1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85
dj_hroch píše: Líh, který by bylo rozumnější raději vypít, je přece škoda lít do nádrže
Jo, ten debilní líh mě pěkně vydrbal letos ve Francii. Zvyklý z GSka, které pobralo cokoliv co teklo nějak bez protestů, jsem nalil jen pár litrů jen slabě ředěné E10 do nádrže a Hornet už udělal "fuj, todle teda fakt žrat nebudu" takže u menších benzínek (většina cesty) to znamenalo tankovat 98
Síla sugesce, hlavně že nedávno provedený test benzínů, včetně německého E10, ukázal, že max. obsah etanolu i v E10 byl kolem 6% a v některých Naturalech se blíží této hodnotě.
Skalik píše: Pro ostatní, stříkačka si s tím neporadí! Protože E85 dává úplně jinej lambda signál a pak to jede na zbytečně bohatou směs. Auta co s tím počítají mají v nádrži čidlo, který přes vodivost paliva (benzín nevodí, E85 ano - bacha na to někdy výrobce nepočítal u čerpadla s vodivostí paliva!) a podle informace si jednotka upravuje informaci od lambdy.
Vysvětli to mý motorce, která už na E85 najela odhadem 30 000 km. A to je čínská, tj. měla se asi před 37 000 km rozpadnout na prach.
rrss píše: Síla sugesce, hlavně že nedávno provedený test benzínů, včetně německého E10, ukázal, že max. obsah etanolu i v E10 byl kolem 6% a v některých Naturalech se blíží této hodnotě.
Jasně, volnoběh místo zdravých 1200 někde mezi 500 a smrtí, totální nemožnost jakkoliv nastartovat bez "správného" puštění sytiče ani zavřený ani otevřený jinak to nejelo vůbec, prdění a hluchý vršek, jelo to jen udržovat v otáčkách, hlavně nechcípat a s dalšíma nádržema problém opět sám od sebe zmizel tak, jak se znenadání objevil - to je pouze síla sugesce, že?
Sugesce to není, nic zlého jsem netušil když s jinou mašinou před lety jsem to v pohodě jezdil navíc ani v partě na stejný benznín stejná benzínka Strom neprotestoval a bavorské zbytky týmu také jely normálně. Neříkám, že mám vše ideálně seřízené u sebe, to ani omylem, ale už sem byl prostě tak na limitu, že to mašině holt i takové malé procenta vadily
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85
jestli motku zničíš nebo ne si přečteš v tomhle listu výrobců (bike jsou až dole). Jak to bude jezdit, je otázka druhá. Parťák s XJR 1200 špiritus natankoval a jeho koment - "nedělej to !". Chcípá, škube, jinak reaguje na heft, když zvedl volnoběh, houpalo to ...
Není lepší koupit třeba Vespu 125, když už chci šetřit ???
Výběr levnější E10, normální 95, nebo 98 jsou až ty velké třeba kolem dálnic.
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85
Tzn neni to uplne nerealne, ale nema to ekonomickej smysl. Taky se jeste do motoru leje e85 kvuli vykonu - kdyby se upravil kompresni pomer, je tam i sance nejakyho vykonu navic.
U tech aut to v nekterejch pripadech i trochu funguje bez uprav - preci jen se tam vstrikovani nejakym zpusob prizpusobuje kde cemu, tzn nenaladi se samo "idealne" ale trosku jo (taky je to kus od kusu, kazdej ten system je odlisnej)
Spousta lidi od motorek ma nejaky zkusenosti z aut - automechanici atd - a casto prenasi svoje zkusenosti z aut na motorky a tvrdi ze se vstrikovani samo prizpusobi tomu a onomu. Coz je problem, protoze spalovaci motory aut a motorek maj to rizeni dost odlisny a prenaset se to neda. Trosku vic podobnosti je tam az u poslednich modelu motorek, kde uz jsou pomerne slozite ridici jednotky a pribylo tam spousta veci co bylo driv jen u aut - lambdy, senzory klepani atd...
Naposledy editováno 16.08.2014 21:05:09
Nemyslim ted tu jeho karbecovku, ale mam v garazi komplet nahradni vstriky z kterych by se dala sundat elektrika a upravit k pripojeni na krabku. Pak uz si to dostelujes sam. Za petikilo az se mi bude chtit to asi prubnu
2 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85
milanek81 píše: povypravim jeden pravdivy pribeh ,cca 2012 kamos uz mel olitany pegaso a taky nemohl odolat vuni etanolu asi mesic si to rozmyslel a pak to tam jednoho dne cestou do práce nalil - plnou nadrz aby to stalo za to - v praci meil - jede to uplne stejne vse super !! - rikam ok drzim pesti - o pul ctvrty telefon - "ty poslochee nemas vozejk mne v tom buchlo a ted to nejede" smíchy jsme se div ne valel po zemi - tak jsem ho nastrasil s podpalenejma ventilama aby si udella hezky odpoledne nakonec to "jen" střelilo do sani a protrhlo membránu - cily skore bylo + 100kc za usetreny benzin , -500 za membránu a postovny + zkazeny odpoledne a domu na voziku + další odpoledne na opravu - to jepodle mne super skore a podle mne dopad ještě dobře
Hezka historka. Pekne se to cetlo i jsem se usmal
Čili čekat od toho zázraky je těžce naivní.
assassin píše: Creck: no tak v ty krabicce bude jen neco co prodluzuje dylku vstriku ... Je otazka jestli to bude stihat i pri vyssich otackach nez v aute - preci jen ten ele obvod nebude zadnej vrchol el.konstrukce. V podstate by se to same dalo naladit commanderem treba ...
Sice tě jeden místní diskutér osočil že tomu rozumíš:) ale tohle máš jen napůl správně... nevíš totiž, zda bude stíhat vstřikovač. On může být originální jednotkou otevřen déle a na další prodloužení vstřiku už pak nezbývá prostor.
Mě to funguje, protože Číňan zjevně použil vstřiky, které ukrmí větší kubaturu. Takže ŘJ podle lambdy zajistí stechiometrickou směs i při čistém E85. Vždy, protože lambda funguje s benzínem, lihem i PLG/CNG úplně stejně - žádná jiná se nevyrábí.
Jediný případ, kdy výše uvedené neplatí, je studený motor, kdy lambdy nefungují a vstřikování se řídí pevně nastaveným bodem palivové mapy. Pak samozřejmě některé háklivější motory hůř chytají nebo nedrží za studena volnoběh. Jakmile se lambdy ohřejí, problém zmizí.
dj_hrochovi se s dlouhou odpovědí psát nebudu... vezmu to stručně - kromě tebe, kterému motor na E10 nefunguje, také ostatním třeba funguje, smiř se s tím. Ty stojany na E10 a E85 wse nestaví kvůli 1% řidičů, snad aspoň to bys mohl uznat. I když - ať to uznáš nebo ne, pravdu tím nezměníš.
Pokud jde o cenu/daně - ropa z principu dochází, zatímco zbytky z cukrovky, kukuřice, cukrovky atd. budou vždy a něco se s nimi dělat musí. Jak nám klesá živočišná výroba (kvůli kvotám EU, s daní z paliv to nemá nic společného), bude jich víc a víc.
Je to něco úplně jiného než bionafta a biomasa, kdy pěstuješ energetickou plodinu jen abys ji spálil. Výroba lihu z odpadů je celkem rozumná věc.
Jinak ja sem netvrdil ze v motorce bude ta krabicka z auta fungovat, naopak sem spis naznacil pochybnost a nazor ze bych to radeji u motorky zkusil pres commandera (jeho novejsi verze pro novejsi moto totiz umi ovladat i sekundarni vstriky)
3 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85
Nebudu do motorky dávat palivo které tam nepatří, nebudu bádat po tom jak předělat půl motoru aby to šlo, nebudu tam dávat ani jiné šuntovní věci.Budu na ní prostě jezdit, protože mně to baví, starat se o ní, protože mně to baví a nebudu se snažit kolem provozu s něčím vychcat např. na úkor životnosti, výkonu....Kdysi jsem dělal horolezectví a jeskyňářství. Věříte, že mně tehdy nikdy nenapadlo vymýšlet, čím nahradit dost drahé horolezecké lano?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85
Naposledy editováno 18.08.2014 11:01:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85
Do motorky lih neliju, jen jsem rekl za bych to klidne vyzkousel. Lih mi prijde jako daleko cistsi palivo nez benzin.
Pochopil jsem naprosto co pises, akorat nevim proc pises o necem o cem vubec nic nevis.
Na alkohol se jezdilo uz za valky, jenze ropa - potazmo benzin je daleko levnejsi na vyrobu nez alkohol, pokud je to dnes levnejsi, nebo stejne vyhodne jako benzin proc se k alkoholu nevratit, motor tim nijak netrpi a zivotni prostredi to oceni.
Naposledy editováno 18.08.2014 11:21:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85
Doslova: "Nebudu do motorky dávat palivo které tam nepatří...." Nepsal sem vůbec nic na téma horší a lepší palivo. Nepatří tam, protože druh paliva, který tam patří a na který je ten motor stavěný, je napsaný v techničáku. Psát mi něco dalšího nemá smysl, protože s touto
"baladou o trusu" končím.