globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Progresivní heft
 
16.12.2014 v 22:36
Za těch x let jsem objevil, že zdejší uživatelé i témata jsou odborně velmi na výši a tohle se tu ještě neprobíralo, tak jsem zvědav co z toho vykřešem

http://www.g2ergo.co...tamer-throttle-tube/

Co tomu říkáte? Progresivní heft s postupným nástupem plynu, takže je při málo otevřené rukojeti "línější". Odstraňuje škubání u motorek kde je nástup ostřejší nebo škubání u bikerů s trošku tupějším zápěstím
Předchozí
1 2
Následující

Progresivní heft

16.12.2014 v 22:44 | Nahoru | #1
Myslím si, že pokud máš tupé zápěstí tak se to možná hodí, ale ubere to dle mého názoru čitelnosti motorky A lepší je něco dělat v tom případě se zápěstím než motorkou
Osobně jsem nedávno na svoji GSX1400 naopak dával "quick reaction throttle" a rozhodně bych neměnil

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní heft

16.12.2014 v 22:49 | Nahoru | #2
Tusim ze to maj i nektery seriovky - ktm rc8 treba ... Ale treba Perna to menil za linearni, nesedelo mu to - viz jeho racing vlakno...

Progresivní heft

16.12.2014 v 23:19 | Nahoru | #3
Neválcové navíjení lanka plynu měla aj Magura (výměnná vačka).
Tak sem si to ze srandy zkusil...
No...dost problematické to bylo třebas tam, kdes musel okamžitě vrknůt plynem, abys vyjel na nejaký hrb nebo přetahl přes neco přední kolo. Bylo potřeba víc pootočit plynem...a tým pádem sem měl ruky jaksi divně...
Takže jsem to pokorně vrátil do původního stavu .

Progresivní heft

16.12.2014 v 23:39 | Nahoru | #4
Osobně jsem radši když mi tam výkon leze hned a klidně by mohl i víc . Asi nic pro mě .

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní heft

17.12.2014 v 04:40 | Nahoru | #5
Laicky řečeno to ,,prodlužuje chod plynu,,jestli tomu dobře rozumím..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní heft

17.12.2014 v 06:48 | Nahoru | #6
Haesty> Ano, ale jen cca do poloviny dráhy plynu.

Naposledy editováno 17.12.2014 06:48:57

3 reakcí na tento příspěvek Progresivní heft

17.12.2014 v 07:53 | Nahoru | #7
hovadina můj plyn má stejně jen dvě polohy... "prádzdnej" (kryž řadím) a druhá varianta "plnej" když jedu takže by stačil nějakej vypínač
ale je fakt, že bych si to uměl představit třeba na ségřiným VX800, kradan a dvouvál... když s tím jedeš piánko tak to hodně cuká, třeba by tohle pomohlo, ale ta cena je taková nezajímavá

(reakce na) Progresivní heft

17.12.2014 v 07:59 | Nahoru | #8
Barney> I tak,když chceš trochu gazovat,musíš přehmátnout,takže asi k ničemu.Možná tak pro začátečníky na litru

(reakce na) Progresivní heft

17.12.2014 v 10:02 | Nahoru | #9
Harry007> Je to jednoduchá úprava, opilovat kulatý bubínek plynu do šišoidního tvaru.
Akorát jestli se to dá uvést do původního stavu...Magura to měla výměnné...
Když máš při pomalé jízdě u takového traktoru cukatůru, néni to nečím jinším?
Kdysi mě to u auta dělal špatný odtrh na svíčkách - moc velký. Stačila desetina a bylo to...pak to táhlo jak bůvol .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní heft

17.12.2014 v 12:45 | Nahoru | #10

Harry007 píše: hovadina můj plyn má stejně jen dvě polohy... "prádzdnej" (kryž řadím) a druhá varianta "plnej" když jedu takže by stačil nějakej vypínač
ale je fakt, že bych si to uměl představit třeba na ségřiným VX800, kradan a dvouvál... když s tím jedeš piánko tak to hodně cuká, třeba by tohle pomohlo, ale ta cena je taková nezajímavá

ses mekkej. Ja radim zasadne pod plnym

(reakce na) Progresivní heft

17.12.2014 v 15:55 | Nahoru | #11
Harry007> si to vyrob :D prohlub drážku pilníkem v origu :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní heft

17.12.2014 v 17:11 | Nahoru | #12

seikos píše: ses mekkej. Ja radim zasadne pod plnym


jenže ty nemáš to legendární XJR, jako dráťa a drsný harry ...

(reakce na) Progresivní heft

17.12.2014 v 17:56 | Nahoru | #13
seikos> quickshifer nemám, to je fakt
Mad_Rockstar> jasný, třeba až na trubku
myty_fakta> sice přesně nevím, co jsi tím chtěl naznačit, ale i tak jsem rád, že uznáváš XJR jako legendu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní heft

17.12.2014 v 18:13 | Nahoru | #14
myty_fakta> Taky díky za uznání legendy, když už tedy padl můj nick.
Jinak dotyčný vynález ve mně žádné emoci nevzbuzuje, chod heftu mi na mých motorkách připadá tak nějak normální, a nemám potřebu jej měnit. Tím samozřejmě neříkám, že je to tak u všech jezdců a motorek. Kupte to někdo a vyzkoušejte, třeba to má nějakej smysl.

Druhá strana téže mince je taková, že výrobci (nevím, je nějaké jednoslovné vyjádření, které u motorek vyjadřuje totéž co u aut slovo "automobilka"?) tráví testováním svých motorek asi hodně času a stojí je to dost prostředků. Proto předpokládám, že chod heftu/délka plynu bude optimalizován (nejen nákladově) i pro valnou většinu jezdců. (Vulgárně by se totéž dalo popsat jako tuning, což je sice neškodná zábava, ale většinou při ní dochází ke zhoršení stávajícího stavu "vykuněného" vozidla, málokdy se stává, že někdo v garáži vymyslí a vytvoří něco lepšího, než velkovýrobce, který má vlastní vývojové a účetní oddělení)

EDIT: Vypůjčil jsem si citaci z tohohle článku (o autech, ale u motorek vidím analogii), se kterým naprosto souhlasím, možná by vás zajímal: 5 důvodů, proč je tuning mimo

Naposledy editováno 17.12.2014 18:18:21

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní heft

17.12.2014 v 18:37 | Nahoru | #15
motorkobilka? motokobilka? moto kobylka?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní heft

17.12.2014 v 18:46 | Nahoru | #16

tudor píše: motorkobilka? motokobilka? moto kobylka?



A myslíš, že se to ujme?

(reakce na) Progresivní heft

18.12.2014 v 08:35 | Nahoru | #17

assassin píše: Tusim ze to maj i nektery seriovky - ktm rc8 treba ... Ale treba Perna to menil za linearni, nesedelo mu to - viz jeho racing vlakno...



Tak u RC8 bych to naopak byl uvítal. Měl jsem tam hefty od Domina a ta motorka byla až moc citlivá na plyn. Ale to ona byla vlastně celkově taková brutální :D. U RSV4 mě naopak ten elektronickej plyn přijde trochu pomalej. Ta prodleva je opravdu poznat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní heft

18.12.2014 v 09:35 | Nahoru | #18

Dráťa píše: myty_fakta> Taky díky za uznání legendy, když už tedy padl můj nick.
Jinak dotyčný vynález ve mně žádné emoci nevzbuzuje, chod heftu mi na mých motorkách připadá tak nějak normální, a nemám potřebu jej měnit. Tím samozřejmě neříkám, že je to tak u všech jezdců a motorek. Kupte to někdo a vyzkoušejte, třeba to má nějakej smysl.

Druhá strana téže mince je taková, že výrobci (nevím, je nějaké jednoslovné vyjádření, které u motorek vyjadřuje totéž co u aut slovo "automobilka"?) tráví testováním svých motorek asi hodně času a stojí je to dost prostředků. Proto předpokládám, že chod heftu/délka plynu bude optimalizován (nejen nákladově) i pro valnou většinu jezdců. (Vulgárně by se totéž dalo popsat jako tuning, což je sice neškodná zábava, ale většinou při ní dochází ke zhoršení stávajícího stavu "vykuněného" vozidla, málokdy se stává, že někdo v garáži vymyslí a vytvoří něco lepšího, než velkovýrobce, který má vlastní vývojové a účetní oddělení)

EDIT: Vypůjčil jsem si citaci z tohohle článku (o autech, ale u motorek vidím analogii), se kterým naprosto souhlasím, možná by vás zajímal: 5 důvodů, proč je tuning mimo



Ja s tim nesouhlasim, znam spoustu aut ktery jsou po uprave lepsi nez origo a cervenka ma asi mindrak ze sam nic takoveho neumi...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní heft

18.12.2014 v 10:02 | Nahoru | #19
assassin> Jasně, je to názor, není to všeobecně platné pravidlo. Já s tím souhlasím, jak už jsem řekl. Sám jsem provedl jednu úpravu, z jejíhož výsledku jsem přinejmenším rozpačitej, a viděl jsem dost motorek, jejichž úpravy vedly přímo ke zhoršení dle mých kritérií.

(reakce na) Progresivní heft

18.12.2014 v 10:48 | Nahoru | #20
assassin>

Progresivní heft

18.12.2014 v 13:09 | Nahoru | #21
Tak když jsme pokrafali, přináším konečně recenzi tohoto výrobku

Předesílám, že se týká pouze mě osobně jako majitele konkrétního motocyklu a mého jízdního stylu, nelze tedy aplikovat plošně.

CB1100 je velmi příjemná motorka, hladká jako máslo, a hodná jako paní učitelka v první třídě, s lineárním zátahem od volnoběhu do maxima, bez výkonových špiček a kopanců. Nicméně v opravdu nízkých rychlostech, spíše při jízdě v koloně, jízdě krokem, to chtělo skutečně citlivou práci s plynem.

Progresivní heft je narozdíl od plastového originálu z duralu, je moc čistě vyrobený, a funguje tak, že první půlka je "pomalejší" a pak jde převod nahoru, takže krok rukojeti je v podstatě nezměněn a za druhé, při jízdě v rychlejších režimech je převod rychlejší. Po instalaci bylo třeba nepatrně doladit délku lanka škrtící klapky.

Jízda je příjemná, komfort se zvýšil při pomalé jízdě a popojíždění, ale i v pomalých zatáčkách, vracečkách, zmizelo takové mírné "drcnutí" při přechodu z volnoběhu. Plyn se prostě dá lépe dávkovat, není třeba se až tak soustředit a když se kvaltuje, je práce s plynem rychlejší. Ale já nikdy moc nekvaltuju.

60 amerických fufníků považuji za adekvátní částku.

JInak na stránce výrobce jsou recenze od majitelů skutečně různých motocyklů, všiml jsem si že hodně lidí "léčí" MT-07.

Naposledy editováno 18.12.2014 13:17:57

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní heft

18.12.2014 v 13:29 | Nahoru | #22
Je zajímavé jak mají lidi různé potřeby. Zatímco jedni si u hodné a heboučké CB 1100 (neznám, nejel jsem, ale věřím tomu) ještě prodlužují dráhu plynu, jiní si u TL (což je uskákaná bestie) dráhu plynu naopak zkracují

(reakce na) Progresivní heft

18.12.2014 v 13:38 | Nahoru | #23

Číkus píše: Je zajímavé jak mají lidi různé potřeby. Zatímco jedni si u hodné a heboučké CB 1100 (neznám, nejel jsem, ale věřím tomu) ještě prodlužují dráhu plynu, jiní si u TL (což je uskákaná bestie) dráhu plynu naopak zkracují



to by chtělo porovnat jak dlouhej maj obě plyn. Protože co vím tak tele hodně.

Progresivní heft

18.12.2014 v 19:45 | Nahoru | #24
No 60 $Teda není malo a kusek kovu. Za chvíli to bude na DX za 5

(reakce na) Progresivní heft

18.12.2014 v 20:02 | Nahoru | #25

Dráťa píše: assassin> Jasně, je to názor, není to všeobecně platné pravidlo. Já s tím souhlasím, jak už jsem řekl. Sám jsem provedl jednu úpravu, z jejíhož výsledku jsem přinejmenším rozpačitej, a viděl jsem dost motorek, jejichž úpravy vedly přímo ke zhoršení dle mých kritérií.



Jo jasne, videl jsem spoustu zprznenejch aut a motorek, ale stejne tak sem videl garazove projekty kterejm remeslnou zrucnosti, napadem a funkcnosti seriovej vyrobek nesaha ani po kotniky...

Progresivní heft

18.12.2014 v 21:03 | Nahoru | #26
Na tom hefte je nelinearnost minimalna. Versys 1000 ma ovalne tiahlo (netusim ci som pouzil dobry nazov) na klapkach ktore doda podstatne vacsiu nelinearnost. Ako ostatne moto netusim. Ono je to celkom dobra vec, kvoli tomu na zaciatku otvarania klapky sa prierez uvolneny klapkou zvacsuje omnoho rychlejsie nez na konci otvarania klapky, takze bez akejkolvek nelinearnosti tiahiel by bolo pridavanie vykonu silne linearne lenze naopak. Teda prva stvrtina heftu dosiahne 90% otvorenia klapky a teda "vykonu" motora a zvysne 3/4 tocenia heftom uz len nejakych zanedbatelnych 10%. S ovalnymi tiahlami trosku vyrovnaju krivku zvysovana vykonu tahanim za heft alebo stupanim na pedal.

Progresivní heft

18.12.2014 v 21:55 | Nahoru | #27
Mám dojem, že třeba ZR-7 má tu degresi na lanku u karburátorů, nikoliv na heftu, ale výsledek bude stejnej. Takže se opět objevuje objevené.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní heft

19.12.2014 v 13:35 | Nahoru | #28

Dráťa píše: A myslíš, že se to ujme?



Neujme,ale ujme se moje motovárna.

(reakce na) Progresivní heft

19.12.2014 v 13:36 | Nahoru | #29

Marex píše: Neujme,ale ujme se moje motovárna.



Jo, to je dobrý

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní heft

19.12.2014 v 15:23 | Nahoru | #30
Toho samého by se mělo dosáhnout i pomocí Powercommanderu?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist