Co jsem slyšel ve firmě, tak to prý mělo smysl až když brali víc aut najednou...
Jediny s cim mi fakt serou je to, ze servis v autorizaku, ale gumy u dalsiho smluvniho servisu. Nechapu proc mam jezdit na dve mista.
1 reakcí na tento příspěvek Operativní leasing
Pak samo musíš dodržet servisní prohlídky. Je trošku složitější libovovlná změna auta oproti sérii. Např. montáž tažného. Bacha taky na častý omyl. Máš sice full operák, ale pokud na autě něco rozbiješ vlastní vinou tak opravu zaplatíš v plné ceně. Např. spálíš spojku, kuna ti překouše el. svazek apod a vše se bude opravovat v autorizáku. Prostě to co není záruční záležitost a není běžné opotřebení.
Pak taky bouračky. Někde náhr. auto může půjčit servis a někde musíš čekat něž ti na odtahovce přivezou třeba ze 100 km vzdálené půjčovny jiné auto. No a po ukončení leasingu auto musí vypadat jako nové. Tzn. že se kažý škrábanec musí přelakovat, takže tři škrábance na třech oddělených dílech znamenají 3 pojistné události a tři spoluúčasti. Interiér vyčistit atd.
Ale vše taky trochu záleží na leasingovce. Není to všude úplně stejný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Operativní leasing
Poggy píše: Co se týče servisu. Full operáky jezdí na běžný servis do autorizovanýho servisu. Pneu ale mění v jiných servisech (neatorizovaných - smluvních), takže v případě defektu musíš třeba dojet na rezervě do servisu i přes 100 km.
Pak samo musíš dodržet servisní prohlídky. Je trošku složitější libovovlná změna auta oproti sérii. Např. montáž tažného. Bacha taky na častý omyl. Máš sice full operák, ale pokud na autě něco rozbiješ vlastní vinou tak opravu zaplatíš v plné ceně. Např. spálíš spojku, kuna ti překouše el. svazek apod a vše se bude opravovat v autorizáku. Prostě to co není záruční záležitost a není běžné opotřebení.
Pak taky bouračky. Někde náhr. auto může půjčit servis a někde musíš čekat něž ti na odtahovce přivezou třeba ze 100 km vzdálené půjčovny jiné auto. No a po ukončení leasingu auto musí vypadat jako nové. Tzn. že se kažý škrábanec musí přelakovat, takže tři škrábance na třech oddělených dílech znamenají 3 pojistné události a tři spoluúčasti. Interiér vyčistit atd.
Ale vše taky trochu záleží na leasingovce. Není to všude úplně stejný.
V pripade defektu nebo ceholi, neni naprosto zadnej problem se s nima domluvit a opravit i u soukromnicka v Italii, pokud se ti to jevi jako nejlepsi alternativa. Fakturu normalne proplatili.
...ha, ha, ha. V autorizáku mají nejraději auta, který " nikomu" nepatří popř. jsou firemní. Tam ti naúčtujou i to, co v tom autě není...
jezdím osobákem na operák (respektive full servis) a prodávám náklaďáky (často na operák, občas i full servis)...kdysi jsem měl na starosti autosalon.
výhody jsou spíše v definovaných nákladech, nulovém vstupu a daňových odpočtech...a často zajímavá zůstatková hodnota (kterou si ale "odplatíš" ve splátkách operáku). nevýhodou může - ale nemusí - být vyšší měsíční splátka, než kolik by jsi dal reálně (ale větší leasingové společnosti nakupují s množstevními slevami, takže rozdíly nemusejí být ani ve stovkách korun).
každopádně potřebuješ vstupní částku za vybrané auto (jak píšu výše, leasingovka se často dostane pod nákup běžného smrtelníka), částku konečného odkupu (částka, kterou nabídne bazar konkrétní značky auta dle deklarovaného stáří a proběhu při vrácení) a pak případně ceny služeb spojených s provozem (některé leasingovky umí, jiné ne) - např. náhradní auto, letní/zimní pryže, silniční daň, servis po dobu operáku...ale to už jsem se posunul k full servisu