paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Zalomený šroub od svodů
27.4.2015 v 17:42
Dávám do kupy mašinu po loňském "mírném" pádu a koukám, že mám zalomený šroub od výfukových svodů....a že ostatní jsou ve víc než bídném stavu. Co s tím? Odvrtat ten zalomený a doufat, že zbytek nepovolí? Odvrtat všechny? Nebo jiný nápad jak je vytáhnout?

"Můj" mechanik říká, že by to zvládl odvrtat, ale že se u něj nedoplatím. Není tu někdo jiný z okolí Ústí nad Orlicí, Hradce Hrálové, kdo by si troufl na něco takového? Případně doporučení na jiný servis nebo dobrovolníka/fandu?

Foto:
http://oi57.tinypic.com/jii7gm.jpg
http://oi59.tinypic.com/xcojf4.jpg
http://oi60.tinypic.com/23qxpqf.jpg
http://oi58.tinypic.com/5n3xuf.jpg

Předem díky za příspěvky.

Zalomený šroub od svodů

27.4.2015 v 18:36 | Nahoru | #1
navarit matku, idealne to dat nekam kde to nechaj vyjiskrit. Vysledek bude asi nejjistejsi. A hned v zapeti seridit, ty bily ventily nic moc...

Zalomený šroub od svodů

27.4.2015 v 19:47 | Nahoru | #2
Riešili sme to na GS 500, zalomenie bolo na úrovni hlavy. Riešili sme to privarením matíc na zvyšky štiftov zvnútra matica COčkom, motor musel ísť von, nedalo sa tam dostať. Po vybratí bolo treba prečistiť závit. Samotné vybratie zalomených kusov trvalo pol hodinu, ale treba pripočítať montáž a demontáž motoru. Takže na deň roboty.

Zalomený šroub od svodů

27.4.2015 v 23:06 | Nahoru | #3
Zas takova traga to neni. Jestli kus kouka tak bych to napred prolil nejakym povolovacem ev. brzdovkou a pak na to heftnul matku.
nebo vemes dulcik, udelas do toho sroubu priblizne vestredu dulek a treba akumulatorovkou do toho navrtas 3-4 mm dirku, nasledne do tyhle dirky namlatis torx a v pohode vysroubujes ven. Prace na 10 minut.

Zalomený šroub od svodů

28.4.2015 v 06:55 | Nahoru | #4
Na začátku jsem zapomněl zmínit, že ty šrouby jsou dost "zarostlý" do bloku....a právě na ten co je zalomen už byla navařena matka se snahou ho vyšroubovat ven. Ani po nahřátí bloku se nepohnul, naopak se utrhnul cca 4mm od bloku. To jsou slova mechanika.

Z toho právě plynou moje obavy...odvrtání bude asi jediná možnost, a že budu muset udělat všechny, jelikož zbývající 2 jsou v dost špatným stavu. Tipuju, že imbus do šroubu nepůjde a protočí se...když nešla ani matka.

Vyjiskřit? Tzn elektroeroze? To bych asi musel nechat sundat hlavu, že?

O chudé směsy vím, K&N filter + laďák + nemožnost nastavit bohatost směsi (zatuhlé trysky v karburátorech)...jen jsem nečekal, že je to tak vážný. Oprava karb je v plánu taky.

Tenhle kousek se fakt povedl...opravit, dojezdit sezónu a prodat.

Zalomený šroub od svodů

28.4.2015 v 07:40 | Nahoru | #5
tam jsou jen dva štefty a dva vodící nálitky já bych štefty uřízl a udělal nový závit v těch dvou zbývajících . předem bych zkusil,zda to tam nebude něčemu překážet

Zalomený šroub od svodů

28.4.2015 v 08:37 | Nahoru | #6
Hlavne az to budes vrtat tak ne moc hluboko. Uz jsem videl hlavu s provrtanou dirou od steftu zkrz

Zalomený šroub od svodů

28.4.2015 v 08:57 | Nahoru | #7
Jestli je hlava opravdu hliníková, jak se zdá na fotce, lze zbytek šteftu vyleptat kyselinou dusičnou, cca 30%.
Vyčteno na broukařském foru http://www.flat4.org/forum/

Zalomený šroub od svodů

22.7.2015 v 15:12 | Nahoru | #8
Díky za tipy...po dlouhých útrapách nakonec šly povolit a vytočit ven.

2 reakcí na tento příspěvek Zalomený šroub od svodů

22.9.2015 v 13:13 | Nahoru | #9
Jak to že máš svody tak leskly? Máš nějakou povrchovou upravu nebo jenom vylešťeny?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zalomený šroub od svodů

22.9.2015 v 14:28 | Nahoru | #10

Twix_264 píše: Jak to že máš svody tak leskly? Máš nějakou povrchovou upravu nebo jenom vylešťeny?


Řek bych, že tou chudou směsí musí bejt furt roužhavený do ruda... Na těhlech svodech je to neseřízení brutálně znát.

(reakce na) Zalomený šroub od svodů

23.9.2015 v 19:45 | Nahoru | #11
charlie.vtx1800> Myslíš, že by potom svody zustály bez rzi?

(reakce na) Zalomený šroub od svodů

8.10.2015 v 10:14 | Nahoru | #12

Twix_264 píše: Jak to že máš svody tak leskly? Máš nějakou povrchovou upravu nebo jenom vylešťeny?

Dobrý postřeh...jde o nerezový svody na zakázku. Řekl bych že jsou i z tlutšího materiálu než originál...bohužel orig už nemám, tak nemůžu porovnat.

charlie.vtx1800 píše: Řek bych, že tou chudou směsí musí bejt furt roužhavený do ruda... Na těhlech svodech je to neseřízení brutálně znát.

Chudá směs chvíli byla...než jsem sehnal nové karburátory. Nicméně ten stav svodů na foto je po celé jedné sezóně, což je normální...nebo ne?

Naposledy editováno 08.10.2015 10:18:34
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 PidaCZ 7 2.5.2024 v 16:27 Gahan37
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 mta 1 9.4.2024 v 09:27 yan71
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
radost Honda CB 500 Sunshine011 16 20.11.2023 v 07:08 ja1
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 Starouš1968 4 14.10.2023 v 21:40 Kokin


TOPlist