2 reakcí na tento příspěvek turbo do motá 2t
1 reakcí na tento příspěvek turbo do motá 2t
U 4T je to ještě docela reálný ale cvajtakt je docela problém odladit samotnej, natož s turbem. Když už přeplňovanej dvoutakt, tak bych šel do přeplňování kompresorem, nebudeš muset řešit problémy se špatným vyplachováním válců v důsledku brzdění výfukových plynů turbodmychadlem.
kawajawa píše: Totální kravina, promiň, zjisti si jak funguje, jak je mazaný, jak se ovládá, jaký turbo chceš, jak to ve finále složit a nabastlit na moto a zjistíš, že se sadou klíču z lídlu to doma nedáš. O ceně ani nemluvě, totální nesmysl. Ale jestli se do toho dáš tak ti držím palce
Jako nesmysl to není, rozchodit to jde http://www.supermot...aha-yzf-cafe-chassis
Hlavní problém bych viděl v tom, že v 18-ti letech pravděpodobně nebude mít znalosti na to aby to vůbec rozchodil.
U toho kompresoru už je malá šance, že se to dá doma ještě jakžtakž odladit...
seikos píše: tady radu nenajdeš. Tady to nikdo neumí. Hledej na zahraničních stránkách. A samozřejmě, připrav si odhadem cca 40 tis Kč, když to budeš chtít mít provozuschopné
Jsem si jisty ze prinejmensim dva lide tady by minimalne vedeli jak na to.
A cena 40k mi prijde hluboko pod realitou
1 reakcí na tento příspěvek turbo do motá 2t
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) turbo do motá 2t
miguel323 píše: Pred trema mesici tu taky jeden takovej byl...Tusim ze mel turbo z TD Escorta....no a uz se neozval,tak asi to dopadlo,jak se cekalo........tzn. NIJAK...... ztrata casu...
Třeba na tom ještě maká..
To neni jako hop na krávu a za tejden tele, to chce čas
1 reakcí na tento příspěvek turbo do motá 2t
1 reakcí na tento příspěvek turbo do motá 2t
Jedna věc je kolik to bude stát a kolik to zabere času, to vůbec nebudu brát vpotaz.
Když se nad tím zamyslíš turbo není špatná věc, ale... kdyby to bylo tak "super" proč by to už dávno nepoužívali závodní speciály? Odpověď je jednoduchá, bez turba je 2T motor v současnosti výkonnější než s ním, prostě to zdaleka není tak jednoduché jak se zdá.
Za mě, pořiď si nějaký profi karbec typu Mikuni TMX 38, a začni si hrát.
Pokud tě to neodradí, tak zkoušej, každopádně se nezapomeň podělit o zkušenosti jak jsi dopadl. GL
E: A pokud chceš výkon, běž cestou většího válce, jiného časování, odlehčených komponent, jiného karburátoru a výfuku. Standartní postupy u 2T. Dostaneš mnohem větší výkon než z nějakého dvoutaktního turba (které akorát zvyšuje váhu). Turbo na 2T prakticky nemá smysl používat pokud jsou jiné možnosti.
Naposledy editováno 04.06.2014 13:53:23
HonzaŠiška píše: 2t nemá smysl přeplňovat - ikdybys tam turbo nacpal (fyzicky), motor vyššího výkonu nedosáhne. Je to dáno jednoduchým principem funce 2t motoru, a to tím, že plnící tlak vytváří píst, který jde při expanzi z horní úvratě do dolní - v klikové skříni ti natlakuje směs, která se v (téměř) dolní úvrati dostane přepouštěcím kanálem nad píst, který jí nasledně cestou do horní úvratě (setrvačností, kterou získal cestou do úvratě dolní) stlačí a svíčka směs zapálí a následuje další expanze. I kdybys tam turbo (nebo kompresor) fyzicky namontoval, tak ti bude tvořit tlak, který ti bude tlakovat do klikové skříně, tím pádem ti bude tlačit proti pístu při expanzi... samozřejmě v dolní úvrati, kdy se otevře přepouštěcí kanál ti tam vyšší tlak dopraví směsi více, nicméně zase se to vynuluje tím, že během její expanze ve válci ti bude zespodu proti pístu působit tlak, vytvořený turbem (kompresorem). takže sečteno podtrženo, nemá to valný smysl.
To není takovej problém vyřešit, mohl použít kompresor (třeba Roots), překopat kanály a udělat sání přímo do válce. Pak by akorát musel vyřešit mazání ojničních a klikových ložisek, vzhledem k tomu že by musel řešit mazání toho kompresoru nebo turba, tak to by nebyl zas až takovej problém. Akorát pokud by to chtěl nechat karburátorový, musel by mít karburátor ještě před kompresorem, a nevím jak by se tomu kompresoru líbilo stlačování směsi benzínu se vzduchem namísto čistýho vzduchu. Tam už je pak další level přímý vstřikování benzínu.
Na dvoutaktní přeplňovaný motory byly experti japonci (Subaru, Honda atd.) takže bych inspiraci hledal v těch končinách.
Ale stejně pochybuju že 18 kluk, kterej podle všeho nemá moc velký znalosti o těchto věcech, dokáže takovej motor postavit. Pokud je tak dobrej, tak klobouk dolů...
1 reakcí na tento příspěvek turbo do motá 2t
P-H.
Naposledy editováno 05.06.2014 00:38:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) turbo do motá 2t
A tečka,víc už teoretizovat nebudu,tohle laicky na ukázku stačí,dál by to bylo už o složitých termodynamických zákonech P-H.
Naposledy editováno 05.06.2014 08:54:19
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cagiva supercity přední tlumiče Cagiva Supercity 125 | Michalcz2003 | 7 | 12.7.2021 v 19:53 trapez |
cagiva supercity tlumič Cagiva Supercity 125 | Michalcz2003 | 1 | 12.7.2021 v 19:51 trapez |
Po přidaní plynu se dusi Cagiva Supercity 125 | Michalcz2003 | 18 | 12.3.2021 v 18:21 JwKS_Pavel |
Pneu Cagiva Supercity 125 | Michalcz2003 | 2 | 23.1.2021 v 14:40 Michalcz2003 |
Cagiva supercity 125 Cagiva Supercity 125 | Michalcz2003 | 4 | 26.10.2020 v 12:18 Bakoun |