Včera se udělalo hezky, tak jsem si chtěl vyrazit. Jenomže motorku mám venku pod plachtou a už byly mrazíky...takže jsem točil, točil, ale nenatočil.
Zodpovědně jsem koukal do diskuzí, ale většinou se to zvrhne do debaty o druhu baterky, dobíječky nebo rad typu: vem na to kladivo.
Takže to už všechno vim.
Mám normální nabíječku se svorkama. Vlevo na motorce je špunt označenej jako + a vedle něj zásuvka jak na zapalovač, jenom menší. Už jste asi poznali, že nejsem automechanik ani elektrikář :D
Rada odborníka byla na špunt + připojit kabel + a kamkoliv jinam cvaknout kabel mínus. Jenomže to nepřineslo kýžené ovoce.
Rada druhýho odborníka byla sundat nádrž, vyndat baterku a dobít. A to mi připadá trochu moc na moje schopnosti.
Dotaz: potřebuju nějakou speciální dobíječku, která se píchne do tý zásuvky?
Děkuju všem
svata
2 reakcí na tento příspěvek znovu o nabíjení baterky
Jestli baterka treba jen jednou otocila motorem a pak bylo slyset jen cvakani rele tak je to baterkou, to pozna i prumerny clovek.
Jestli mas gelovku tak je na to potreba specialni nabijecka, jestli mas normalni tak specialni nabijecka potreba neni.
No ale jestli jsi vemeno, tak zavolej nekomu kdo neni takovy vemeno at ti pomuze tu baterku vyndat a nechej si ji za 50kc v nejakym servisu nabit. Amen
Popsáno a a nakresleno to máš ve videu. A nemusíš žádnou baterku vyndávat ani kupovat speciální nabíječku.
Naposledy editováno 29.10.2014 11:12:53
Otázka zněla - potřebuju nějakou speciální dobíječku, která se píchne do tý zásuvky?
A hele, dokonce tu jsou i lidi, který umí smysluplně odpovědět.
Je to hrozně jednoduchý. Když mi nemáš co poradit, tak nic nepiš.
1 reakcí na tento příspěvek znovu o nabíjení baterky
Co se týče zásuvky, tak u BMW je ta komplikace, že při vypnuté spínačce je zásuvka relátkem odpojena od baterky a "speciální nabíječky" pro BMW generují i určitý signál, který přečte řídicí jednotka a při připojené nabíječce sepne relátko a zásuvku tak připojí k baterce.
Pro propojeni s autem se hnedle uvidi, co je za potiz.
Co se tyce dobijeni, tak samozrejme je mozne pouzit libovolnou nabijecku s krokodylama, pripojenou na tyhle spuntiky, samozrejme dle typu osazene baterie. Napr. nabijecka z Lidu za 500 penez funguje skvele i pro pripadnou gelovku.
Samozrejme neni problem na tuto nabijecku pridelat DIN zastrcku, ktera pasuje do te "jakoby" zapalovacove. Otazka cca stokoruny. A nepotrebujes nic extra od BMW. R1150 nema CAN bus, tudiz ani extra ridici jednotku a ani neodpojuje zasuvku, ta je pod napetim trvale, stejne jako "spunt".
Jeste taky doporucuju zkouknout starter - minimalne vycistit, promazat. Po letech umi zazlobit - sice navenek vypada, ze funguje, ale ma mnohem vetsi proudovy odber a pak se muze problem projevovat podobne, jako slaba baterka.
Naposledy editováno 29.10.2014 13:28:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) znovu o nabíjení baterky
KubaLC8 píše: Jestli motorka tocila, tocila a tocila, ale nenaskocila, tak nebude problem v baterce ale nekde jinde!!! to dojde normalnimu nedebilovi.
Jestli baterka treba jen jednou otocila motorem a pak bylo slyset jen cvakani rele tak je to baterkou, to pozna i prumerny clovek.
Jestli mas gelovku tak je na to potreba specialni nabijecka, jestli mas normalni tak specialni nabijecka potreba neni.
No ale jestli jsi vemeno, tak zavolej nekomu kdo neni takovy vemeno at ti pomuze tu baterku vyndat a nechej si ji za 50kc v nejakym servisu nabit. Amen
To nemusí být vždy pravda. Mi to tak dělá teď v chladu po delší odstávce. Startér točí, ale baterka už nemá dost energie hodit jiskru. Připojím to přes kabely na auto s chytne na první.
1 reakcí na tento příspěvek znovu o nabíjení baterky
Tolik definice a ta Optimate 4 umi vyuzit k nabijeni tu "divnou" tenkou palubni 12V zasuvku BMW, kdy "rekne" pocitaci, aby tu zasuvku "neodpojoval" pac se prave nabiji/udrzuje baterka... krome toho ma tahle nabijecka radu dalsich uzitecnych funcki na oziveni baterky a tak....
...nicmene vyse uvedene se me ani krokuse netyka, mame oba 1150tky, kde je normalni kabelaz. On ma na motorce navic ty pripojne body na nabijeni/startovani pres kabely a ja mam na krytu starteru vytazenou extra zasuvku na to same.
..a myslim, ze krokus ani nemusi rozebirat cely starter - staci ho vyndat a vycistit ten mechanismus pastorku - aby volne behal (na jednu stranu) a sel lehce zasouvat do vence na spojce. Tam se totiz od suche spojky vesele prasi do starteru a casem se to totalne zanese. Pak starter sice toci motorem, ale ten elektromagnet, co vysouva pastorek starteru do vence na spojce, u toho sezere veskerou energii, takze to nechytne. Zapadonemecti soudruzi to ale vtipne nedali do manualu jako ukon k udrzbe - staci jednou rocne vycistit a promaznout. Me se to stalo taky a pak jsem cucel jak jelen, co se deje a proc to cely slavny BMW, kua, nejede..
Naposledy editováno 29.10.2014 17:12:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) znovu o nabíjení baterky
kubacech píše: To nemusí být vždy pravda. Mi to tak dělá teď v chladu po delší odstávce. Startér točí, ale baterka už nemá dost energie hodit jiskru. Připojím to přes kabely na auto s chytne na první.
Neni to spis o tom, ze jednotka nespusti zapalovani driv, nez se motor neotaci minimalnimi otackami? Ma to tak spousta aut, specialne tdi v octavce. Starter sice toci, ale ne dost, problem unavy materialu ve starteru. Postupne mu casem klesaji otacky pri jmenovitem proudu a kdyz se sejde slabsi baterka a stary starter, tak muze tocit, ale jednotka nestrika palivo.
Na teleti mi odesla baterka tak, ze mi ani nenabehly budiky, na miste na roztlaceni to nechytlo, az kdyz se to pustilo poradne z kopce a baterka totalka.
Baterky s nízkým start. proudem (CCA) ten 2vál taky nedávají. Ohledně toho konektoru - jak už tu zaznělo - můžeš se píchnout na ten extra kolík - většina motorek ho nemá. V tom případě si koupíš protikus toho starého malého konektoru - nebo některé velké konektory do zásuvky autozapalovače mívají červenou sundávací špičku a voilá... sundáš ji a objeví se ten menší konektor, který pasuje do BMW :) také jsem to tak měl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) znovu o nabíjení baterky
Zajímavé je, že to na volno točí celkem v klidu, ale jak použiji sytič, tak najednou je baterka ráda, že motorem vůbec pootočí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) znovu o nabíjení baterky
1 reakcí na tento příspěvek znovu o nabíjení baterky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) znovu o nabíjení baterky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) znovu o nabíjení baterky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) znovu o nabíjení baterky
Naposledy editováno 02.11.2014 08:35:26
KubaLC8 píše: Jestli motorka tocila, tocila a tocila, ale nenaskocila, tak nebude problem v baterce ale nekde jinde!!! to dojde normalnimu nedebilovi.
Nemáš pravdu a netřeba u toho dělat z lidí debily...
NTV pokud nebyla dost nabitá, tak sice točila ale nechytla. Stačilo dobít a chytla na otočení...
Naposledy editováno 02.11.2014 09:40:30
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kardan BMW R 1150 R | pidulik | 14 | 15.10.2024 v 19:42 sery. |
Rafička na tachometru BMW R 1150 R | pidulik | 2 | 20.5.2024 v 00:23 ja1 |
Spojka BMW R 1150 R | pidulik | 1 | 19.4.2024 v 18:54 JwKS_Pavel |
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... | Destroyer | 27 | 10.12.2023 v 13:00 Tomassino |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 2 | 7.11.2023 v 11:25 ja1 |