Jedná se mi o (snad zatím) vizuální ideový návrh motocyklu na bázi Jawy 500 OHC, eventuelně Péráka. Vede mě k tomu odezva na poslední produkci z mnohými oblíbené (a jinými teď zatracované) fabriky. Hodně lidí totiž psalo, že by Jawa měla místo těchto pokusů vytáhnout starou pětistovku a oživit ji, podobně jako to provedl Triumph, Indian, Royal Enfield a další. No co, motorka je to pěkná, tak proč ne. Ale jelikož se k tomu nikdo z Jawy evidentně moc nemá, chtěl jsem to zkusit sám, s pomocí Vás všech. Můžeme tu o tom básnit a zkracovat si večery, zatímco naše ženský koukaj na ordinaci v růžový p...
Nějaký prvotní návrh postupně ve volném čase vytvářím, a postupně přidávám obrázky. Od vás bych rád komentáře typu líbí/nelíbí, ale hlavně proč nelíbí a co změnit . Chápu, že co hlava, to názor, ale rád bych ve finále docílil nějaké slušné vizualizace motocyklu, který by odpovídal zadání a přitom se líbil co nejvíce lidem. Pište mi názory na kdejakou blbinu co se vzhledu týče - tzn. třeba "užší kola, rovnější sedačku, hlubší blatníky, vlaječku dozadu" atd... Nejde mi tu o funkční technický návrh, ale o vizuální stránku věci - tím samozřejmě nechci říct, že to má být zcela technicky mimo. Postupně až se domodeluje, přidáme i barvy a vyhodíme z toho pár obrázků. Prozatím poslední výsledek:
Každou Vaši kritiku uvítám
Pokud se chce někdo k modelování připojit přímo, stačí mi napsat do zpráv a rád pošlu model...
Naposledy editováno 06.03.2015 19:13:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
2 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
I mně, pod "těmi letitými nánosy DVOUTAKTŮ Suzuki" to oslovilo
na první pohled - komu by to taky nepřipomělo jawskýho péráka i půllitra !!?
"Jednosic", t.j. žádná přeprava osob , samozřejmě "kejvačka" a jawskej mininosič,
pochopitelně "rozšiřitelnej" pro delší trasy ...
Sice si vůbec nejsem jist realizovatelností v podmínkách českého popřevratového
pseudokapitalizmu a můžu jen doufat, že "odvážným jednou BUDE i tady štěstí přát"
Naposledy editováno 05.03.2015 11:01:23
Jakub-od-X-bikers píše: Abych taky jenom nekecal, nakreslil jsem svou designovou představu a držel se jawských detailů:
motor jsem nechal původní, ale jistě by se dal vestavět i jiný podobný, např. ta Kawa
Tak já v tom vidím kejvačku, na kterou se vrhnul kluk s flexou.
Světlo bych změnil, přední blatník je tak moc retro, až te není hezký a vše od sedačky směrem vzad bych udělal jinak (to co odkazuje na pařeza). A by to vypadalo víc jako "dospělá" motorka. Na tom zadku mi asi nejvíc vadí, jak se to extremně snižuje. I pérak to měl vyšší.
Naposledy editováno 05.03.2015 11:02:06
edit: omlouvám se, možná si to myslel dobře.....:)
Naposledy editováno 05.03.2015 11:08:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
XVavron píše: Poslední pohyb modelu na následujících pár dní - nakupila se mi práce, která mě živí (a taky už mi z tý jawy pomalu hrabe )... Změny: zkrácena přední vidlice, snížen a porovnán rám, opticky srovnáno umístění motoru, prodloužena zadní vidlice - mezi osami má 440mm. Celkový rozvor se tím vším protáhl na 1568mm. Dál kotouče 330mm, jednosic a nosič, zvednuty kastlíky, zesíleny plechy brejlí.
Kdo budete chtít, pošlu sobory ve formátu .step nebo SW2015 a můžete taky blbnout. Bylo by záhodno vyřešit vynesení rámu k nosiči a umístění zadních tlumičů, aby to nevypadalo jak pěst na oko a nevybočovalo to úplně z konceptu starý pětistovky - koneckonců stačí to i v malování nebo tužkou, najdu si to a dodělám. Taky by bylo fajn stáhnout nebo udělat pořádnej model motoru - je to Kawasaki W800.
Co to sedlo dát na péra nebo ho zvednout jak to mělo to 500OHC? Zadní blatník trošku hlubší, aby mělo přesah na kole? Pak ten zadní blatník míval vzpěru, taky by to podle mě bylo ok
4 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
Jakub-od-X-bikers píše: Abych taky jenom nekecal, nakreslil jsem svou designovou představu a držel se jawských detailů:
motor jsem nechal původní, ale jistě by se dal vestavět i jiný podobný, např. ta Kawa
Určiě větší kola, ale jinak to co je mezi nima není špatný. To umístění tlumičů je trochu atypický, ale taky se mi líbí. Nevím jestli zvedlej vejfuk, byl bych radši za přímej.
Jindra650 píše: bledemon> Aby ses moh pokusit si neco sam udelat a nedelal to stylem, ze si na podlahu garaze polozis trubky a zacnes varit, tak potrebujes nejdriv ten CAD a teprv pak resis to co nasleduje. Radsi taky ukonci svoje pusobeni v tomhle vlaknu, protoze uz taky jen zvatlas. Jestli te zere, ze nekdo si hraje, tak jdi radsi resit jawackou barvu 8850 na jawamanii.
nevim co sem taháš svařování vs cad, když jsem o tom nikde nepsal a nerozporoval
(navíc na garážkovku stačí nákres ručně na papír). Kde píšu, že mi vadí něčí hraní-kresby?
Jestli nejsi schopen pochopit psaný text, tak Ty se zase vrať ke svým kótám do světa IT.
večer nashle, působit si budu kde chci, ale k věci
1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
Ještě by to chtělo uchopit problém uložení zadních tlumičů.....
Jinak dobrý počin!!!!!
milanst píše: Přijde mi trošku dlouhej ten sloupek řízení, moc trčí od rámu.
Ještě by to chtělo uchopit problém uložení zadních tlumičů.....
Jinak dobrý počin!!!!!
Promiň, začínám se v tom ztrácet. Teď mluvíš o 3D modelu? Asi jo, tam ještě nejsou tlumiče a krk je skutečně hodně dlouhej... píšu si do poznámek, díky.
1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
odpružené sedlo je na takových motorkách super, moha by postačit i menší pružina . ale je pravda že by to chtělo vidět jak vypadá ten karbec a zdali by tam bylo místo.
ano pevnej rám a odpružení přes tlumiče, odkaz který dělal tyto jawy jawou
1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
poli46 píše: tu výfuk a stupky .. jinak to sedlo bych také určitě probral do hloubky ze spod aby nenaráželo do blatniku, blatník by chtěl posunout kousek do zadu, na oko je vidět že kolo je víc strčené do zadu a aby se zachoval rozvor , šoup bych blatnik, tím se udělá prostor i pro sedlo.
odpružené sedlo je na takových motorkách super, moha by postačit i menší pružina . ale je pravda že by to chtělo vidět jak vypadá ten karbec a zdali by tam bylo místo.
ano pevnej rám a odpružení přes tlumiče, odkaz který dělal tyto jawy jawou
Ok. Pěkný. Ještě bych popřemejšlel, jestli nakonec vejfuku nehodit nějaký ty vlašťovky, ale zas aby to nevybočovalo. Pružení sedla by se dalo asi zašít někam pod nádrž, nebo uchytit úplně jinak.
1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
poli46 píše: ano možností jak odpružít sedlo je hodně, stačí dát to péro svisle pod sedlo podél rámu skrz olejovou nádrž a změnit poměry a tvary pák o 90stupňů . jinak pokud jseš pro šoupnout kolo, tak jedině dobře, jen upravit tvar sedla aby nenaráželo do blatniku.
Jj, jak říkám, celý sedlo zúžit na takovou tlustší bramborovou placku jako je u původní pětistovky. Kolo nebude problém šoupnout, bude se předělávat celej rám na hardtail, takže klidně může o těch pár cenťáčků dopředu.
1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC | OnluCBR | 14 | 20.2.2024 v 15:55 MartinED250 |
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC | mikeš. | 4 | 9.5.2022 v 10:04 1jarda1 |
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC | mikeš. | 14 | 17.1.2022 v 18:06 cmiral |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC | mikeš. | 16 | 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein |