globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozvody Hornet
 
10.7.2014 v 16:37
Ještě takový blbý, teoretický, jednoduchý dotaz :D Když bych dělal ventil. vůle, musím rozhodit rozvody. Hornet 600, 04. Čistě, teoreticky, když bych si PŘESNĚ POZNAČIL A POHLÍDAL polohu ozub. kol vaček, jen bych je povolil, řetaz nechal na tom, odlousknul od vaček, držel stále naplý, zavěsil. Vačky neotáčel, zachoval polohu. Vyměnil podložky pod hrníčky. Usadil přesně do pův. polohy vačky, nasadil ozub. kolca, a vše bych zachoval, tak teoreticky to možné takto je, ne? :) Děkuji za vše. Jako myslím, že kdyby se vše pohlídalo na 500% tak by to i šlo.

Rozvody Hornet

10.7.2014 v 17:01 | Nahoru | #1
Stáhni si servisní manuál k tvé motorce. Na ozubených kolech jsou vetšinou značky který se nastaví do roviny s dělící rovinou hlavy s víkem ventilů a společně je dole na klice pod víčkem značka "T" aby byla ve správné poloze i kliková hřídel. Nic na tom celkem není, jen všechno radši dvakrát zkontroluj než budeš něčím točit a ohneš ventil.

E: A radši si pujč nějaký momenťák na utažení víka vačkových hřídelů. Ale ne žadnej s rozsahem 30-300Nm to To radši dotáhni na cit rukou. Taky dotahuj šrouby ve správném pořadí, mělo by být v manuálu.

Naposledy editováno 10.07.2014 17:11:54

Rozvody Hornet

10.7.2014 v 17:25 | Nahoru | #2
manuál mám anglicky i italsky a moc chytrý z toho teda nejsem. no, navíc jsou na ozub. kolech jen dva proti sobě dané šrouby, co je drží na vačce. Takže bych to musel otočit min. o 180°. Nebo ne? Myslím to vážně tak, že bych s tím nehýbal. V jaké poloze bych to vytáhnul, v takové bych to uložil zpět. Jo, momenty a pořadí dotahování beru jako samozřejmost. Jen mi jde o tu teorii, jestli je má myšlenka reálná ? :) Děkuji

Rozvody Hornet

10.7.2014 v 17:49 | Nahoru | #3
Nevim jestli je to nezbytně nutné sundávat ozubená kola z vaček, já bych je nesundával, přijde mi to zbytečné.
Odděláš napínák, sundáš vodítko řetězu co je mezi ozubenými koly vaček. Pak sundáš víka vaček a můžeš sundat rozvoďák. Pohlídej si ať ti nespadne do motoru, tak ho nějak zajisti. Ve chvíli kdy budeš oddělávat vačky je dobré mít klikovku na značce "T" a značky na vačkách směrem od sebe (měly by být zároveň s rovinou hlavy).
Vyměníš podložky pod hrníčky. Zkontroluješ si klikovku, že je na značce "T" vložíš vačky, tak aby měly značky vzájemně směrem od sebe a s rovinou hlavy nasadíš řetěz, a přišroubuješ vačky víkem.

Naposledy editováno 10.07.2014 17:50:39

Rozvody Hornet

10.7.2014 v 17:54 | Nahoru | #4
Obrázek víc než tisíc slov. Tohle je víceméně všechno co potřebuješ správně nastavit.



1 reakcí na tento příspěvek Rozvody Hornet

10.7.2014 v 17:57 | Nahoru | #5
no, chtěl jsem se vyhnout sundávání řetězu. Navíc bych se pak nemusel bát, že to mám třeba o článek mimo. Řetaz bych nechal pověšený na ozub. kolech, povolil bych napínák, oddělal zvrchu vodítko a držel si je s řetězem pořád naplým, zavěsil, ať se mi to nerozjede a tím pádech bych mohl volně sundat každou vačku jednotlivě a v klidu udělat. Myslíš to tak, že bych : sundal víko rozvodů, natočil motor ať je klika na značce (T), tím pádem by teď v této poloze měly být automaticky vačky na značkách od sebe ( s rovinou hlavy), povolil napínák, sundal vodítko, zvrchu zesadil řetěz, pověsil ho, oddělal vačku, upravil vůle, přidělal, pak druhou vačku, pak opačně složil? Když povolím ten napínák, povolí se dostatečně, abych ho sesadil z ozub. kol?

(reakce na) Rozvody Hornet

10.7.2014 v 18:09 | Nahoru | #6

Ondraz píše: no, chtěl jsem se vyhnout sundávání řetězu. Navíc bych se pak nemusel bát, že to mám třeba o článek mimo. Řetaz bych nechal pověšený na ozub. kolech, povolil bych napínák, oddělal zvrchu vodítko a držel si je s řetězem pořád naplým, zavěsil, ať se mi to nerozjede a tím pádech bych mohl volně sundat každou vačku jednotlivě a v klidu udělat. Myslíš to tak, že bych : sundal víko rozvodů, natočil motor ať je klika na značce (T), tím pádem by teď v této poloze měly být automaticky vačky na značkách od sebe ( s rovinou hlavy), povolil napínák, sundal vodítko, zvrchu zesadil řetěz, pověsil ho, oddělal vačku, upravil vůle, přidělal, pak druhou vačku, pak opačně složil? Když povolím ten napínák, povolí se dostatečně, abych ho sesadil z ozub. kol?



Já myslím, že si to moc komplikuješ. Jak psali kluci výše. Vačky bych vyndal klidně obě najednou. Často se povede vůle nastavit různým prohozením podložek mezi sebou a nemusí nic kupovat.

Rozvody Hornet

10.7.2014 v 18:10 | Nahoru | #7
TOP. Děkuju Vám opravdu

Rozvody Hornet

10.7.2014 v 20:11 | Nahoru | #8
Hele kdyby ti to nesedělo o zub tak to poznáš na značkách. Pořádně si to prohlédni nebo lépe nafoť než to sundáš, ale on ten jeden zub je celkem viditelný úhel takže bys viděl, že ti nesedí značky. Pokud nepochopíš jak ty značky jsou ještě před rozděláním, tak to raději nech někoho udělat.

Tady ještě v jakém pořadí dotahovat šrouby víka vaček. Je to z manuálu Kawy, ale platit by to mělo i pro Hondu




Rozvody Hornet

10.7.2014 v 21:36 | Nahoru | #9
Jasná věc, chápu to. Je mi to jasné a věřím, že se podaří a bude to OK. Děkuju Vám moc. Kdyby přeci jen něco, napíšu Vám a třeba se ještě odhodláte mi v případě nouzi poradit. Děkuji

Rozvody Hornet

10.7.2014 v 22:22 | Nahoru | #10
udělej to tak jak je to na videu... je tam teda i sundani hlavy, tebe bude zajimat část s rozvody a vačkami.. značky a tak samozřejmě dle manualu hondy..


Rozvody Hornet

10.7.2014 v 22:43 | Nahoru | #11
děkuju

Rozvody Hornet

11.7.2014 v 07:47 | Nahoru | #12
Ahoj. Párkrát jsem rozvod už rozebíral a myslím, že tvůj nápad ztroskotá na části "Usadil přesně do pův. polohy vačky". Protože vačka vždy tlačí na nějaké ventily, přičemž výfuková vačka zpravidla jinak než sací, každá má svou "rovnovážnou" polohu v jiném místě. Vzhledem k síle pružin nebude pak šance natočit vačky tak, aby sedly na ozubená kola. Předpokládám, že to "střelí" už při pokusu o sundání ozubených kol při rozmontovávání. Při skládání "klasickým" způsobem se využívá toho, že se ozubená kola na vačce zaháknou za řetěz a při pokládání (utahování) vačkového domečku vačka postupně stláčí příslušné pružiny a sama se trochu natočí až do finální polohy přičemž moment z pružin se přenáší právě do řetězu, který vše "větruje". Každopádně pak dej vědět jak jsi dopadl. Ať se dílo daří..

Naposledy editováno 11.07.2014 08:11:05

Rozvody Hornet

12.7.2014 v 00:03 | Nahoru | #13
Caues, rozvodak klidne sundej, ale pred tim si poznac pozici vacek vuci retezu treba fixkou. Proste si udelej carky prez retez a ozub kola. Pri nandavani retezu musis totiz pripocitat par zubu na EX vacce kvuli usazeni a taky kvuli napinaku. Pokud to hned hodis podle EX a IN znacek, tak ti to bude po dotazeni o par zubu utikat.

Rozvody Hornet

12.7.2014 v 01:30 | Nahoru | #14
Vačky jsou dole. Už ladím podložky. Řetěz jsem si vůči ozub. kol poznačil. Co myslíš tím ,,připočítat pár zubů na EX? Kolik je pár a kterým směrem, je jedno? No a ještě se chci zeptat, jak stlačím napínák, při montáži ? :) Děkuji

Rozvody Hornet

12.7.2014 v 09:55 | Nahoru | #15
Napinak musis povolit. Nevim jaky je u horneta ale honda miva s perkem, ne s pruzinkou. Jestli na napinak nemas kam nasadit ockovy klic, tak ho musis vytahnout cely. A pri nasazovani mu strcis do zadku sroubovak a lehce natocis perko co je uvnitr-takto natoceny ho vratis na misto, dotahnes a teprve pak vytahnes ten sroubovak. A jestli mas retez vuci ozub kolum poznaceny, tak to tam pak foukni podle znacek a utahni na dany moment, parkrat potoc RUCNE motorem, zkontroluj znacky EX-IN-T a hotovo.

Rozvody Hornet

12.7.2014 v 12:32 | Nahoru | #16
Napinak jsem oddelal celý. Z jeho čela je 8 šroub, pod kterým je šroubek na plochý šroubovák. Tak nějak přes to jo? no a ten řetěz nemusím přeci dávat o pár zubů napřed nebo tak jak mi psal výše. ? . díky

Naposledy editováno 12.07.2014 12:32:39

Rozvody Hornet

12.7.2014 v 13:05 | Nahoru | #17
nasaď to tak aby ti seděli značky a na straně bez napínáku to měj naplé,, volná ať je strana s napínákem a potom co ho tam namontuješ a pustíš šroubovák se to dopne,,zatočíš s motorem po směru hod. ručiček a samo se to dopně tak jak je třeba- ale to vše je na videu výše.

Rozvody Hornet

12.7.2014 v 13:23 | Nahoru | #18
Ten 8cka sroubek je jen krytka, na plochy sroubovak jezdec napinaku. Mas to vyhozeny, tak prozkoumej jak to funguje, hlavne ho nerozebirej.

E. Viz lexxx

Naposledy editováno 12.07.2014 13:25:13

Rozvody Hornet

12.7.2014 v 14:42 | Nahoru | #19
Přesně tak. 8 ka je jen krytka.nooo právě nad tím koumam jak to funguje. Už seženu jen 3 podložky a budu to skládat. Zatím děkuju

Rozvody Hornet

14.7.2014 v 18:37 | Nahoru | #20
Tak.Vačky jsou na místě.klika na značce, řetěz v původní poloze na ozub. Kolech, vačky na značkach. Usazen napinak. Vse top. Přesně jak před demontái. Otočil jsem klikou 2 otočky po smyslu otáčení motoru a : značky na klice top, na vackach taky. Otáčení bylo jemné, bez cizího odporu. Jen jsem trochu teď zmatený, že se mi nesetkali mnou udělané značky na řetězu vůči ozub. Kolam. Je to ok, nebo .....a kur#a....? Na jednu stranu je logické, že se to nesetká, na druhou jsem z toho zmatený. Tak jsem blázen a je to ok, nebo ne? Davam si teď pauzu, nez to zavřu celé děkuji

Rozvody Hornet

15.7.2014 v 16:29 | Nahoru | #21
Zkus potocit jeste 2 otočky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist