globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: řazení
21.9.2014 v 21:03
sorry za možná trochu blbej dotaz ale sem začátečník tak co :D v motoškole mě učej že když chci podřazovat tak že mam za každou rychlostí pustit spojku...příklad: zmáčkout spojku->5 r.s.->pustit spojku->zmáčknout spojku->4 r.s.->pustit spojku->zmáčkout spojku->3 r.s. atd...jenomže tohle nefunguje když chci prudce zabrzdit- nedá se to stihnout. můžu teda prostě a jednouduše zmáčkout tu spojku a nakopat tam ty rychlosti od 6ky až do 1čky?

řazení

Skvělá odpověď, děkuji! 21.9.2014 v 21:05 | Nahoru | #1
muzes pridal bych meziplyn, ale spojku bych nepoustel

řazení

21.9.2014 v 21:05 | Nahoru | #2
n

Naposledy editováno 21.09.2014 21:06:43

1 reakcí na tento příspěvek řazení

21.9.2014 v 21:09 | Nahoru | #3
že to skopeš klidně o 3 kvalty dolů,je normální.
otázkou je,co se stane,až budeš instruktorovi tlačit svoje moudra....

myslím si,že při tempu jakým se jezdí v autoškole tu spojku stihneš v pohodě pustit klidně 2x u každého kvaltu...

řazení

21.9.2014 v 21:09 | Nahoru | #4
Říká se tomu využívání brzdného momentu motoru.Na to časem přijdeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení

21.9.2014 v 21:11 | Nahoru | #5
Dolph-cz> tak my v auto(moto)škole jezdíme asi trochu jinak :D

Naposledy editováno 21.09.2014 21:14:32

řazení

21.9.2014 v 21:27 | Nahoru | #6
Až tohle uděláš ve dvoustovce tak ti písty namlátěj do držky až ti vyletěj z válců

Edit: Kdo Brzdí Nevyhraje

Naposledy editováno 21.09.2014 21:31:12

řazení

21.9.2014 v 21:31 | Nahoru | #7
kup si pindoura aby jsi věděl jak to vypadá rozbij si párkrát kokos a pak budeš ready

1 reakcí na tento příspěvek řazení

21.9.2014 v 21:40 | Nahoru | #8
no hele .. kdyz budes brzdit na krev, klidne to udelat muzes, ale pak bacha na pousteni spojky, pac si muzes v lepsim pripade rozbit hubu, v horsim i motorku ..

ale jinak se to dela prave proto, abys brzdil motorem, coz se spojkou jak jiste pochopis nebrzdis ..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení

22.9.2014 v 00:56 | Nahoru | #9
Veverčák> Spojkou sice nebrzdíš, ale právě tou spojkou si nadávkuješ tolik brzdného účinku motoru tak, aby sis nerozbil hubu a ani mašinu

(reakce na) řazení

22.9.2014 v 06:45 | Nahoru | #10

Fogi píše: Veverčák> Spojkou sice nebrzdíš, ale právě tou spojkou si nadávkuješ tolik brzdného účinku motoru tak, aby sis nerozbil hubu a ani mašinu



myslel jsem samozrejme ze s vymacklou spojkou motorem nebrzdis . (takze pri tom skopani ze 6 na 1 bez pusteni spojky).

řazení

22.9.2014 v 08:43 | Nahoru | #11
...eště bych snáď dodal, že necitlivým spojkováním při řazení důle može dostat převodovka tak na prdel, že až .

řazení

22.9.2014 v 08:47 | Nahoru | #12
Já podřazuju s "vrknutím plynu"-ale stále držíš spojku. Kvalt n->spojka->přidat plyn->kopnout kvalt n-1.

Tímhle způsobem tam nakopeš 1ku klidně z 10ky...jen pak nesmíš pustit spojku

řazení

22.9.2014 v 09:06 | Nahoru | #13
jednak nechápu,proč v motoškole potřebuješ tak často prudce brzdit a druhak, jestli máš řidíčák na auto, tak tam to děláš jak? Zpomaluješ na pětku až skoro do úplnýho zastavení a pak tam dáš jedničku?

řazení

22.9.2014 v 11:22 | Nahoru | #14
Nevím, co řešíš. Při provozu a běžné jízdě řadíš nahoru a dolů podle potřeby, tedy nahoru rozjet, povolit plyn a prostě kopnout nahoru v momentě, kdy jsi srovnal otáčky a motor silou netáhne; pokud to nesrovnáš tak postačí jen líznout spojku, když si nevěříš tak holt plně vymáčknout, přeřadit, pustit.

Dolů spojka, plyn srovnat, přeřadit, pustit. Pokud pracuješ dobře s plynem tak nahorů řadíš bez spojky, dolů ji jen tak lízneš. Pokud nepracuješ dobře s plynem tak nepomůže ani spojka, protože sice přeřadíš, ale pak buď se při puštění buď protočí kolo nebo ho naopak blokuješ a dobře to pokope, tím víc čím větší objem a menší počet válců.

Motorem brzdíš a řadíš na co vidíš, takže to vpohodě stíháš. Dolů řadíš když zvolna spomaluješ nebo když chceš předjet tak jdou klidně 2 kvalty dolů abys měl otáčky tam kde potřebuješ. Když ale chceš prudce (ať už z jakéhokoliv důvodu) zabrzdit tak nějaké řazení neřešíš, spojka a brzdíš co to jde. Neutrál tam dáš jak potom zastavíš. Když chceš prudce zabrzdit tak bys to motorem stejně neudělal

Si to vyzkoušej někde na rovném place jak se brzdí.

řazení

22.9.2014 v 21:16 | Nahoru | #15
Tak ono "prudké brždění" (čili nouzové, protože pokud jezdíš správně, prudce brzdit nepotřebuješ), které myslíš ty, je něco jiného, než třeba dobrždění před křižovatkou, které myslí tvůj instruktor, když tě učí, jak podřazovat.

Při tom prvním si to tam skopej jak chceš, klidně z šestky na jedna, ale jak už tu někdo psal, tu spojku pusť až potom, co zastavíš (nebo pojedeš opravdu pomalu). V opačném případě totiž nebudeš vůbec vědět, jakej kvalt tam máš a může se ti klidně stát, že tam do padesátikilometrový rychlosti pustíš jedničku a vylítnou ti písty do koulí

Při tom druhém (každé jiné brždění než nouzové), bys měl podřazovat postupně, je to lepší pro odezvu motoru a hlavně tím motorem (pokud máš větší obsah) krásně brzdíš a nemusíš tak hamtat tolik na brzdy.

Nicméně i při krizovým brždění je lepší spojku mačkat později než brzdu, aby ti nejdřív co nejvíc pomohla brzdná síla motoru

1 reakcí na tento příspěvek řazení

22.9.2014 v 21:22 | Nahoru | #16
No při krizovce dřív zabrzdíš se zmáčknutou spojkou pokud využiješ obou brzd a přesně je nadávkuješ, on i brzdící motor přenáší setrvačnou sílu na kolo a nebude ti zadek poskakovat/razítkovat po asfaltu...

řazení

22.9.2014 v 21:59 | Nahoru | #17
JO no já mám podobný problém, FZ6 na dvojku dojezd ke křižovatce jse dusí jak prase,jednička jedině hodně přes spojku a držet to ... rychla brzda z pětky znovu na rozjezd nemá fazer asi rád, nemáš ty taky Fazera?

Naposledy editováno 22.09.2014 22:00:22

řazení

22.9.2014 v 22:04 | Nahoru | #18
to tě učí dobře předvídej a jezdi tak, abys nemusel rychle brzdit. neufachčíš si bebino

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení

22.9.2014 v 22:09 | Nahoru | #19

Fogi píše: Veverčák> Spojkou sice nebrzdíš, ale právě tou spojkou si nadávkuješ tolik brzdného účinku motoru tak, aby sis nerozbil hubu a ani mašinu



nevím, co si na tom prdítku dávkuješ ty, ale na hektolitru spojku pustím rychlej, než ju zmačknu.. a světe div se, nestane se nic.. spojka se při řazení mačká i pouští co nejrychlej to jde. kdyby ti někdo, kdo jezdí AMA, WSBK, BSB nebo MotoGP tvrdil něco jiného, věř jim, jinak je to tak, jak ti to tu píšu.

řazení

23.9.2014 v 07:04 | Nahoru | #20
Věř tomu, že pokud jedeš rychleji, tak v pohodě stihneš podřazovat jeden kvalt za druhým, jestli tedy na tu 6-ku nejedeš 50 Taky záleží na motorce. Jiný to bude na dvoutaktní jednoválcový padesátce s lehkým převodem a úplně jiný na čtyřtaktním dvouválci (s vyšším výkonem), kterej ti naklepe šunky Pokud jsi začátečník, tak si to určitě pečlivě natrénuj, podle mě je nejúčinnější brzdit co to jde přední brzdou, do toho podřazovat jeden kvalt za druhým a pomáhat si přitom brzdou zadní, která ti to kolo i určitým způsobem stabilizuje, aby se "nesekalo".

(reakce na) řazení

23.9.2014 v 11:08 | Nahoru | #21
danecek099> Dá se to v pohodě stihnout, potřebuješ jen trénovat. Jak tu psali, meziplyn taky nemusíš spojku úplně vymačkávat, časem získáš cit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení

23.9.2014 v 15:57 | Nahoru | #22
dewwil> Tak já to myslel tak, že tu spojku nezmáčkneš hned, ale o malou chvíli později než brzdu, abys na chvilinku využil zbrždění motorem, když zaklapneš plyn. (edit písmenka)

Naposledy editováno 23.09.2014 15:59:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení

23.9.2014 v 18:56 | Nahoru | #23
Dolík....> No já na tom prdítku nic, protože motorem nebrzdím. Ale co jsem měl půjčené motorky, ať už dvouvál, nebo 4vál, tak když jsem skopal dva, tri kvalty dolů a pustil spojku jak popisuješ, tak se mi vždy rozskákalo zadní kolo. Samozřejmě sem nejel 50. Když podřazuju o jeden kvalt, tak ji samozřejmě rychle pustím a neudělá to nic, jak popisuješ. To co píšeš platí při podřazovaní o jeden kvalt níže, nikoliv a více kvaltu najednou třeba při nájezdu do zatáčky, tak si to musíš právě nadávkovat tou spojkou, jinak letíš na hubu... Samozřejmě u motorky bez antihoppingové spojky. V motoGP, wbsk, BSB antihoppingy samo že mají, takže tam nemusí řešit, jak pouštět spojku

(reakce na) řazení

23.9.2014 v 19:59 | Nahoru | #24
Tommy_racer> tak to pak jo

(reakce na) řazení

23.9.2014 v 22:24 | Nahoru | #25
Fogi> tak ono existuje taková věc jako "meziplyn", né ten z Vé3eSky, ale motorkový a při tom neřešíš ani rychlost, ani kval... ve 200 kmh dáš klidně z 6ky postupně 3ku, ve 100 kmh klidně až jedničku. nestane se nic ani bez antihopu...

řazení

23.9.2014 v 23:33 | Nahoru | #26
Samozřejmě postupně to jde bez problému, ale když tam nasázíš najednou z 6ky na trojku a pustíš spojku, tak hopsáš

řazení

24.9.2014 v 20:17 | Nahoru | #27
dobře, tak i najednou s jedním velkým meziplynem ale tak řadí jen vemena
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist