Řeším téměř stejný problém až na to že v inkriminovaném stroji je baterie nová.
Ve zkratce:Přivezena CB 500 na servis s tím že jeden válec žere svíčky a motorka stále hůře startuje.Karburátory vyčištěny,ale problém se starty přetrvával.Našel jsem uvedené vlákno a zkusil start s povytaženými fajkami.Motorka naskočila v podstatě na otočení.Dále jsem zjistil že je potřeba dát o půl otáčky více bohatosti než doporučuje manuál.Nakonec jsem vypozoroval,že na bezproblémové starty je potřeba maximálně nabitá baterie.I když částečně vybitá baterie točí v podstatě stejně rychle,nedojde ani k jednomu zápalu.
Zajímalo by mně jestli je to nějaká konstrukční slabost těchto strojů nebo záležitost některých kusů.A především bych rád objasnil důvod tohoto chování.Moje teorie je úbytek napětí na nějakém špatném spoji,případně nedostatečná rychlost výstupku pro snímač který poté dá špatné informace řídící jednotce a zápal je ve špatnou dobu.Jiskra je pěkná a pokaždé.Chtěl jsem napojit strobo,ale kabel je na fajce napevno.Možná by bylo potřeba vytočit kabel z cívky(pokud to jde).Nějaké teorie?
Naposledy editováno 18.06.2015 20:59:36
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci sem!
podle mě je to víc závad které je spíš dáno celkovým opotřebením.
Máš někde přechodový odpor v přívodu ke startéru nebo ve startéru nebo špatné pouzdra atd.
Tlaky motoru už nejsou co bývaly.
jedná se o to, že startér neprotočí motor dostatečnou rychlostí aby tlaky válců byly dostatečný, pokud sundáš fajfky snížíš malinko předstih a motor chytá líp.
nejspíš na roztlačení to chytne hned, a pokud připojíš startovací kabely tak taky.
Nevim jestli u CB jde snížit na zkoušku předstih, ale zkusil bych, i když řešení to stejně není.
Zkusil bych i změřit změřit tlaky a uvidíš...
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci sem!
Jestli jsi sroub o pul otacky povolil, tak jsi naopak smes ochudil. Muj nazor je, ze krom problemu se zapalovanim (viz vyse) to mas moc bohaty a uchlastavaji se svicky. Chtelo by to udelat udrzbu karburatoru - overit, zda nejsou vysoko hladiny, zda neproteka ventil plovaku nebo jeho ulozeni a jestli jehla s kominkem nejsou prilis opotrebovany.
assassin píše: povytazenim fajfky snizit predstih? urcite?
to je filozofická otázka:)
ale v podstatě je hned několik důvodů proč tomu tak je...
K zapálení směsi dojde až v okamžiku kdy na elektrodách svíčky je zápalné napětí.
Potřebné zápalné napětí závisí na stáří svíčky, provedení svíčky, na složení směsi a přenosu od cívky ke svíčce.
Před odjezdem do práce a po příjezdu z práce jsem provedl test.Motorka teď chytá na otočení.Vzhledem k tomu,že baterie je nová,vypadá to na dimenzování na hranu a v případě slabšího napětí je to nedostatečné.Zbytek je otázka nastavení karburátoru.Ta mašina někde dva roky stála.Zřejmě bude v některých kanálkách zmenšený průřez,proto odlišné nastavení karburátoru od manuálu.Momentálně tedy starty bez problému,nicméně chod je tvrdý a nepravidelný.Zkusím ještě přidat bohatost.
U některých starších aut bylo riziko slabého akumulátoru (hlavně v zimě) potlačeno tak, že cívka byla dimenzována na 8V napájení a vyšší (12V) napětí palubní sítě bylo kompenzováno předřadným výkonovým odporem, který se zkratoval relátkem, napojeným paralelně se spínací cívkou starteru. Byla tak zajištěna spolehlivá jiskra i při slabé baterce.