1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.
BorekS píše: XTeZeto> kterou myslíš za 360 tis. ? XTZ 1200 ?
ju starší ročník,ta nová je za 400Naposledy editováno 25.11.2014 22:55:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.
BorekS píše: XTeZeto> a kolik se prodávala XTZ 750 když byla nová? 250 tis před 20 lety? to není moc velkej rozdíl...
to jo no. Ale myslím že těma high technologiema se ta cena zbytečně navyšuje. Bohužel je to novej trend téhle doby.Naposledy editováno 25.11.2014 23:02:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.
A všichni budem napjatě očekávat co do příštího podzimu vypadne z Jawky
Adenium Evo II 1200ccm ???
Mimochodem: Adenium - pouštní růže (jedovatá)
Naposledy editováno 25.11.2014 23:11:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.
Naháč:
Motor 1200ccm. Výkon přes 150 HP. Krouťák 200nm. Twin. Celková hmotnost 180 Kg. Podvozek Ohlins. Brno za 2 minuty. Design Tamburini. Cena 150 tis.
Enduro:
Jako naked,ale lehčí, vícenásobný vítěz Dakaru v sérii, ztrapní KTM i BMW, cena jako naháč.
Marex píše: Představa místního fandy mašin.
Naháč:
Motor 1200ccm. Výkon přes 150 HP. Krouťák 200nm. Twin. Celková hmotnost 180 Kg. Podvozek Ohlins. Brno za 2 minuty. Design Tamburini. Cena 150 tis.
Enduro:
Jako naked,ale lehčí, vícenásobný vítěz Dakaru v sérii, ztrapní KTM i BMW, cena jako naháč.
Třeba právě na to v Brodcích chystají tu fabriku, copak víš, proč to tak tají...
Když to tak bude, budou dělat velký série
Naposledy editováno 25.11.2014 23:20:12
1 reakcí na tento příspěvek Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.
GeorgePanek píše: ze z teto fabriky nevylezlo za poslednich dvacet let nic konkurence schopneho
nemá tam bejt spíš 50 ??
Naposledy editováno 26.11.2014 12:16:05
2 reakcí na tento příspěvek Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.
Shrnul jsi to tak, ze nemate nic, nemate podvozek, nemate vzhled, nemate brzdy, motor se PORAD testuje.
Amen s Jawou.
seikos píše: V průběhu příštího roku, zřejmě na konci léta nebo na podzim, představíme zcela nový typ motocyklu s litrovým motorem. Zhruba za dva roky by měl následovat další, tentokrát s motorem o zdvihovém objemu válců 1200 cm3
Jako bych tohle už někdy četl. Vloni? Předloni? Předpředloni? Haha. Vždy na podzim tvdí že s tím přijdou na jaře. Teď na podzim tvrdí že příští rok na podzim.
Před dvěma roky tvrdíli že chtějí konkurovat Diavelu. Ale zapomněli říct jaké modelové řadě, protože než s tím přijdou, Diavel už bude ve čtvrté generaci
jsou to trapáci a všichni vědí proč to dělají. Protože každý rok si potřebuji sáhnout do rozpočtu na státní dotaci. O žádnou motorku nejde. Jde jen o to něco dělat a po státu za to něco chtít
KubaLC8 píše: Diky LOTRovi za priblizeni situace. Ma skepse je ted jeste vetsi nez dosud.
Shrnul jsi to tak, ze nemate nic, nemate podvozek, nemate vzhled, nemate brzdy, motor se PORAD testuje.
Amen s Jawou.
Přesně, pokud vlastně zatím víte TO, že nevíte nic a teprve jste ve fázi pokus - omyl, testovat to pak budou v praxi zákazníci... tako se máme opravdu na co těšit...ať je to aspoň trochu hezký...
Jinak nechápu proč Jawa "nezkouší" výrobu něčeho lehčího, frčej kafáče, retro....v tomhle se má Jawa čeho chytit, třeba začít novým Kalifem obsahu cca 800 ccm....
KubaLC8 píše: Diky LOTRovi za priblizeni situace. Ma skepse je ted jeste vetsi nez dosud.
Shrnul jsi to tak, ze nemate nic, nemate podvozek, nemate vzhled, nemate brzdy, motor se PORAD testuje.
Amen s Jawou.
Asi tak...hele LOTR co vlastne mate hotovy? Pochopil jsem to tak ze mate tedka dodelanej motor...to vam trvalo jak dlouho? 5,6 nebo 8 let? A ted teda koumate jakej sklon ma mit vidlice. A co riditka uz jse se rozhodli, nebo az za rok nebo 2?
Naposledy editováno 26.11.2014 13:24:54
Nádrž pod sedlem? Ano, to je v pořádku. Ale ta motorka jinak takřka nemá šanci (možná se se šancí ani nepočítá), a to ještě nevyjela z továrny. Ani ji nemusím vidět.
Už se těším, až si koupím za pár let třeba zahradní sekačku Jawa
Naposledy editováno 26.11.2014 13:56:51
seikos píše: tady je blbý, že se to vpodstatě učíte. Abyste řešily úhly rámu, že se vám rám ohýbá v terénu, aby to dostatečně chladilo, to jsou základní věco každého většího výrobce motorek. Což vy ani náhodou nejste. Musíte se to naučit. Bohužel za peníze, které jsou jak všichni víme odkud. Alespoň z veliké části.
Myslím že největší váš problém je vaše PR. Ty nekonečné sliby sjou fakt trapný. Veliké sliby (konkurenta Diavelu apod.) přináší veliká očekávání. A analogicky veliké zklamání. Vaše PR oddělení by radši mělo držet hubu, nechat vás techniky dodělat vaši práci a až to bude hotovo, tak to pak pustit cíleně do světa.
A ne něco vypustit 5 let předem a pak 2x do roka každý rok slibovat jaro/podzim - jaro/podzim
Kdo si mysli, ze z Tynce jeste nekdy vyjede konkurenceschopna motorka, je chapanim reality zhruba na urovni duchodcu, kteri narvali miliony do druzstevni zalozny za slib 15% zisku ... a dostali prekvapive hovno.
Než vyvíjet tisícovku, bylo lepší navázat na dobrou tradici, dnes tedy ve čtyřtaktu, třeba dvouválcovou 350 (názvuky na silniční úspěchy) nebo dvouválcovou 500 (připomínka často vzpomínaného sériového půllitra). Při stejné koncepci se daly vytvořit dva tři objemy (ještě jeden vyšší) a vznikla by ucelená ředa s různým zaměřením (naháč, polokapota, cestovní enduro, street...). Leccos se dalo...
Blata: Povedené minibajky včetně vlastních motorů + 125 enduro a motard se čtyřtaktním motorem snad (?) z Itálie.
Zda Blata vyrábí , co a kolik ať napíše někdo kdo o tom ví.
VM Motor: 610 čtyřtakt postaven na základě motoru Praga. Hodně dobrý počin (ale už asi 5 let starý) za 150 tisíc vybavený komponenty top značek. Asi se to neujalo(?)
FGR: Dotace od MP asi 20 mega. Midalu 2500 je hotová a pojízdná věc (není problém ji tady unás potkat na silnici), dle mého, zpracováním kousek na hodně dobré světové urovni. Že to nemá komerční úspěch je věc jiná. Jen úvaha. Jak by to dopadlo bejt toho motoru jen půlka?!
JAWA: Myšleno ta plochodrážní - už druhé zmrtvýchvstání - teď snad úspěšné.
Pokud jsem na někoho zapoměl tak mě doplňte.
1) pokud budeš snižovat emise, půjde dolů i výkon a neuděláš s tím nic. Vstřikování ano, ale potřebuješ trochu rozsáhlejší elektroniku, na kterou by v Týnci koukali jako na sci-fi.
2) Jestli má být konkurence schopná, musí odpovídat výkonem (a samozřejmě dalšími věcmi) a to je to, proč dneska dvoutakty jako třeba cesťáky nikdo nedělá. Potom to totiž žere nezřízeně jako tank. Takže taková klasika 350/640, 19 kW/cca 5000 ot./m, si vezme na 100km do 5 litrů, pokud by to reálně mělo třeba 40 kW a víc, tak to bude žrát klidně 15 litrů (a víc).
3) Mentalita dnešních lidí je už jinde než před dvaceti a více lety. Dvoutakt už prostě nefrčí, protože to smrdí, řve to, žere to atd.
4) Měl jsem v rukou motor ze skůtru (peugeot?) se vtřikováním, výfukovou přívěrou, klapkou, "oilmastrem" a kde jakou píčovinou. Jenomže takový motor už ztrácí svojí výhodu oproti čtyřtaktu - jednoduchost.
Takže za mě, dvoutakt hodit do kontejneru nebo si ho šetřit pro nějaké čistě teréní enduro, ale s kejvačkou díru do světa neudělají a vyvíjet dvoutakt je ještě horší než čtyřtakt.
Ono vůbec management v Jawě je nějak mimo. Chtějí dělat 1000 a 1200, kde je obrovská (největší) konkurence a chtějí do toho vlítnout po hlavě, bez žádných zkušeností. Kdyby se zaměřili třeba na objemy 50 (do 45 km/h), 125, 250/350, 450, prostě nějakou vlajkovou loď, co se bude prodávat a z čeho továrna bude žít, tak jako všichni ostatní, litry si můžou dělat bokem. Příklad: kolik asi tak volkswagen prodá phaetonů a kolik golfů? Ten phaeton je sice luxusní reprezentační auto, ale prodá se jich pár a stěží si na sebe vydělá. Pošlete to prosím někdo řediteli JAWY...
2 reakcí na tento příspěvek Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 23 | 5.11.2019 v 17:48 Olísko |
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage | Traktorist12 | 0 | 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12 |
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium | Olísko | 12 | 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny |