Většinu lidí, co znám jezdí na opravované pneu do sjetí vzorku. Beru teda v potaz standardní díry průměru takového, že lze ještě zvětšit tím "vybrušovákem" co je v sadě s knoty.
Vylétlé hříbky aprasklé gumy jsou možná efektní strašák, ale běžnou jízdou mi ani na moto ani autech oprava nepraskla, ta guma vždy vydrží. Že bude ucházet je blbost, pokud je dobře opravená tak ucházet nebude. Ne víc než jinýma netěstnostma běžně na ráfku nebo přes ventilek. V nejhorším může špunt vyletět a guma bude jen postupně měknout. Nemá jak se "jen tak" roztrhnout, tu gumu bys spíš sjel třikrát než by byl kord v takovém stavu, aby praskl. Pokud guma praskla tak buď tam byla ještě nějaká jiná vada už z výroby nebo na něco najel a dost možná by praskla i tak a to neovlivníš. Máš to na cesťáka, budeš s tím lítat 300 z místa po zadním na okruhu nebo +- dle předpisů což je asi tak polovina zátěže, na kterou je ta guma navržena?
S těma servisama je to fakt, zažil jsem už tolik dorvaných šroubů, zkažených oprav a blbých vyvážení, že trvalo nějakou dobu než sem našel rozumný servis, kde se domluvím co a jak je zapotřebí udělat a je uděláno pečlivě přesně podle představ.
4 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
blackmamba777 píše: nebo si kup ojetou za 500, snad každá bude lepší než lepená
To ani omylem, protože
Mám to na 1200GS, je to v podstatě nová guma Metzeler.
Rozhodně je lepší skoro novou opravovanou než jakoukoliv jetou.
1 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
shewcza píše: Kdyby jste měli nějaký zánovní píchlý gumy rozměru 120/70 a 180/55 rád je od Vás odkoupím
Mám zadní - píchlá 2 cm od venku a uvnitř poškozená i na boku (cca 5 cm hřebík).1 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
Píchnul jsem zadní gumu malinkou šponou. Gumu se mi nechtělo vyhazovat (Pirelli Diablo), protože nemá moc najeto, tak jsem sundal kolo, nechal ji svlíknout z ráfku (doma to fakt nešlo ), vyvrtal dírku vrtáčkem cca 2mm, vše očistil, zevnitř prostor pro "hříbek" odmastil, srovnal a zdrsnil, pak namazal lepidlem jak gumu, tak i záplatu a nechal 10 minut zavadnout. Pak jsem namáznul "nožičku" toho hříbku taky stejným lepidlem, aby to dobře klouzalo, zevnitř protáhl ten vodící drátek záplaty a pak už jen tahal a přitlačoval zevnitř záplatu, nakonec pořádně uhladil okraje a zvenčí to vše zastřihnul. Asi za 10 minut jsem už růčo gumu na ráfek nahodil a nafouknul kompresorem na 5 atm. a pak ufouknul na správný tlak. Kolo jsem nakonec na doma vyrobené vyvažovačce vyvážil, tak uvidíme, jestli to vydrží. Cena opravy cca 40 Kč za hříbek a lepidlo, sundání v pneuservisu bylo grátis
Jo ale jelikož byl potřeba ořech 36 mm na sundání zadního kola, který jsem neměl a musel ho za 290 Kč koupit, tak se oprava trochu prodražila
Asi po týdnu: tak už jsem jezdil, sám i ve dvou, zkusil jsem i 250 po dálnici a kolo je podomácku vyvážený super a tlak nemizí. Ten hříbek nemá šanci se propasovat 2mm dírkou, když má vevnitř základnu cca 3 - 4 cm.
Naposledy editováno 18.09.2014 16:41:38
3 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
až to bouchne. Nechci nikoho strašit může se to povést a nemusí být problém, ale když se
to nepovede? Přemýšlej o tom,jen chvíli, a pak si spočti kolik stojí nová guma
a pak počítej znova kolik stojí rozflákaná moto.+ dejme tomu něčí auto a možná jeden +-
lidský život prostě za mne novou není to auto tam když praskne jedna nevadí. ok?
A ještě něco já kdybych si ji nechal zalepit,asi bych na tom jezdil jako na odjištěnym
granátu pořád bych na to myslel,možná bych na chvíli zapoměl ale jenom na chvíli nová je nová
budeš mít čistou hlavu.každopádně rozhodnutí je jen na tobě,tak hodně najetejch km kolama
dolů
1 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
Jinak opravy "hříbkama" na denním pořádku ...
1 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
Fogi píše: Mi kdysi na podzim se v jenom místě na zadní gumě objevilo plátno, jen takový obdelník asi 3×2 cm.. Myslel sem si že to dojezdím do konce sezony, jenže v tom místě se mi ta guma asi ve 130 na dálnici rozthla Naštěstí to bylo pár metrů, před odpočívadlem, tak sem tam nějakým způsobem dojel, vytáhl opravnou sadu, CO2 bombičku na nouzové dofouknutí a popojížděl s motorkou abych našel tu dírku. Když sem ji našel, tak se mi do ní vlezla skoro pěst, tak sem zase vše schoval a vytáhl mobil a obvolával známe s dodávkou na odvoz :D
No vidíš to, spousta lidí tu jezdí na plátno, ale knotu se bojí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
Ber to tak ze kdyz to ma vylitnout, tak to obvykle vylitne pri nazouvani protoze tam hupnes 8baru aby si to skocilo na rafek.
1 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
- Hele, užovka.
- Žádný strach, chlapi, to je nulák.
- Ty, že jsi mafián? Nevěřím!
- Neboj, není nabitá.
- Tady brzdit nemusíš, tady to znám, tady žádné zatáčky nejsou.
- Pusťte mě k tomu, já tomu rozumím!
- Ti chlapi z rozvědky stojí za hovno. Žádné miny tu nejsou
- Pozor, ať ti to nevybouchne.
- Ta větev mě udrží.
- Věř mi, tohle sem už dělal milionkrát.
- Studenti, klid. Tenhle experiment dělám už roky.
- Uklidni se. To jsou jen turbulence. Za chvíli to přestane.
- Neboj, to předjedeme, jsme rychlejší než ten vlak.
- Neboj, ten strom spadne vedle
- Praskání v lešení je normální
2 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
Proti strachu z nahle ztraty tlaku, staci si tam dat dusi a je po ptakach.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
gugo píše: andrewsb> a ceho se bojis ? ze ti guma rupne nebo ze necekane ujde ?
to je jako kdyby horolezech šetřil na vybavení...
Pánové, bavíte se tady o sračkách, život versus peníze. Já to nechápu, typický češi....stojí to za hovno, ale ušetřím. Vždycky jsem se snažil minimalizovat rizika a vy za cenu úspor děláte opak!!!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
2 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Parťák na ježdění BMW R 1200 GS | Dinkoš | 5 | 26.10.2024 v 10:52 OndrejGS |
Na neutrál točí kardan BMW R 1200 GS BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 3 | 7.10.2024 v 20:01 Otmarlojzek |
který ročník vybrat BMW R 1200 GS | Kuzy | 16 | 26.9.2024 v 17:54 TomH |
EWS BMW R 1200 GS | Fuksino | 2 | 25.9.2024 v 09:47 servisák |
BMW servis Ostrava a okolí BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 8 | 22.9.2024 v 19:00 FrancisR |