Motor delali puvodne v Divisove a vychazi z pohone jednotky pro plochou drahu. Jedna se o ostrou verzi pro ruzne zavodni specialy. Nekde jsem se ale docetl, ze byla nebo se chystala i komercni verze.
Kdyby Jawa tento motor vyuzila, mohla by postavit nejaky jednoduchy a vykony enduro. Zadny zbytecnosti. Popripade cokoliv jineho, do ceho by se tento motor hodil. Zde jako inspirace, finska stavba s motorem z plochodrazky z Divišova:
Nebo by se do toho mohli pustit v Mates moto v ramci nejakeho comebacku endura z sestideni. Upravit ram ze Sportardu a mame tu skoro ryze ceskej stroj. V clanku, co nedavno vysel na motorkarich jsem videl, ze pasovali nejakej motor Rotax do ramu 350ky, takze by si s tim urcite nejak vyhrali...:)
Je mi jasny, ze se jedna o labuti pisen... ale, co si o tom myslite?
Naposledy editováno 05.02.2015 14:39:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Jawa 625 cm3
jawa350Basic píše: laďa-prášil> Vies ty akoze chces konkretne cislo 100 ludi by si to kupilo a 1000 nie.
100 je produkce něčeho čemu se dá říkat malá továrna tak na 2 dny, co budou dělat ve středu, ve čtvrtek a v pátek? A co potom? U nás se pracuje teda většinou 5 dní v týdnu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Jawa 625 cm3
jawa350Basic píše: laďa-prášil> Vies ty akoze chces konkretne cislo 100 ludi by si to kupilo a 1000 nie.
Jde o to že ani 100 lidí by nekoupilo. Tolik se neprodalo třeba Sportardu za celou dobu co ho dělaj, prostě při objemu výroby kterej JAWA má je to šílenství, protože nikdy nedostane cenu za motor tak nízko aby se to vyplatilo.
Naposledy editováno 09.02.2015 20:45:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Jawa 625 cm3
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Jawa 625 cm3
CZludol píše: To mas sice pravdu, ale jak jsem uz psal, uveden motor pouze vychazi z motoru pro plochou drahu. Tedy prevodovku uz ma urcite a u starteru si nejsem jistej, ale rekl bych ze taky...
Ten motor nema s plochou drahou lautr nic spolecnyho, je to motor od zacatku udelany jako enduro motor s prevodovkou(4-6 rychlosti). Elektrostarter to dodnes nema, ale to je vlastne jen proto, ze ho nikdo z uzivatelu nepotreboval. Jak by ti jeho tvurci rekli, s plochodrazkou to ma spolecny leda tak zatku na kontrolu napnuti rozvodaku.1 reakcí na tento příspěvek Motor Jawa 625 cm3
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Jawa 625 cm3
CZludol píše: Jindra650: Ani ten co delali puvodne v Divisove nevychazel okrajove z plochodraky?
Jak ani ten? On je jeste jiny motor? Bavime se o motoru typ 870? AMS to jen od Jawy koupilo jako hotovou vec a ted dela nejaky nasledny vyvoj. Ono jednu dobu hrozilo, ze se zakaze methanol na plochy draze, takze vyvijeli novou generaci vodou chlazenych plochodraznich motoru ktere nemely s puvodnimi vlastne nic spolecneho. Na zaklade toho 870 ma takovy zvlastni format vrtani x zdvih aby bylo vrtani jen o malo vetsi nez u planovanyho plochodrazniho motoru, ktery by podedil hlavu. Jenze jediny co vzniklo v zeleze nakonec byla 870, takze to bylo spis naopak. Coz je paradox, ze maly vrtani kvuli plochodrazce nakonec vubec nebylo potreba a limitovalo vysku celyho motoru. Ale byl i prototyp 450ccm, ktery mel kratsi zdvih, takze se motor proporcne "vylepsil". S elektrickym starterem by z toho byla asi hezka motorka.Na obrazku dole je porovnani motoru Jawa 870 a Praga ED610, kde je videt v meritku rozdil stavebni vysky
Naposledy editováno 10.02.2015 14:04:24
Úryvek o BMW:
Zatímco v roce 1967 pracovalo na výrobní lince 30 pracovníků a produkce byla 40 motocyklů denně, k dnešnímu dni zde pracuje 1 861 zaměstnanců a výsledkem jejich práce je až 550 motocyklů denně.
BMW asi prosperuje. Úvaha:
Čili +- 4 lidi vyrobí motorku. Za rok 200 pracovních dní 4 lidi 200 motorek.
Při 20 lidech by to bylo 1000 motorek a to pořád by byli asi v červených číslech, protože až velkoseriovost a velkovýroba přináší úspory....
Jestli např. pracuješ v ČR, tak část tvých daní jde do dotací, např. do "luxusní moto", tu si pak někdo koupí a ty mu na ni vlastně přispěješ. Tak jako když z daní někdo zatepluje barák - ty na to nemáš, ale ani mít nebudeš, protože pořád přispíváš někomu, kdo už nějaké prostředky má. A pořizuje si věci, které ty nemůžeš.
Naposledy editováno 10.02.2015 18:56:19
1 reakcí na tento příspěvek Motor Jawa 625 cm3
kamarádovo dílo: dvouvačková hlava na husaberg (2 zimy, 3. verze)
rám, který vyrobil, protože původní neumožňoval posunutí dopředu ( jedna zima) Motorka už jezdí, první brzda 85 koní s nedoladěným vstřikováním (vrstřik Duc1098). Dělá téměř vše sám, po práci, včetně "vývoje technologie" (např. ohýbání trubek, rám , lisování dílů výfuku atd. Výsledek Jawy je podle toho trochu mdlý
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Jawa 625 cm3
CZludol> Ne, s vyrobou nemam nic spolecneho, to je jen tupa reprodukce toho co zainteresovani lide povidali. Ten rez ma ukazat proporce, takze dotycny tam nakopiroval treba stejnou prevodovku do obou motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Jawa 625 cm3
2 reakcí na tento příspěvek Motor Jawa 625 cm3
Naposledy editováno 10.02.2015 22:10:08
1 reakcí na tento příspěvek Motor Jawa 625 cm3
Jinak je vidět i ta hlava lépe. Jeden vodní kanál je z boku došroubovaný a myslím z druhé strany je to vařené, jak jsem říkal.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Jawa 625 cm3
Naposledy editováno 22.01.2020 18:27:34
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Jawa 625 cm3
Naposledy editováno 20.01.2020 21:49:24
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Starý motor Jawa Nezařazené | Dajdo84 | 5 | 6.4.2021 v 10:48 Dolin |
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené | FiZzeR | 58 | 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR |
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené | Johny79 | 23 | 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak |
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené | Bert-Jawatesty | 12 | 1.6.2019 v 12:34 MartinED250 |
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené | chmatak1973 | 4 | 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i |