Nekdo zase zajizdi rovnou na kvalitni plnou syntetiku, ale zase nekdo rekne ze to maze tak dobre, ze se to nezajede nidky.
Ja zajizdel na mogul TSF pomer 1:20 az 1:30 podle teploty
Naposledy editováno 16.06.2015 10:09:44
1 reakcí na tento příspěvek JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...
Plně syntetický olej nebývá na zajíždění úplně nejvhodnější, jak už tady bylo psáno, budeš zajíždět déle, nevím jak u Jawy, ale např. u MZ s plnou syntetikou už pár lidí po výbrusu zadřelo (ale tam je to hlavně z důvodů rozdílné teplotní roztažnosti německých válců a pístů z druhovýroby)...
benzin verva 100
9 dilu oleje Mogul TSF - pomer 1:40 prej dobry na bronzove loziska , teplota vzplanuti 100stupnu , polosyntetika
1 dil ricinoveho oleje , na pomer 1:40
a trosicku VIF super benzin aditiv , pomer 1:1000
resume
+ jede to znatelne líp, motor jde rychleji do otacek , udrzi 4ku i do kopce - drive uplny unreal
+ nesmrdí z vyfuku
+ mensi vibrace
- prej ricin skoro nehori , takze castejsi cisteni , videl jsem po jizde kapky oleje na konci vyfuku
- pri delsim stani pry ricin vyschne v karburatoru
- ani pri plnem plynu neni videt kour z vyfuku, coz mi trosku vadi / motor kouří=motor maže/
- zdlouhava priprava
- trosku prosakuji spoje na hadickach a karburatoru - to mi dela i druha motorka s jakymkoliv lepsim benzinem nez obyc hnuj95
1 reakcí na tento příspěvek JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...
Zajíždět na M2T atp. nedoporučuji. I při dostatečném množství dobře nemaže. Díky velkému tření často dochází k přehřátí a přidření a to takovému, že se píst namaže na válec. Po záměně za rozumný olej problém s přidíráním zmizel. Podařilo se mi přidřít vlastní blbostí i motor s kvalitním olejem, ale píst i válec zůstal netknutý.
2 reakcí na tento příspěvek JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...
Nejlepe cokoli s normou ISO-L-EGD.
Naposledy editováno 16.06.2015 17:05:27
TRIBES píše: Do jakyhokoli dvoutaktu (do sekacky a babety mozna jo) bych nikdy v zivote nenalil nic jineho nez plnou syntetiku... Tak velkej cenovej rozdil to zase neni, a to ze se motor nesvini je pecka.
Nejlepe cokoli s normou ISO-L-EGD.
Víš,co všechno Jawa sežere a pořád jede? Přečti si třeba od Pavla Suchého,když jel kolem světa,co psal o olejích..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...
TRIBES píše: Do jakyhokoli dvoutaktu (do sekacky a babety mozna jo) bych nikdy v zivote nenalil nic jineho nez plnou syntetiku... Tak velkej cenovej rozdil to zase neni, a to ze se motor nesvini je pecka.
Nejlepe cokoli s normou ISO-L-EGD.
Dle tvého profilu máš asi Mito, takže chápu, že doporučuješ výkonné oleje. Výkonné moderní dvoutakty potřebují dobrý olej. Ale zapomínáš, že mezi Mitem a Jawou 350 je rozdíl asi 50 let vývoje. A před 50 lety byl M6A nesplnitelným snem nejednoho československého motoristy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...
Dráťa píše: Dle tvého profilu máš asi Mito, takže chápu, že doporučuješ výkonné oleje. Výkonné moderní dvoutakty potřebují dobrý olej. Ale zapomínáš, že mezi Mitem a Jawou 350 je rozdíl asi 50 let vývoje. A před 50 lety byl M6A nesplnitelným snem nejednoho československého motoristy.
Jojo, asi mate pravdu. Ja treba na tom Fíkovi v profilu jedu jednou za uherskej rok a od GO na nic jinyho nez Verva 100 a Castrol Power 1 Racing 2T nejel Je to srdcovka no... Ale to je pro me kazda moto, takze mozna proto.
1 reakcí na tento příspěvek JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...
TRIBES píše: Jojo, asi mate pravdu. Ja treba na tom Fíkovi v profilu jedu jednou za uherskej rok a od GO na nic jinyho nez Verva 100 a Castrol Power 1 Racing 2T nejel Je to srdcovka no... Ale to je pro me kazda moto, takze mozna proto.
Haha, ten motor s jeho kompresi ma oktanovej pozadavek 80, tech 100oktanu a jakykoliv "aditiva" tam jsou uplne zbytecny... vzdyt to jede aji na koralku... petrolej... redidlo... atd
BTW blahopreji k hyper oleji s aktimineralem... s takovou to budes zajizdet vecne. A bacha na to, moderni hyperoleje maji tenci vrstvu mazaciho filmu, ten motor se nebude s to spravne uvolnit, a jakmile prejdes na horsi olej... hromy blesky, budes zase zajizdet... nebo kousnes.
Naposledy editováno 16.06.2015 22:45:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...
crowack píše: Bože, tomu motoru je uplně uprdele, co se tam nalije, stejně to zase hned vyfluše ven. Jediný co ho zajímá, je jestli je dodrženej mísící poměr (žádný homeopatický poměry 1:100 s tím že "syntetika maže líp"). Další diskuze už je pak jenom o tom, jak moc to karbonuje, smrdí, a sviní vejfuky...
Fakt jsi pobavil. Měl by jsi sdělit olejářským firmám, že se zbytečně párají s nějakýma specifikacema a vývojem, když to motor hned vyfluše ven.
dyť je tomu kusu hliníku co běhá nahoru a dolu v kusu litiny a je jedno, kdo to vyrobil a jak dávno vlastně vyrábí Jawa motor 350. Pořád má ten motor dost velikou stř. pístovou rychlost, a písty nejou stále vyrobený z moc kvalitního matroše - tak se to musí dohnat kvalitním olejem. Pro někoho možná překvapivě kdyby měla Jawina hliníkový válce s nicasilem a kvalitní písty, co tolik nenabejvaj teplotou, tak by snesla i to míň výkonný mazivo.
Při záběhu to chce zajíždět s citem, aby píst, kterej nesedí ještě celou svoji plochou stačil odvádět do válce vzniklé teplo. Jinak se ohřeje víc je je zdrávo, roztáhne se víc, než je díra ve válci a pak je na nejlepší cestě k přidření a nepomůže sebelepší olej, když to pak někdo drží dál pod plynem, tak se mázne aliminium na litinu a je vymalováno.
Dobrej olej je dobrej i pro Jawu. stačí dobrej minerál, nebo polosynťák. Takový, že M2T nebo M6A - (óóó takovej blábol) že prej pro Jawu stačí....Jo ale na jak dlouho.
1 reakcí na tento příspěvek JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...
Čím zabíhat je naprosto jedno. Jen tam toho oleje musí být tolik, kolik předepisuje výrobce! Tedy ne, že jawu s bronzovým futrem na pístním čepu budete mazat TSFem 1:50. To jak je ten olej kvalitní nehraje roli, když je ho málo, zadře se to.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...
fidlimydli píše: Fakt jsi pobavil. Měl by jsi sdělit olejářským firmám, že se zbytečně párají s nějakýma specifikacema a vývojem, když to motor hned vyfluše ven.
Negeneralizuj, bavíme se o oleji pro jednu specifickou konstrukci motoru.
Za války, kdy tento motor zkonstruovali, byly na výběr dva druhy olejů - zimní a letní, oba samozřejmě minerální. O tom, že by byl speciální olej pro dvoutakty, někdo řešil mísitelnost, nebo dokonce spalitelnost nemohla bejt ani řeč. A ten motor je na to postavenej. I kdybys tam nalil tu nejhorší sračku, v pohodě pojede, akorát jí musí bejt dost - bronzový futro v ojnici prostě potřebuje "kapku" oleje, to je bez debaty. Dnes v podstatě nemá cenu řešit co tam naliješ, protože cokoliv 2T co do toho koupíš, galakticky převyšuje parametry olejů, na který je to postavený. A dle mýho soukromýho názoru je lepší se držet spíš blíž tomu, na co to bylo stavěný, takže držet se na dolní hranici schopností dnešních olejů a pohledem dnešního člověka "tam lejt sračky".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...
crowack píše: Negeneralizuj, bavíme se o oleji pro jednu specifickou konstrukci motoru.
Za války, kdy tento motor zkonstruovali, byly na výběr dva druhy olejů - zimní a letní, oba samozřejmě minerální. O tom, že by byl speciální olej pro dvoutakty, někdo řešil mísitelnost, nebo dokonce spalitelnost nemohla bejt ani řeč. A ten motor je na to postavenej. I kdybys tam nalil tu nejhorší sračku, v pohodě pojede, akorát jí musí bejt dost - bronzový futro v ojnici prostě potřebuje "kapku" oleje, to je bez debaty. Dnes v podstatě nemá cenu řešit co tam naliješ, protože cokoliv 2T co do toho koupíš, galakticky převyšuje parametry olejů, na který je to postavený. A dle mýho soukromýho názoru je lepší se držet spíš blíž tomu, na co to bylo stavěný, takže držet se na dolní hranici schopností dnešních olejů a pohledem dnešního člověka "tam lejt sračky".
Samozřejmě, že dramaticky snižovat poměr oleje pro bronzové pouzdro je blbost. Samozřejmě, že ten motor pojede v podstatě na jakýkoliv olej. Otázkou je jak dlouho a jak pojede.
Je laboratorně prokázáno, že kvalitnější moderní oleje snižují tření = nižší spotřeba = nižší zahřívání motoru = nižší výkonové ztráty třením = nižší opotřebení = vyšší životnost motoru. Jako bonus pak mnohem lepší spalování oleje a netvoření karbonu.
Všechno má své hranice. Na jednu stranu prát tam plnou syntetiku, která neudrží olejový film je blbost, na druhou stranu 1:25 s M6A nebude lepší, než 1:35 rozumné polosyntetiky. Že ten motor jede úplně jinak snad pozná i každý laik. Pokud je to vyhoněný starý motor, tak už moc nesejde co tam naliješ, ale pokud je motor po generálce jako v tomto případě, nevidím důvod nedopřát mu lepší mazání, když jej mám k dispozici. Kdyby jej měli k dispozici po válce, tak jej taky použijí. Za mne tedy minimálně kvalitní minerál, nebo max. průměrná polosyntetika.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...
Naposledy editováno 18.06.2015 17:41:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...
droud píše: fidlimydli> 1:25 M6A To chceš dělat zadýmování? To je asi jak když bratr v třiapuly vyjížděl zbytky po šikulovi co do naftáku nalil benzín cca 10l nafty a40l naturalu pokud jel po rovině pohoda ale v kopci za ním nebyl vidět ani autobus a stopovat ho šlo tak 2km
Jednak dobový manuál uvádí doporučené ředění pro kývačky atp. 1:25 a jednak jsem tím chtěl vyjádřit, že špatný olej množstvím nenahradíš.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... | Dolin | 5 | 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal |
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 | Geofrey | 0 | 28.8.2022 v 22:28 Geofrey |
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... | naked11 | 16 | 23.8.2022 v 12:07 Mimísek |