kámoš má vozejk na motorky, s cekovou hmotností 1300kg...já mám auto s provozní hmotností 1845kg, který má kouli na 2 tuny, celkovou(nejvyšší technicky přípustnou) 2505kg, a maximální váha soupravy 4050kg...tedy , už potřebuju Céčko...
mám v tom chybu? vím, že existuje vyjímka, kdy nepřesáhnu 3500kg a auto je těžší než vozejk, můžu zapřáhnout káru i těžší než 750kg..ovšem tohle by se mně týkalo, jen v případě, kdyby se to počítalo z váhy provozní...ze který se to vypočítává?
a druhej případ...kolega má tranzita, 1750kg provozní, 2880kg celkovou a má kouli(2tuny)....může vést vozejk, kterej má do 750kg? i když přesáhne 3500kg? nebo už musí mít B+E, popřípadě C? popřípadě lehčí vozejk?
Číkus píše: assassin> Máš tam něco co by se mi mohlo hodit do stáda telat?
Hele nevim, seriovy tele... Bylo padly a je opraveny, takze da se rict ze malo veci je nejak nevarenejch apod ... Takze leda ze bys mel neco KO ze seriovejch veci (ma to prasklej ram u rotacaku)
Medved píše: Posledni uprava (2013), ktera v tom mela udelat poradek v tom udelala slusny bordel.
sk.B:
Motorová vozidla, která nespadají do žádné ze skupin AM, A1, A2, A a B1, s největší povolenou hmotností nepřevyšující 3,5 tuny a maximálně 8 místy k sezení mimo řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo:
a) o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg
b) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg.
c) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění skupiny B v rozšířeném rozsahu (harmonizační kód 96).
Řidičské oprávnění skupiny B platí i pro vozidla skupiny A1 s automatickou převodovkou a pro vozidla skupiny B1. Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, i k řízení tříkolových vozidel skupiny A.
B+E:
Jízdní soupravy z motorového vozidla skupiny B a přípojného vozidla těžšího 750 kg, celková hmotnost jízdní soupravy může překročit 3,5 tuny, ale nesmí překočit 7 tun. Lze jej udělit jen držiteli oprávnění skupiny B.
Jestli dobre pocitam, v prvnim i v druhem pripade ti staci B96 anebo B+E.
K rozsireni na B96 staci udajne zkouska, skladajici se z jizdy s nalozenym brzdenym vlekem v cene cca 1000Kc (info od majitele autoskoly, nevim nakolik to plati pro kazdeho a nakolik jenom pro mne ).
Máš pravdu, dělal jsem před měsícem,do hmotnosti soupravy 4250 kg, stačí B + harmonizační kod 96. Musí být potvrzení od lékaře, 700,- Kč na úřadě a já platil 2000,-Kč. Dělá se jen jízda s komisařem. Já ujel cca 3 km pouze vpřed s prázdným vlekem. Spíš je problém, že toto nedělá každá autoškola, já jel 100km daleko.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
dohoja píše: Yz-250> ne nemusíš
Loni nám na školení říkali že musíš jestli se něco změnil nevím letos jsem ještě na školení nebyl .
Yz-250 píše: Loni nám na školení říkali že musíš jestli se něco změnil nevím letos jsem ještě na školení nebyl .
V zákonech se nezměnilo nic. Ale tady na fóru platí, že má pravdu ten komu to někdo řekl, bez ohledu na to co je v zákoně. Takže máš pravdu...
3 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
los-fazeros píše: Jiří78> Jednoznačně B+E
To se nevejde do zmiňovaného B96?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
los-fazeros píše: Číkus> nepsal jaký tažný auto, vezmu li ochcávku na vleku, tak vlek 2t bude schlupem , takže zbývá 1,5t na tažné vozidlo a to o celkové hmotnosti.jsou taková auta?jestli ano, moc jich nebude. pokud bude mít B96, tak může táhnout vozidlem o max hmotnosti 2,25t. Já třeba s Caddy 1,9 tdi bych to táhnout nemohl ani s b96, protože mam celkovou hmotnost 2,28t.
Pokud tomu dobře rozumím, tak je jedno co mám na vleku, ale důležitá je celková hmotnost vleku. Ta je 2500kg. Tažné auto Octavia Scout celková váha kolem 2000kg, možná víc, nevím přesně, velký tachničák jsem v ruce neměl. Po sečtení, asi víc než 4500kg. To znamená, že řidičák B ne, B96 ne, takže zbývá B+E a C+E.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
Jiří78 píše: Pokud tomu dobře rozumím, tak je jedno co mám na vleku, ale důležitá je celková hmotnost vleku. Ta je 2500kg. Tažné auto Octavia Scout celková váha kolem 2000kg, možná víc, nevím přesně, velký tachničák jsem v ruce neměl. Po sečtení, asi víc než 4500kg. To znamená, že řidičák B ne, B96 ne, takže zbývá B+E a C+E.
ano, důležitá je celková hmotnost vleku.
Octávka má na kouli 2 t?
1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
myslim,ze tam mam 1500 neni to nejak malo ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
spalovac píše: jake muzu mit maximalni zatizeni na kouli na T4<<
myslim,ze tam mam 1500 neni to nejak malo ?
záleží to na spoustě věcí, hlavně použitý motor, spojka a převodovka, pak konkrétní výrobce tažného zařízení
u t4 se většinou dodělávalo...takže největší omezení vidím na straně konkrétního modelu tažného. tuším, že t4 - pokud nebyl nejslabší diesel nebo slabý benzín - měla 2 tuny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
mariano píše: záleží to na spoustě věcí, hlavně použitý motor, spojka a převodovka, pak konkrétní výrobce tažného zařízení
u t4 se většinou dodělávalo...takže největší omezení vidím na straně konkrétního modelu tažného. tuším, že t4 - pokud nebyl nejslabší diesel nebo slabý benzín - měla 2 tuny.
kouknu na to , co tam vlastne mam Mam 75kw diesela
4 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
je tu někdo, kdo dokáže fundovaně odpovědět? ale klidně pište i doměnky, jde mi i o názory...
a určitě někdo poznamená, že dát jednohmotu, místo dvouhmoty je něco jako vražda, ovšem po konzultaci se zástupcem autorizáku Renaulta si myslím, že jsem nepochybil, sama automobilka to podle něj doporučuje jako servisní díl...paradoxně doporučují něco co je levněší a míň utrží...ale je to tak...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
Bandaska píše: také trochu odbočím....myslíte, že má vliv tažení přípojného čehokoliv na životnost dvouhmoťáku? já teď dával jednohmoťák do Espace a slyšel jsem spoustu doměnek o negativním dopadu tažení na dvouhmoty...
je tu někdo, kdo dokáže fundovaně odpovědět? ale klidně pište i doměnky, jde mi i o názory...
a určitě někdo poznamená, že dát jednohmotu, místo dvouhmoty je něco jako vražda, ovšem po konzultaci se zástupcem autorizáku Renaulta si myslím, že jsem nepochybil, sama automobilka to podle něj doporučuje jako servisní díl...paradoxně doporučují něco co je levněší a míň utrží...ale je to tak...
Mam dvouhmotak a 1200kg karavan ... zatim dobry.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
Bandaska píše: také trochu odbočím....myslíte, že má vliv tažení přípojného čehokoliv na životnost dvouhmoťáku? já teď dával jednohmoťák do Espace a slyšel jsem spoustu doměnek o negativním dopadu tažení na dvouhmoty...
je tu někdo, kdo dokáže fundovaně odpovědět? ale klidně pište i doměnky, jde mi i o názory...
a určitě někdo poznamená, že dát jednohmotu, místo dvouhmoty je něco jako vražda, ovšem po konzultaci se zástupcem autorizáku Renaulta si myslím, že jsem nepochybil, sama automobilka to podle něj doporučuje jako servisní díl...paradoxně doporučují něco co je levněší a míň utrží...ale je to tak...
Pokud tahas vlek, tak samozrejme spojku zatezujes vetsim krouticim momentem. Jest otazkou, jak moc "nadimenzovana" spojka je. Verim tomu, ze nektere auta s tim muzou mit problemy. Ale takhle vseobecne rict, ze odejde dvouhmota je myslim hloupost. Me dvouhmota na t4 vydrzela skoro 400000km( firemni dodavka).
Pokud Renault doporucuje dvouhmotu vymenit ze pevny setrvak,tak v tom nevidim sebemensi problem. Trosku asi dolu pojde komfort,ale to je asi tak vse.
Bandaska píše: Medved> a nájezd km?
zatim nic moc, cca 10000km. Poreferuju po letosnich prazdninach.Ale spis se bojim spojky nez dvouhmoty - ona na tom dvoulitrovem naftodivocakovi uz je sama o sobe na hrane .
1 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
Pokud máte auto do 3,5t a vozík do 750kg, může mít souprava 4250kg. Ale pokud máte vozík nad 750kg, tak souprava nesmí mít 4250kg,ale pouze 3500kg!! Např. auto 2500kg + přívěs 1300kg = 3800kg, a to už být nesmí k sk. B.
Bandaska píše: také trochu odbočím....myslíte, že má vliv tažení přípojného čehokoliv na životnost dvouhmoťáku? já teď dával jednohmoťák do Espace a slyšel jsem spoustu doměnek o negativním dopadu tažení na dvouhmoty...
je tu někdo, kdo dokáže fundovaně odpovědět? ale klidně pište i doměnky, jde mi i o názory...
a určitě někdo poznamená, že dát jednohmotu, místo dvouhmoty je něco jako vražda, ovšem po konzultaci se zástupcem autorizáku Renaulta si myslím, že jsem nepochybil, sama automobilka to podle něj doporučuje jako servisní díl...paradoxně doporučují něco co je levněší a míň utrží...ale je to tak...
nikdy jsem takhle neuvažoval...spíš se jedná o lamelu a sílu přítlaku než jedno/mnoha hmotu. každopádně jednohmota jsou vyšší vibrace (kontrolovat silentbloky a u některých aut je to cítit v kabině. ale rencek má asi dost tlumivý židle).
automobilky si nedovolí vyrobit nové auto s nižším komfortem jízdy, takže dvouhmota. u aut ze second (popř. last) handu už se to tolik neřeší a spousta lidí to zjednohmotne