1 reakcí na tento příspěvek řazení
otázkou je,co se stane,až budeš instruktorovi tlačit svoje moudra....
myslím si,že při tempu jakým se jezdí v autoškole tu spojku stihneš v pohodě pustit klidně 2x u každého kvaltu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení
Naposledy editováno 21.09.2014 21:14:32
1 reakcí na tento příspěvek řazení
ale jinak se to dela prave proto, abys brzdil motorem, coz se spojkou jak jiste pochopis nebrzdis ..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení
Fogi píše: Veverčák> Spojkou sice nebrzdíš, ale právě tou spojkou si nadávkuješ tolik brzdného účinku motoru tak, aby sis nerozbil hubu a ani mašinu
myslel jsem samozrejme ze s vymacklou spojkou motorem nebrzdis . (takze pri tom skopani ze 6 na 1 bez pusteni spojky).
Dolů spojka, plyn srovnat, přeřadit, pustit. Pokud pracuješ dobře s plynem tak nahorů řadíš bez spojky, dolů ji jen tak lízneš. Pokud nepracuješ dobře s plynem tak nepomůže ani spojka, protože sice přeřadíš, ale pak buď se při puštění buď protočí kolo nebo ho naopak blokuješ a dobře to pokope, tím víc čím větší objem a menší počet válců.
Motorem brzdíš a řadíš na co vidíš, takže to vpohodě stíháš. Dolů řadíš když zvolna spomaluješ nebo když chceš předjet tak jdou klidně 2 kvalty dolů abys měl otáčky tam kde potřebuješ. Když ale chceš prudce (ať už z jakéhokoliv důvodu) zabrzdit tak nějaké řazení neřešíš, spojka a brzdíš co to jde. Neutrál tam dáš jak potom zastavíš. Když chceš prudce zabrzdit tak bys to motorem stejně neudělal
Si to vyzkoušej někde na rovném place jak se brzdí.
Při tom prvním si to tam skopej jak chceš, klidně z šestky na jedna, ale jak už tu někdo psal, tu spojku pusť až potom, co zastavíš (nebo pojedeš opravdu pomalu). V opačném případě totiž nebudeš vůbec vědět, jakej kvalt tam máš a může se ti klidně stát, že tam do padesátikilometrový rychlosti pustíš jedničku a vylítnou ti písty do koulí
Při tom druhém (každé jiné brždění než nouzové), bys měl podřazovat postupně, je to lepší pro odezvu motoru a hlavně tím motorem (pokud máš větší obsah) krásně brzdíš a nemusíš tak hamtat tolik na brzdy.
Nicméně i při krizovým brždění je lepší spojku mačkat později než brzdu, aby ti nejdřív co nejvíc pomohla brzdná síla motoru
1 reakcí na tento příspěvek řazení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení
Fogi píše: Veverčák> Spojkou sice nebrzdíš, ale právě tou spojkou si nadávkuješ tolik brzdného účinku motoru tak, aby sis nerozbil hubu a ani mašinu
nevím, co si na tom prdítku dávkuješ ty, ale na hektolitru spojku pustím rychlej, než ju zmačknu.. a světe div se, nestane se nic.. spojka se při řazení mačká i pouští co nejrychlej to jde. kdyby ti někdo, kdo jezdí AMA, WSBK, BSB nebo MotoGP tvrdil něco jiného, věř jim, jinak je to tak, jak ti to tu píšu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení
Naposledy editováno 23.09.2014 15:59:48