globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dostal se mi do oleje 4T benzín
 
5.2.2008 v 12:12
Ahojte, pravděpodobně přes netěsnící jehlu nebo plovák? Se mi do oleje 4taktního Rotaxu dostal benzín. A dostalo se ho tam fakt hodně. Zkoušel jsem jestli uzavírá plovák, to jest když pustím hadičkou do karbecu benzín a rukou přitlačím plovák do své horní polohy tak se benzín zastaví. Ale jak vyzkouším tu jehlu? Koupil jsem nový olej a filtr a nerad bych ho znehodnotil tím, že mi zase nateče skrz karbec do motoru benzín. Díky.

Dostal se mi do oleje 4T benzín

5.2.2008 v 12:46 | Nahoru | #1
Napadá mě, že pokud je podtlakový ventil v nádrži, může být protržená membrána, benzín teče do airboxu a z airboxu odfukem, který vede do motoru...

Dostal se mi do oleje 4T benzín

5.2.2008 v 12:48 | Nahoru | #2
Někdy je děravej plovák a tak se potopí. Nesmí v něm nic šplouchat. Na jehlu se podívej jestli nemá na sobě vytlačenéj kroužek pak netěsní musí tam být kuželový tvar. Jinak i samotná jehla bez plováku musí, když víko obrátíš a zkusíš vycucnout vzduch, těsnit.
A nebo jak piše WenCa.

Dostal se mi do oleje 4T benzín

5.2.2008 v 13:23 | Nahoru | #3
A jak poznam, ze je protrzena membrana? Toz ja ani nevim jestli tam vubec je, rozdelal jsem palivovy kohout - bez toho abych ho vyndaval z nadrze a je v nem jen guma, ta je OK. A kdyz vysroubuju cely palivovy kohout z nadrze tak je na nem uz jen nasazene sítko. Jinak je to motorka Aprilia Tuareg 600 s motorem Rotax.
Kouknul jsem na tu jehlu a kuželovitá jakžtakž je, ale hrana odkud začíná být kuželovitá není stejná.

Dostal se mi do oleje 4T benzín

5.2.2008 v 13:32 | Nahoru | #4
Tak podtlakový ventil tam prý není. Ale s tím odfukem - ptž jsem měl olej smíchaný s benzínem a nateklo ho do oleje snad dva litry tak se mi skrz odfuk motoru tlačil ten olej s benzínem do airoboxu a v mžiku byl airbox do ctvrtiny plny oleje.

Dostal se mi do oleje 4T benzín

5.2.2008 v 14:09 | Nahoru | #5
mraza> Podtlakový ventil poznáš tak, že z něho jdou alespoň dvě hadičky. Jedna vede normálně ke karbecu (benzín) a druhá vede do airboxu. Funguje to tak, že když motor nastartuješ, v airboxu se vytvoří podtlak, který se hadičkou šíří až k ventilu a podtlak "zatáhne" za membránu a otevře ventil. Takový kohout nemá polohu OFF, Má polohy ON, RES a PRI. PRI funguje tak, že při delším stání ti v karbecu nezůstane benzín, tudíž nenastartuješ, v airboxu se nevytvoří podtlak a tudíž by se ventil neotevřel. PRI prostě pustí benzín i bez podtlaku, ale nesmí se používat delší dobu, jenom na nastartování, jinak by přeplavoval karbec... Možná se děje to, co popisuje KarelIV, přeplavuje se karbec a díky tomu se benzín dostává do airboxu a následně do motoru...

Dostal se mi do oleje 4T benzín

5.2.2008 v 14:44 | Nahoru | #6
tak tady ten problém zrovna řešim taky a svém Rotaxu. Tak jsem se taky o to zajímal a našel tohle
http://www.pegasoclu...view/id,592/catid,3/
Číhni na to třeba ti to pomůže

Dostal se mi do oleje 4T benzín

5.2.2008 v 18:11 | Nahoru | #7
Díky, jenže můj karbec je jinačí než na Pegasu a mám ho vyčištěný. Kontroloval jsem jestli dovírá plovák a ten funguje, těsní. Ale když dám šoupátko s jehlou úplně dolů a zkusím skrz hlavní trysku vycucnout, nebo poradne fouknout vzduch tak trosicku utíká. Zkousel jsem to i na karbecu z Jawy a tam mi to taky tak trosku jde profouknout, ikdyz asize o chlup min.. Toz kluci, nevim co s tim. Shanet novou jehlu? To asi nebude do toho karburatoru Dellorto sranda sehnat.

Dostal se mi do oleje 4T benzín

5.2.2008 v 19:58 | Nahoru | #8
mraza> Ale to jsi asi špatně pochopil, ten jehlový ventil, o kterém se tu bavíme není jehla z šoupátka, která by měla zavřít dirku, do které zajíždí. Jde o jehlový ventil v plovákové komoře. Pokud je hladina paliva v komoře dostatečná, plovák se zvedne a uzavře přívod
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist