonce. Reaguji na úvod diskuze, kde na dotaz: zdá se mi, že motorka žere v klidu 30mA, co to může být?, odpovídáte 30mA je prd. No tak prd to není a napsalo to tu 10 lidí, to máte pravdu, včetně mě. Nikde v úvodu nevidím informaci o tom, že motorka nestartuje už po pár hodinách. Když tazatel napíše vypnu klíček, druhý den už nenastartuju přestože naměřím jen 30mA nebo 1.5mA v klidu, podle všeho to dobíjí na 15V a mám baterku novou 300km, tak mu napíšu jednou větou: Kámo, měl jsi tu smůlu, že jsi ten jeden z tisíce, co musí reklamovat baterku už měsíc po koupi a jdi jí vyměnit, to se stává. Nenastartuji po týdnu/14dnech, žere mi to 30mA =baterka je v pohodě, to je normální, nenormálních je 30mA, nabij baterku, zkoušej odpojovat alarmy, serepetičky jako Gipro a jiný neoriginální doplňky, vyndavej pojistky, dovez to někomu, kdo tomu rozumí, měř proud, atd.

Základní test baterky zvládne modelářská nabíječka za 500, pokud chce mít jistotu poškozené baterky a dokáže změřené údaje interpretovat, aby se následně neznemožnil u reklamace. Jestli mu to nabíjí i za "tepla" zjistí nejjednodušším voltmetrem s logováním nebo třeba USB osciloskopem za 3USD do tabletu, když si ho strčí před jízdou pod sedačku. Měření pulzního proudu do baterky tak triviální není. Doma se může podívat na výkyvy napětí za jízdy z logu. Stejnou službu mu odvede panelový voltmetr za 100Kč z gme, který si páskou přidělá na řídítka, aby na něj za jízdy viděl, jestli mu to dobíjí. A tak dále podle časových a finančních možností a zkušeností tazatele.

Opravdu tu není co komentovat, správnou radu si nechte raději pro tazatele.

Naposledy editováno 03.07.2015 23:50:29

Spotřeba energie při vypnutém klíčku

4.7.2015 v 18:31 | Nahoru | #29
Tak ještě zkusím jestli bude dobíjet i po nějáké době jízdy a dám vědět.

Jinak s baterkou je to taky nějáky divoky. Měl jsem ji celej den na nabíječce, potom jsem ji dal do moto a baterka se tvářila úplně vymlácená. Tak jsem nastartoval přes kabely, nechal asi minutu běžet, do baterky šlo 14,5 V. Po minutě jsem to chcípl a za chvíli nastartoval uplně v pohodě několikrát.

Spotřeba energie při vypnutém klíčku

4.7.2015 v 18:56 | Nahoru | #30
Tyhle baterky nemaji rady vybiti do nuly - klidne uz muze byt KO
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
garáž Suzuki GSR 600 Jankosaro 4 1.12.2023 v 16:13 Juraj22
Řetěz [1, 2] Suzuki GSR 600 Ebčak 31 15.10.2023 v 23:32 assassin
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N ERINN 4 31.7.2023 v 08:57 Animals21
Řešení pro cukání plynu , kolísání ... Suzuki GSR 600 Blackaligator 2 7.6.2023 v 10:01 Blackaligator
Vybita baterie po týdnu stání Suzuki GSR 600 Hunterkill 16 15.5.2023 v 11:29 Hunterkill


TOPlist