globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zkouška v autoškole
 
2.10.2014 v 01:54
Čauec,

dělám si teď řidičák na moto bez omezení a mám trochu pochybnosti o zkoušce, učitel mi vyčítá, že moc křečovitě držím řidítka (už se to zlepšuje) a že budu mít problém s inspektorem, když mi bude chtít "pomoct" (???) při řízení a někam mě nasměrovat, nepřetlačí mě a bude se se mnou o řidítka bít (a kvuli toho pry pojedem kajsik do řitě :D )... což totálně nechápu, já když vidím, že mi ta motorka z ničeho nic chce jinam jet (protože učitel v zadu to někam tlačí), tak prostě nevím že to dělá on a začnu do těch řidítek instinktivně tlačit ať to udržím ve směru, do toho musím sledovat provoz, všechno je nové atp. Nedovedu si představit, že mi tohle udělá komisař při zkoušce a nechápu jak vůbec může, chápete to? jako fakt se mi nedaří být na pozici napůl řidiče většinou taková situace vznikne z nedorozumění.

Už tu dávno měla být ta jízda na motorce bez učitele (a komisaře) jako na západě, mluvilo se o tom už v roce 2011. To by mi nejvíc vyhovovalo.

Jinak dost mi chybí cvičiště, abych si mohl mezi kuželkama pořádně ošahat, jak se ta motorka vlastně chová, pořádně otestovat brždění atd. -- tepre na dnešní 4. jízdě jsem zjistil, že zadní brzda zabírá až nezvykle dole, čímž vzniklo strašné brždění přední brzdou; učím se to v provozu a podle mě to křečovité řízení je způsobené tím, že jsem si plně nevyzkoušel, jak se ta motorka vlastně chová.

Jinak učitel je super; až na to chybějící cvičiště.



Naposledy editováno 02.10.2014 22:38:38
Předchozí
1 2
Následující

Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 02:39 | Nahoru | #1
Věřím, že to přetláčení s druhým řidičem zažiješ jen pokud budeš dělat blbosti. Pokud pojedeš rozumně, tak by tě měli nechat na pokoji a budeš řídit sám
Já to měl podobně, měl jsem pocit, že už víceméně umím jezdit až nějak při poslední jízdě, ale pak s komisařem jsem to už celkem zvládal.
Pokud budeš mít pocit, že potřebuješ víc trénovat, tak si zaplať víc jízd. Ale zatím se nenervuj, uvidíš.

Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 06:39 | Nahoru | #2
hele osobne bych za tim instruktorem dosel a vse mu popsal a pozadal ho at s tebou vyrazi nekam na cvicak a necha te tam krouzit,brzdit, zrychlovat,atd... i kdyby sis to mel zaplatit navic,podle me ti hlavu neutrhne ba naopak by mel byt radsi ze mas aktivni pristup

Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 06:56 | Nahoru | #3
instruktor je od toho, aby tě naučil, tak pokud k němu půjdeš a rozumně se zeptáš, zda by šlo to a to, tak by ti měl vyhovět

základem je nebát se zeptam

2 reakcí na tento příspěvek Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 08:26 | Nahoru | #4
Zkusil bych se s nima dohodnout aby se jízda se zkušebním komisařem nejela. Já jí nejel nikdy, papíry na motorku jsem dělal dvakrát. Všechny jízdy v autoškole jsou naprd když musí sebou člověk táhnout stokilovýho učitele. Taky jsem to neměl rád, udělal jsem v rámci výcviku jen jednu nebo dvě jízdy. Při zkouškách se za mě zaručil instruktor z autoškoly a jen jsem dělal testy.

Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 08:44 | Nahoru | #5
Čau, zkus se domluvit na nějakým cvičišti, kde by na tebe dohlíd instruktor a zajezdil by sis tam sám aspoň hodinku.
Sakra asi se něco změnilo, když jsem dělal papíry na fichtla, tak jsem jezdil asi hodinu nejdřív mezi kuželama, byla tam i otočka do protisměru. Pak na velkou první jízda bylo cvičiště se značkama, nejdřív jsem se musel rozjet a dát kolo s instruktorem, pak jsem asi tu hodinu jezdil sám, až pak do provozu... myslel jsem si, že je to povinný, to koukám, že ne. No ale je to už 16let (od velký moto)

Naposledy editováno 02.10.2014 08:45:04

Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 08:51 | Nahoru | #6
Mi se třeba při zkoušce instruktor zprvu nedržel vůbec, s tím začal až mi málem spadl při špatném podřazení Ale jinak nijak nezasahoval

Spíše mám špatnou zkušenost, když jsem první jízdu jel s nějakým z jiné autoškoly na nějaké 250 a tem mi nadával, že kde jsem to viděl jezdit 2 prsty na brzdě, 2 na spojce že mám vždy celou dobu držet řídítka...

Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 08:51 | Nahoru | #7
Jak psali ostatní zajdi za instruktorem a popiš mu jak to celé cítíš a co by sis chtěl ještě procvičit, ikdyž by to měl poznat sám. Nejhorší jsou nekomunikující "žáci".

Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 08:54 | Nahoru | #8
to pretahovani se o riditka je neprijemne pro oba, je dobry si hned na zacatku vysvetlit jak vlastne to rizeni funguje tzn. normal/kontra rizeni a vyzkouset jak se to chova kdyz do toho ucitel zasahne a ze je potreba aby se zak uvolnil a o ty riditka se s nim nepretahoval. ale jak pisou vyse pokud jedes kam mas tak neni duvod aby ti do toho zasahoval

ty cviciste jsou obecne problem a pokud autoskola nema trenazer ( jako ze na moto trnazeru se ridit motorku stejne nenaucis) tak musi mit vhodne cviciste. A konkretne v Ostrave jsou minimalne dve pekna cviciste je a par autoskol tam co vim s motorkama jezdi.

Naposledy editováno 02.10.2014 09:24:51

(reakce na) Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 09:18 | Nahoru | #9
dave-lister> zkouska bez komisare v dnesni dobe asi jen tak neprojde, ale do r. 2001 myslim komisari na motorkach zkousky fakt nejezdili - ucitele (nekteri) meli i opravneni zkouset takze sis vlastne zkousku odbyl pri posledni jizde

Torquis> jak pisu vyse pokud neni trenazer tak cviciste stale povinne je ale jsou autoskoly co to maj jen na papire chce to vybirat.

Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 10:21 | Nahoru | #10
Tak vem jsi že komisař bude nějakéj pupkáč jak to býva a jeho měch Ti bude tlačit do zat, tak jak mě na zkouškách ve Frýtku a taky jsem řiditka držel křečovitě,podbřišek napasovany na nádrží.
Ale vesměs jse svých řídítek jen přidržoval,čekal na mé chyby,reakce.
Jde hlavně o to jak zvládáš dopravní předpisy během jízdy, ten cit na motorce jse moc za těch pár jízd nenaučíš, to komisař Ví a proto mi i nějaké chyby odpustil....ale asi i záleži koho chytněš v jaké náladě atd.
U které motoškoly to děláš?

2 reakcí na tento příspěvek Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 11:11 | Nahoru | #11
No jo, nesmíš držet řidítka jak prase kost. Řidítek se máš jen přidržovat a né se jich držet, ale to chce cvik, jezdit a jezdit. Pak přijdeš na to, že motorku ovládáš tělem a zatáčíš nákloněním, nikoliv řidítkama. Věc druhá při ježdění na motorce zahoď pudy sebezáchovy, jinak tě to položí. Buď uvolněný, drž řidítka zlehka, tak motorka jede sama, jen si ji lehce přihneš, tam kam chceš zatočit.

Ale instruktor by ti do toho neměl vůbec zasahovat, on je jenom "pozorovatel", a jestli pojedeš blbě tak, že ti do toho zasáhnout musí, tak bych ti ten řidičák nedal, seš pak jelito

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 11:52 | Nahoru | #12

kratasroman píše: No jo, nesmíš držet řidítka jak prase kost. Řidítek se máš jen přidržovat a né se jich držet, ale to chce cvik, jezdit a jezdit. Pak přijdeš na to, že motorku ovládáš tělem a zatáčíš nákloněním, nikoliv řidítkama. Věc druhá při ježdění na motorce zahoď pudy sebezáchovy, jinak tě to položí. Buď uvolněný, drž řidítka zlehka, tak motorka jede sama, jen si ji lehce přihneš, tam kam chceš zatočit.



Tak motorka se řídí HLAVNĚ řidítky - tzv. kontra řízení.
Už se to tady probíralo 1000x.

Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 12:11 | Nahoru | #13
jen pro zajímavost - u které autoškoly to děláš?

(reakce na) Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 12:21 | Nahoru | #14

VladaM píše: Tak motorka se řídí HLAVNĚ řidítky - tzv. kontra řízení.
Už se to tady probíralo 1000x.


je to marny je to marny je to marny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 14:28 | Nahoru | #15

kratasroman píše: No jo, nesmíš držet řidítka jak prase kost. Řidítek se máš jen přidržovat a né se jich držet, ale to chce cvik, jezdit a jezdit. Pak přijdeš na to, že motorku ovládáš tělem a zatáčíš nákloněním, nikoliv řidítkama. Věc druhá při ježdění na motorce zahoď pudy sebezáchovy, jinak tě to položí. Buď uvolněný, drž řidítka zlehka, tak motorka jede sama, jen si ji lehce přihneš, tam kam chceš zatočit.

Ale instruktor by ti do toho neměl vůbec zasahovat, on je jenom "pozorovatel", a jestli pojedeš blbě tak, že ti do toho zasáhnout musí, tak bych ti ten řidičák nedal, seš pak jelito



rada nad zlato Proč se prát s instruktorem o řidítka, kdy se vlastně stačí naklonit?

(reakce na) Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 14:29 | Nahoru | #16

VladaM píše: Tak motorka se řídí HLAVNĚ řidítky - tzv. kontra řízení.
Už se to tady probíralo 1000x.



Jo, jenže právě proto, že se řidítkama řídí, má člověk sedět na prdeli, držení těla držet hlavně zády a řidítka v klidu jen zlehka přidržovat a pracovat s nimi když je třeba, ne je svírat křečovitě, mít na nich veškerou váhu nebo se snad o ně opírat jak o madlo v šalině...

Když řídí dva je to na hovno vždycky, já měl za sebou tehdy klučinu 40kg i s botama a i tak jsem ho prostě nesnesl, ihned první jízdu jsme si naštěstí ujasnili, že se s tím poperu sám, budu si kroužit kolečka na cvičáku a jak si zvyknu na mašinu solo, tak teprv pojedem ve dvou a to už jsem věděl co čekat.

Jinak dřív také nejezdili inspektoři, bo by se na to sednou báli ale často nějaký instruktor, který mohl zkoušet nebo si jezdili z jiných autoškol navzájem. Celkově to bylo docela v pohodě tenhle přístup, hlavně teď nestresuj s technikou a věnuj se dopravě kolem sebe, značení, přednostem.

Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 14:40 | Nahoru | #17
Nekecej, že se svou postavou nejsi schopný instruktora přetlačit Na čem tam jezdíš?

(reakce na) Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 15:56 | Nahoru | #18

dave-lister píše: Zkusil bych se s nima dohodnout aby se jízda se zkušebním komisařem nejela. Já jí nejel nikdy, papíry na motorku jsem dělal dvakrát. Všechny jízdy v autoškole jsou naprd když musí sebou člověk táhnout stokilovýho učitele. Taky jsem to neměl rád, udělal jsem v rámci výcviku jen jednu nebo dvě jízdy. Při zkouškách se za mě zaručil instruktor z autoškoly a jen jsem dělal testy.



Ježiš co bych za to dal, kdybych to mohl jet třeba sám a on by na mě koukal od někud jinud Předpokládám, že to už ale nejde :-/ V mém případě je to z A1 na A2 Kdyby to šlo, vůbec bych se nezlobil

1 reakcí na tento příspěvek Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 16:43 | Nahoru | #19
Zadní brzdu ani nepouživej, zbytečnost a kor v autoškole. Jinak to přetláčení jsem nesnášel, já si jedu pěkně a on se mi do toho začal drbat a všecko v hajzlu. A ještě mě mohlo dostat když jsem chtěl pěkně zastavit plynule, aby neměl pindy, že zastavuju moc agresivně a ten blb to dycky zahamstl, těsně před zastavením, že sem si malem nadral kule při každém zastavení. Ta autoškola (motoškola) se musí prostě přetrpět

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 16:46 | Nahoru | #20

kubacech píše: rada nad zlato Proč se prát s instruktorem o řidítka, kdy se vlastně stačí naklonit?



Jak na čem naklonit Já to dělal na ploché 190 zadní gumě než jsem to dostal trochu do náklonu bylo po zatáčce

(reakce na) Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 16:49 | Nahoru | #21
Mircez> což o to, ono tím přenesením váhy není problém tu motorku do zatáčky dostat, ale horší je, že z náklonu jako má třeba Maty na profilovce už se bez řidítek nezvedneš

E: ale raději to ukončeme, než se to zase zvrhne v hádku, jestli tomu více rozumí Keith Code(nově s Abájou) nebo Pepa Sršeň

Naposledy editováno 02.10.2014 17:03:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 17:12 | Nahoru | #22

Mircez píše: Zadní brzdu ani nepouživej, zbytečnost a kor v autoškole.



Tvl co to je zase za moudra? To myslis vazne?

(reakce na) Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 18:36 | Nahoru | #23

Maty_Kolin píše: Tvl co to je zase za moudra? To myslis vazne?



Ajo já to napsal dosti nesrozumitelně Nechej být

Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 19:34 | Nahoru | #24
GeorgeLD - to ze sa krcovito drzis je kvoli tomu ze ta instruktor asi naucil az tolko ako mna. Teda kde na jawe 350 najdem sytic, rezervu, nakopavacku a mozno este smerovky :). Na cbf125 som to uz nasiel aj sam, az na tie prve tri veci :). Zvysok som si musel "objavit" sam a "objavil" som presne to co vacsina motorkarov, teda hranate koleso. Ak sa ches naozaj naucit jazdit na jednostope, bez strachu a obav, pozri si video a precitaj si knihu twist of the wrist 2. Google mas, takze ju najdes aj sam. Hlavne necakaj rady na serveroch typu motorkari.cz a pod ;).

Zkouška v autoškole

2.10.2014 v 19:46 | Nahoru | #25
Toto téma mi připomnělo první jízdy v autoškole v roce 1983 s novou Š 105L, učitel vždycky začal brzdit zároveň se mnou, tak jsem mu řekl že se musíme domluvit, kdo bude brzdit, protože když brzdí dva, tak je to moc silně. Bylo mi tenkrát 18 let a měl jsem na fichtlu najeto asi 30000 km, takže zkušenosti s tehdejšího velmi řídkého provozu jsem nějaké měl.

Zkouška v autoškole

3.10.2014 v 20:33 | Nahoru | #26
S přetlačováním s učitelem sem nikdy problém neměl. Zato mě nepředstavitelně sraly druhé řidítka které sem měl na CBF500 přesně pod loktama skoro ve výšce ramen i přesto že mám kolem 180cm. Vubec si nedokážu představit jak na tom jede někdo kdo má třeba 160 170 :D. Mám něco odježděno, ale tohle bylo fakt děsný. . Naštěstí jedna jízda + jedna zkouška a šlus.

(reakce na) Zkouška v autoškole

4.10.2014 v 23:32 | Nahoru | #27
VladaM> tak si ovládej stroj řidítkama, já ti to neberu. Já ho ovládám plynem

Naposledy editováno 04.10.2014 23:32:54

Zkouška v autoškole

5.10.2014 v 10:43 | Nahoru | #28
Ahoj, minulý týden jsem dodělal autoškolu na "A". S učitelem byl problém jen tehdy, když jsme se neshodli na tom, kam chce jet on a kam chci jet já. Nejhorší na tom bylo že zabrzdil na fleku a já mu pěkně podráždil motor cca na 11-12000 otáček. S komisařem nebyl žádný problém....zaťukal na rameno, kam chce on a utekla ta 30 minutovka, jako voda. Pak akorát prohlásil, že jezdím pomalu, ale to říkal všem v ten den. Byl hodně v pohodě.

Zkouška v autoškole

5.10.2014 v 15:01 | Nahoru | #29
Já pamatuju ale něco podobnýho.
Jízdy a závěrečné testy na Jawa 350, učitel za mnou a furt kádroval, že mám jet ve svém pruhu vpravo. Odpovídám, že bych radši jel uprostřed svého pruhu, že jedu stejně rychle jako auta a že tak mám alespoň možnost vyhnout se vlevo i vpravo, nehledě na bordel u krajích vozovky. byl jsem odkázán na silniční zákon a tak jsem celé jízdy projezdil vpravo.

Na závrečkách umřela naše Jawa a protože tam byla i jiná autoškola, půjčil nám jejich Jawu. Rozjedu se jedu vprav ve svém pruhu. Ale zdálo se mi,že motorka táhne mírně doleva. Nechal jsem ji jet kam pojede a ono to uprostřed pruhu přestalo. Komisař mi to asi instinktivně tahal doleva. Taky chtěl jezdit uprostřed.

Naposledy editováno 05.10.2014 15:02:50

1 reakcí na tento příspěvek Zkouška v autoškole

10.10.2014 v 10:33 | Nahoru | #30
tak a je to, zkousky hotove napoprve, bylo to v pohodě :) jinac delal jsem to u Kováře, 9 jízd (po 60min) a 3. týden už jsem měl zkoušky, což je super :) můžu doporučit

Naposledy editováno 10.10.2014 10:34:26
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist