paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Tady už nic není!
16.7.2014 v 22:53
Ahoj,

vložil jsem sem takový můj návod, ale uživatelům se nezdál moc přínosný, a proto jsem ho smazal. Tímto se omlouvám za zbytečné téma.

Díky za pochopení a přeju mnoho pohodových kilometrů

Naposledy editováno 17.07.2014 11:11:53
Anketa: Chodíte na toto fórum rádi ?
Ano!
58%
7
Ne!
42%
5

Tady už nic není!

16.7.2014 v 22:57 | Nahoru | #1
Vsechny moto zarovky jsou konstruvoane na 14,5V... Protoze toto napeti je dulezite pro dobre nabity akumulator a regulator ty na toto napeti reguluji...

Tady už nic není!

16.7.2014 v 23:00 | Nahoru | #2
Nic za to nedám tohle vyzkoušet ne ? Prostě to praskalo. Pokud tohle bude cesta k úspěchu, klidně tenhel svůj vejmysl budu vozit ssebou

1 reakcí na tento příspěvek Tady už nic není!

Skvělá odpověď, děkuji! 16.7.2014 v 23:14 | Nahoru | #3
mělo by ti to pomoct :)

na někerejch autech byl stejnej problém, a taky to chtělo odpor, nebo kerá zvládne velkej proud, a taky je na ní úbytek cca lehce pod 1V,

nejspíš ti největší práci udělá kvalitní regler co si dal, páč z toho pude určo stabilnější napětí..

Tady už nic není!

Skvělá odpověď, děkuji! 16.7.2014 v 23:19 | Nahoru | #4
Nějaké doplňkové odporové dráty s paticemi pro žárovky se přímo dodávají k Fabii, na odkaz si teď bohužel nevzpomenu. Princip je v omezení "záběrného" proudu žárovky, což jsme možná už řešili po zprávách.
Ale jde-li o žárovku Ba20d 35/35W, tak bych tipoval, že příčina bude jinde a sice ve vibracích, kor u čínského skútru. Kámoš měl Yuki Tine 125 (kopie CA125 Rebel) a též se potýkal s neustálým praskáním přední žárovky a měl právě tuto a co horšího, nebylo možné ji nikde sehnat, jen u origo dealera "značky". Ten přípravek s odporovým drátem každopádně můžeš vyzkoušet, ale může to zavádět - podžhavené vlákno už může být "odolnější", takže odhalení pravé příčiny se tak ztíží.
Doporučil bych zkontrolovat uchycení paraboly světel, pokud to rozumně půjde, upravit uchycení na "silentbloky" a na vnější povrch paraboly, blízko patice, nějak šikovně nalepit pár kousků mědi, lépe olova, nebo podobně těžkého materiálu - jde o změnu hmoty tělesa paraboly a tím i změnu rezonančních frekvencí, takže světlu by potom nemělo tolik vibrovat a tím i žárovka nebude praskat.

Tady už nic není!

16.7.2014 v 23:25 | Nahoru | #5
Problém vidím i v tom že u měho Manxmana je to světlo přední fakt na hovno. Objímka se v parabole klepala. Byla uplně volná a to podle mě byl hlavní důvod praskání. Objímku už jsem také vyřešil a upnul ji na pevno aby neměla žádnou vůli v parabole. Teď je tedy otázka, zda jsem výtvor nedělal zbytečně.... Ale i kdyby ano alespoň jsem se zade něčemu přiučil. Pokud bude praskat i teď, budou to jen vibrace celého světlometu. V tom případě jsem stejně plánoval koupit jiný... Kdyby byly peníze, udělal bych to hned... Tedy pokud bych sibtim vůbec pomohl. Zítra koupím nový žárovky uvidim. Jinak u nás maj tyhle zárovky bězne v auto kelly snad od 3vyrobcu. Brru ale od Helly. Ty nemecký byly na prd.

(reakce na) Tady už nic není!

16.7.2014 v 23:29 | Nahoru | #6
aaischa> teď jsem si uvědomil, že jsem ani nezkoušel vyměnit novou zárovku po tom co jsem vyměnil regulátor. Možn že sem nemusel dělat temhle paskvil Co myslíte ? Mám tohle zatím odpojit a vyzkouset zda to bude s novym regulátorem a upevněnou objimkou dobrý ?

1 reakcí na tento příspěvek Tady už nic není!

16.7.2014 v 23:36 | Nahoru | #7
NO tvuj odporovy drat nahrad vykonovou diodou na ktery ti zustane zhruba stejny napeti a nemusis tahat takovej chladic
Jinak kazdy spotrebic musi vydrzet minimalne 20% rozdil oproti nominalu coz je 14,4 ...timhle to asi nebude.

(reakce na) Tady už nic není!

16.7.2014 v 23:50 | Nahoru | #8
gugo> ten st regulator daval skoro 15V. Jinak ten chladic neni n chlazení ale ona se do ty mezery vešla ta čokolada takže ten drat zustane napnutej a nebude se niceho dotykat

E: na tohle sem hračička no nebojim se vyhrat si s takovejdlema věcma I kdyz to pak treba neni uplnw nejkrásnější no Já to myslel dobře Ze by to treba nekomu pomoci pomhlo. Jasně je hodně jinejch zpusobů jak toto vyrobit.

Naposledy editováno 17.07.2014 00:02:09

1 reakcí na tento příspěvek Tady už nic není!

17.7.2014 v 06:22 | Nahoru | #9
Bastl dobrý, ale řešíš následek ale ne samotnou příčinu.

Napětí v síti motorky 14,3V je naprosto normální. Samotná baterie se nabíjí ideálně cca 13,8V. V případě rožnutého světla budeš mít na kabeláži další úbytek napětí, takže si změř napětí na světle když je rožlé. Tipuji minimálně o 0,5V tam bude míň než na baterii.

Tím co jsi udělal jsi snížil výkon světla - tím částečně prodloužíš jeho životnost. Nicméně není možné aby při tomto zcela běžném palubním napětí odcházely žárovky. Je to způsobeno spíše vibracemi.

1 reakcí na tento příspěvek Tady už nic není!

17.7.2014 v 07:52 | Nahoru | #10
když ti doma kape kohoutek, dáš pod něho misku nebo vyměníš těsnění? Pokud se ti kurva klepe světlo,tak ho vyměň a nevymýšlej pičoviny. j.

1 reakcí na tento příspěvek Tady už nic není!

17.7.2014 v 07:52 | Nahoru | #11
Na snížení napětí stačí koupit výkonový rezistor - třeba 3 W o vhodným odporu (vypočítat) a je to. Ale taky bych se přikláněl k těm vibracím - jakmile se vlákno chvěje, tak se rychle uklepe. Užil sem si s žárovkama na starým vleku za kamion (brandejsák na železe) - tam se mohly žárovky měnit po 100 km a vyřešily to obyčejný maličký silentbloky na M6. I ty závažíčka jak píše J.M.K. maj smysl.

2 reakcí na tento příspěvek Tady už nic není!

17.7.2014 v 07:57 | Nahoru | #12
jo a jinak,kdyby si měl další zbytečné kilo tak: http://www.jb-elekt...d=ID364&catg=217

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tady už nic není!

17.7.2014 v 08:14 | Nahoru | #13
Benda1> Nevíš,jestli se tohle vyrábí taky na H4?Nikde to nemohu najít...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tady už nic není!

17.7.2014 v 08:18 | Nahoru | #14

Benda1 píše: když ti doma kape kohoutek, dáš pod něho misku nebo vyměníš těsnění? Pokud se ti kurva klepe světlo,tak ho vyměň a nevymýšlej pičoviny. j.


Já mám pod kohoutkem umyvadlo
Balicek dorazil, tekutina předána.
Dostal dve, jedna je pro tebe, tak snad vypil tu správnou

(reakce na) Tady už nic není!

17.7.2014 v 08:18 | Nahoru | #15
Mirrek> ne nemáš pravdu. Pokud při zapnutí světel klesne napětí tak max o 0,1V.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tady už nic není!

17.7.2014 v 08:20 | Nahoru | #16
dva_hrnce> Ja se musim smat Vite co. Né kazdej si muze rict ze dne na den ze si koupí nový světlo Né každej je tak zazobanej

(reakce na) Tady už nic není!

17.7.2014 v 08:26 | Nahoru | #17
charlie.vtx1800> Vypočítal jsem 0,9ohm. A musel bych použít rezistor alespoň 35W jelikož po ruce byl jen odporovej drát a v tu chvíli to bylo nejjednoduší řešení jak naměrit cca 1ohm. To predni světlo drží jen na jednom šroubu tim padem když tam dám silentblok Musel by bejt hodně tuhej jinak by mi to v dírách zase mlátilo to světlo. Kdyby bylo přidelané na dvou ze strany tak by to bylo reálnější.

Takže díky ale usoudil jsem že to asi nebyla správná cesta co jsem vyrobil a že radit druhým asi není správný. Proto sem to smazal, aby si pak nějakekch hoch náhodou nechtěl opravovat světlo podle mého návodu. Tímto se omlouvám za můj návod

Naposledy editováno 17.07.2014 11:13:39

Tady už nic není!

17.7.2014 v 09:08 | Nahoru | #18
já tomu nerozumim

Co má sluníčko společného s žárovkou? - aha, asi světlo, ale stejně tomu nerozumim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tady už nic není!

17.7.2014 v 09:58 | Nahoru | #19
dva_hrnce> s těma dvěma co tam byli jsou obě lahve v ohrožení.....J.

(reakce na) Tady už nic není!

17.7.2014 v 10:01 | Nahoru | #20
Chudy_CZ> ty jo,za ten čas,co jsi strávil s tou úpravou jsi mohl mít vyděláno... j.
dej tam nějaké světlo z jawky nebo něčeho podobného/babeta,mustang,/ a nemusíš být ani zazobaný...j.

(reakce na) Tady už nic není!

17.7.2014 v 10:03 | Nahoru | #21
pafl> na h4 nevím. nikdy jsem nemontoval. jenom fabia.... j.

(reakce na) Tady už nic není!

17.7.2014 v 10:05 | Nahoru | #22

Benda1 píše: jo a jinak,kdyby si měl další zbytečné kilo tak: http://www.jb-elekt...amp;catg=217 [/quote]

To je ono, co jsem nemohl najít, děkuju.

A koukám, že chlapec to tady trochu nezvládl. Přitom předtím to přebíjení, regulaci i praskání se mnou řešil po PM a tam byla komunikace s ním úplně v pohodě, choval se slušně a byl vděčný. Tady byl jeho nápad v principu dobrý, sice vymyslel vymyšlené a trochu těžkopádně, ale já osobně oceňuji jeho snahu sám něco vyřešit a ne, jako kupa jiných kluků, že vůbec nezapojí mozek a hned se jdou ptát na fórum na každou ptákovinu. Jen holt psychicky neunesl kritiku...

(reakce na) Tady už nic není!

17.7.2014 v 10:06 | Nahoru | #23

Benda1 píše: dva_hrnce> s těma dvěma co tam byli jsou obě lahve v ohrožení.....J.


A jej

1 reakcí na tento příspěvek Tady už nic není!

17.7.2014 v 10:16 | Nahoru | #24
sem ještě přemýšlel jak pomoci,ale mám jenom tohle:




si myslím,že by to asi neutáhl altík.... j.
ps: jinak by to bylo za skleněný kolek

(reakce na) Tady už nic není!

17.7.2014 v 10:36 | Nahoru | #25
Benda1> zbavuješ se jich? docela bych měl zájem... kdyžtak PM

Tady už nic není!

17.7.2014 v 11:19 | Nahoru | #26
Ještě jeden laický dotaz, myslíte, že na praskání žárovek může mít vliv baterie s nižší kapacitou, než do tý motorky patří?

Tady už nic není!

17.7.2014 v 11:24 | Nahoru | #27
Kapacita na to vliv nemá.

Tady už nic není!

17.7.2014 v 11:24 | Nahoru | #28
.

Naposledy editováno 17.07.2014 11:25:41
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist