globalmoto_kveten





Téma: Operativní leasing
 
13.9.2014 v 23:36
Máte někdo zkušenosti a jak se vám jeví výhody a nevýhody operativního leasingu? Přemýšlím o novém kháru, na mou firmu.Teď mi končí 5 leté odepisování stávajícího vozu.

Operativní leasing

13.9.2014 v 23:39 | Nahoru | #1

Operativní leasing

13.9.2014 v 23:46 | Nahoru | #2
Dík za velice sofistikovanou odpověď.

Operativní leasing

14.9.2014 v 00:04 | Nahoru | #3
Nevyděláš na tom, jen ti to ubere pár starostí (např. při něhodě ti daj automaticky náhradní auto). Platit budeš stejně jako za úvěr, ale nebudeš muset řešit prodej ojetého auta a rovnou přejdeš do dalšího operativního leasingu (vymění ti ojeté za nové).
Co jsem slyšel ve firmě, tak to prý mělo smysl až když brali víc aut najednou...

Operativní leasing

14.9.2014 v 00:46 | Nahoru | #4
+ šéf měl po 2 letech odkupní cenu vozu takovou, že na tom asi 1/4 až 1/3 ceny ojetiny "vydělal"

Operativní leasing

14.9.2014 v 00:50 | Nahoru | #5
By mě taky zajímaly nějaký ohlasy, kamárád to ma v UK a moc si to chválí, v D taky normnální věc...bych tam neviděl nějaký negativum...

Operativní leasing

14.9.2014 v 09:22 | Nahoru | #6
UK nebo D neni ČR

Operativní leasing

14.9.2014 v 09:33 | Nahoru | #7
No ono tech "programu" operativniho leasingu je spousta - nekde ti pri nehode nahradni auto nedaj a zas nekde ti privezou auto, vymeni a nic neresis- samo rozdil v cene. Nekde mas garantovanou odkupni cenu za kterou ti to auto nechaj po ubehnuti daneho casu atd..

Operativní leasing

14.9.2014 v 10:17 | Nahoru | #8
easy, 0 akontace, pokud mas full OL a uzavrenou kalkulaci, jasne dane naklady a bez starosti - financnim oddelenim oblibena linearni a predikovatelna krivka nakladu na x mesicu v pred. Nejhorsi je trefit se do rocniho najezdu, pokud neni predchozi zkusenost. Jednou rocne je ale mozno rekalkulovat na skutecnost, ale uz to neni tak vyhodny jako dobry odhad na zacatku.
Jediny s cim mi fakt serou je to, ze servis v autorizaku, ale gumy u dalsiho smluvniho servisu. Nechapu proc mam jezdit na dve mista.

1 reakcí na tento příspěvek Operativní leasing

14.9.2014 v 10:49 | Nahoru | #9
Co se týče servisu. Full operáky jezdí na běžný servis do autorizovanýho servisu. Pneu ale mění v jiných servisech (neatorizovaných - smluvních), takže v případě defektu musíš třeba dojet na rezervě do servisu i přes 100 km.
Pak samo musíš dodržet servisní prohlídky. Je trošku složitější libovovlná změna auta oproti sérii. Např. montáž tažného. Bacha taky na častý omyl. Máš sice full operák, ale pokud na autě něco rozbiješ vlastní vinou tak opravu zaplatíš v plné ceně. Např. spálíš spojku, kuna ti překouše el. svazek apod a vše se bude opravovat v autorizáku. Prostě to co není záruční záležitost a není běžné opotřebení.
Pak taky bouračky. Někde náhr. auto může půjčit servis a někde musíš čekat něž ti na odtahovce přivezou třeba ze 100 km vzdálené půjčovny jiné auto. No a po ukončení leasingu auto musí vypadat jako nové. Tzn. že se kažý škrábanec musí přelakovat, takže tři škrábance na třech oddělených dílech znamenají 3 pojistné události a tři spoluúčasti. Interiér vyčistit atd.
Ale vše taky trochu záleží na leasingovce. Není to všude úplně stejný.

Operativní leasing

16.9.2014 v 09:31 | Nahoru | #10
Mame operaky od BUssiness Leasu a je to fajn. Je to naprosto bez starosti a vsechno lze odecist z dani. Je k tomu automaticky CCS, veskere pojisteni, nahradni auto, asistence po cely evrope, ktera opravdu funguje vyborne. To auto po najeti 200kkkm ma stejne zbytkovou cenu a to je ten rozdil o ktery mame zase lepsi cenu od BL proti kupovanymu novymu autu jako jednotlivec. (Maji proste mnozstevni slevy) za me jenom plus. Dalsi je, ze te v servise neojebou, protoze staci si stezovat v BL, ze se ti neco nezda a oni se uz postaraji. Zkratka asi to bude o neco drazsi nez klasickej leasing, po splaceni nic nezbyde, ale urcite to svoje vyhody ma.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Operativní leasing

16.9.2014 v 09:33 | Nahoru | #11

Poggy píše: Co se týče servisu. Full operáky jezdí na běžný servis do autorizovanýho servisu. Pneu ale mění v jiných servisech (neatorizovaných - smluvních), takže v případě defektu musíš třeba dojet na rezervě do servisu i přes 100 km.
Pak samo musíš dodržet servisní prohlídky. Je trošku složitější libovovlná změna auta oproti sérii. Např. montáž tažného. Bacha taky na častý omyl. Máš sice full operák, ale pokud na autě něco rozbiješ vlastní vinou tak opravu zaplatíš v plné ceně. Např. spálíš spojku, kuna ti překouše el. svazek apod a vše se bude opravovat v autorizáku. Prostě to co není záruční záležitost a není běžné opotřebení.
Pak taky bouračky. Někde náhr. auto může půjčit servis a někde musíš čekat něž ti na odtahovce přivezou třeba ze 100 km vzdálené půjčovny jiné auto. No a po ukončení leasingu auto musí vypadat jako nové. Tzn. že se kažý škrábanec musí přelakovat, takže tři škrábance na třech oddělených dílech znamenají 3 pojistné události a tři spoluúčasti. Interiér vyčistit atd.
Ale vše taky trochu záleží na leasingovce. Není to všude úplně stejný.



V pripade defektu nebo ceholi, neni naprosto zadnej problem se s nima domluvit a opravit i u soukromnicka v Italii, pokud se ti to jevi jako nejlepsi alternativa. Fakturu normalne proplatili.

(reakce na) Operativní leasing

16.9.2014 v 09:39 | Nahoru | #12
MARTlN> Dalsi je, ze te v servise neojebou, protoze staci si stezovat v BL, ze se ti neco nezda a oni se uz postaraji

...ha, ha, ha. V autorizáku mají nejraději auta, který " nikomu" nepatří popř. jsou firemní. Tam ti naúčtujou i to, co v tom autě není...

Operativní leasing

16.9.2014 v 10:00 | Nahoru | #13
Tak to je mozny, ale vsechno si musej nechat schvalit a neplati to uzivatel... Kdyz se jim kdysi neco nezdalo, tak tam zajel jejich technik a chtel to videt. Ale jak rikam, kazdej bude mit asi jiny zkusenosti a za me z vlastni zkusenosti (14 let, paty auto) muzu rict, ze dobry. Ale ptal se na zkusenosti, tak pisu zkusenosti. Verim ze nekdo bude mit opacne. Tak je to u vseho.

Operativní leasing

16.9.2014 v 11:52 | Nahoru | #14
je to o konkrétní nabídce a podmínkách operáku...někteří nerozlišují operák a full servis

jezdím osobákem na operák (respektive full servis) a prodávám náklaďáky (často na operák, občas i full servis)...kdysi jsem měl na starosti autosalon.
výhody jsou spíše v definovaných nákladech, nulovém vstupu a daňových odpočtech...a často zajímavá zůstatková hodnota (kterou si ale "odplatíš" ve splátkách operáku). nevýhodou může - ale nemusí - být vyšší měsíční splátka, než kolik by jsi dal reálně (ale větší leasingové společnosti nakupují s množstevními slevami, takže rozdíly nemusejí být ani ve stovkách korun).

každopádně potřebuješ vstupní částku za vybrané auto (jak píšu výše, leasingovka se často dostane pod nákup běžného smrtelníka), částku konečného odkupu (částka, kterou nabídne bazar konkrétní značky auta dle deklarovaného stáří a proběhu při vrácení) a pak případně ceny služeb spojených s provozem (některé leasingovky umí, jiné ne) - např. náhradní auto, letní/zimní pryže, silniční daň, servis po dobu operáku...ale to už jsem se posunul k full servisu

Operativní leasing

16.9.2014 v 16:01 | Nahoru | #15
záleží jak máš postavenou smlouvu, my máme auta tak že přes OL se jen financuje auto a pojistky, vše ostatní jako servis, gumy atd jdou za naší firmou. Jediná výhoda operáku je ta že vše ihned strkáš do nákladů a u full operáku včetně servisu je výhoda taková že máš naprosto pevně daný splátky, tudíž se to firmě vyplatí jen při nějakým plánování a tabulkování nákladů a výdajů. Pokud nemáš ve firmě min 10 aut, tak se to z mýho pohledu nevyplatí. Víc ti k tomu může říct žabák,ale ten je na "druhé straně"

Operativní leasing

30.9.2014 v 15:25 | Nahoru | #16
No výhoda je to v případě pokud to chcete "operativně", protože u operativního leasingu je výhoda, že nemá minimální dobu smlouvy. Tam jak píše Keelkik, že výhoda jsou služby jako náhradní vůz, tak to není daný smlouvou leasingu, ale klasickým plněním z povinného ručení člověka co zavinil nehodu, ze zákona na to máte nárok. Proto vám "dají náhradní auto" zdarma. Jako výhodou operativního leasingu je, že se o to auto nestaráte. Servis, letní zimní gumy atd, řeší majitel vozu, tedy leasingová agentura. Daňově uznatelný náklad a čerpáte a čerpáte.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist