Téma: univerzální pneu na auto
 
16.1.2015 v 17:50
Má někdo zkušenosti s univerzálními pneumatikami na automobil? Společné pro léto zimu. Nebaví mě stále gumy nechávat přezouvat a platit. Jsou nějaké plusy a mínusy?
Předchozí
1 2 3 4
Následující

univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 17:53 | Nahoru | #1
Jakékoliv M+S... ty dražší jsou se silikou...

Naposledy editováno 16.01.2015 17:54:23

univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 17:53 | Nahoru | #2
je to kompromis-na léto moc měkké,na zimu tvrdé.navíc v zimě musí být pneumatika označena M+S,zákon univerzály nezná.

pokud málo jezdíš,tak si nech jen zimní...pokud jezdíš dost,tak nic jiného,než přezouvat nevymyslíš.

univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 17:57 | Nahoru | #3
Tak tak Pavle, nech tam zimní a je to.
Dřív byly rádoby universální gumy, ale nebylo to dobré ani na jedno období.

univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 18:03 | Nahoru | #4
Vsechno uni stoji za hovno - takze blbe v lete a ještě blbeji v zime.Je to jako kdyz si das kafe 3 v jednom - sice se napijes ale nepochutnas si ............

univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 18:25 | Nahoru | #5
Dřív se na ničem jiným nejezdilo a stálo to za HO... na oboje

2 reakcí na tento příspěvek univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 18:47 | Nahoru | #6
Kup sadu plechových disků na zimu a máš po problému.

univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 19:05 | Nahoru | #7
Měl jsem tyto Michelin (tenkrát za cca 2700-,) na Vitaře a bylo to nic moc. Rozhodně bych do toho znovu nešel. V létě docela dobrý, vzhledem k tomu, že s Vitarou se nedá moc rychle jezdit rovně, natož zatáčky, takže to, že to trošku míň drží jak letní nešlo moc poznat. Zato v zimě to stálo za hovno, prostě tvrdá směs a ani relativně hrubý vzorek to nezachrání.
Pořídil jsem to tenkrát proto, protože druhá sada disků + letní pneu by byla moc díra do rozpočtu.

Jo a mají na boku M+S, takže s pomahačema bez problémů.

Naposledy editováno 16.01.2015 19:06:23

univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 19:05 | Nahoru | #8
No tak trochu na pravou miru. Jsou celorocni pneu, co se maji M+S. Prakticky smesi jsou skoro jak zimaky a vzorek je takovej krizenec. Ja osobne bych si to na auto nedal, ale jsou lidi co to chteji, takze proc to neobout. A shodou okolnosti jsem stim jedno auto koupil. Na snehu je to jako low end zimaky, maximalne jak stredni trida.
Ale jako mit auto ve velkym meste typy Praha, a bej klasicka ridicka, ktera kdyz napadne 1cm snehu nevynda auto z garaze nebo mit 4kolku tak si to tam klidne necham.

Jeslti chces usetrit tak rekni co chces za disky , dam ti je za nakup kdyz je u me obujes.

(reakce na) univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 19:17 | Nahoru | #9

stráťa píše: Kup sadu plechových disků na zimu a máš po problému.

univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 19:32 | Nahoru | #10
Celoroční jsou na hovno, ale naši to taky jezdí... Vredestein.

univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 19:44 | Nahoru | #11
Zatim vzdycky sem si poridil druhou sadu disku, a mel klid

2 reakcí na tento příspěvek univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 19:59 | Nahoru | #12
No, asi jsem se špatně vyjádřil, na léto mám liťáky a na zimu plecháče, takže mám kompletní dvě sady kol. Nemám problémy, jenom kvůli přehazování kol musím do servisu a ještě platím za jejich vyvážení. Skoro vždycky pak mám jinak příčku volantu. Na dřívějších autech jsem si sady vždy přehazoval sám, ale pak se mě jeden kamarád ptal, proč je nenechám pokaždé vyvážit. To mě docela překvapilo, protože s tím jsem neměl nikdy problémy. Dokonce ani technik mi to nedokázal nějak přesvědčivě vysvětlit. Ale poslechl jsem, takže na jaře a na podzim jedu do servisu, vezu sebou druhou sadu kol, tam mě to přehodí a ještě vyváží, pak většinou je šikmá příčka volantu, zaplatím a jedu. Soused dal celoroční gumy, moc nejezdí a má pokoj. Já jsem už v důchodu a najezdím asi 7 tisíc. Loni na jaře jsem byl líný nechat přehodit kola, nechal jsem tam tedy zimní s tím, že je dojedu přes léto a na zimu nechám dát nové zimní gumy. Dokonce jsem se zimními jel do Itálie na dovolenou, na dálnici (bylo teplo) tedy bylo cítit, že to není úplně ono, auto se malinko jakoby vlnilo při rychlostech kolem 130. Při návratu jsem si myslel, že gumy budou sjeté, ale nebyly. Takže jsem jezdil dál a dokonce je mám stále ještě na kolech a vzorek je kolem 4 cm. Zima žádná, silnice suché. Celoroční gumy jsem ještě na autě neměl, takže o nich uvažuji. Děkuji za odpovědi.

4 reakcí na tento příspěvek univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 20:03 | Nahoru | #13
Gumy co jsem nasadil nikdy nepřevažuju až do konce životnosti a nikdy jsem nemel problém....Tahaj z tebe prachy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 20:20 | Nahoru | #14
hrochino> Tak to je taky o tom co mas za rafek, jaky na nem mas zavazi a jak parkujes.
Protoze s plechace, pokud mas zavazi venku obcas nekteri jedinci dokazou sundat i pres puklici.
Edit: ale delat to kazdej pul rok, je asi tahani penez z lidi. Nejak se vydelavat musi ne

Naposledy editováno 16.01.2015 20:21:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 20:23 | Nahoru | #15
1155> Volant bys rozhodně neměl mít jinak natočenej.

Jestli ti auto díky pneu "plave" při prd zimě a suchu při 130 km/h, jsou tři možnosti:
a) něco je špatně na podvozku
b) máš 120ku, moskviče nebo tak něco
c) je to vina pneu

univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 20:26 | Nahoru | #16
No myslim ze pokud nikdo nehrabe do spojovacek rizeni a nebo se neprotoci volant tak se nemuze stat ze by auto v primem smeru melo natocenej volant....

Zalezi co za auto,kolik km rocne, kde a jakym stylem - jak kdyz jezdil lehkyma a slabyma autama a kolem 15tis rocne, jezdil sem trvale zimaky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 20:42 | Nahoru | #17

hrochino píše: Gumy co jsem nasadil nikdy nepřevažuju až do konce životnosti a nikdy jsem nemel problém....Tahaj z tebe prachy



No, nelobbuju za žádnej pneuservis, ale přezouvání, vyvažování a opravy pneu na osobních (sem tam i nákladní) dělám a může být vše v pořádku za předpokladu, že ti nějaký závaží neulítne nebo nevymeteš díru (ev. nemáš fakt sračkový pneu, kterejm praskaj dráty).

Co se týče disků ... od dob, co jsem tohle před X lety začal dělat můžu říct jediný - zlatý plecháče. Za prvý se to líp dělá, ale hlavně ta ocel je pružná a víc vydrží. Další věc je ta, že jsou obvykle menší disky a vyšší profil pneu, tzn. na vymetání děr taky plus. Co se týče alu kol - ten "hliník" si obvykle "pamatuje" každou ránu, kterou utržil. Dále standardně každej nacpe větší disk, širší pneu s nižším profilem a tím pádem je každá nesymetrie znát, i když se to pečlivě vyváží. Další věc je ta, že zdaleka ne na každej alu disk jde dát závaží na kraj. Poslední, co k tomu uvedu je to, že spousta alu disků jsou skutečně sračky (rozuměj bláto). Už aspoň 10x - 12x jsem se setkal s tím, že fungl novej disk, vybalenej z krabice, házel sám o sobě, i bez pneu. Ale taky jsem měl na svý vlastní laguně, před 5 lety, originální renaulťácký alu disky 16" (tenkrát 9 let starý), i samotný disky bez pneu byly absolutně rovný.

Poměrně často se i stává, že jsou šišatý pneumatiky. Nenašel jsem žádnou úměru mezi značkama, stářím či stavem opotřebovanosti.

Ono ve finále to jde na vyvažovačce "vyvážit" v podstatě vždycky, ale nic to nezmění na tom, že je něco šišatý, ať disk nebo pneu.

univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 20:50 | Nahoru | #18
jezdím 30 000km/rok a celoročně na Vredestein SnowTrac3 a v poho. Auto má 90hp v elpégéčku a 1300kg takže předpisová jízda.

(reakce na) univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 20:50 | Nahoru | #19

stráťa píše: Kup sadu plechových disků na zimu a máš po problému.


Nejlepší rada. Opravdu. A možná že i nejlevnější ve finále...

Univerzály jsou na hovno.

Naposledy editováno 16.01.2015 20:51:25

(reakce na) univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 20:58 | Nahoru | #20

gugo píše: hrochino> Tak to je taky o tom co mas za rafek, jaky na nem mas zavazi a jak parkujes.
Protoze s plechace, pokud mas zavazi venku obcas nekteri jedinci dokazou sundat i pres puklici.
Edit: ale delat to kazdej pul rok, je asi tahani penez z lidi. Nejak se vydelavat musi ne

léto origo RS 17 na octavku a zimu plecháče.

univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 21:16 | Nahoru | #21
1155-já osobně bych se toho nebál,sám o nich uvažuju,najedu tak do 10tis za rok a většinu z toho do práce 10km tam a 10zpět v zimě po většinou prosolené čisté hlavní silnici a jednou za rok na dovču,na druhém autě mám celoročně zimáky,zadek se jen tak nesjede a předky 3-4roky bez problému vydrží,zadek většinou 6 pak by se měly zimáky stejně vyměnit,ale záleží jakej je vzorek letos mám na mém autě(druhé má manželka) třeba na zadku zimáky 7rokem a nemyslím si,že bych s nima měl na sněhu problém,už tu i nějakej chvilku byl,na mém autě střídám liťáky s plechama a tak uvažuju,že bych dal na lité univerzály.

Řídil bych se tím kolik mám nájezd,kde se povětšinu zimy nacházím,tzn.jaké jsou v mém bydlišti zimy,třeba u nás na okraji šumavy už třetím rokem skoro bez sněhu,do kufru bych koupil kvalitní řetězy a pokud by to univerzály nezvládly nasadil řetězy.

Naposledy editováno 16.01.2015 21:18:37

(reakce na) univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 22:27 | Nahoru | #22
hrochino> souhlasím,je to jen gumařská lobby,abys cáloval a oni měli co vyrábět-jezdím už 10 let jen zimáky,letos jsem koupil "celoroční" a na sněhu žádný znatelný rozdíl,v létě uvidíme,ale je to zimní směs míň nařezaná,takže se ani léta nebojím... .Najíždím cca 15000 ročně a zimáky mi 4 roky vydržely,takže pokud by to bylo cca 50000,tak měnit budu. Ale takhle...??? P-H.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 22:30 | Nahoru | #23
Piwell> ...ještě bych Tě doplnil,že cca 50% pneuservisů nemá kalibraci a ani lidi,co s tím opravdu uměj... .Vímto,zažil jsem to... P-H.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 22:35 | Nahoru | #24
Petr-Huska> hmm ze vona je to veda.
Kalibraci ceho ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 22:42 | Nahoru | #25

Petr-Huska píše: Piwell> ...ještě bych Tě doplnil,že cca 50% pneuservisů nemá kalibraci a ani lidi,co s tím opravdu uměj... .Vímto,zažil jsem to... P-H.

Nechci Te urazit ale jestli myslis kalibraci vyvazovacky tak meles hovna.........novejsi vyvazovacky maj kalibraci svoji takze nikoho k tomu nepotrebujes - delam v oboru tak vim svoje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 22:43 | Nahoru | #26
gugo> no čeho-asi jeřábu-vyvažovačky,nebo se bavíme o krajkách???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 22:52 | Nahoru | #27
Petr-Huska> Tak treba momentovyho klice, zejo kalibrovat se da kde co.
Kazdopadne i ta blba jednoducha vyvazovacka kterou mam ma poloautomatickou kalibraci pomoci zavazi.
To ze v pneuservicech delaj kokoti na tom se mozna shodnem.

(reakce na) univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 22:52 | Nahoru | #28
Fananek-Jarda> Novější a kvalitní jo,tam jednou za cca týden dáš program "kalibrace",ale co ty tisíce starých kusů,co kdesi kdysi fungovaly ještě třeba v "NDR" nebo jinde?
A ani nová,co jsem koupil do dílny neukázala stejné hodnoty ráno jako první měřená a večer jako poslední...taky vím své...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 22:54 | Nahoru | #29
gugo> No,viď,ten by se zrovna kalibrovat měl...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) univerzální pneu na auto

16.1.2015 v 22:57 | Nahoru | #30
1155> Pokud máš po výměně kol pootočenej volant tak máš něco opravdu hodně špatně s podvozkem.

assassin> Co třeba že by se projevila špatná geometrie s jiným rozměrem? S jedním rozměrem by jelo dobře a na širší/užší gumy by musel volantem držet směr? Nic jinýho mě nenapadá.

Naposledy editováno 16.01.2015 22:59:18
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist