renovuju si MZetu a řeším 300ccm válec. Tento válec lze bez úprav namontovat na 251 motor. Výkon by se měl zvětšit cca z 15.4kw na 17kw (stejné trysky v karburátoru). Nevíte, co taková věc zpravidla udělá se spotřebou? Slyšel jsem názor, že se spotřeba sníží. Neví o tom někdo neco?
---------------------
Motivace:
Honda CRF 250cc má 22Nm/7000ot./min a 17kw. Průměrnou spotřebu uživatelé udávají 3.5l.
Suchou hmotnost má 143kg
MZ ETZ 251 má 27.4Nm/5500ot./min a 15.5kw (17kw s 300ccm válcem). Podle příručky spotřeba 3.5l..5l a ta půjde ještě zlepšit s BING 84 karbcem a něco máličko určitě udělá i VAPE. Suchá hmotnost jen 125kg!!!
---------------------
Žádám místní diskutující, kteří nemají nic kloudného k věci nebo tomu nerozumí, aby mi NESPAMOVALI vlákno. DĚKUJI za pochopení.
Naposledy editováno 25.01.2015 23:21:00
S Bing karburátorem můžeš mít spotřebu cca o 2 až 3 deci nižší oproti původnímu karburátoru a mělo by se to lépe sbírat odspoda.
Naposledy editováno 25.01.2015 23:53:34
1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba
Ale pokud dělá renovaci, spojenou např. s GO motoru, zkusit to může...
3 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba
Si tady fakt místy připadám jak v pralese obklíčený řvoucíma orangutanama. I kdyby jediná věc, kterou jsem se tu dozvěděl byla, že altík potřebuje vlastní buzení jinač přeměňuje nevyužitou energii na teplo, tak to mělo smysl založit.
Naposledy editováno 26.01.2015 02:36:46
http://www.honda.cz/...l-2013/overview.html
Co se týká spotřeby, tak MZ určitě nepojede za to co tato Honda(4T vs. 2T, převodovka atd)...
300 vs. 251 bude podle mě se stejným stylem jízdy jen velmi malý rozdíl ve spotřebě.Větší válec-větší plnění...Zase bys za to měl teda(když to líp jede)míň tahat...Takže cca nastejno.
Jdi si dat par tabletek Glinko Biloby, rozjasni se Ti mozek a radsi sprav to dobijeni kouzelniku!
A ted me zase skrej
Naposledy editováno 26.01.2015 07:40:03
reklo ti to tady jasne asi 15 lidi, ale komu neni rady, tomu neni pomoci,orangutane
S válcem zacházejte opatrně, z důvodu většího objemu jsou jeho stěny tenčí než u válců 250 ccm.
Ve staré příručce píšou, že na 300válec se dělaly už jen 2 výbrusy (písty).
1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba
Quikec píše: JurassMo> takze jen aby sis to spocital, nevim v jakym stavu mas tu MZtu, ale na netu jsou okolo 15 000 - 25 000, tzn, kdybys ji prodal za 20 000, usetril to, co do ni hodlas vrazit,tak mas minimalne 25 000 v ruce, mozna 30 000 a muzes koupit neco rozumnejsiho..to je asi to, co se ti tu snazila vetsina lidi vysvetlit. A zkus si spocitat, za kolik km se ti vrati tahle investice, jestlize by jsi nejakou kouzelnou hulkou snizil spotrebu o 0,5 l ale hodne stesti, nemel jsem v planu te jakkoliv urazet, dokud jsi nezacal ty, chytraku
a to nemluvě o tom že takovej šulín za to bude tahat a spotřeba bude vyšší o půl litru nebo o litr než teď. Takže do toho jen ještě víc zateče.
Nedávno jsem si jen tak pro vzdělání četl článek na anglickým webu jednoho ladiče starejch Dukáren. Jestli je lepší na 904ccm SS motor FCRko s 39, nebo 41mm difuzorem (origo rovnotlak Mikuni 38mm) .
Na obou přímejchch šoupadlech měl tři sady trysek, který i na jednom každým mezi sebou prohazoval (pilot, throttle, iddle) Vše ověřoval na brzdě a AFR výpočtově. Neuvěřitelná spleť kompromisů buď k palivu, nebo ke "spodku" nebo k "vršku" ...nebo k přechodu mezi otevřeným a zavřeným plynem. A to se bavíme o 4taktu, kde je vliv proudění a střihu ventilů pro efektivní plnění směsí fakt zanedbatelný oproti dvoutaktu. Kde zvětšenej objem válce při stejným tvaru vejfuku může dost ovlivnit jak prolítlou směs do vejfuku, tak tlak ve spodní úvrati před kompresí.
JurassMo>Pouštíš se do obrovský zkušenosti k nezaplacení ...
Naposledy editováno 26.01.2015 10:59:32
1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba
nestalo se s nim neco?
Jestliže to sám výrobce nabízel jako alternativu,tak bych se toho nebál a nepovažoval bych to za "laborování" .Nebo se pletu ?
Jinak chápu, že někdo nemá na "lepší" motorku...
Já třeba, bohužel, patřím mezi ty, kteří spotřebu na své motorce řeší.Bohužel nemám dost velké příjmy na to, abych nemusel řešit, jestli měsíčně utratím(seberu z rodinného rozpočtu pouze a jen pro svoji zábavu )3, nebo třeba 6tisíc a taky spotřebu řeším,coby jeden z ukazatelů, jak na tom ta moje bába je...Pochopitelně je spotřeba pouze jednou z částí toho,co náš společný koníček stojí...(spotřeba, cena motorky,výbavy,provozní matroš....).
Pokud chceš apriori, aby to líp jelo, tak to prodej, přidej to co bys do toho vrazil a kup si něco...Třeba superlevná XJ 600(klidně i starší provedení-cca 86-90)za cca 20-25tis.Kč bude úplně jinde...(Už ti to tu někdo psal).
Nebo ji nechej doma, tak jak je(já mám pro ně slabost )a přikup další...
Naposledy editováno 26.01.2015 12:57:31
2 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba
Ale já vás kluci chápu třístovku jste asi neviděli ani na obrázku, nebo jste ortodoxní jawaři, tak tu melete tyhle hovadiny a teď do mě
Harry007 píše: MZ ETZ 301 se vyráběla seriově v turecku. Konstruktéři šli cestou nejmenšího odporu a sice větší vrtání a úrava hlavy, jak už jsem tu zmiňoval. Na ojnici a klikovku to vliv nemělo (potvrdí majitelé 301 v čr). Zlepší se spodek. Kamoš to předělal v kombinaci s bingem a fungovalo to opravdu lépe. Ovšem vyhodil za to ranec. MZ je naštěstí jedna z motorek, které mají malé náklady na údržbu a cena ND je příznivá, proto bych neřešil spotřebu... nehledě na to, že už jen typ oleje do benzinu dost ovlivní cenu provozu.
Ale já vás kluci chápu třístovku jste asi neviděli ani na obrázku, nebo jste ortodoxní jawaři, tak tu melete tyhle hovadiny a teď do mě
ostatní jen nechápu proč řešit u týhle moto spotřebu když i tak bude stejná nebo vyšší jak u motorek co maji 75 koní.Když chci jezdit za míň koupim dražší novější moto a ve finále na tom budu finančně nejlíp.
Pokud chci laborovat a zkoušet mám peníze a nemusim je řešit tak proč ne ale o tom že něco ušetřim je uvažovat zcestný
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ETZ 251 300ccm válec - spotřeba
1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba
Po technické stránce bych se toho nebál, měli to odzkoušený včetně toho binga, kterej rovněž používali, takže není třeba kdovíjak laborovat. Je to hlavně o úrovni sborky toho kterýho mechanika. To, jestli někdo řeší spotřebu nebo ne, je jen jeho věc. A stejně tak, čím se zabývá ve svojí garáži - co když ho ta MZ prostě baví?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ETZ 251 300ccm válec - spotřeba
Si taky myslím, že pokud se mu to povede dobře udělat, tak proč ne? Ale pokud to chce dělat kvůli finanční úspoře, tak se to prostě nevyplatí...
Harry> Kdo má to tříkilo? Matně si vzpomínám, že jsem ho u někoho na srazu viděl, ale teď si nevzpomínám, kdo to byl...
Naposledy editováno 26.01.2015 13:40:43
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MZ 251 neštartuje MZ ETZ 251 | Kolose | 0 | 4.8.2024 v 13:45 Kolose |
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |
Mz ETZ 251-aktuální majitelé sem MZ ETZ 251 | Boss.trx850 | 8 | 26.2.2022 v 17:47 2stroke |
MZ 251 MZ ETZ 251 | Petan69 | 7 | 7.2.2022 v 08:54 Petan69 |