globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Magneto
Zdravím kluci a holky,
v servisu mi řekli že mám vyměnit magneto, protože se vysypali magnety. Na parts depot jsem našel jen stator a rotor. Předpokládám že dohromady tvoří celé magneto. Co bych tedy měl koupit, nevíte někdo?

Díky moc za radu, v červenci máme jet do Chorvatska a ono tohle, sakra

Magneto

Skvělá odpověď, děkuji! 4.7.2014 v 10:17 | Nahoru | #1
stačí vyměnit jen stator

edit: tedy, ještě jsem v životě neviděl magneto s vysypanými magnety. Podle mě prostě shořela jedna (nebo více) cívek na statoru

Naposledy editováno 04.07.2014 10:21:20

Magneto

Skvělá odpověď, děkuji! 4.7.2014 v 10:36 | Nahoru | #2
GSko nemá magneto (!) ale normální třífázový alternátor. Ano, tvoří ho stator a rotor. Stator (1) jsou cívky, rotor (2) magnet. Magnety z toho litého kovového hrnce nejde nějak "vysypat" (!)



Nechceš si to přeměřit raději sám? Jestli to nedobíjí, tak to může být od kabeláže, špatného regulátoru až po pravděpodobně spálenou cívku viz výše. Servisu, který mi řekne "vysypané magnety v magnetu" bych se vyhnul hodně velkým obloukem a tuhle hvězdnou diagnozu z kávové sedliny bych jim fakt nevěřil... Budou toakorát vyhozené prachy za nové cívky.

Magneto

Skvělá odpověď, děkuji! 4.7.2014 v 10:42 | Nahoru | #3
Chlapi, bez urážky, ale oba jste vedle jako jedle. Za prvé, v principu se skutečně jedná o třífázové magneto (buzení perm. magnety, bez možnosti regulace) a za druhé, u starších verzí není vnitřek rotoru ("bubnu") "hladký", ale magnety jsou vystouplé a nalepené a někdy se bohužel skutečně odtrhnou, roztřískají se a skoro vždy "vezmou s sebou" i stator (omlátí cívky i pólové nástavce). Zrovna loni to se mnou jeden klučina řešil. Takže bohužel - začni shánět stator i rotor, třeba z nějaké bouračky, nebo zadřeného motoru (těch bude u GS500 nemálo).

Magneto

Skvělá odpověď, děkuji! 4.7.2014 v 11:47 | Nahoru | #4
U Cagiva canyon taky ty magnety jsou vidět (nejsou zalitý plastem) a taky jsem to řešil - magnet jsem prostě nalepil nazpátek epoxidem a drží to. Stator byl nepoškozen, protože ten magnet prasknul kvůli tomu, že do toho týpek najel frézou... I s prasklým magnetem to funguje.

Ale jestli je to komplet vysypaný, tak to bude chtít asi nový (funkční) díl.

Magneto

4.7.2014 v 12:31 | Nahoru | #5
ja bych k Magnetovi koupil aspon jeste Wolverina, at si ma s kym hrat

Magneto

4.7.2014 v 12:37 | Nahoru | #6
Chlapi díky moc všem, jste fajn banda

Magneto

Skvělá odpověď, děkuji! 4.7.2014 v 13:05 | Nahoru | #7
Magneto neexistuje. Správným označením je to třífázový synchronní alternátor(generátor) v opačném uspořádání( rotor není uvnitr magnetického pole statoru ale vne) s permanentním buzenim ( to jsou ty vaše magnety) a dodatek bez možnosti regulace magnetického toku buzení.
A proč se to takhke používá? Protože to vydrží věčnost. Jediné co se může vysrat tak ze se mechanickz poškodí izolace statoru. Ostatní poškození viz vylitane magnety se stanou s největší pravděpodobností mechanickým vlivem člověkem. Ostatně i spálený stator se nestane nikdy z pohledu regulátoru nýbrž vždy to spali případně zničí bud necistota v oleji nějaká hoblina z motoru zubů převodovky atd.. to jsem vystudoval a za tím si stojím

Pěkně čtení a pokud ekny den draci

Magneto

4.7.2014 v 13:08 | Nahoru | #8
Tak jsem se špatně podíval na Parts depot, nevíte někdo kde sehnat nový rotor?

Magneto

Skvělá odpověď, děkuji! 4.7.2014 v 13:10 | Nahoru | #9
Nový nekupuj kup jety.... Na bazaru urco bude

Magneto

Skvělá odpověď, děkuji! 4.7.2014 v 13:18 | Nahoru | #10
www.motorkari.cz/motobazar/nahradni-dily/moto-na-dily/kompletni-moto-na-dily/suzuki-gs500-dily-645808.html

Magneto

Skvělá odpověď, děkuji! 4.7.2014 v 13:19 | Nahoru | #11
když se mi vysypaly magnety, tak sem příště koupil model s celo-magnetem. že ten magnej je jako celej odlitek a nikoliv několik kusů, který se snáže odlepí

1 reakcí na tento příspěvek Magneto

4.7.2014 v 13:23 | Nahoru | #12
Jj znám z gpz... Jinak na dovolenou ať si připraví tak o 4000 min pokud stator i rotor. Pokud se mu vymrdal rotor je víc než pravděpodobné že bude měnit i stator

(reakce na) Magneto

4.7.2014 v 21:52 | Nahoru | #13
VITEK_M> přesně, to máš chlape pravdu. Taky sem tak dopadl

Magneto

Skvělá odpověď, děkuji! 4.7.2014 v 21:57 | Nahoru | #14
neni to tak dávno co sem se s místní komunitou ve vlastnim vlákně bavil co s tim. Všichni mi radili, že když se mi vysypaly ty magnety, tak at koupim jak rotor, tak i raději stator, že ten prej bude načatej. Já měl ale svojí hlavu a stator zkontroloval a usoudil že je v pořádku. Za pár stovek km to ale přestalo dobíjet. Koupil sem novou baterku páč ta stará tamm byla dlouho. Tim to ale nebylo. On se totiž posral stator a u prej sebou vzal i kousek vrstvy magnetu z toho novýho rotoru. No takže nakonec i novej stator sem musel ve finále vyměnit jak radili kluci na foru.

Magneto

6.7.2014 v 10:27 | Nahoru | #15
OK zvážím oboje. Jen nechápu že sehnat stator je naprosto v pohodě, ale rotor nikdo pořádně nemá a když, tak za 7k.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf


TOPlist